polttoaineen hinta

haloo hullu

hello suomipojat ja tytöt.terkut täältä norjasta ja tervetuloa lomalle vuonojen maahan. ensiksi ja viimeks elkää tulko jos ei oo lompakossa pätäkkää.mulla on oon töissä täällä ja tienaan mukavasti eli siis aika paljon.on toki kallista täällä mut ei sen mun lompakkoo pakota mitenkään.
lihaa syön ja aina on leivän päällä juustoa makkaralla kuorutettuna.on muuten kallista.annanpa neuvon suomalaisille kun tuutte lomalle tuokaa omat särpimet mukana kun ei teillä oo kumminkaan rahaa ostaa mitään norjalaisesta kaupasta.itse käyn kerran päivässä ostoksilla.
terveisin
10 vuotta norjassa.

15

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulot

      Näin kun harva se vuosi tuleepi siellä kruisailtua, niin onhan tuota vaan tullut joka reissulla kaupoissa käytyä, evästä ja muuta kivaa osteltua sieltäkin. Jotkut tavarat on kalliimpia kuin Suomessamme, mutta ei viikon parin reissulla itseään syömällä konkurssiin ole saanut. Jos on pätäkkää lähteä reissuun, nin on sitä vara vähän käytelläkkin. Toista se on sinulla reppanalla, kun kaikki raha menee elämiseen, eikä pääse sitten sieltä minnekkään lähtemään, ja muutenkin tuntuu olevan ongelmia. Se keltainen neste aivosolukon seassa saa luulemaan kaikenlaisia suuria itsestään. Ja kuitenkaan ei ole vara kuin hätäisesti kädestä suuhun elää. Kerran päivässä pitää reppanan käydä kaupassakin, kun ei kerralla saa enempää ostettua.

      • haloo hullu

        vain tuoreet raakaaineet ovat parasta minulle siksi kaupassa kerran päivässä.käyn suomessa kaksi kertaa vuodessa,kerran etelän rannoilla aurinko ottamassa ja kerran vuodessa aasiassa nauttimassa herkullisia aasialaisia ruokia eli tulee jonkun verran matkusteltua ja tietenkin norjaa ristiin ja rastiin.käytän vuodessa matkusteluun n.120 000 nok taitaa olla saman verran kuin sinä tienaat suomessa eli n.15 000 euroo.
        osta ässä arpa tai jotain niin saat sinäkin rahaa ja sitten matkustella joskus.onnea sinulle.
        ja pakostihan se keltanen neste nousee päähän täällä norjassa täällä on vaan niin hyvä olla.


      • löytyy
        haloo hullu kirjoitti:

        vain tuoreet raakaaineet ovat parasta minulle siksi kaupassa kerran päivässä.käyn suomessa kaksi kertaa vuodessa,kerran etelän rannoilla aurinko ottamassa ja kerran vuodessa aasiassa nauttimassa herkullisia aasialaisia ruokia eli tulee jonkun verran matkusteltua ja tietenkin norjaa ristiin ja rastiin.käytän vuodessa matkusteluun n.120 000 nok taitaa olla saman verran kuin sinä tienaat suomessa eli n.15 000 euroo.
        osta ässä arpa tai jotain niin saat sinäkin rahaa ja sitten matkustella joskus.onnea sinulle.
        ja pakostihan se keltanen neste nousee päähän täällä norjassa täällä on vaan niin hyvä olla.

        Tuota se tekee kun turskaa joka päivä naamaansa vetää. Muuttuu itsekkin turskaksi, ja rupeaa pikkusummilla retostelemaan....Ne, joilla on tosissaan pätäkkää, ei tarvitse sitä täällä käydä julistamassa, mut jotenkinhan sitä on köyhänkin näköjään yritettävä itsetuntoaan kohottaa. Täällä on helppo laittaa luvun perään yks nolla liikaa, ja tarvittaessa vaikka kaksikin. Mut hyvää jatkoa, kun ei oma tunnu riittävän, sinne Norskiin, tai ehkä Nokialle, vai Nousiaisissako oikeasti lienet..


      • kuin tuulen huuhtoma perse.
        löytyy kirjoitti:

        Tuota se tekee kun turskaa joka päivä naamaansa vetää. Muuttuu itsekkin turskaksi, ja rupeaa pikkusummilla retostelemaan....Ne, joilla on tosissaan pätäkkää, ei tarvitse sitä täällä käydä julistamassa, mut jotenkinhan sitä on köyhänkin näköjään yritettävä itsetuntoaan kohottaa. Täällä on helppo laittaa luvun perään yks nolla liikaa, ja tarvittaessa vaikka kaksikin. Mut hyvää jatkoa, kun ei oma tunnu riittävän, sinne Norskiin, tai ehkä Nokialle, vai Nousiaisissako oikeasti lienet..

        Itse norjalaisena nykyään 18 vuotta asuneena tiedän,jota kyllä sitä tienaa,mutta ei kaikissa hommissa.Kaltehtaalla toi 120000nok on koko vuoden ansio sori.Jos öljylautoilla niin ne jätkät ei kerro tulojaan.Itse sähköhommissa keskinorjassa 320000nok per/vuosi.


      • haloo hullu
        kuin tuulen huuhtoma perse. kirjoitti:

        Itse norjalaisena nykyään 18 vuotta asuneena tiedän,jota kyllä sitä tienaa,mutta ei kaikissa hommissa.Kaltehtaalla toi 120000nok on koko vuoden ansio sori.Jos öljylautoilla niin ne jätkät ei kerro tulojaan.Itse sähköhommissa keskinorjassa 320000nok per/vuosi.

        hei vaan
        ootkos ikinä ollut merillä töissä?
        porauslautta
        seisoo jaloilla tai on kelluva jos ymmärrät
        suorittaa öljynporausta.
        tuotanto
        seisoo jaloilla tai on kelluva kuten esim.laiva vaikka. voi myös porata samalla ja tuotaa öljyä.
        ym ym ym paljon asiaa jota et ymmärrä.
        palkat alkaen 400000 nok -


      • mulla
        kuin tuulen huuhtoma perse. kirjoitti:

        Itse norjalaisena nykyään 18 vuotta asuneena tiedän,jota kyllä sitä tienaa,mutta ei kaikissa hommissa.Kaltehtaalla toi 120000nok on koko vuoden ansio sori.Jos öljylautoilla niin ne jätkät ei kerro tulojaan.Itse sähköhommissa keskinorjassa 320000nok per/vuosi.

        kyl on vuositulot 200.000kr kalatehtaalla.... eikä tarvi edes hikoilla töissä


      • menköön vaan
        mulla kirjoitti:

        kyl on vuositulot 200.000kr kalatehtaalla.... eikä tarvi edes hikoilla töissä

        Siis euroiksi muutettuna 2000 euroo kuukaudessa....No, eipä tuolla summalla paljon viitsis eväänsä heilauttaa edes turskakaan.


    • siellä matkanneena

      ..voin sanoa, että kyllä särvintä on leivälle ja niin hotelleissa kuin mökkikylissä on tullut asuttua. Kierretty maa päästä päähän useamman kerran. Älähän siis isottele a luule, että suomalaisilla ei olisi rahaa. Rahaa on eikä tarvinut läteä sitä kalatehtaalle tienaamaan tai kakkavaippoja vaihtamaan.

      • haloo hullu

        hei vaan
        ei oo tarvinnu päivääkään olla kalatehtaalla töissä,harmi se on hienoo hommaa.no joka tapauksessa norjassa on paremmat oltavat kuin suomessa sorry vaan.ei tänne kannata tulla jos kysellään bensan hintaa tai lautta maksuja ei siin oo mitää järkee.aina ollaan sanomassa kuinka kallis on norja menkää sinne viroon tai mäntsälään siellä on kuulemma halpaa.jos lomalle lähdetään ei lomalla rahoja lasketa antaa palaa vaan.eikä täällä rahalla tarvii kehua sitä kun on vaan.mitä vaipan vaihtoo tulee sekin on mahtava homma niin lapsille kuin vanhuksille ei mitään pahaa.


      • näyttää
        haloo hullu kirjoitti:

        hei vaan
        ei oo tarvinnu päivääkään olla kalatehtaalla töissä,harmi se on hienoo hommaa.no joka tapauksessa norjassa on paremmat oltavat kuin suomessa sorry vaan.ei tänne kannata tulla jos kysellään bensan hintaa tai lautta maksuja ei siin oo mitää järkee.aina ollaan sanomassa kuinka kallis on norja menkää sinne viroon tai mäntsälään siellä on kuulemma halpaa.jos lomalle lähdetään ei lomalla rahoja lasketa antaa palaa vaan.eikä täällä rahalla tarvii kehua sitä kun on vaan.mitä vaipan vaihtoo tulee sekin on mahtava homma niin lapsille kuin vanhuksille ei mitään pahaa.

        Että ei tarvitse rahalla kehua, mutta silti kävit yrittämässä sillä kehua. Tosin huonolla menestyksellä. Niinhän tuo on köyhää, ettei ole edes vara laittaa isoa alkukirjainta virkkeeseen.


      • hehheehhehee
        näyttää kirjoitti:

        Että ei tarvitse rahalla kehua, mutta silti kävit yrittämässä sillä kehua. Tosin huonolla menestyksellä. Niinhän tuo on köyhää, ettei ole edes vara laittaa isoa alkukirjainta virkkeeseen.

        "Niinhän tuo on köyhää, ettei ole edes vara laittaa isoa alkukirjainta virkkeeseen."

        Eikä sillä näytä olevan varaa edes välilyönteihin välimerkkien jälkeen. Köyhää on!


      • olet
        haloo hullu kirjoitti:

        hei vaan
        ei oo tarvinnu päivääkään olla kalatehtaalla töissä,harmi se on hienoo hommaa.no joka tapauksessa norjassa on paremmat oltavat kuin suomessa sorry vaan.ei tänne kannata tulla jos kysellään bensan hintaa tai lautta maksuja ei siin oo mitää järkee.aina ollaan sanomassa kuinka kallis on norja menkää sinne viroon tai mäntsälään siellä on kuulemma halpaa.jos lomalle lähdetään ei lomalla rahoja lasketa antaa palaa vaan.eikä täällä rahalla tarvii kehua sitä kun on vaan.mitä vaipan vaihtoo tulee sekin on mahtava homma niin lapsille kuin vanhuksille ei mitään pahaa.

        Turhaan me suomalaiset Norjaa kalliiksi moitimme. Kallishan se on, mutta ovat palkatkin sen mukaan, eli suhteessa halvempi maa kuin Suomi. Köyhät älkööt matkustako Norjaan, vaan etsikööt halvempia kohteita.

        Turhaan vinoilemme Norjaan hoitajiksi tai kalanjalostuksen pariin menneille. Vaipanvaihto on arvokasta työtä, jos katsomme sitä työn kohteen kannalta ja muutenkin.


    • Mai-17

      Meni jano.

      • haloo hullu

        taas
        voi voi oisit pysynyt siellä mäntsälän rajojen puolella.maailman parhaasta kahvista pitää myös maksaa se on elämys norjalainen kahvi on maailman parasta. joo joo fiksut ei norjassa kahvi pavut kasva tiedän sen ja joo joo pilkut ja isot kirjaimet ovat unohtuneet kuten tuo suomen kielikin mutta eipä sillä väliä rahaa täällä tehdä joka tapauksessa.


      • osittain
        haloo hullu kirjoitti:

        taas
        voi voi oisit pysynyt siellä mäntsälän rajojen puolella.maailman parhaasta kahvista pitää myös maksaa se on elämys norjalainen kahvi on maailman parasta. joo joo fiksut ei norjassa kahvi pavut kasva tiedän sen ja joo joo pilkut ja isot kirjaimet ovat unohtuneet kuten tuo suomen kielikin mutta eipä sillä väliä rahaa täällä tehdä joka tapauksessa.

        Norjalainen kahvi on maailman parasta sumppia. Sen nimittäminen kahviksi on pilkantekoa oikealle kahville. Sama kuin kiljua väittäisi olueksi tai ladaa autoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe