Kyseessä tietysti b&s moottorilla varustettu yksilö, käy ihan saatanan rikkaalla.
Onko kaasarissa joku kalvo mikä voi olla paskan?
-ei ole liikaa öljyä
-tulppa on uusi
-virtavehkeet ok
-on uutta bensaa
-ei ole imuilma vuotoa
-ilmansuodatin on puhdas
leikkuri
5
2728
Vastaukset
- Briggari-man
niin ensimmäiseksi tarkasta ilmansuodatin, onko se täynnä öljyä, silloin kone on jossain vaiheessa ollut liian kyljellään ja koneesta on valunut öljyä huohotinputken kautta kaasuttimeen ja sieltä ilmanputsariin.
A) Jos koneessa on sellainen vaahtomuovisieni-ilmanputsari, niin sen voi pestä puhtaassa bensassa ja puristella puhaltaa ilmalla kuivaksi, putsarin voi sitten joko asentaa kuivana ta halutessaan sieneen voi imeyttää hieman(n. 1 rkl) moottriöljyä.
B) Jos koneessa on taas sellainen paperielementtisuodatin, niin ainoa vaihtoehto tuossa öljyyntymistapauksessa on uusiminen.
Jos kone on tyypin A mukaisella suodattimella varustettu ja siinä on muovinen kaasutin, niin kaasuttimen ja tankin välissä kuminen säätökalvo joka säätää koneen saaman bensan määrää. Varsin usein tämä kalvo venahtaa ja samalla luiskahtaa yhdestä kapeasta kannaksesta pois paikoiltaan, jolloin polttoaine seos rikastuu liikaa ja kone jaksaa juuri ja juuri käydä joten kuten. Korjaaminen on yleensä aika helppoa ihan jopa kotikonstein, kun on muutama sopiva työkalu. Hankalimmat ovat yleensä tankki-kaasutin yhdistelmää koneessa kiinni pitävät ruuvit. Koska B&S on jenkkikone, niin ruuvit ovat tuumamitoituksella. Kannat ovat joko 3/8" tai 7/16" tankin kiinitysruuvi sylinterikannessa olevaan tukirautaan, näihin sopii millisistä avaimista 3/8" => hyvä 6-kulmainen 10 mm avain, 7/16" => 11 mm avain. Tankin kiinnitys takaosasta läheltä täyttöaukkoa 3/8" tai 1/2" koneen lohkoon, tänne sopii samoin tuo hyvä 10-millinen tai 1/2" => hyvä 6-kulmainen 13 mm avain. Kun ruuvit on sitten saatu irti, niin ilmansuodatin pois ja sopivasti tankkia kääntelemällä regulaattorin vipu pois läpän akselista. Seuraavaksi sitten kannattaa puhdistaa kaasuttimen ympäristö esim. ilmalla puhaltamalla. Avataan kaasutinta tankissa kiinni pitävät ruuvit, nostetaan kaasutin irti tankin päältä. Nyt pitäisi paljastua se vaihdettava kalvo, joka voi olla kiinni joko tankin puolella tai kaasuttimessa. Paina myös mieleesi tiivisteen sijainti, kummalla puolen kalvoa tiiviste on, koska joskus olen nähnyt sellaisenkin ihmeen, että tiiviste oli laitettu väärälle puolen kalvoa ja moottori ei tietenkään toiminut. Nyt sitten kalvo mukaan ja vanha kalvo mallina hakemaan B&S-varaosaliikkeestä uusi kalvosarja(pakkauksessa on uusi kalvo jousi tiiviste). Nyt tulee eräänlainen spesiaalikikka, mukana tulevasta tai miksei vanhastakin jousesta voi katkaista sivuleikkureilla muutaman kierroksen(3-4) pois kalvon toiminnan lainkaan häriintymättä(ohje on tullut B&S-maahantuojan huoltomuistiona), tämä jousen lyhentäminen vähentää kalvon venymis- ja luiskahtamistaipumusta. Samalla kun kaasutin irroitettuna, on helppo puhaltaa kaikki sihdit puhtaaksi. Kasaaminen tapahtuu tapahtuu purkuohjetta takaperin noudattamalla.
TÄMÄ OHJE SIIS PÄTEE UUSIMPIIN MUOVISELLA KAASUTTIMELLA JA PRIMERPUMPULLA VARUSTETTUIHIN B&S-MOOTTOREIHIN JA MUILTA OSIN KUIN KALVON MALLI MYÖS USEIMPIIN VANHEMPIIN MOOTTOREIHIN, NÄISSÄ VANHEMISSA MALLEISSA ON USEIN KALVON VÄLITYKSELLÄ TOIMIVA AUTOMAATTIRIKASTIN, JOKA MUUTTAA HIEMAN PURKAMISTA VAATIEN YHDEN PIENEN LISÄKANNEN AVAAMISTA ENNEN KAASUTTIMEN IRROITUSTA - tosimies82
mulla on kaksi leikkuria
stiga sivulle heittävä ja se on ollut uutena n.15v jollakin puutarhurilla ja kenties jonkun kunnan/kaupungin leikkuri. se on jotain -75 mallia
3.5hp B&S. terälapuilla. vaikka toinen lappu on poikki ja toinenkin huono niin leikkuutulos on aika hyvä. moottori on hyvin loppu ja ajattelin et jos kokeilisi vielä 50 yksiasteöljyä josko se pysyisi sisässä kun kone savuttaa melkoisesti. käynistyvyys on huono, mut kun kone käynistyy ni sit lähtee jatkossa ekalla.
toinen leikkuri on popular merkkinen 3.5hp B&S allesilppuava n.94vm, hyvin vähän käytetty ja aika siisti ja primerillä varustettu. käynistyy aina ekalla ja toimii ok, käynti vaeltelee, vaikka oonkin automaatiot jo siitä rautalangalla rajannut, polttoainetta kuluu 1/3 enemmän kuin stigalla. siinä on viikate malliset terät ja teroitettunakin ne vaan lähinnä karsii lehdet voikukista, joka hyvin huvittavaa. tässä yksilössä on käynistimenä ne laakerinkuulat ja sen tautta on ongelmia ollut hyvin paljon kun mikään rasva ei siellä kestä pariapäivää pidempää. hhs 2000 vaikuttaa hyvältä sen liukastamana sai nurmikon leikattua ilman turhia huoltotoimenpiteitä, yleensä käynnistin alkaa vinkua jo ekan vartin jälkeen jos sitä CRC:llä voitelee.
nyt kumminkin alkaa huoli painaa, milloin menee hermot ja milloin stiga leviää lopullisesti-->nurmikot jäävät leikkaamatta
mistä apu?
ajattelin uutta stigaa hondan moottorilla, mut äsken just luin et se ei olekaan hondan moottori...
onko klippo sit niin hyvä et sellainen pitäisi saada? kalliksi voisi tulla nurmikon leikkuu..- tyyris tyllerö
Klippo maksaa enemmän, mutta kestää pidempään. Minulta hajosi Stiga hondan koneella, varaosat ja huoltotyö olisivat olleet uuden Stigan hinnan verran. Ostin Klipon kun tiesin että Klippo kestää kestää ja kestää. Stigassa oli kaikkea pientä ja vähän isompaa vaivaa mm. koneen ripustukset pettää herkästi. Hondan koneeseen varaosat olivat kalliita kuin myöskin Stiga-runkoon. Stigassa oli toki parempi leikkuujälki, mut mut kun se rakkine ei kestänyt. Eikä leikattavaa ole kuin 1400 neliöö.
Minun klippo on Pro 19 mallinen, jossa on B&S intek edge kansiventtiilikone. Vääntöä ja tehoa löytyy enemmän kuin Hondan koneesta, mitä stiga käyttää - tyyris tyllerö
tyyris tyllerö kirjoitti:
Klippo maksaa enemmän, mutta kestää pidempään. Minulta hajosi Stiga hondan koneella, varaosat ja huoltotyö olisivat olleet uuden Stigan hinnan verran. Ostin Klipon kun tiesin että Klippo kestää kestää ja kestää. Stigassa oli kaikkea pientä ja vähän isompaa vaivaa mm. koneen ripustukset pettää herkästi. Hondan koneeseen varaosat olivat kalliita kuin myöskin Stiga-runkoon. Stigassa oli toki parempi leikkuujälki, mut mut kun se rakkine ei kestänyt. Eikä leikattavaa ole kuin 1400 neliöö.
Minun klippo on Pro 19 mallinen, jossa on B&S intek edge kansiventtiilikone. Vääntöä ja tehoa löytyy enemmän kuin Hondan koneesta, mitä stiga käyttääLisäyksenä edelliseen että kalvokaasarit B&S:n koneissa on historiaa. Nykyään käytetään uimurikaasareita, ainakin osassa koneista, ainakin minun koneessa..
- Briggari-man
tyyris tyllerö kirjoitti:
Lisäyksenä edelliseen että kalvokaasarit B&S:n koneissa on historiaa. Nykyään käytetään uimurikaasareita, ainakin osassa koneista, ainakin minun koneessa..
käytetään niissä isommissa/paremmissa/uudemmisssa B&S:n koneissa, joissa tankki on siinä muovisen peitekopan yhteydessä. Nämä koneet ovatkin tosiasiassa yleistymässä, mutta noissa ns. budjettisarjan leikkureissa käytetään yhä sitä perinteisempää B&S:n konetta(yleisemmin mallimerkintä "Sprinter tai 375), jossa on tuo perinteinen peltitankki-kaasutinyhdistelmä. Yksi aika varma tuntomerkki on näiden uudempien koneiden eri mallinen ilmansuodatin, näissä on paperielementtisuodatin, kun taas tuossa perinteisessä koneessa on se vaahtomuovisuodatin.
Ei millään pahalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855