MILLÄ PERKLE SAA NUA HYTTYSET VARMEMMIN PYSYMÄÄN POISSA PIHA MAASTOSTA JA ITTEN KIMPUSTA JOS JOTAIN JÄRKEVIÄ VASTAUKSIA SAIS
HYTTYNEN
9
1616
Vastaukset
- Tämän kokenut
Minulla oli joskus sinapinkeltainen paita retkellä Kuusamossa. Hyönteiset tykkäävät siitä väristä. Selkä oli kuin hernepussi, täynnä paukamia pistoista.
Vältä siis keltaista vaatetta. Kokeile sinistä, violettia ja vihreää. Voit päästä vähemmällä kärsimyksellä.- BaarmA
vinkkejä:
-muista että jos vaidat esim. keltaisesta tummansiniseen paitaan, vaihdat samalla hyttyset paarmoihin;) (paarmat pitävät tummista väreistä)
-aukeilla paikoilla ei ole niin paljoa hyttysiä.
-laita hyttys kynttilä palamaan se haivyttää niitä.
-laita iholle tarkoitettu laitettavaa hyönteis myrkkyä pitää itikat loitolla.
-pistä korva tulpat yöllä jos et kestä hyttysten ininää.
-suihkuta raidia:D
- Toimii toimii
On eräs toimiva menetelmä hyttysten vähentämiseksi pihapiirissä ja se on pihapiirin kuivattaminen. Jos pihapiirissä ei ole vähäisintäkään vesilammikkoa tai muita avoimia vesisäiliöitä niin hyttyset eivät voi pihapiirissä lisääntyä ja vähenevät merkittävästi pihapiirissä. Tehokkaampaa ja järkevämpää menetelmää ei ole.
Toivoisin että ette HUUTAISI keskusteluissa. Ja käyttäisitte edes jonkinlaista lauserakennetta. Normaalia tekstiä on mukavampaa lukea. - Ekoteko Oy
Jos olet haja-asutusalueella niin seuraavat keinot toimii (1-2), kohta 3 toimii aina:
1) metsäpalosimulaattori
-tynnyriin ensin kuivaa puuta palamaan, sitten päälle märkää havupuunoksaa, savua tulee ja kaikki liikkumaan kykenevät ötökät pakenevat.
Jos ei noita tarvikkeita ole saatavilla käy myös vanhat autonrenkaat, olen polttanut myös vanhan kokolattiamaton ja siitä irtosi komeat savut.
2)Kartoitat 5km säteeltä kaikki lammet ja lätäköt joissa on seisovaa vettä ja käyt kaatamassa jokaiseen noin 1kk välein jotain kemikaalia joka poistaa veden pintajännityksen
(hyttysen toukka-aste elelee seisovissa vesissä ja hengittää pikku putken avulla, koko paketin pitää pinnassa veden pintajännitys ja kun pintajännitys poistetaan ötökkä hukkuu).
Fairy on osoittautunut tehokkaaksi, mutta periaatteessa mikävain saippua kelpaa.
3) Viimeinen ja tehokkain konsti on säätää oman veren alkoholikonsentraatio välille 1-2 promillea, hyttyset saavat kaamean krapulan ja osaavat seuraavankerran vältää viinalta haisevaa asiakasta. Ja jos tämä ei kuitenkaan vähennä puremia ei ne enää haittaa niin paljoa.- Itikka...ystäväni
No autonrenkaita tai kokolattiamattoja polttamalla häipyy varmasti itikat ja lähimmät naapuritkin kilometrien säteellä, mutta muutama diabeetikko ystävä mökin rappusille kaljaa lipittelemään, niin johan tulee itikoita ikävä. Itikat näet tykkäävät aivan mahtavasti diabeetikon verestä ja jättävät muut rauhaan. Haittapuoli on vain se että ärsyyntyneet, humaltuneet ja sokerishokissa itikoita huitovat diabeetikko-ystävät saattavat olla haitallisempia kuin itse itikat, joten talonväki voi joutua lähtemään evakkoon sisätiloihin ja lukitsemaan ovet ja ikkunat saadakseen olla rauhassa diabeetikoilta.
- 111
Itikka...ystäväni kirjoitti:
No autonrenkaita tai kokolattiamattoja polttamalla häipyy varmasti itikat ja lähimmät naapuritkin kilometrien säteellä, mutta muutama diabeetikko ystävä mökin rappusille kaljaa lipittelemään, niin johan tulee itikoita ikävä. Itikat näet tykkäävät aivan mahtavasti diabeetikon verestä ja jättävät muut rauhaan. Haittapuoli on vain se että ärsyyntyneet, humaltuneet ja sokerishokissa itikoita huitovat diabeetikko-ystävät saattavat olla haitallisempia kuin itse itikat, joten talonväki voi joutua lähtemään evakkoon sisätiloihin ja lukitsemaan ovet ja ikkunat saadakseen olla rauhassa diabeetikoilta.
Ei oikeesti, repesin viestistä ihan täysin!! "Ärsyyntyneet, humaltuneet ja sokerishokissa itikoita huitovat diabeetikko-ystävät saattavat olla haitallisempia kuin itse itikat".
Ja:
"talonväki voi joutua lähtemään evakkoon sisätiloihin ja lukitsemaan ovet ja ikkunat saadakseen olla rauhassa diabeetikoilta".
Oikeesti =) Mun ilta on pelastettu! - Itikka... ystäväni
111 kirjoitti:
Ei oikeesti, repesin viestistä ihan täysin!! "Ärsyyntyneet, humaltuneet ja sokerishokissa itikoita huitovat diabeetikko-ystävät saattavat olla haitallisempia kuin itse itikat".
Ja:
"talonväki voi joutua lähtemään evakkoon sisätiloihin ja lukitsemaan ovet ja ikkunat saadakseen olla rauhassa diabeetikoilta".
Oikeesti =) Mun ilta on pelastettu!Juu tää on ihan totta, olen nimittäin itse diabeetikko, enkä voi missään liikkua kesäisin ilman itikkaparvea. Ja verensokerin noustessa tai laskiessa diabeetikko voi saada ihan oikeasti raivokohtauksia. Että ihan syvän kokemuksen rintaäänellä puhun.
- stadilaine95
OSTA RAIDIA LAPUAALNE VAI MITTT?
- Marja P
THERMACELL-Karkotin laite joka hankittiin Prismasta.
Oli päällä lauantai-iltana kun istuttiin iltaa kotipihalla. 10 minuuttia päällelaittamisen jälkeen ei ollut ensimmäistäkään hyttystä. Ennen sitä kymmeniä ellei jopa satoja...ja mikä parasta; minä vältyin pahkuroilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779