Samsung

SyncMaster 930 BF

Onko hyötyä laittaa näytön oma ajuri, puolitoista vuotta olen katsellut varmaan oletusajurilla.
En sillälailla osaa tätäkään moittia.

Jostain vaan tänään luin, että aina kannattaa asentaa oheislaitteiden omat ajurit, siitä heräs kysymys.

Kattelin nuo tiedot vielä ohjauspaneelista:
tarkkuus 1024x768
värien määrä keski(16-bittinen)
näytönohjain GeForce 6600, siinä uusin ajuri

Onko nuo kunnossa, vai voisko vielä säätämällä hyödyntää paremmin kalliin(ostettaessa) näytön?

8

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      ok!

    • SyncMaster 930 BF

      Jos laitan tuon tarkkuuden maksimiin, niin työpöydän kuvakkeet pakenee yhteen nurkkaan ja samoin selaimen teksti. Sitä pitäisi sitten kymmenen sentin päästä katsoa tällä näöllä.
      Kuitenkin mainoksissa ja myös tän näytön yksi mainosvaltti oli suuri tarkkuus!

      Tuo painaa takaraivoa, ettei voi käyttää maksimitarkkuutta!

      Entä virkistystaajuus, on 75 hertsiä, en oo ite tuohon laittanut?

      Tuleekohan ajuriCD:ltä vaan joku apukäyttöohjelma, sitten ei ole paljon hyötyä, en noita pahemmin muuttele.

      • nyt tästä selittelystä.

        19-tuumaisen 4:3-kuvasuhteen näytön oikea resoluutio ja kuvapisteitten määrä on 1280x1024 eikä mikään muu!

        Näytöille ei ole mitään ajureita! Tietokoneen näytönohjaimille on ja pitääkin olla jotta ne toimivat oikein.


      • resoluution

      • SyncMaster 930 BF
        resoluution kirjoitti:

        Tuosta lisää teknisiä tietoja:
        http://www.samsung.com/fi/images/Bt_brochure.gif

        Virkistystaajuus on ylärajalla, vähempikin riittäis.
        Älä laita resoluutioksi "maksimia" vaan tuo 1280x1024. Säädä fontteja isommaksi, jos tuntuvat liian pieniltä.
        Tuosta näet, mm. mitä mukana tulleelta cd:ltä löytyy:
        http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft19/930bf.asp

        Tulipa tarkka.
        Virkistystaajuus putosi samalla 60:n hertsiin.

        Fonttia suurensin pykälän, se tuli sopivaksi.

        Käyttääköhän kukaan noita selaimen zoomausmahdollisuutta isommaksi, vai tekeekö se taas epäselvemmäksi sivut?


      • hiiren_
        SyncMaster 930 BF kirjoitti:

        Tulipa tarkka.
        Virkistystaajuus putosi samalla 60:n hertsiin.

        Fonttia suurensin pykälän, se tuli sopivaksi.

        Käyttääköhän kukaan noita selaimen zoomausmahdollisuutta isommaksi, vai tekeekö se taas epäselvemmäksi sivut?

        rullaa, tekstit suurenee ja myös vahvistuu tarpeeksi suurennettaessa; ainakin Firefoxissa.
        Operassa zoomautuu myös kuvat mukana.
        Ei kun rohkeasti kokeilemaan, IE:n ominaisuuksia en tunne.


      • SyncMaster 930 BF
        hiiren_ kirjoitti:

        rullaa, tekstit suurenee ja myös vahvistuu tarpeeksi suurennettaessa; ainakin Firefoxissa.
        Operassa zoomautuu myös kuvat mukana.
        Ei kun rohkeasti kokeilemaan, IE:n ominaisuuksia en tunne.

        Kyllä nyt alkaa taas näyttämään tutulta sivut, fontin kokoa on saanut hakea muutaman kerran.
        Tuo selaimien zoomaus näyttää olevan sellaisia yksittäisiä kohteita varten enempi.
        Näinhän täällä neuvottiinkin.

        Mutta tosiaan, sellaisilla resoluutioilla sitä vaan on aikaisemmin katseltu, saa taas ittelleen nauraa!

        Kiitoksia vastauksista!


    • Värien määrä 16 bittinen.Nöö mull on täs 1900 luvult olevas kuvaputkitoosas 32 bittinen,joo kumpi lie paree.Mielestäni siinä tulee mukana jokin ajuri cd.Tämä on nyt vain minun "oletusta" koska oikeasti en tiedä aiheesta mitään. Eli jos siinä tuli mukana niinkuin varmasti tulikin jonkonnäköinen CD:N käppyrä niin olisiko hirveä vaiva yrittää asentaa ne ajurit vai mitä ne nyt onkaan.Tosiasiahan on että XP tunnistaa "itseään vanhemmat laitteetja näin ollen myö jonkinnäköiset ajurit osaa hakea.TFT näytöt on kuitenkin tulleet "käsittääkseni" paljon XP:n jälkeen yleiseen käyttöön ja näin ollen ne ajurit saattaisi tehdä gutaa.Xp:hen tietysti on tullut päivityksiä sun muita joissa on ehkä "ajurit" TFT näytöillekin.


      Tuo oli ihan lonkalta ja maalaisjärjellä ajateltuna ja todellisuudessa en ole näihin yhtään perehtynyt.usein vain on niin mitä väitän=totuus.ihan syytön minä tähän olen..geenit

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe