CDI...

chbgvmx

Moi!. Minkälaisia ovat W 203 220 ja 200 cdi:it automaatilla varustettuna?. paljonko menee löpöä tankkiin, ja kuinka paljon ajaa tankillisella?.

21

12526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi Jokunen

      Automaatti 200 cdi ...tankkiin menee 60 litraa. Yhdistetty maantie/kaupunkiajo noin 7 litraa satasella...ehkä allekin .Tankillisella noin 900 km ajotavasta riippuen.

    • timppanen

      E 220 cdi Kuluttaa pitkässäajossa tasaisella nopeudella 100km t. 4,5.L, 100km. 130km,t. 6,1.L.100km.

      • höpö taas

        sano suoraan, että kulutus on noin 7 ltr/ 100km


      • timppanen
        höpö taas kirjoitti:

        sano suoraan, että kulutus on noin 7 ltr/ 100km

        Huomasitko että vastasit itse, omaan epävarmuuteesi. Minkä kirjoitin kulutuksesta,on enemmän tosi kuin sinun kokemuksella koskaan saatavilla. Katso mitä ohjekirja ilmoittaa kulutukseksi. Niin en huomannutkaan, mistä sinä sellaisen saisit luettavaksi. Hyvää kesän jatkoa.


      • oli 564743939
        höpö taas kirjoitti:

        sano suoraan, että kulutus on noin 7 ltr/ 100km

        245/40 18" renkailla, C200CDI automaatti -03 ja farkku niin 4,7 ltr/100km. Tosin tasaisella n.100km/h nopeudella. Normirenkailla menee alle 4,5...


    • Skoijari

      Itse ajelen pääosin maantiellä ja keskikulutus
      on 5.5 l talvella, kesällä 6 l. Automaatti siis.

      Kulutuslukemat ja ajettavuus hyvät. Vikoja riittää, joten itse en suosittele 2001-2005
      C-sarjaa. Taidan itsekin vaihtaa pois luotettavampaan merkkiin.

      • - ? -

        Minkä vuosimallin autoa oma kokemuksesi koskee, paljonko kilometrjä ja millaista vioista on ollut kyse?

        Tämä siksi, että nimenomaan tuohon haarukkaan osuva C 220cdi farkku automaatilla kiinnostaisi vanhan vapaastihengittävän tilalle.


      • Skoijari
        - ? - kirjoitti:

        Minkä vuosimallin autoa oma kokemuksesi koskee, paljonko kilometrjä ja millaista vioista on ollut kyse?

        Tämä siksi, että nimenomaan tuohon haarukkaan osuva C 220cdi farkku automaatilla kiinnostaisi vanhan vapaastihengittävän tilalle.

        Omaa vikalistaa 2001 W203 250tkm:

        1. Imusarja hajonnut (hinta 400 eur) tyyppivika,
        hajoaa 150-500 tkm.

        2.) Virtalukko (vaihtoineen VEHO:lla 900 eur)
        tyyppivika. työkaverilla hajosi melkein samaan
        aikaan sama vm.

        3.) Alatukivarret (400 eur)

        4.) VEHO töppäili moniurahihan vaihdossa ja
        se hajosi vaihdon jälkeen uudelleen. Siihen
        loppuikin meikäläisen asiointi VEHO:lla.

        Ymmärrän toki, että autoon tulee vikoja, kun
        sillä ajetaan liki 50 tkm vuosi, mutta täytyy
        sanoa, että missään muussa omistamassani autossa
        ei ole ollut niin paljon KALLIITA vikoja kuin
        C-sarjalaisessa. Muut kokemukseni ovat
        Volvosta ja VAG-konsernin autoista.

        Harmi sinällään, sillä W203 on tyylikkään
        näköinen, loistava ajettava myös talvella
        ja pienikulutuksinen.

        Jää kyllä viimeiseksi mersukseni. Kiitos
        jälleenmyyjän ala-arvoisen palvelun.


      • samanlaisia
        Skoijari kirjoitti:

        Omaa vikalistaa 2001 W203 250tkm:

        1. Imusarja hajonnut (hinta 400 eur) tyyppivika,
        hajoaa 150-500 tkm.

        2.) Virtalukko (vaihtoineen VEHO:lla 900 eur)
        tyyppivika. työkaverilla hajosi melkein samaan
        aikaan sama vm.

        3.) Alatukivarret (400 eur)

        4.) VEHO töppäili moniurahihan vaihdossa ja
        se hajosi vaihdon jälkeen uudelleen. Siihen
        loppuikin meikäläisen asiointi VEHO:lla.

        Ymmärrän toki, että autoon tulee vikoja, kun
        sillä ajetaan liki 50 tkm vuosi, mutta täytyy
        sanoa, että missään muussa omistamassani autossa
        ei ole ollut niin paljon KALLIITA vikoja kuin
        C-sarjalaisessa. Muut kokemukseni ovat
        Volvosta ja VAG-konsernin autoista.

        Harmi sinällään, sillä W203 on tyylikkään
        näköinen, loistava ajettava myös talvella
        ja pienikulutuksinen.

        Jää kyllä viimeiseksi mersukseni. Kiitos
        jälleenmyyjän ala-arvoisen palvelun.

        kokemuksia 203 vuosimalli -01. Mainitsemiesi lisäksi hajosi vaihdelaatikko. Myin pois noin 170t ajettuna. Ja samanlainen lopetus, jää viimeiseksi mersuksi.


      • - ? -
        Skoijari kirjoitti:

        Omaa vikalistaa 2001 W203 250tkm:

        1. Imusarja hajonnut (hinta 400 eur) tyyppivika,
        hajoaa 150-500 tkm.

        2.) Virtalukko (vaihtoineen VEHO:lla 900 eur)
        tyyppivika. työkaverilla hajosi melkein samaan
        aikaan sama vm.

        3.) Alatukivarret (400 eur)

        4.) VEHO töppäili moniurahihan vaihdossa ja
        se hajosi vaihdon jälkeen uudelleen. Siihen
        loppuikin meikäläisen asiointi VEHO:lla.

        Ymmärrän toki, että autoon tulee vikoja, kun
        sillä ajetaan liki 50 tkm vuosi, mutta täytyy
        sanoa, että missään muussa omistamassani autossa
        ei ole ollut niin paljon KALLIITA vikoja kuin
        C-sarjalaisessa. Muut kokemukseni ovat
        Volvosta ja VAG-konsernin autoista.

        Harmi sinällään, sillä W203 on tyylikkään
        näköinen, loistava ajettava myös talvella
        ja pienikulutuksinen.

        Jää kyllä viimeiseksi mersukseni. Kiitos
        jälleenmyyjän ala-arvoisen palvelun.

        Täytyy kyllä todeta, että mainitut ongelmat ymmärrettävästi enempi kuin hyydyttävät ko. autolle.

        1) Millainen oli tarkemmin sanottuna imusarjan hajoaminen?

        Cdi, Tdi ja vastaavia nykyisiä moottoreita koskevista imusarjaongelmista saa kulla ja lukea melko paljon. Ongelmaa esiintyy merkistä riippumatta. En sitten tiedä voisiko jokin merkki olla toisia alttiimpi?

        Yhdeksi syyksi arvioidaan nykydieseleiden hitaampi lämpeneminen ja keskimääräisesti lyhyet ajomatkat.

        Pakokaasujen EGR-takaisinkierrätyssysteemeissä jopa 40% pakokaasuista palaa imusarjaan joka likaantuu voimakkaasti. Tästä oli taannoin paljon kertova kuvakin tuolla mersufoorumilla, eikä autolla oltu ajettu kovinkaan mittavaa määrää, en enää muista tarkkoja km'rejä. Joissain tapauksissa jopa 80% imukanavasta on tukkeutunut.

        2) Virtalukko. Todella ökyhinta. Mikähän sen suunnittelussa ja valmistuksen laadussa mahtaa olla maanantaita?

        3) Alatukivarret ovat useissa autoissa nykyään kulutustavaraa, ikävä kyllä, tehokkaat ja vääntävät koneet leveine renkaineen jotka pistävät nivelet ja puslat koville.

        Millainen tukivarsisetti tuohon hintaan sisältyi?

        4) Veho. Mikä moniurahihna oli kyseessä, ei kai jakopää ja millaisen virheen he sen asennuksessa tekivät? Miten pian se petti uudelleen ja saitko väännettyä korvauksen?

        X) Kuten tuossa alempana kirjoittavalla automaattilaatikko hajonnut, niin siitä ollut palstallakin juttua.

        Tietty automattilaatikko tiettyyn vuosimalliin saakka (mallia en muista) hajoaa jonkin heikon neulalaakerin vuoksi. Myöhemmissä malleissa se on vahvempaa tekoa ja sen pitäisi kestää. Aiempiin laatikoihin se on suositeltavaa vaihdattaa ennen kuin se pettää. Näin ei tietysti saisi olla ja moni ei siitä ole edes tietoinen.

        Olen samaa mieltä, että auto itsessään tyylikäs (itse pidän erityisesti farkkumallista) ja hyvä ajettava, vaan tuollaiset ongelmat eivät ole luvallisia.


      • on tyylikäs
        - ? - kirjoitti:

        Täytyy kyllä todeta, että mainitut ongelmat ymmärrettävästi enempi kuin hyydyttävät ko. autolle.

        1) Millainen oli tarkemmin sanottuna imusarjan hajoaminen?

        Cdi, Tdi ja vastaavia nykyisiä moottoreita koskevista imusarjaongelmista saa kulla ja lukea melko paljon. Ongelmaa esiintyy merkistä riippumatta. En sitten tiedä voisiko jokin merkki olla toisia alttiimpi?

        Yhdeksi syyksi arvioidaan nykydieseleiden hitaampi lämpeneminen ja keskimääräisesti lyhyet ajomatkat.

        Pakokaasujen EGR-takaisinkierrätyssysteemeissä jopa 40% pakokaasuista palaa imusarjaan joka likaantuu voimakkaasti. Tästä oli taannoin paljon kertova kuvakin tuolla mersufoorumilla, eikä autolla oltu ajettu kovinkaan mittavaa määrää, en enää muista tarkkoja km'rejä. Joissain tapauksissa jopa 80% imukanavasta on tukkeutunut.

        2) Virtalukko. Todella ökyhinta. Mikähän sen suunnittelussa ja valmistuksen laadussa mahtaa olla maanantaita?

        3) Alatukivarret ovat useissa autoissa nykyään kulutustavaraa, ikävä kyllä, tehokkaat ja vääntävät koneet leveine renkaineen jotka pistävät nivelet ja puslat koville.

        Millainen tukivarsisetti tuohon hintaan sisältyi?

        4) Veho. Mikä moniurahihna oli kyseessä, ei kai jakopää ja millaisen virheen he sen asennuksessa tekivät? Miten pian se petti uudelleen ja saitko väännettyä korvauksen?

        X) Kuten tuossa alempana kirjoittavalla automaattilaatikko hajonnut, niin siitä ollut palstallakin juttua.

        Tietty automattilaatikko tiettyyn vuosimalliin saakka (mallia en muista) hajoaa jonkin heikon neulalaakerin vuoksi. Myöhemmissä malleissa se on vahvempaa tekoa ja sen pitäisi kestää. Aiempiin laatikoihin se on suositeltavaa vaihdattaa ennen kuin se pettää. Näin ei tietysti saisi olla ja moni ei siitä ole edes tietoinen.

        Olen samaa mieltä, että auto itsessään tyylikäs (itse pidän erityisesti farkkumallista) ja hyvä ajettava, vaan tuollaiset ongelmat eivät ole luvallisia.

        mutta vikoja riittää. Ostin ulkonäön perusteella 203 farmarin ja saat ilmaisen neuvon ja mikäli luotat siihen, et kadu. PYSY EROSSA MOISESTA.


      • on 124-koppanen
        on tyylikäs kirjoitti:

        mutta vikoja riittää. Ostin ulkonäön perusteella 203 farmarin ja saat ilmaisen neuvon ja mikäli luotat siihen, et kadu. PYSY EROSSA MOISESTA.

        Näiden uusien laatu on huonontunut ja paljon...
        Volkkarin ostan seuraavaksi, Mesen jälkeen.


      • farkku
        on 124-koppanen kirjoitti:

        Näiden uusien laatu on huonontunut ja paljon...
        Volkkarin ostan seuraavaksi, Mesen jälkeen.

        Laitoimme vm-02 mersun reilu pari vuotta sitten. Autolla oli ajettu 70 000 kilometriä ja takuu oli juuri loppunut.

        Ensimmäisenä syksynä hajosi webasto ( uusi maksaa 1300 euroa ).

        Takasivuoven lukko hajosi, ovea ei saanut enään auki ( uusi 170 euroa )

        Auto ei kiihtynyt enään liikkeelle lähtiessä, korjaus 700 euroa, jolloin huomasivat, että moottorin lämmityslaite oli ollut myös rikki, 800 euroa.( ei webasto) yhteensä 1300 euroa

        Takalasi räsähti rikki, luukkua kiinni laittessa. Lasi ei osunut mihinkään, vakuutus ei korvaa, isku täytyisi kohdistua ulkoapäin ( isku ei kohdistunut mistään päin ) uusi 450 euroa.

        Kesken ajon paukahti ja auto täyttyi savusta. Lämmityslaite teki oikosulun ja meinasi syttyä tuleen. Rikkoi samalla 3 muutakin osaa, vakuutus ei korvaa, lasku 1400 euroa.

        En suosittele mersun laittoa missään nimessä, ellei sulla ole paksu lompakko !


      • Skoijari
        - ? - kirjoitti:

        Täytyy kyllä todeta, että mainitut ongelmat ymmärrettävästi enempi kuin hyydyttävät ko. autolle.

        1) Millainen oli tarkemmin sanottuna imusarjan hajoaminen?

        Cdi, Tdi ja vastaavia nykyisiä moottoreita koskevista imusarjaongelmista saa kulla ja lukea melko paljon. Ongelmaa esiintyy merkistä riippumatta. En sitten tiedä voisiko jokin merkki olla toisia alttiimpi?

        Yhdeksi syyksi arvioidaan nykydieseleiden hitaampi lämpeneminen ja keskimääräisesti lyhyet ajomatkat.

        Pakokaasujen EGR-takaisinkierrätyssysteemeissä jopa 40% pakokaasuista palaa imusarjaan joka likaantuu voimakkaasti. Tästä oli taannoin paljon kertova kuvakin tuolla mersufoorumilla, eikä autolla oltu ajettu kovinkaan mittavaa määrää, en enää muista tarkkoja km'rejä. Joissain tapauksissa jopa 80% imukanavasta on tukkeutunut.

        2) Virtalukko. Todella ökyhinta. Mikähän sen suunnittelussa ja valmistuksen laadussa mahtaa olla maanantaita?

        3) Alatukivarret ovat useissa autoissa nykyään kulutustavaraa, ikävä kyllä, tehokkaat ja vääntävät koneet leveine renkaineen jotka pistävät nivelet ja puslat koville.

        Millainen tukivarsisetti tuohon hintaan sisältyi?

        4) Veho. Mikä moniurahihna oli kyseessä, ei kai jakopää ja millaisen virheen he sen asennuksessa tekivät? Miten pian se petti uudelleen ja saitko väännettyä korvauksen?

        X) Kuten tuossa alempana kirjoittavalla automaattilaatikko hajonnut, niin siitä ollut palstallakin juttua.

        Tietty automattilaatikko tiettyyn vuosimalliin saakka (mallia en muista) hajoaa jonkin heikon neulalaakerin vuoksi. Myöhemmissä malleissa se on vahvempaa tekoa ja sen pitäisi kestää. Aiempiin laatikoihin se on suositeltavaa vaihdattaa ennen kuin se pettää. Näin ei tietysti saisi olla ja moni ei siitä ole edes tietoinen.

        Olen samaa mieltä, että auto itsessään tyylikäs (itse pidän erityisesti farkkumallista) ja hyvä ajettava, vaan tuollaiset ongelmat eivät ole luvallisia.

        Joo, jos erehdyt ostamaan 203:n, niin putsaa
        heti EGR-venttiili ja vaihda korkeampi
        termostaatti eli 92 asteinen. Moottori kun
        ei vakkaritermostaatilla (85 C) lämpene tarpeeksi
        suomen oloissa. Ei ole otettu huomioon sitä,
        että Saksassa autoilla paahdetaan > 150 km/h
        autobaanoilla ja siellä moottori lämpeää tarpeeksi.


        Virtalukosta en tiedä mikä on mennyt rikki, kun
        Veho ei suostunut antamaan vanhaa virtalukkoa
        itselleni testausta varten. Yksi syy lisää lopettaa Veholla asiointi.

        Alatukivarret vaihdettiin osaavalla pajalla
        alkuperäisiin varaosiin.

        3.) Veho vaihtoi pelkän hihan ei kiristimiä eikä
        laakereita. Väitti että asennuksessa ei ollut
        tapahtunut virhettä. Kyseessä siis apulaitteita
        pyörittävä hihna. W203 on ketju. Joka tapauksessa
        moniurahihnaa vaihdettaessa kannattaa vaihtaa
        rullat samalla ja teettää jossain osaavalla
        mersukorjaamolla ei Veholla.

        Automaattilaatikon hajoamiselta olen välttynyt,
        koska vaihdatan öljyt 65 tkm välein. Ei muuten
        kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan Veholla!


      • - ? -
        Skoijari kirjoitti:

        Joo, jos erehdyt ostamaan 203:n, niin putsaa
        heti EGR-venttiili ja vaihda korkeampi
        termostaatti eli 92 asteinen. Moottori kun
        ei vakkaritermostaatilla (85 C) lämpene tarpeeksi
        suomen oloissa. Ei ole otettu huomioon sitä,
        että Saksassa autoilla paahdetaan > 150 km/h
        autobaanoilla ja siellä moottori lämpeää tarpeeksi.


        Virtalukosta en tiedä mikä on mennyt rikki, kun
        Veho ei suostunut antamaan vanhaa virtalukkoa
        itselleni testausta varten. Yksi syy lisää lopettaa Veholla asiointi.

        Alatukivarret vaihdettiin osaavalla pajalla
        alkuperäisiin varaosiin.

        3.) Veho vaihtoi pelkän hihan ei kiristimiä eikä
        laakereita. Väitti että asennuksessa ei ollut
        tapahtunut virhettä. Kyseessä siis apulaitteita
        pyörittävä hihna. W203 on ketju. Joka tapauksessa
        moniurahihnaa vaihdettaessa kannattaa vaihtaa
        rullat samalla ja teettää jossain osaavalla
        mersukorjaamolla ei Veholla.

        Automaattilaatikon hajoamiselta olen välttynyt,
        koska vaihdatan öljyt 65 tkm välein. Ei muuten
        kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan Veholla!

        - Tuo termarin vaihto Suomen oloihin on ilmeisesti paikallaan.

        Edelleen kiinnostaa mitä tarkoitit imusarjan hajoamisella. Oliko se tukkeutunut käyttö- ja korjaukelvottomaksi, vai jotakin muuta?

        - Alatukivarsista. Oliko kyse sekä etu- että takapään tukivarsien uusinta?

        - Apulaitteiden moniurahina. Paljonko ehdit ajaa ennen kuin se petti uudestaan?

        Kyllähän heidän se olisi pitänyt laittaa samaan hintaan uusiksi, sillä eihän virheetön ja oikeaoppisesti asennettu hihna saa tiltata pian uudestaan. Sen tulisi kestää normaalin huoltokirjassa mainitun (?) vaihtovälin verran. Olisiko sen pettämisen syynä juuri nuo vaihtamattomat rullat.

        - Aivan, automaateista kannattaapitää hyvää huolta merkistä riippumatta. Monilla viralliset huolto-ohjelmat ovat hieman "vapaita".


      • Skoijari
        - ? - kirjoitti:

        - Tuo termarin vaihto Suomen oloihin on ilmeisesti paikallaan.

        Edelleen kiinnostaa mitä tarkoitit imusarjan hajoamisella. Oliko se tukkeutunut käyttö- ja korjaukelvottomaksi, vai jotakin muuta?

        - Alatukivarsista. Oliko kyse sekä etu- että takapään tukivarsien uusinta?

        - Apulaitteiden moniurahina. Paljonko ehdit ajaa ennen kuin se petti uudestaan?

        Kyllähän heidän se olisi pitänyt laittaa samaan hintaan uusiksi, sillä eihän virheetön ja oikeaoppisesti asennettu hihna saa tiltata pian uudestaan. Sen tulisi kestää normaalin huoltokirjassa mainitun (?) vaihtovälin verran. Olisiko sen pettämisen syynä juuri nuo vaihtamattomat rullat.

        - Aivan, automaateista kannattaapitää hyvää huolta merkistä riippumatta. Monilla viralliset huolto-ohjelmat ovat hieman "vapaita".

        Imusarjan läpät lensivät huitsin nevadaan
        sen tarkemmin en tiedä, kun homma on vielä
        korjauksen alla. Ensi viikolla tiedän tarkemmin,
        kun vaihdetaan uusi imusarja.

        Tukivarret olivat pelkästään etupäähän eli
        2 kpl.

        Ajelin hihnalla n 3000 kilometriä ennen kuin
        hajosi. Veholla homma meni vain niin, että
        uusi hihna ei pettänyt vaan kiristimen laakeri
        eikä edes väännön kautta saanut Vehoa korvaamaan
        asiaa. No tämä olikin sitten se syy, miksi
        en aio mitään enää ostaa Veholta.


      • - ? -
        Skoijari kirjoitti:

        Imusarjan läpät lensivät huitsin nevadaan
        sen tarkemmin en tiedä, kun homma on vielä
        korjauksen alla. Ensi viikolla tiedän tarkemmin,
        kun vaihdetaan uusi imusarja.

        Tukivarret olivat pelkästään etupäähän eli
        2 kpl.

        Ajelin hihnalla n 3000 kilometriä ennen kuin
        hajosi. Veholla homma meni vain niin, että
        uusi hihna ei pettänyt vaan kiristimen laakeri
        eikä edes väännön kautta saanut Vehoa korvaamaan
        asiaa. No tämä olikin sitten se syy, miksi
        en aio mitään enää ostaa Veholta.

        Yes, noista läppävioista taannoin luin jotakin Mersufoorumeilta. Mikäli oikein muistan, niin ne useinkin ovat liittyneet imusarjan rankkaan karstoittumiseen sekä EGR'n jumittumiseen samasta syystä. Voi toki olla muutakin, mutta nuo ilmeisesti yleisimmät syyt.

        Mahtaisiko tukivarsisavotta olla edullisempaa VW-Audi rintamalla.

        Vehon asenne on kovin valitettavaa kun eivät ole valmiita tulemaan edes puolitiehen vastaan. Kun liikaa ruuvataan katteita on riskinä, että asiakkaita katoaa, joka sitten sekin vaikuttaa katteisiin. Kilpailu on valmistajille kovaa automarkkinoilla.

        Mielestäni, loogisesti ajatellen, heidän tulisi ainakin vahvasti suositella kaikille asiakkaille ohjainrullien vaihtoa hihnanvaihdon yhteydessä. Rikkoutuvat laitteet kun ovat vahingoksi merkin omalle maineellekin. Se on useimmiten juuri tuo kiristimen laakeri joka tilttaa.

        Tsemppiä kuitenkin.


      • Skoijari
        - ? - kirjoitti:

        Yes, noista läppävioista taannoin luin jotakin Mersufoorumeilta. Mikäli oikein muistan, niin ne useinkin ovat liittyneet imusarjan rankkaan karstoittumiseen sekä EGR'n jumittumiseen samasta syystä. Voi toki olla muutakin, mutta nuo ilmeisesti yleisimmät syyt.

        Mahtaisiko tukivarsisavotta olla edullisempaa VW-Audi rintamalla.

        Vehon asenne on kovin valitettavaa kun eivät ole valmiita tulemaan edes puolitiehen vastaan. Kun liikaa ruuvataan katteita on riskinä, että asiakkaita katoaa, joka sitten sekin vaikuttaa katteisiin. Kilpailu on valmistajille kovaa automarkkinoilla.

        Mielestäni, loogisesti ajatellen, heidän tulisi ainakin vahvasti suositella kaikille asiakkaille ohjainrullien vaihtoa hihnanvaihdon yhteydessä. Rikkoutuvat laitteet kun ovat vahingoksi merkin omalle maineellekin. Se on useimmiten juuri tuo kiristimen laakeri joka tilttaa.

        Tsemppiä kuitenkin.

        Samaa urputusta saat lukea Audin ja Volkkarin
        käyttäjiltä :-) Toki hankintahinta on sitten
        volkkarilla selvästi alempi, joten sitä
        passaa jo korjaillakin 20 tuhannen euron
        hinnanerotuksella.

        Itse olen tutkinut tarkkaan seuraavaa
        autohankintaani ja päädyn todennäköisesti
        johonkin seuraavista.

        1. Honda VTEC bensa edullinen hinta ja luotettava. Miinuksena
        hieman heikompi kolariturvallisuus. Auton käyttöikä max 6 vuotta ruostumisen takia.

        2. Seat Toledo Diesel (vanha korimalli)

        Huomattavasti halvempi kuin muut VAG-konsernin
        vehkeet, mutta kuitenkin käyttäjäkokemusten
        mukaan luotettava peli.

        3.) Mazda

        Luotettavuustilastojen ykkönen. Ongelmana
        ruostuminen.


      • - ? -
        Skoijari kirjoitti:

        Samaa urputusta saat lukea Audin ja Volkkarin
        käyttäjiltä :-) Toki hankintahinta on sitten
        volkkarilla selvästi alempi, joten sitä
        passaa jo korjaillakin 20 tuhannen euron
        hinnanerotuksella.

        Itse olen tutkinut tarkkaan seuraavaa
        autohankintaani ja päädyn todennäköisesti
        johonkin seuraavista.

        1. Honda VTEC bensa edullinen hinta ja luotettava. Miinuksena
        hieman heikompi kolariturvallisuus. Auton käyttöikä max 6 vuotta ruostumisen takia.

        2. Seat Toledo Diesel (vanha korimalli)

        Huomattavasti halvempi kuin muut VAG-konsernin
        vehkeet, mutta kuitenkin käyttäjäkokemusten
        mukaan luotettava peli.

        3.) Mazda

        Luotettavuustilastojen ykkönen. Ongelmana
        ruostuminen.

        Joko imusarjaongelman tarkemmat syyt ovat selvinneet ja millaisin kustannuksin asia kunnossa?

        Yes, autoja on paljon erilaisia tarjolla joista valita ja aina joutuu jonkinlaisen kompromissin tekemään. Omat tarpeet ja makukin voi muuttua vuosien saatossa. Tärkeää kuitenkin on autoilun mukavuus ja huolettomuus teknisellä puolella.


      • tico tico leppis
        - ? - kirjoitti:

        Joko imusarjaongelman tarkemmat syyt ovat selvinneet ja millaisin kustannuksin asia kunnossa?

        Yes, autoja on paljon erilaisia tarjolla joista valita ja aina joutuu jonkinlaisen kompromissin tekemään. Omat tarpeet ja makukin voi muuttua vuosien saatossa. Tärkeää kuitenkin on autoilun mukavuus ja huolettomuus teknisellä puolella.

        KL-varaosista imusarja muistaakseni 415 euroa. Vaihto ottaa noin 4 tuntia. Itselläni meni imusarja ensimmäisen kerran 220t km:ssa, nyt 280t:ssa tuntuu oireilevan samaan malliin. Ostamani imusarja oli siis alkuperäinen, joten vika on edelleen olemassa näissä 203:mallin imusarjoissa.
        Olisi kiinnostavaa tietää, onko 204:ssa tarkalleen sama kone ja etenkin tuo imusarja, kun se kerran tuntuu olevan niin vaikea tehdä kunnolla.


    • Mb 2000

      - Omistan Mb 220 cdi. Missä vika kun kylmänä liikkeelle lähdettäessä vedot on kunnossa, mutta matka ajossa vedot häviää. Epäilivät huollossa turboa, mutta onko vika turbossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1704
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      915
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      160
      773
    Aihe