AUTTAKAA PLIIS

pelkokerroin

...onkos kellään ollut kilpirauhasessa kystista muutosta ilman, että se on struuma. Itselläni todettiin sellainen joka on sakkainen ja siinä on septoja (?) ja jonkinlaista seinätiiviyttä. Yrittivät sitä tyhjentää, mutta näytteen verran saivat ulos. Nyt oottelen tuloksia ja kirugin mielipidettä. Onneksi ei ollu imusomukkeita näkyvissä ja se oli onneksi runsaskaikuinen, mikä tarkottanee nestepitoita eikä siis kiinteää kasvainta. Mutta nyt pelottaa......

11

2268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla

nestekysta, joka sinällään on aivan vaaraton, mutta tietysti aina pitää tutkia. odota tuloksia aivan rauhassa. oliko sulla jotain oireita vai miten huomattiin. eikö kilpirauhanen ollut ollenkaan laajentunut?

• pelkokerroin

..toivon todella,että olis ihan harmiton kysta, mutta kyllä nuo sakat yms asiat vähän pelottaa. Olen jostain lukenut, että jos kystan rakenne on vaihtelevaa, niin mahdollisuus pahanlaatuisuuteen lisääntyy. Oireena oli oikeastaan kummallinen olo, ehkä kuitenkin vähän kevätväsymystä,labra ok. Sitten huomasin tuon pienen pienen kohouman ja sitä yritin lääkärille näyttää. Hän ensin ei oikein uskonut,mutta kun oli kokeillut sano, et kait siinä on vähän jotain...että sellasta.
        Toivottavasti tähän viestiin vastannut toinen henkilö saa hyviä uutisia. Ja jos hän jaksaa, niin laittaisi jotain kommettia mitä hänelle kuuluu. :)

• Jännittää muakin
        pelkokerroin kirjoitti:

..toivon todella,että olis ihan harmiton kysta, mutta kyllä nuo sakat yms asiat vähän pelottaa. Olen jostain lukenut, että jos kystan rakenne on vaihtelevaa, niin mahdollisuus pahanlaatuisuuteen lisääntyy. Oireena oli oikeastaan kummallinen olo, ehkä kuitenkin vähän kevätväsymystä,labra ok. Sitten huomasin tuon pienen pienen kohouman ja sitä yritin lääkärille näyttää. Hän ensin ei oikein uskonut,mutta kun oli kokeillut sano, et kait siinä on vähän jotain...että sellasta.
        Toivottavasti tähän viestiin vastannut toinen henkilö saa hyviä uutisia. Ja jos hän jaksaa, niin laittaisi jotain kommettia mitä hänelle kuuluu. :)

Laitan viestiä sitten tuleen. Nyt on taas pikkasen helpottanut toi pelko. On se vaan hirvee tunne kun paniikki iskee päälle. Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu. Milloin sulla otettiin näyte?

• pelkokerroin
        Jännittää muakin kirjoitti:

Laitan viestiä sitten tuleen. Nyt on taas pikkasen helpottanut toi pelko. On se vaan hirvee tunne kun paniikki iskee päälle. Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu. Milloin sulla otettiin näyte?

..otettiin keskiviikkona elikkä on vielä monta päivää odotettava. Mukava kun jaksaat vastailla, olen hengessä mukana :)

• Jännittää muakin

Mä oon ihan hermona ollut jo kohta kaks viikkoa minulla otettiin myös näyte ja oli jotain outoa ja mulla otettiin näyte niukkakaikuisesta alueesta minulla myöskään ei ollut imusolmukkeissa mitään. Lääkäri sanoi mulle että näyttäisi paremminkin kilpirauhasen surkastumalta, mutta pelottaa. Mä saan vastauksen keskiviikkona sit ois pari viikkoa näyttestä. toivotaan että ei ole mitään pahempaa.

• Jännittää muakin

Tänään sain vastauksen ohutneula näytteestä. Ihan puhdas oli näyte, nämä oli elämäni kovemmat viikot. Toivon että sulla ei ole myöskään mitään. Yleensä jos epäillään pahanlaatuista vastaus tulee tosi äkkiää. esim. sukulaisellani kolme päivää kun soitettiin, että lisätutkimuksiin, jos sulla ei ole kuulunut viikon aikana tuloksesta mitään niin voit alata ajattelemaan että kaikki on ok.

• pelkokerroin

Tänään sain vastauksen ohutneula näytteestä. Ihan puhdas oli näyte, nämä oli elämäni kovemmat viikot. Toivon että sulla ei ole myöskään mitään. Yleensä jos epäillään pahanlaatuista vastaus tulee tosi äkkiää. esim. sukulaisellani kolme päivää kun soitettiin, että lisätutkimuksiin, jos sulla ei ole kuulunut viikon aikana tuloksesta mitään niin voit alata ajattelemaan että kaikki on ok.

sinulle, olenkin tässä päivän mittaan käynyt katsomassa viestejä, että joko olet vastannut. Hassua, kun on ihan vieraasta immeisestä kyse, mutta hengessä ollaan silti oltu. Joopa, minä kyselin tänään, että joko koneelta näkee, että onko vastattu, elikkä ei ollut vielä. Päätin kysellä sitten perjantaina, sit olis se reilu vko, kuten sanottiin. Olo on kyllä helpottanut jonkin verran, mutta toisaalta ei liene montaa minuuttia vuorokuadessa, ettei olis mielessä. Mutta minkäs tuolle voi, mahdolllisuus lienee 50/50. Mutta ... voimia kysyy.

• pelkokerroin
        pelkokerroin kirjoitti:

sinulle, olenkin tässä päivän mittaan käynyt katsomassa viestejä, että joko olet vastannut. Hassua, kun on ihan vieraasta immeisestä kyse, mutta hengessä ollaan silti oltu. Joopa, minä kyselin tänään, että joko koneelta näkee, että onko vastattu, elikkä ei ollut vielä. Päätin kysellä sitten perjantaina, sit olis se reilu vko, kuten sanottiin. Olo on kyllä helpottanut jonkin verran, mutta toisaalta ei liene montaa minuuttia vuorokuadessa, ettei olis mielessä. Mutta minkäs tuolle voi, mahdolllisuus lienee 50/50. Mutta ... voimia kysyy.

..huh huh...normaalisolukuva lk1, degeneroituva struumaepäily...että mitä sit tarkottaneekaan käytönnössä. Odottelen elokuun alussa pääsyä kirurgille, että mitä sitten tehdään. Mutta lääkärini mukaan kaikki on hyvin, tuskin leikataan jne. Miten tän nyt saisi mielestä ja osaisi nauttia kesästä ja auringosta??

• Jännittää muakin
        pelkokerroin kirjoitti:

..huh huh...normaalisolukuva lk1, degeneroituva struumaepäily...että mitä sit tarkottaneekaan käytönnössä. Odottelen elokuun alussa pääsyä kirurgille, että mitä sitten tehdään. Mutta lääkärini mukaan kaikki on hyvin, tuskin leikataan jne. Miten tän nyt saisi mielestä ja osaisi nauttia kesästä ja auringosta??

Nauti nyt vaan kesästä. Harvoin noita struumia leikataan vain silloin jos on haittaa.Niitä yleensä seuraillaan vaan, joillakin saattaa olla jopa 10 vuotta sitten todettu eikä sille ole tehty mitään.

• pelkokerroin

Nauti nyt vaan kesästä. Harvoin noita struumia leikataan vain silloin jos on haittaa.Niitä yleensä seuraillaan vaan, joillakin saattaa olla jopa 10 vuotta sitten todettu eikä sille ole tehty mitään.

..kirurgin luona käyty ja vastauksena on, että kyhmystruuma ja leikataan vasta jos kasvaa tai aiheuttaa ongelmia. Muita tuntemuksia ei nyt ole, mutta ilmeisesti kilpirauhasessa ollut tulehdusta ja sen seurauksena tämä liikakasvu. Ei lääkitystä, koska ei selviä oireita ja kilpirauhasarvot ok.

• pelkokerroin

..tämän tarinan päätös on vasta syksymmällä, koskapa kirurgi on lomalla, eipä kukaan tässä hoitele asioita. Elokuun alkupuolella tai pahimmassa tapauksessa vasta syyskuussa saa kuulla miten edetään, leikataanko vai mitä. Että piina jatkuu,mutta toisaalta on hyvä, kun olen jo tässä vaiheessa ja asia on otettu edes hoidettavaksi.

Siinä se pikku patti mollottaa eikä onneksi vaivaa...että olkoon. Aurinkoista kesää kaikille vaivaisille:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      51
      3746
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      138
      2543
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2521
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1983
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1446
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1347
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1334
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1053
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      988
    Aihe