RESPO vaunut

vaunuRespo

Tuossa olen ostamassa Respon valmistamaa vaunua, joten viimehetken kokemuksista toivoisin tietoa. Hyvää ja huonoa, etenkin heikoista paikoista, jolloin voi muutoksia vielä tehdä tilauksen komponentteihin.

Hinta Respo 352L15 -vaunulle tulisi 1600e Suomen kilvissä.

Kiitos paljon!

44

32973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaunuRespo

      Niin lavan koko 350x150 ja kok.paino 750kg.

      • markku ohtava

        moi mulla on saman kokoinen lava noin 40cm:n
        laidoilla. erona etsen mun kärryn kantavuus on 1550kg eli se on jarrullinen. se on puoli vuotta vanha. olen rakennus alan yrittäjä ja sanotaan että kerran viikossa ontullut sitä vedettyä ja kuormaa ollut välillä reilu 1000kg niin ei se ole ollut moksiskaan eli aika järeää tekoa mielestäni.
        sivulaidat ei kestä vakiona hihnoilla kiristämistä vaan taipuvat. minä näppäränä miehenä hitsasin vahvike putket ympäri reunojen niin nyt sietää kiristää! hyväkärry osta pois! hintaan en ota kantaa itse maksoin muutaman satasen enemmän omasta jarrullisesta!


      • vaunuRespo
        markku ohtava kirjoitti:

        moi mulla on saman kokoinen lava noin 40cm:n
        laidoilla. erona etsen mun kärryn kantavuus on 1550kg eli se on jarrullinen. se on puoli vuotta vanha. olen rakennus alan yrittäjä ja sanotaan että kerran viikossa ontullut sitä vedettyä ja kuormaa ollut välillä reilu 1000kg niin ei se ole ollut moksiskaan eli aika järeää tekoa mielestäni.
        sivulaidat ei kestä vakiona hihnoilla kiristämistä vaan taipuvat. minä näppäränä miehenä hitsasin vahvike putket ympäri reunojen niin nyt sietää kiristää! hyväkärry osta pois! hintaan en ota kantaa itse maksoin muutaman satasen enemmän omasta jarrullisesta!

        saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?

        kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?

        uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta.


      • Komissarov
        vaunuRespo kirjoitti:

        saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?

        kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?

        uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta.

        ...on järkyttävä.

        Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...

        Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT.


      • josut
        Komissarov kirjoitti:

        ...on järkyttävä.

        Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...

        Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT.

        Kuten eestin hinnastosta näkee pitää lisähinnalla ottaa nokkapyörä, takalaidan vahvistus ja sidontalenkit lavalle lähes 100,- kertyy niillekin hintaa. Rekisteröintikatsastus ja kilvet
        lähes 100,-. Omat kommervenkkinsä on rekisteröimättömän kärryn tuonnissa Tartosta kotiin joten ei siinä kovin suurille palkoille pääse jos itse hoitaa tuonnin.


      • Jos Virosta hakkee
        vaunuRespo kirjoitti:

        saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?

        kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?

        uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta.

        Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
        Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
        Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito.


      • vainiin557
        Jos Virosta hakkee kirjoitti:

        Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
        Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
        Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito.

        Ei kai noilla kärryillä takuita käytännössä ole. Joku voi antaa vuoden puhkiruostumattomuustakuun - siis puhki.

        Niin vähän on osia vaunuissa että jos ostaessa tarkastaa kaiken olevan kunnossa, niin ei paljoa ole sanomista ostajalla.


      • on se
        vainiin557 kirjoitti:

        Ei kai noilla kärryillä takuita käytännössä ole. Joku voi antaa vuoden puhkiruostumattomuustakuun - siis puhki.

        Niin vähän on osia vaunuissa että jos ostaessa tarkastaa kaiken olevan kunnossa, niin ei paljoa ole sanomista ostajalla.

        Uusille kärryille sa 1-2 v täystakuun ja vielä joillekin 20v puhkiruostumattomuustakuuta.


      • PERÄVAUNUMIES
        Komissarov kirjoitti:

        ...on järkyttävä.

        Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...

        Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT.

        ANTINAUTO OTAVASSA MYY EDULLISESTI RESPO PERÄVAUNUJA.

        NETTIVENEESTÄ ILMOITUKSIA VERTAILIN


      • KÄRRIPOIKA
        Jos Virosta hakkee kirjoitti:

        Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
        Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
        Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito.

        SAMA OSTAAKO RESPON TAI TOISENMERKKISEN.


        ANTINAUTO MYY FARMI HEPPU JA RESPO KÄRRYT EDULLISESTI

        0500-806123 SIIN TEILLE NUMERO


      • KÄRRYPOIKA
        josut kirjoitti:

        Kuten eestin hinnastosta näkee pitää lisähinnalla ottaa nokkapyörä, takalaidan vahvistus ja sidontalenkit lavalle lähes 100,- kertyy niillekin hintaa. Rekisteröintikatsastus ja kilvet
        lähes 100,-. Omat kommervenkkinsä on rekisteröimättömän kärryn tuonnissa Tartosta kotiin joten ei siinä kovin suurille palkoille pääse jos itse hoitaa tuonnin.

        ANTINAUTON TUOMISSA KÄRREISSÄ


      • turhaan käynnyt
        PERÄVAUNUMIES kirjoitti:

        ANTINAUTO OTAVASSA MYY EDULLISESTI RESPO PERÄVAUNUJA.

        NETTIVENEESTÄ ILMOITUKSIA VERTAILIN

        Kun piha on aina tyhjä.
        Siis nesteen takapiha.


    • KÄRRYPOIKA

      MYY HALVALLA JA TUO KOTIINKIN EDULLISESTI KAIKKI MALLIT,

      • Kärryjä

        Nyt saa jo tonnilla kun itse illalla hakee Antinautosta


    • KÄRRYPOIKA

      ANTINAUTOSTA OTAVASTA 12 KM MIKKELIN ETELÄPUOLELTA

      • visuvei

        Antin auto mainostaa nykyisin protestilistalla.
        Olkaa tarkkana.


    • RESPOON TYYTYVÄINEN

      NYT ON UUSI KUORMA NÄKÖJÄÄN PERÄVAUNUJA SEKÄ TRAILEREITA OTAVAN NESTEELLE TULLUT, JARRULLISIA VENEKÄRRYJÄ AINAKIN USEITA.
      MYY MAALISKUUSSA VIELLÄ TALVIHINNOIN KUULEMMA

    • R-Espoolainen

      Kävin tarjouksen pyytämässä tuosta 301L15 mallista. Trailconilla sanoivat, että Respojen hinnat tulevat nousemaan maaliskuun jälkeen. Eihän nuo halpoja ole mitkään vaunut, mutta isommalle on aina tarvetta, joten pakko on hommata uusi.
      Tuhansia kilometrejä vedetty 271L saa jäädä ansaitulle eläkkeelle mökki vaunuksi. On se Respo vaan yllättänyt positiivisesti kestävyydellään : )

    • Joo.

      301L15 tuli ostettua, ei valittamista, hyvä vetää, 8 kuormalenkkiä pohjassa ja lenkit on pultattu suoraan runkoon eikä pop-niitillä laitaan kuten jossain näkee ja tukevat koukut alareunassa.

      Ainoa mikä harmitti oli vahvistetun takalaudan puuttuminen, tosin alle 10€ maksoi sopiva pala filmivaneeria ja 8 uppokantapulttia kiinnitykseen.

      1300€, Puuilo myy pykälää isompaa melkein samaan rahaan mut kun en isompaa tarvitse, lisävarusteet taitaa kannattaa hakea etelänaapurista.

      • muulilla

        Siis paskaan sijoitit, no omapa on häpeäsi, en minä vaan mitään ryssän paskoja ottaisi vaikka ilmatteeksi saisi.


      • Joo.
        muulilla kirjoitti:

        Siis paskaan sijoitit, no omapa on häpeäsi, en minä vaan mitään ryssän paskoja ottaisi vaikka ilmatteeksi saisi.

        Respossa on kuormalenkit pultilla rungossa ja Muulissa pop-niitillä laidassa.

        Respo painaa 300kg ja muuli 200kg, onhan se tietysti kevyt vetää.....

        Respossa 34cm laidat, Muulissa 20cm, tosin tuolle rungolle riittääkin;)


    • muuli on paras

      Mutta Muuli tehdään suomessa 30 cm korkeilla laidoilla. Siinä se juju onkin, ei mikään ryssänpaska.

      • -----

        Jos haluat HYVÄN kotimaisen niin osta Farmi äläkä mitään muulinpaskaa.


      • Peltiheikkejä

        Muuleissakin nykyään peltikouruista pulttikasattu runko. Vain Muuli Pro malleissa hitsattu - sekin osin peltikourua eikä kokonaan putkipalkkeja.


      • majavan puolesta
        ----- kirjoitti:

        Jos haluat HYVÄN kotimaisen niin osta Farmi äläkä mitään muulinpaskaa.

        farmihan tehdään virossa ...onhan ne eu:ssa jos tarkoitit sitä kotimaisuudella.


      • ainoujuu
        majavan puolesta kirjoitti:

        farmihan tehdään virossa ...onhan ne eu:ssa jos tarkoitit sitä kotimaisuudella.

        tehhää Hyvinkäällä mjutta viron pojat tekkee ja myypi, ainaskii ku ite siellä kävin


      • Rampsa

        No hyvinkäällä ei kannata pysähtyä 6vuoden kokemus opetti,hiton epäkohteliaita ihmisiä,ryssän tyyli


      • Anonyymi

        Vaikutat oppimattomalta tsuhnalta, joten et tiedä kärryistäkään mitään.


    • Luotettava Respo

      2008 vuonna ostin oman 3 metriä pitkän Respon metrisellä Jaxalin kuomulla ja vielä kummatkin ovat täysin ehjässä kunnossa vaikka olen naapurille ja jopa kaverin kavereille tuota vuokrannut ja on ollut pihakiviä, soraa, moottorikelkkaa, vene yms kyydissä. Erityis kiitos tyhjänä vetämisestä, jota ei voi verrata mm. Kärppään, jollaisen aikaisemmin omistin. Jos jotakin tuosta Resposta pitää valittaa, niin painoa sillä on melko paljon, joten rinnetontilla asuvalla liikuttelu käsin voi olla vaikeaa... ainakin itselläni näin on.

    • hakkurimäki

      kärry on vankka ja kestää kuormaa mutta respon sähköt on vähän heikot suljetut takavalot pistokkeella ei maadotusta runkoon ohuet sähköjohdot . olen 1v vanhaan tehny sähköt jo uusix led takavalot ei tartte vaihtaa polttimoita eikä vie paljon virtaa eli ei pyydä maita.

    • ihan suotta

      Olet kysynyt jo viisi vuotta.

    • majava on parempi

      Respo bison on painava kärry .Respo bison 271 2650x1250x330 metrinkuomu painaa kanssa 260kg. majava 5032 ei spv malli 3260x1500x330 mtrinkuomu samalla vaaàlla 265kg. Kummatkin on hitsaamalla kasattuja . Työn jälkin on Respossa vähän niin ja näin ei ole rälläkkää käytetty viimestelyssä. housut rikki ja näpit verillä . vai ono bisoni respon sekundamalli . respon aisapaino on paljon enemmän kuin majavan. ei se hinta tässä tapauksessa laatu ilmaista ole .Jarruttomassa kärryssä omamassa on aika ratkaiseva tekijä .Ostakaa majava olen puhunu.

    • olenkuullu

      Tuolla Suomussalmella myy joku marjamies joka syksy 100 kunta 2kk käytettyä kärryä edullisesti, kaverit haki sieltä Kuopioon 3 kärryä kerralla.

      • Respo on paras

        Respo tehtaan tekemiä kärryjä myydään monilla eri tarroilla suomessa. Esim Farmi myi 16v lavavaunuja ja 19v venetraikkuja. Sit esim CSi , bison, jne jne .
        Mikkelistä Antin Autosta omani hain ja takuuta 2V. Käytännässä takuu kuulemma noin 5v . Ylikuormalla jos ajaa ni ei kuulemma takuun piirissä. Runko on kyllä vankka kun sama kun jarrullisissa.


    • Anonyymi

      Älä osta respoa ,itse sorruin mutta onneksi sain myytyä pois.

    • Anonyymi

      Kolme vuotta vanha respo 3x1.5 jarruton kärry ja ajoa takana noin 12000km.

      Painava mutta erinomainen vetää sekä tyhjänä että (yli) kuormattuna.

      Toisena kärrynä majava. Kevyempi ja ihan ok tämänkin. Respo mielestäni aavistuksen parempi ja tukevampi

    • Anonyymi

      Älä osta,surkea tapaus.

    • Anonyymi

      Paras.

    • Anonyymi

      JT-trailer kotimainen laatu, suosittelen sillä ei pompi tyhjänäkään kuin kumipallo .

    • Anonyymi

      Mainostetaan hitsattua vankkaa runkoa. Ihan naurettavasta putkesta tehty. Virolaista "laatua" ja sinkitys tehty miten sattuu. Ennemmin ostaa kotimaisen kärrin, niin voi jopa takuu pelata jollakin tapaa.

    • Anonyymi

      Respossa hinta-laatusuhde on kohdillaan ja kärry on tukevaa tekoa.

      Kolminkertainen Magnelis-suojaus pitää Resposta ruosteen pois. Kilpailevat merkit muuttuvat nopeasti ruosteenruskeiksi Suomen hillittömän maantiesuolauksen vuoksi. Arvokkaat pohjavetemme ovat kohta tämän vuoksi tönkkösuolattuja myös.

      Aku on toinen laatumerkki, mutta ei edullinen. Majavasta katkesi kerran aisa ajossa ja sen jälkeen ei merkki ole enää kiinnostanut. Muita ei kannata edes mainita.

      • Anonyymi

        Menee vähän ohi aiheen, mutta vaikka venytän mielikuvitseni aivan äärimmilleen, niin en pysty käsittämään miksi pohjavedet, luonto, tieverkko ja autot (+peräkärryt) täytyy pilata tuolla hullunkiilto silmissä suolaamisella. Ulkoilman lämpötila jos on mitä vaan +8 ja -8 väliltä, niin Destia kylvää suolaa teille uskomattomalla kiimalla kolmessa vuorossa. Kaunis talvikeli muuttuu ripulikuravelliksi. Jepujee.

        Respon Strongline kuomukärryn omistan. Maanisdepressiivisen taustatyön ja opiskelun jälkeen tulkitsin sen itse parhaimmaksi valinnaksi. Ostin 3 metrisen, jotta kantavuutta olisi himpun verran enemmän, kuin isommissa. Koko on osoittautunut minun tarpeisiini täydelliseksi. Ruostesuojaus on hyvä, rakenne on järeä ja sähköt on hyvin tehty. Mainitsemisen arvoinen yksityiskohta on aisa, joka on kokonaan umpinaista palkkia ja selvästi tukevampaa tekoa kuin kilpailijoilla. Ylihintainen on kyllä, mutta niin on nuo kaikki muutkin kärryt.

        Olen kuljettunat kärryllä mm. 6 metrisiä lautoja, sekä rajuakin ylikuormaa. Esim. Kerran minulle tarjottiin ilmaiseksi multaa niin paljon, kuin jaksan hakea ja tuli sitä joku 10 kuutiota otettua. Karkeasti kuution verran lapioin kyytiin kerrallaan. Kuormasin siten, että kärryn koko pohja oli mullan peitossa, mutta akselin etupuolella syvyyttä mullalla oli noin 30 cm ja akselin takapuolella 20 cm. Laitonta ja tyhmää oli kyllä, mutta kärry veti kuorman hienosti, ja kesti sen hyvin.

        Valmistajan suosittelema 1100N kipin kaasujousi on mielestäni liian jäykkä. Vaihdoin sen 800mm / 800N kaasujouseen, ja nyt on mukavampi käyttää. Nuo Respon hieman korkeammat laidat ovat ainakin minun tarpeisiini ihan turhat. Edellisen Majava -kärryni laidat olivat noin 30 cm korkeat, ja respon on muistaakseni 42. Ihan samat asiat voi lastata molempien kyytiin samalla tavalla. Majava tosin oli ehkä vähän mukavampi käyttää. Respossa on astinlaudat, jotka on hyvä varuste ja helpottaa elämää korkeiden laitojen kanssa.

        Käytettyjen peräkärryjen hinnoissa ei muuten ole mitään järkeä. Myin kesällä 2022 tuon 10 vuotiaan kuomullisen Majava kärryni pois hintaan 1200 euroa. Se revittiin aivan käsistä, vaikka ajattelin vain kokeilla kepillä jäätä, että minkä verran siitä voisi saada. Olin itse miettinyt sille hinnaksi 600-800 euroa, mutta Torissa oli aivan hullut hinnat ja siksi ajattelin kokeilla laittaa ensin vähän korkeamman hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee vähän ohi aiheen, mutta vaikka venytän mielikuvitseni aivan äärimmilleen, niin en pysty käsittämään miksi pohjavedet, luonto, tieverkko ja autot ( peräkärryt) täytyy pilata tuolla hullunkiilto silmissä suolaamisella. Ulkoilman lämpötila jos on mitä vaan 8 ja -8 väliltä, niin Destia kylvää suolaa teille uskomattomalla kiimalla kolmessa vuorossa. Kaunis talvikeli muuttuu ripulikuravelliksi. Jepujee.

        Respon Strongline kuomukärryn omistan. Maanisdepressiivisen taustatyön ja opiskelun jälkeen tulkitsin sen itse parhaimmaksi valinnaksi. Ostin 3 metrisen, jotta kantavuutta olisi himpun verran enemmän, kuin isommissa. Koko on osoittautunut minun tarpeisiini täydelliseksi. Ruostesuojaus on hyvä, rakenne on järeä ja sähköt on hyvin tehty. Mainitsemisen arvoinen yksityiskohta on aisa, joka on kokonaan umpinaista palkkia ja selvästi tukevampaa tekoa kuin kilpailijoilla. Ylihintainen on kyllä, mutta niin on nuo kaikki muutkin kärryt.

        Olen kuljettunat kärryllä mm. 6 metrisiä lautoja, sekä rajuakin ylikuormaa. Esim. Kerran minulle tarjottiin ilmaiseksi multaa niin paljon, kuin jaksan hakea ja tuli sitä joku 10 kuutiota otettua. Karkeasti kuution verran lapioin kyytiin kerrallaan. Kuormasin siten, että kärryn koko pohja oli mullan peitossa, mutta akselin etupuolella syvyyttä mullalla oli noin 30 cm ja akselin takapuolella 20 cm. Laitonta ja tyhmää oli kyllä, mutta kärry veti kuorman hienosti, ja kesti sen hyvin.

        Valmistajan suosittelema 1100N kipin kaasujousi on mielestäni liian jäykkä. Vaihdoin sen 800mm / 800N kaasujouseen, ja nyt on mukavampi käyttää. Nuo Respon hieman korkeammat laidat ovat ainakin minun tarpeisiini ihan turhat. Edellisen Majava -kärryni laidat olivat noin 30 cm korkeat, ja respon on muistaakseni 42. Ihan samat asiat voi lastata molempien kyytiin samalla tavalla. Majava tosin oli ehkä vähän mukavampi käyttää. Respossa on astinlaudat, jotka on hyvä varuste ja helpottaa elämää korkeiden laitojen kanssa.

        Käytettyjen peräkärryjen hinnoissa ei muuten ole mitään järkeä. Myin kesällä 2022 tuon 10 vuotiaan kuomullisen Majava kärryni pois hintaan 1200 euroa. Se revittiin aivan käsistä, vaikka ajattelin vain kokeilla kepillä jäätä, että minkä verran siitä voisi saada. Olin itse miettinyt sille hinnaksi 600-800 euroa, mutta Torissa oli aivan hullut hinnat ja siksi ajattelin kokeilla laittaa ensin vähän korkeamman hinnan.

        Ei saa hitsattua Strongline Respoa 300 pitkänä ostettua ainakaan 2024. Joko ihan höpöhöpöä koko juttu tai sitten sulla on isompi 325 malli.
        Aku ja Majava laatumerkkejä molemmin päin. Akun perusmallit aika rimpuloi tosin. Pulttikasattuja kun on niitä en ostais jos työkäyttöön tuloo. Heittämällä paras 300 pitkä peruskärry ilman jarruja on pro mallin AKU CP300-LH. Samat systeemit ku Respossa. Kokonaan hitsattu runko ja upposinkitty, 12 koukkua, lukolliset salvat, kippi, järee hitsattu aisa, astinlaudat ja seistävät lokarit jne jne. Erona Repsoon parempi akseli, paremmat navat (Knott), valot otettu vähän ylempää hyllystä (Aspöck) ja järeemmät lehtijouset. Akun oma kustomi kuomu on nätti ku sika pienenä. Respossa on perus Jaxuhali joka hyvä sekin kyllä. Vähän parempaa Seppälää. Majava on laatukamaa mut aika karusti varusteltu. Eikä saa 300 pitkänä sitäkään. M 5032 LJ on 326 pitkä lava. Vetopää ja navat parasta mitä löytyy AL-KO ja muuteki hyvää osaa etuvalot esim on hitsatuilla telineellä. Aisa on rimpulampi, ei astinlautoi ja kuomu perus Jaxuhali.
        Noi vaan molemmat maksaa enempi ku Repso. Mut jos hinnalla oo välii nii sitten. Vaikka kyllä perus JT railerikin hyvä on. Silläkin käy keikkaa heittää. Vertais sitä vaikka perus siniseen akuun mieluummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa hitsattua Strongline Respoa 300 pitkänä ostettua ainakaan 2024. Joko ihan höpöhöpöä koko juttu tai sitten sulla on isompi 325 malli.
        Aku ja Majava laatumerkkejä molemmin päin. Akun perusmallit aika rimpuloi tosin. Pulttikasattuja kun on niitä en ostais jos työkäyttöön tuloo. Heittämällä paras 300 pitkä peruskärry ilman jarruja on pro mallin AKU CP300-LH. Samat systeemit ku Respossa. Kokonaan hitsattu runko ja upposinkitty, 12 koukkua, lukolliset salvat, kippi, järee hitsattu aisa, astinlaudat ja seistävät lokarit jne jne. Erona Repsoon parempi akseli, paremmat navat (Knott), valot otettu vähän ylempää hyllystä (Aspöck) ja järeemmät lehtijouset. Akun oma kustomi kuomu on nätti ku sika pienenä. Respossa on perus Jaxuhali joka hyvä sekin kyllä. Vähän parempaa Seppälää. Majava on laatukamaa mut aika karusti varusteltu. Eikä saa 300 pitkänä sitäkään. M 5032 LJ on 326 pitkä lava. Vetopää ja navat parasta mitä löytyy AL-KO ja muuteki hyvää osaa etuvalot esim on hitsatuilla telineellä. Aisa on rimpulampi, ei astinlautoi ja kuomu perus Jaxuhali.
        Noi vaan molemmat maksaa enempi ku Repso. Mut jos hinnalla oo välii nii sitten. Vaikka kyllä perus JT railerikin hyvä on. Silläkin käy keikkaa heittää. Vertais sitä vaikka perus siniseen akuun mieluummin.

        JT-Trailer kilpailee vähän eri ostajista kuin Majava, Aku Pro ja Respo. JT on tarkoituksella markkinoiden halvin peräkärry, ja sellaiseksi oikein passeli. Nuo yllämainitut on ns. ”Premium merkkejä.” Niitä ostaa yritykset ja sellaiset asiakkaat, jotka tarvitsevat peräkärryä paljon, tai haluavat panostaa hieman parempaan laatuun.

        Tosin mielestäni Bestnet Oy:n pitäisi kokonaan lopettaa noiden pulttikiinnitteisten Aku vaunujen valmistus. Siitä ei ole kuin mainehaittaa. Vaikeina aikoina viisainta olisi lyhyt ja simppeli tuoteportfolio laatuun keskittyen. Miksi kukaan ostaisi pulttikiinnitteisen perusmallin Akun, kun melkein tonnin halvemmalla saa vastaavan JT-Trailerin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe