Minkälaista on suojakangas, jota käytetään esim. pihalaattojen alla estämässä kasvien nousu laattojen välistä?
Omalla pihalla tursuaa nyt laattojen välistä voikukkaa ja muuta ei-niin-kivaa kasvia ja ajattelin nostaa laatat pois, mutta en oikeen löydä tietoa tuosta suojakankaasta.
Suojakangas
1
1969
Vastaukset
- vastaus......
Rakkaalla lapsella on monta nimeä eli googleta sanalla suodatinkangas, niin pääset lähelle ideaasi.
Mutta pari ajatusta, koska suodatinkangas kyllä nitistää suurimman osan rikkaruohoista mutta osa puskee kankaan läpi ja sen takia kannattaa huolellisesti hävittää vanhat rikkaruohot ennen suodatinkankaan asettamista. Toinen juttu on se, että suodatinkankaan päälle syntyy aina uutta kasvualustaa uusille rikkaruohoille ja jos et ole hirveän innostunut hommasta osta round upia, jolla saat taatusti rikkaruohot laattojen välistä pois.
Minä hävitän rikkaruohot niinkin yksinkertaisesti kuin petkeleellä. Se on uskomattoman hyvä laattojen välien putsaaja samoin kuin siistiä laattojen päälle kasvava nurmikko. Se leikkaa rikkaruohot pois näppärästi ja pitkävartisena otteeseen saa voimaa. Ja talvellahan se on hyvä jäistä kulkutietä siistiessä, ettei muutaman euron työkaluinvestointi mene edes hukkaan. (idea on siis käyttää petkelettä niin, että kääntää sen lappeelleen ja lykkimällä menee eteenpäin rikkaruohotupsuja pitkin)
TUlipas pitkä sepustus, mutta olen kokeillut rikkaruohosodassa monenlaisia keinoja ja tykästynyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693