Tervehdys tämä

ei varsinaisesti

kuulu tänne mutta onko mahdollista että 3 tunnin altistuminen lasipölylle aiheuttaisi haittaaa keuhkoille? pääseekö lasipöly keuhkoihin asti? Altistumisen jälkeen tullut verta nenästä niistämisen yhteydessä.

7

877

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi aiheuttaa ongelmia

siksi suojainten käyttö on AINA tärkeää. Lasipöly on tosi hienojakoista, joten kyllähän se ongelmia voi aiheuttaa. Tosin varmasti nenäsi on suodattanut siitä osan ja siksi tuo veri.

Kannattaa kysellä joskus lääkäriltä tarkemman kuvauksen kera mitä voi aiheuttaa ja jos hän arvelee tarpeelliseksi jatkotutkimukset niin sitten etenet sen mukaisesti.

• sain kesätyöpaikas-

sani tehtäväksi tyhjentää lasipulloroskiksia jätelavalle ja siellä oli helvetinmoinen pöly leijailemassa. Hengityssuojainta en saanut kun sellaista ei työtiloista löytynyt. Tässä alkaa tulla vainoharhaiseksi vähitellen kun olen juuri toipumassa rankasta homealtistuksesta. Juuri kun olen omasta mielestäni tervehtynyt ja kuukausia jatkunut kuume alkaa laskea niin tulee jo uutta paskaa keuhkoihin. Tämä alkaa pikkuhiljaa masentaa kun en tiedä omien keuhkojeni tilaa. Kärsin todennäköisesti homepölykeuhkosta jo valmiiksi ja nyt tuli vielä kiva pikku lisäannos lasipölyä joka ei varmaan ainakaan edistä toipumista.

• homepesiä
        sain kesätyöpaikas- kirjoitti:

sani tehtäväksi tyhjentää lasipulloroskiksia jätelavalle ja siellä oli helvetinmoinen pöly leijailemassa. Hengityssuojainta en saanut kun sellaista ei työtiloista löytynyt. Tässä alkaa tulla vainoharhaiseksi vähitellen kun olen juuri toipumassa rankasta homealtistuksesta. Juuri kun olen omasta mielestäni tervehtynyt ja kuukausia jatkunut kuume alkaa laskea niin tulee jo uutta paskaa keuhkoihin. Tämä alkaa pikkuhiljaa masentaa kun en tiedä omien keuhkojeni tilaa. Kärsin todennäköisesti homepölykeuhkosta jo valmiiksi ja nyt tuli vielä kiva pikku lisäannos lasipölyä joka ei varmaan ainakaan edistä toipumista.

Osta vaikka itse hengityssuojain, jos työnantajasi ei hommaa. Tällöin saat hankittua sellaisen, joka suojaa homeiltakin. Tyhjät pullot on välillä oikeita homepesiä, kotona huuhdon kaikki pullot vedellä, vaikka vien tyhjät pullot kauppaan viikoittain. Noissa isoissa roskiksissa voi olla vuosikausia ihmisten varastoissa lojuneita hillopurkkeja jne., eli homettakin tod näk löytyy.

• taas ettei
        homepesiä kirjoitti:

Osta vaikka itse hengityssuojain, jos työnantajasi ei hommaa. Tällöin saat hankittua sellaisen, joka suojaa homeiltakin. Tyhjät pullot on välillä oikeita homepesiä, kotona huuhdon kaikki pullot vedellä, vaikka vien tyhjät pullot kauppaan viikoittain. Noissa isoissa roskiksissa voi olla vuosikausia ihmisten varastoissa lojuneita hillopurkkeja jne., eli homettakin tod näk löytyy.

hillohome ole kosteusvauriohometta. Ei niistä homepölykeuhkoja saa.

• lasipöly
        taas ettei kirjoitti:

hillohome ole kosteusvauriohometta. Ei niistä homepölykeuhkoja saa.

olla muuten haitallista? Olen hypokondrikko eli olen liian tarkka terveyshaitoista yms. eli voinko saada esim. lasipölykeuhkon? altistuksen jälkeen on ollut mm. yskää ja hengenahdistusta ja kurkkukipua.

• meteoriitti,,,
        lasipöly kirjoitti:

olla muuten haitallista? Olen hypokondrikko eli olen liian tarkka terveyshaitoista yms. eli voinko saada esim. lasipölykeuhkon? altistuksen jälkeen on ollut mm. yskää ja hengenahdistusta ja kurkkukipua.

jos asiaa noin miettii! Ja tietysti työpaikkojen tulee suojata työntekijät kunnolla. Ei ole mitään leikkiä työsuojelu, joten kunnon suojaimet käyttöön tai työ jätetään tekemättä!

• Anonyymi

Työnantaja on kaikissa tapauksissa velvollinen suojaamaan työntekijänsä. Hengityssuojaimet, vaatteet, H-luokan imurit…

H-luokan pölynpoisto kohteisiin, joissa syöpävaarallisia aineita: kvartsi- ja metallipölyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe