vauva tulossa, alkoholisti mies juo ja syyllistää

huuuooooh :(

Moikka kaikki!
Probleemani on seuraavanlainen:Olen seurustellut 3v.(alkoholistin) kanssa.Hän ei KOSKAAN juo luonani vaan ihan muualla.(Hän menettänyt juomisen takia asuntonsa ja työnsä)Minä"hullu" ottanut hänet aina siipieni suojaan, kun juomaputket ja katkot läpikäyty ja mies- luvannut muuttua..(hän ON siis kuitenkin erittäin symppis, fiksu ja "ihana")- Noh, nyt meille syntymäsä yhteinen vauva, hän oli "peräti" 7kk juomatta tässä välissä, mutta nyt toinen retkahdus tapahtunut... (ja siis "syy" on aina MINUSSA!(Olisimme muuttamassa uuteen asuntoon ensikuun alussa, hän ei kirjoille(kun ei töitä ym) TS. mies päässyt aika "helpolla", kun hänelle olisi uusi asuntokin valmiina (jonka minä siis olen hoitanut takuita myöten)... Tiedän olevani "hullu", enkä KOSKAAN olisi uskonut että MINÄ (itsenäinen, hauska, älykäs...hmmmm....)nainen olen jamassa, että vielä roikun ja itken miehen perään, mutta niin vain on...(ja mies sen tietää...)Toisaalta, en haluaisi olla YKSINKÄÄN... Tämä voi vaikuttaa todella luuserin tekstiltä, mutta vauva syntyy 2 kk kuluttua ja tahtoisin JAKAA asioita toisen aikuisen kanssa! Onko täällä ketään vastaavassa tilanteessa olevaa.....YH:TA, tms? Asun pk- seudulla ja olen 36 vuotias.....Jos löytyy, olisi TODELLA kiva kirjoitella, käydä shoppailemassa, what ever... ;)

6

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin sinä

mies otti pitkät kuitenkin,juopottelu on hauskempaa kuin lastenhoito. No,minä reippaana tyttönä hoitelin lasta ypöyksin,ja onnistuneesti. Sitten hullu menin yhteen sen ukon kanssa,otin takasin!! PRKLPRKLPRKL!
      Sama show jatkui..."pitäähän lapsella isä olla! joopajoo. Pistin pihalle ja kielsin ottamasta minuun yhteyttä,hullu kun siitä vielä tykkäsin ja tykkään edelleen!
      En ole sen miehen kanssa missään tekemisissä, en uskalla,sillä se tunne on vielä...silti...en soita, en halua nähdä, ei mitään.
      Toisaalta vihaan sitä kaikkea mitä se juoppous toi mukanaan..toisaalta ihmisestä tykkään,mukava,iloinen,hauska seura veikko...mitävaan...mutta se alkoholi se alkoholi...en kestä sitä kännäämistä enkä niitä jorinoita...sotkua...ryyppykavereita..toisia naisia.. yök.
      Lapsen kanssa tapaavat kun tapaavat,sopivat jo keskenään...
      Joo,lapsesta ei ole tullut alkoholistia, ei ainakaan vielä!

• vielä tuo

syyllistäminen,sama juttu! KAIKKI siis kaikki oli aina MUN syytä! Ei ikinä hänen. Jos hän häipyi juopotteluretkilleen,sekin jotenkin kääntyi mun syyksi.
        Näissä lapsiasioissa,kaikki on mun syytä>se lapsi on semmoinen kun sinä>>>>>>>>mitä tahansa. Oli se sitten hyvää tai huonoa.
        Sinä ja sinä ja sinä. EI koskaan itse ollut syypää yhtään mihinkään, ei,ei. EI ikinä!
        Sellaisen ihmisen kanssa ei kannata rakentaa yhtään mitään,siitä ei tule yhtään mitään. Paha mieli vaan.

• veneessä..

Kuulostaa aika paljon siltä mitä itse voisin kirjottaa.. Olen 24 ja toista lasta odotan renttumiehelle. Yhdessä ollaan reilu 4 vuotta oltu. En olisi ikinä uskonut et otan hyysättäväks juopon mut niin vaan on päässyt käymään!

Ekat 3 vuotta olin TOSI riippuvainen miehestä ja häpesin käytöstäni. En kehdannut edes läheisimmille ystävilleni tai perheelle kertoa kuinka huonossa jamassa olin. Itkin vaan kotona ja lihoin 20kg. Sit syntyi meidän esikoinen ja siitä pikku hiljaa aloin piristyä! Laihdutin itseni entistä ehommaksi =) ja aloin ottaa itseä niskasta kiinni.
      Nyt esikoinen on 2,5 vuotias ja toinen syntyy syksyllä. Olen nykyään kuin uusi ihminen =) Yhdessä ollaan miehen kanssa edelleen ja sen sijaan et keskittyisin mieheen ja hänen ongelmiin oon alkanut keskittyä vaan itseeni ja lapsiin. Kun en näytä tosta äijästä eroonkaan pääsevän niin näillä eväillä mennään =)
      Odotan kans uutta asuntoo. Yksin haen, miestä en kirjoille ota. Tässä asunnossa sama juttu ja ovikello toimii eli avainta en anna. Tapaan ystäviä ja porukoita nyt enemmän. Enää en kieltäydy syynä et toi ukko on kotona emmä nyt pääse..
      oon kai vihdoin ymmärtänyt et toista ei voi muuttaa, muututaan itse!
      Toivottavasti ei tullut kovin sekava =)
      Halusin vaan kirjotuksella sanoa et paistaa se päivä risukasaankin jos sitä vaan itse haluaa!
      Mielestäni et ole typerä, et hullu näin voi käydä kenelle tahansa! Oon huomannut et monesti vahvat naiset ajautuu tällaisiin suhteisiin.. Valitettavasti!

• lisäys..

Juu ja mun vikaa oli myös aikasemmin kaikki retkahdukset =) Enää ei kehtaa syytellä kun oon siitä asiasta niin paljon kettuillut! Mut syy on silti aina jossain muussa kun itessä.Uskookohan ne itekin niin? Oon sitäkin kysynyt mut ei se asia oo mulle vielä valjennut =)

• minä mamma

Moi!

Kiitos :) Ihan tippa linssissä luen viestejänne.....
        Hänen exänsä soitti äsken ja kertoi että juomassa on (meillä hyvät välit), mutta ei saa kuulema KERTOA MULLE!.... (ihan ku en sitä tietäis...) HITTO KU OLEN IHAN PALASINA, VAIKKA ULKONA AURINKO PAISTAA!!! PRKLE!!!!!!!!!!!!!!!:(

• Kokemusta jo seitsemältä vu...
        minä mamma kirjoitti:

Moi!

Kiitos :) Ihan tippa linssissä luen viestejänne.....
        Hänen exänsä soitti äsken ja kertoi että juomassa on (meillä hyvät välit), mutta ei saa kuulema KERTOA MULLE!.... (ihan ku en sitä tietäis...) HITTO KU OLEN IHAN PALASINA, VAIKKA ULKONA AURINKO PAISTAA!!! PRKLE!!!!!!!!!!!!!!!:(

Minunkin lapseni isä on alkoholisti. Yhdessä oltiin riidellen ja taistellen siihen asti, että muksu oli kahden kunnes heitin lopullisesti pihalle. Takaisin en ota ikinä. Vaikka vieläkin sitä haluaa. Erosta on nyt neljä vuotta. Menetin lapseni vauva-iän. Olin niin masentunut, että vaan itkin, itkin ja itkin. Eron jälkeen tunsin ekaa kertaa vuosiin eläväni. Olin vuosia elänyt kuin jossain sumussa niin masentuunena, että en muista siitä ajasta mitään. En siis muista yhtään millaista on ollut lapseni kanssa ensimmäiset kaksi vuotta.

Alkoholisti ei muutu koskaan. Se on se tärkein asia mikä oppia. Ja joka kerta kun autat miestäsi teet "karhunpalveluksen". Hän ei ikinä opi, että olisi pärjättävä itsekkin jos aina on joku pakotie, kun itse kusee omat asiansa. Asioilla on seuraukset.

Ja muistan myös syyllistämisen. Miten josko minä en mäkättäisi ja olisi niin kauhea niin hänen ei tarvitsisi juoda. No josko näin olisi, että juominen olisi sinun syytäsi niin eikös hän itse lähtisi kävelemään suhteesta?

Miehesi on riippuvainen viinasta, sinä hänestä. Näytä jo lapsenkin takia, että olet vahvempi.

p.s. nyt odotan lasta uudelle miehelleni, jolla on normaali suhde alkoholiin ja onnellisempi en voisi olla =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4422
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2879
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2632
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      83
      1606
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1052
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59