Onko hyötyä laittaa näytön oma ajuri, puolitoista vuotta olen katsellut varmaan oletusajurilla.
En sillälailla osaa tätäkään moittia.
Jostain vaan tänään luin, että aina kannattaa asentaa oheislaitteiden omat ajurit, siitä heräs kysymys.
Kattelin nuo tiedot vielä ohjauspaneelista:
tarkkuus 1024x768
värien määrä keski(16-bittinen)
näytönohjain GeForce 6600, siinä uusin ajuri
Onko nuo kunnossa, vai voisko vielä säätämällä hyödyntää paremmin kalliin(ostettaessa) näytön?
Samsung
8
575
Vastaukset
- se on
ok!
- SyncMaster 930 BF
Jos laitan tuon tarkkuuden maksimiin, niin työpöydän kuvakkeet pakenee yhteen nurkkaan ja samoin selaimen teksti. Sitä pitäisi sitten kymmenen sentin päästä katsoa tällä näöllä.
Kuitenkin mainoksissa ja myös tän näytön yksi mainosvaltti oli suuri tarkkuus!
Tuo painaa takaraivoa, ettei voi käyttää maksimitarkkuutta!
Entä virkistystaajuus, on 75 hertsiä, en oo ite tuohon laittanut?
Tuleekohan ajuriCD:ltä vaan joku apukäyttöohjelma, sitten ei ole paljon hyötyä, en noita pahemmin muuttele.nyt tästä selittelystä.
19-tuumaisen 4:3-kuvasuhteen näytön oikea resoluutio ja kuvapisteitten määrä on 1280x1024 eikä mikään muu!
Näytöille ei ole mitään ajureita! Tietokoneen näytönohjaimille on ja pitääkin olla jotta ne toimivat oikein.- resoluution
Tuosta lisää teknisiä tietoja:
http://www.samsung.com/fi/images/Bt_brochure.gif
Virkistystaajuus on ylärajalla, vähempikin riittäis.
Älä laita resoluutioksi "maksimia" vaan tuo 1280x1024. Säädä fontteja isommaksi, jos tuntuvat liian pieniltä.
Tuosta näet, mm. mitä mukana tulleelta cd:ltä löytyy:
http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft19/930bf.asp - SyncMaster 930 BF
resoluution kirjoitti:
Tuosta lisää teknisiä tietoja:
http://www.samsung.com/fi/images/Bt_brochure.gif
Virkistystaajuus on ylärajalla, vähempikin riittäis.
Älä laita resoluutioksi "maksimia" vaan tuo 1280x1024. Säädä fontteja isommaksi, jos tuntuvat liian pieniltä.
Tuosta näet, mm. mitä mukana tulleelta cd:ltä löytyy:
http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft19/930bf.aspTulipa tarkka.
Virkistystaajuus putosi samalla 60:n hertsiin.
Fonttia suurensin pykälän, se tuli sopivaksi.
Käyttääköhän kukaan noita selaimen zoomausmahdollisuutta isommaksi, vai tekeekö se taas epäselvemmäksi sivut? - hiiren_
SyncMaster 930 BF kirjoitti:
Tulipa tarkka.
Virkistystaajuus putosi samalla 60:n hertsiin.
Fonttia suurensin pykälän, se tuli sopivaksi.
Käyttääköhän kukaan noita selaimen zoomausmahdollisuutta isommaksi, vai tekeekö se taas epäselvemmäksi sivut?rullaa, tekstit suurenee ja myös vahvistuu tarpeeksi suurennettaessa; ainakin Firefoxissa.
Operassa zoomautuu myös kuvat mukana.
Ei kun rohkeasti kokeilemaan, IE:n ominaisuuksia en tunne. - SyncMaster 930 BF
hiiren_ kirjoitti:
rullaa, tekstit suurenee ja myös vahvistuu tarpeeksi suurennettaessa; ainakin Firefoxissa.
Operassa zoomautuu myös kuvat mukana.
Ei kun rohkeasti kokeilemaan, IE:n ominaisuuksia en tunne.Kyllä nyt alkaa taas näyttämään tutulta sivut, fontin kokoa on saanut hakea muutaman kerran.
Tuo selaimien zoomaus näyttää olevan sellaisia yksittäisiä kohteita varten enempi.
Näinhän täällä neuvottiinkin.
Mutta tosiaan, sellaisilla resoluutioilla sitä vaan on aikaisemmin katseltu, saa taas ittelleen nauraa!
Kiitoksia vastauksista!
Värien määrä 16 bittinen.Nöö mull on täs 1900 luvult olevas kuvaputkitoosas 32 bittinen,joo kumpi lie paree.Mielestäni siinä tulee mukana jokin ajuri cd.Tämä on nyt vain minun "oletusta" koska oikeasti en tiedä aiheesta mitään. Eli jos siinä tuli mukana niinkuin varmasti tulikin jonkonnäköinen CD:N käppyrä niin olisiko hirveä vaiva yrittää asentaa ne ajurit vai mitä ne nyt onkaan.Tosiasiahan on että XP tunnistaa "itseään vanhemmat laitteetja näin ollen myö jonkinnäköiset ajurit osaa hakea.TFT näytöt on kuitenkin tulleet "käsittääkseni" paljon XP:n jälkeen yleiseen käyttöön ja näin ollen ne ajurit saattaisi tehdä gutaa.Xp:hen tietysti on tullut päivityksiä sun muita joissa on ehkä "ajurit" TFT näytöillekin.
Tuo oli ihan lonkalta ja maalaisjärjellä ajateltuna ja todellisuudessa en ole näihin yhtään perehtynyt.usein vain on niin mitä väitän=totuus.ihan syytön minä tähän olen..geenit
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851272
- 1101133
- 73987
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673