Tuossa olen ostamassa Respon valmistamaa vaunua, joten viimehetken kokemuksista toivoisin tietoa. Hyvää ja huonoa, etenkin heikoista paikoista, jolloin voi muutoksia vielä tehdä tilauksen komponentteihin.
Hinta Respo 352L15 -vaunulle tulisi 1600e Suomen kilvissä.
Kiitos paljon!
RESPO vaunut
46
35050
Vastaukset
- vaunuRespo
Niin lavan koko 350x150 ja kok.paino 750kg.
- markku ohtava
moi mulla on saman kokoinen lava noin 40cm:n
laidoilla. erona etsen mun kärryn kantavuus on 1550kg eli se on jarrullinen. se on puoli vuotta vanha. olen rakennus alan yrittäjä ja sanotaan että kerran viikossa ontullut sitä vedettyä ja kuormaa ollut välillä reilu 1000kg niin ei se ole ollut moksiskaan eli aika järeää tekoa mielestäni.
sivulaidat ei kestä vakiona hihnoilla kiristämistä vaan taipuvat. minä näppäränä miehenä hitsasin vahvike putket ympäri reunojen niin nyt sietää kiristää! hyväkärry osta pois! hintaan en ota kantaa itse maksoin muutaman satasen enemmän omasta jarrullisesta! - vaunuRespo
markku ohtava kirjoitti:
moi mulla on saman kokoinen lava noin 40cm:n
laidoilla. erona etsen mun kärryn kantavuus on 1550kg eli se on jarrullinen. se on puoli vuotta vanha. olen rakennus alan yrittäjä ja sanotaan että kerran viikossa ontullut sitä vedettyä ja kuormaa ollut välillä reilu 1000kg niin ei se ole ollut moksiskaan eli aika järeää tekoa mielestäni.
sivulaidat ei kestä vakiona hihnoilla kiristämistä vaan taipuvat. minä näppäränä miehenä hitsasin vahvike putket ympäri reunojen niin nyt sietää kiristää! hyväkärry osta pois! hintaan en ota kantaa itse maksoin muutaman satasen enemmän omasta jarrullisesta!saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?
kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?
uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta. - Komissarov
vaunuRespo kirjoitti:
saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?
kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?
uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta....on järkyttävä.
Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...
Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT. - josut
Komissarov kirjoitti:
...on järkyttävä.
Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...
Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT.Kuten eestin hinnastosta näkee pitää lisähinnalla ottaa nokkapyörä, takalaidan vahvistus ja sidontalenkit lavalle lähes 100,- kertyy niillekin hintaa. Rekisteröintikatsastus ja kilvet
lähes 100,-. Omat kommervenkkinsä on rekisteröimättömän kärryn tuonnissa Tartosta kotiin joten ei siinä kovin suurille palkoille pääse jos itse hoitaa tuonnin. - Jos Virosta hakkee
vaunuRespo kirjoitti:
saman huomion tein että laidat vaativat hieman tukemista. itse ajattelin puulistaa, tiheäsyisestä puutavarasta. keistää ainakin jonkinaikaa ja on helppo vaihtaa, ja kevyt, ajaa asiansa. mitä muuten sinkitys piti hitsaamisesta?
kiinnostaa myös respojen hintapolitiikka. mikä mahtoi olla tarkalleen ostohintasi? ja mistä?
uskoisin että heittoa paikkojen suhteen on. saattavat jotkut myydä huomattavastikin kalliimmalla. ja toiset sitten lähempänä tukkuhankintahintaa Virosta.Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito. - vainiin557
Jos Virosta hakkee kirjoitti:
Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito.Ei kai noilla kärryillä takuita käytännössä ole. Joku voi antaa vuoden puhkiruostumattomuustakuun - siis puhki.
Niin vähän on osia vaunuissa että jos ostaessa tarkastaa kaiken olevan kunnossa, niin ei paljoa ole sanomista ostajalla. - on se
vainiin557 kirjoitti:
Ei kai noilla kärryillä takuita käytännössä ole. Joku voi antaa vuoden puhkiruostumattomuustakuun - siis puhki.
Niin vähän on osia vaunuissa että jos ostaessa tarkastaa kaiken olevan kunnossa, niin ei paljoa ole sanomista ostajalla.Uusille kärryille sa 1-2 v täystakuun ja vielä joillekin 20v puhkiruostumattomuustakuuta.
- PERÄVAUNUMIES
Komissarov kirjoitti:
...on järkyttävä.
Esimerkiksi itse olen hankkimassa 150 x 325 -lavakoon jarrullista kärryä. Eräs vaihtoehto olisi Respo 1700-322L15. Odotan juuri Trailconilta tarjousta kyseisestä kärrystä. Sama kärry Ressu 1700-322L15 -tarroilla maksaa 2950 EUR ja Farmi PRO FKTJ -tarroilla 2670 EUR... Respolla ei ole Eestissä myynnissä kärryä tuolla mallimerkinnällä, lähinnä vastaava on Respo 1700-M332B150-0,41. Sen hinta on tehtaan hinnaston mukaan euroiksi muutettuna noin 2232 EUR (2459 EUR). Lisäksi on tietysti laskettava haku- ja rekisteröintikatsastuksen kustannukset. Mielenkiintoista muuten, Respon sivuilla hintaeroa on kyseiselle kärrylle 227 EUR riippuen siitä, lukeeko sivuja eestiksi tai vaikkapa suomeksi...
Farmi muuten myy nyt myös Poksi -kärryjä Farmi -tarroilla varustettuna. Farmi PRO 201 on oikeasti Poksi B2030HT ja Farmi PRO 202 on Poksi B2040HT.ANTINAUTO OTAVASSA MYY EDULLISESTI RESPO PERÄVAUNUJA.
NETTIVENEESTÄ ILMOITUKSIA VERTAILIN - KÄRRIPOIKA
Jos Virosta hakkee kirjoitti:
Aina sillon tällön vertaillaan näitä Viron, Trailconin ja Farmin hintoja.
Asiassa on vissiin syytä huomioida myös noi takuujutut.
Farmina ostetulla vaunulla on kumminki toimiva takuu, jotes se kannattaa miettiä kans. Siis takkuu Suomessa, ja perävaunutehtaan ammattitaito.SAMA OSTAAKO RESPON TAI TOISENMERKKISEN.
ANTINAUTO MYY FARMI HEPPU JA RESPO KÄRRYT EDULLISESTI
0500-806123 SIIN TEILLE NUMERO - KÄRRYPOIKA
josut kirjoitti:
Kuten eestin hinnastosta näkee pitää lisähinnalla ottaa nokkapyörä, takalaidan vahvistus ja sidontalenkit lavalle lähes 100,- kertyy niillekin hintaa. Rekisteröintikatsastus ja kilvet
lähes 100,-. Omat kommervenkkinsä on rekisteröimättömän kärryn tuonnissa Tartosta kotiin joten ei siinä kovin suurille palkoille pääse jos itse hoitaa tuonnin.ANTINAUTON TUOMISSA KÄRREISSÄ
- turhaan käynnyt
PERÄVAUNUMIES kirjoitti:
ANTINAUTO OTAVASSA MYY EDULLISESTI RESPO PERÄVAUNUJA.
NETTIVENEESTÄ ILMOITUKSIA VERTAILINKun piha on aina tyhjä.
Siis nesteen takapiha.
- KÄRRYPOIKA
MYY HALVALLA JA TUO KOTIINKIN EDULLISESTI KAIKKI MALLIT,
- Kärryjä
Nyt saa jo tonnilla kun itse illalla hakee Antinautosta
- KÄRRYPOIKA
ANTINAUTOSTA OTAVASTA 12 KM MIKKELIN ETELÄPUOLELTA
- visuvei
Antin auto mainostaa nykyisin protestilistalla.
Olkaa tarkkana.
- RESPOON TYYTYVÄINEN
NYT ON UUSI KUORMA NÄKÖJÄÄN PERÄVAUNUJA SEKÄ TRAILEREITA OTAVAN NESTEELLE TULLUT, JARRULLISIA VENEKÄRRYJÄ AINAKIN USEITA.
MYY MAALISKUUSSA VIELLÄ TALVIHINNOIN KUULEMMA - R-Espoolainen
Kävin tarjouksen pyytämässä tuosta 301L15 mallista. Trailconilla sanoivat, että Respojen hinnat tulevat nousemaan maaliskuun jälkeen. Eihän nuo halpoja ole mitkään vaunut, mutta isommalle on aina tarvetta, joten pakko on hommata uusi.
Tuhansia kilometrejä vedetty 271L saa jäädä ansaitulle eläkkeelle mökki vaunuksi. On se Respo vaan yllättänyt positiivisesti kestävyydellään : ) - Joo.
301L15 tuli ostettua, ei valittamista, hyvä vetää, 8 kuormalenkkiä pohjassa ja lenkit on pultattu suoraan runkoon eikä pop-niitillä laitaan kuten jossain näkee ja tukevat koukut alareunassa.
Ainoa mikä harmitti oli vahvistetun takalaudan puuttuminen, tosin alle 10€ maksoi sopiva pala filmivaneeria ja 8 uppokantapulttia kiinnitykseen.
1300€, Puuilo myy pykälää isompaa melkein samaan rahaan mut kun en isompaa tarvitse, lisävarusteet taitaa kannattaa hakea etelänaapurista.- muulilla
Siis paskaan sijoitit, no omapa on häpeäsi, en minä vaan mitään ryssän paskoja ottaisi vaikka ilmatteeksi saisi.
- Joo.
muulilla kirjoitti:
Siis paskaan sijoitit, no omapa on häpeäsi, en minä vaan mitään ryssän paskoja ottaisi vaikka ilmatteeksi saisi.
Respossa on kuormalenkit pultilla rungossa ja Muulissa pop-niitillä laidassa.
Respo painaa 300kg ja muuli 200kg, onhan se tietysti kevyt vetää.....
Respossa 34cm laidat, Muulissa 20cm, tosin tuolle rungolle riittääkin;)
- muuli on paras
Mutta Muuli tehdään suomessa 30 cm korkeilla laidoilla. Siinä se juju onkin, ei mikään ryssänpaska.
- -----
Jos haluat HYVÄN kotimaisen niin osta Farmi äläkä mitään muulinpaskaa.
- Peltiheikkejä
Muuleissakin nykyään peltikouruista pulttikasattu runko. Vain Muuli Pro malleissa hitsattu - sekin osin peltikourua eikä kokonaan putkipalkkeja.
- majavan puolesta
----- kirjoitti:
Jos haluat HYVÄN kotimaisen niin osta Farmi äläkä mitään muulinpaskaa.
farmihan tehdään virossa ...onhan ne eu:ssa jos tarkoitit sitä kotimaisuudella.
- ainoujuu
majavan puolesta kirjoitti:
farmihan tehdään virossa ...onhan ne eu:ssa jos tarkoitit sitä kotimaisuudella.
tehhää Hyvinkäällä mjutta viron pojat tekkee ja myypi, ainaskii ku ite siellä kävin
- Rampsa
No hyvinkäällä ei kannata pysähtyä 6vuoden kokemus opetti,hiton epäkohteliaita ihmisiä,ryssän tyyli
- Anonyymi
Vaikutat oppimattomalta tsuhnalta, joten et tiedä kärryistäkään mitään.
- Luotettava Respo
2008 vuonna ostin oman 3 metriä pitkän Respon metrisellä Jaxalin kuomulla ja vielä kummatkin ovat täysin ehjässä kunnossa vaikka olen naapurille ja jopa kaverin kavereille tuota vuokrannut ja on ollut pihakiviä, soraa, moottorikelkkaa, vene yms kyydissä. Erityis kiitos tyhjänä vetämisestä, jota ei voi verrata mm. Kärppään, jollaisen aikaisemmin omistin. Jos jotakin tuosta Resposta pitää valittaa, niin painoa sillä on melko paljon, joten rinnetontilla asuvalla liikuttelu käsin voi olla vaikeaa... ainakin itselläni näin on.
- hakkurimäki
kärry on vankka ja kestää kuormaa mutta respon sähköt on vähän heikot suljetut takavalot pistokkeella ei maadotusta runkoon ohuet sähköjohdot . olen 1v vanhaan tehny sähköt jo uusix led takavalot ei tartte vaihtaa polttimoita eikä vie paljon virtaa eli ei pyydä maita.
- ihan suotta
Olet kysynyt jo viisi vuotta.
- majava on parempi
Respo bison on painava kärry .Respo bison 271 2650x1250x330 metrinkuomu painaa kanssa 260kg. majava 5032 ei spv malli 3260x1500x330 mtrinkuomu samalla vaaàlla 265kg. Kummatkin on hitsaamalla kasattuja . Työn jälkin on Respossa vähän niin ja näin ei ole rälläkkää käytetty viimestelyssä. housut rikki ja näpit verillä . vai ono bisoni respon sekundamalli . respon aisapaino on paljon enemmän kuin majavan. ei se hinta tässä tapauksessa laatu ilmaista ole .Jarruttomassa kärryssä omamassa on aika ratkaiseva tekijä .Ostakaa majava olen puhunu.
- olenkuullu
Tuolla Suomussalmella myy joku marjamies joka syksy 100 kunta 2kk käytettyä kärryä edullisesti, kaverit haki sieltä Kuopioon 3 kärryä kerralla.
- Respo on paras
Respo tehtaan tekemiä kärryjä myydään monilla eri tarroilla suomessa. Esim Farmi myi 16v lavavaunuja ja 19v venetraikkuja. Sit esim CSi , bison, jne jne .
Mikkelistä Antin Autosta omani hain ja takuuta 2V. Käytännässä takuu kuulemma noin 5v . Ylikuormalla jos ajaa ni ei kuulemma takuun piirissä. Runko on kyllä vankka kun sama kun jarrullisissa.
- Anonyymi
Älä osta respoa ,itse sorruin mutta onneksi sain myytyä pois.
- Anonyymi
Kolme vuotta vanha respo 3x1.5 jarruton kärry ja ajoa takana noin 12000km.
Painava mutta erinomainen vetää sekä tyhjänä että (yli) kuormattuna.
Toisena kärrynä majava. Kevyempi ja ihan ok tämänkin. Respo mielestäni aavistuksen parempi ja tukevampi - Anonyymi
Älä osta,surkea tapaus.
- Anonyymi
Paras.
- Anonyymi
JT-trailer kotimainen laatu, suosittelen sillä ei pompi tyhjänäkään kuin kumipallo .
- Anonyymi
Mainostetaan hitsattua vankkaa runkoa. Ihan naurettavasta putkesta tehty. Virolaista "laatua" ja sinkitys tehty miten sattuu. Ennemmin ostaa kotimaisen kärrin, niin voi jopa takuu pelata jollakin tapaa.
- Anonyymi
Respossa hinta-laatusuhde on kohdillaan ja kärry on tukevaa tekoa.
Kolminkertainen Magnelis-suojaus pitää Resposta ruosteen pois. Kilpailevat merkit muuttuvat nopeasti ruosteenruskeiksi Suomen hillittömän maantiesuolauksen vuoksi. Arvokkaat pohjavetemme ovat kohta tämän vuoksi tönkkösuolattuja myös.
Aku on toinen laatumerkki, mutta ei edullinen. Majavasta katkesi kerran aisa ajossa ja sen jälkeen ei merkki ole enää kiinnostanut. Muita ei kannata edes mainita.- Anonyymi
Menee vähän ohi aiheen, mutta vaikka venytän mielikuvitseni aivan äärimmilleen, niin en pysty käsittämään miksi pohjavedet, luonto, tieverkko ja autot (+peräkärryt) täytyy pilata tuolla hullunkiilto silmissä suolaamisella. Ulkoilman lämpötila jos on mitä vaan +8 ja -8 väliltä, niin Destia kylvää suolaa teille uskomattomalla kiimalla kolmessa vuorossa. Kaunis talvikeli muuttuu ripulikuravelliksi. Jepujee.
Respon Strongline kuomukärryn omistan. Maanisdepressiivisen taustatyön ja opiskelun jälkeen tulkitsin sen itse parhaimmaksi valinnaksi. Ostin 3 metrisen, jotta kantavuutta olisi himpun verran enemmän, kuin isommissa. Koko on osoittautunut minun tarpeisiini täydelliseksi. Ruostesuojaus on hyvä, rakenne on järeä ja sähköt on hyvin tehty. Mainitsemisen arvoinen yksityiskohta on aisa, joka on kokonaan umpinaista palkkia ja selvästi tukevampaa tekoa kuin kilpailijoilla. Ylihintainen on kyllä, mutta niin on nuo kaikki muutkin kärryt.
Olen kuljettunat kärryllä mm. 6 metrisiä lautoja, sekä rajuakin ylikuormaa. Esim. Kerran minulle tarjottiin ilmaiseksi multaa niin paljon, kuin jaksan hakea ja tuli sitä joku 10 kuutiota otettua. Karkeasti kuution verran lapioin kyytiin kerrallaan. Kuormasin siten, että kärryn koko pohja oli mullan peitossa, mutta akselin etupuolella syvyyttä mullalla oli noin 30 cm ja akselin takapuolella 20 cm. Laitonta ja tyhmää oli kyllä, mutta kärry veti kuorman hienosti, ja kesti sen hyvin.
Valmistajan suosittelema 1100N kipin kaasujousi on mielestäni liian jäykkä. Vaihdoin sen 800mm / 800N kaasujouseen, ja nyt on mukavampi käyttää. Nuo Respon hieman korkeammat laidat ovat ainakin minun tarpeisiini ihan turhat. Edellisen Majava -kärryni laidat olivat noin 30 cm korkeat, ja respon on muistaakseni 42. Ihan samat asiat voi lastata molempien kyytiin samalla tavalla. Majava tosin oli ehkä vähän mukavampi käyttää. Respossa on astinlaudat, jotka on hyvä varuste ja helpottaa elämää korkeiden laitojen kanssa.
Käytettyjen peräkärryjen hinnoissa ei muuten ole mitään järkeä. Myin kesällä 2022 tuon 10 vuotiaan kuomullisen Majava kärryni pois hintaan 1200 euroa. Se revittiin aivan käsistä, vaikka ajattelin vain kokeilla kepillä jäätä, että minkä verran siitä voisi saada. Olin itse miettinyt sille hinnaksi 600-800 euroa, mutta Torissa oli aivan hullut hinnat ja siksi ajattelin kokeilla laittaa ensin vähän korkeamman hinnan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee vähän ohi aiheen, mutta vaikka venytän mielikuvitseni aivan äärimmilleen, niin en pysty käsittämään miksi pohjavedet, luonto, tieverkko ja autot ( peräkärryt) täytyy pilata tuolla hullunkiilto silmissä suolaamisella. Ulkoilman lämpötila jos on mitä vaan 8 ja -8 väliltä, niin Destia kylvää suolaa teille uskomattomalla kiimalla kolmessa vuorossa. Kaunis talvikeli muuttuu ripulikuravelliksi. Jepujee.
Respon Strongline kuomukärryn omistan. Maanisdepressiivisen taustatyön ja opiskelun jälkeen tulkitsin sen itse parhaimmaksi valinnaksi. Ostin 3 metrisen, jotta kantavuutta olisi himpun verran enemmän, kuin isommissa. Koko on osoittautunut minun tarpeisiini täydelliseksi. Ruostesuojaus on hyvä, rakenne on järeä ja sähköt on hyvin tehty. Mainitsemisen arvoinen yksityiskohta on aisa, joka on kokonaan umpinaista palkkia ja selvästi tukevampaa tekoa kuin kilpailijoilla. Ylihintainen on kyllä, mutta niin on nuo kaikki muutkin kärryt.
Olen kuljettunat kärryllä mm. 6 metrisiä lautoja, sekä rajuakin ylikuormaa. Esim. Kerran minulle tarjottiin ilmaiseksi multaa niin paljon, kuin jaksan hakea ja tuli sitä joku 10 kuutiota otettua. Karkeasti kuution verran lapioin kyytiin kerrallaan. Kuormasin siten, että kärryn koko pohja oli mullan peitossa, mutta akselin etupuolella syvyyttä mullalla oli noin 30 cm ja akselin takapuolella 20 cm. Laitonta ja tyhmää oli kyllä, mutta kärry veti kuorman hienosti, ja kesti sen hyvin.
Valmistajan suosittelema 1100N kipin kaasujousi on mielestäni liian jäykkä. Vaihdoin sen 800mm / 800N kaasujouseen, ja nyt on mukavampi käyttää. Nuo Respon hieman korkeammat laidat ovat ainakin minun tarpeisiini ihan turhat. Edellisen Majava -kärryni laidat olivat noin 30 cm korkeat, ja respon on muistaakseni 42. Ihan samat asiat voi lastata molempien kyytiin samalla tavalla. Majava tosin oli ehkä vähän mukavampi käyttää. Respossa on astinlaudat, jotka on hyvä varuste ja helpottaa elämää korkeiden laitojen kanssa.
Käytettyjen peräkärryjen hinnoissa ei muuten ole mitään järkeä. Myin kesällä 2022 tuon 10 vuotiaan kuomullisen Majava kärryni pois hintaan 1200 euroa. Se revittiin aivan käsistä, vaikka ajattelin vain kokeilla kepillä jäätä, että minkä verran siitä voisi saada. Olin itse miettinyt sille hinnaksi 600-800 euroa, mutta Torissa oli aivan hullut hinnat ja siksi ajattelin kokeilla laittaa ensin vähän korkeamman hinnan.Ei saa hitsattua Strongline Respoa 300 pitkänä ostettua ainakaan 2024. Joko ihan höpöhöpöä koko juttu tai sitten sulla on isompi 325 malli.
Aku ja Majava laatumerkkejä molemmin päin. Akun perusmallit aika rimpuloi tosin. Pulttikasattuja kun on niitä en ostais jos työkäyttöön tuloo. Heittämällä paras 300 pitkä peruskärry ilman jarruja on pro mallin AKU CP300-LH. Samat systeemit ku Respossa. Kokonaan hitsattu runko ja upposinkitty, 12 koukkua, lukolliset salvat, kippi, järee hitsattu aisa, astinlaudat ja seistävät lokarit jne jne. Erona Repsoon parempi akseli, paremmat navat (Knott), valot otettu vähän ylempää hyllystä (Aspöck) ja järeemmät lehtijouset. Akun oma kustomi kuomu on nätti ku sika pienenä. Respossa on perus Jaxuhali joka hyvä sekin kyllä. Vähän parempaa Seppälää. Majava on laatukamaa mut aika karusti varusteltu. Eikä saa 300 pitkänä sitäkään. M 5032 LJ on 326 pitkä lava. Vetopää ja navat parasta mitä löytyy AL-KO ja muuteki hyvää osaa etuvalot esim on hitsatuilla telineellä. Aisa on rimpulampi, ei astinlautoi ja kuomu perus Jaxuhali.
Noi vaan molemmat maksaa enempi ku Repso. Mut jos hinnalla oo välii nii sitten. Vaikka kyllä perus JT railerikin hyvä on. Silläkin käy keikkaa heittää. Vertais sitä vaikka perus siniseen akuun mieluummin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa hitsattua Strongline Respoa 300 pitkänä ostettua ainakaan 2024. Joko ihan höpöhöpöä koko juttu tai sitten sulla on isompi 325 malli.
Aku ja Majava laatumerkkejä molemmin päin. Akun perusmallit aika rimpuloi tosin. Pulttikasattuja kun on niitä en ostais jos työkäyttöön tuloo. Heittämällä paras 300 pitkä peruskärry ilman jarruja on pro mallin AKU CP300-LH. Samat systeemit ku Respossa. Kokonaan hitsattu runko ja upposinkitty, 12 koukkua, lukolliset salvat, kippi, järee hitsattu aisa, astinlaudat ja seistävät lokarit jne jne. Erona Repsoon parempi akseli, paremmat navat (Knott), valot otettu vähän ylempää hyllystä (Aspöck) ja järeemmät lehtijouset. Akun oma kustomi kuomu on nätti ku sika pienenä. Respossa on perus Jaxuhali joka hyvä sekin kyllä. Vähän parempaa Seppälää. Majava on laatukamaa mut aika karusti varusteltu. Eikä saa 300 pitkänä sitäkään. M 5032 LJ on 326 pitkä lava. Vetopää ja navat parasta mitä löytyy AL-KO ja muuteki hyvää osaa etuvalot esim on hitsatuilla telineellä. Aisa on rimpulampi, ei astinlautoi ja kuomu perus Jaxuhali.
Noi vaan molemmat maksaa enempi ku Repso. Mut jos hinnalla oo välii nii sitten. Vaikka kyllä perus JT railerikin hyvä on. Silläkin käy keikkaa heittää. Vertais sitä vaikka perus siniseen akuun mieluummin.JT-Trailer kilpailee vähän eri ostajista kuin Majava, Aku Pro ja Respo. JT on tarkoituksella markkinoiden halvin peräkärry, ja sellaiseksi oikein passeli. Nuo yllämainitut on ns. ”Premium merkkejä.” Niitä ostaa yritykset ja sellaiset asiakkaat, jotka tarvitsevat peräkärryä paljon, tai haluavat panostaa hieman parempaan laatuun.
Tosin mielestäni Bestnet Oy:n pitäisi kokonaan lopettaa noiden pulttikiinnitteisten Aku vaunujen valmistus. Siitä ei ole kuin mainehaittaa. Vaikeina aikoina viisainta olisi lyhyt ja simppeli tuoteportfolio laatuun keskittyen. Miksi kukaan ostaisi pulttikiinnitteisen perusmallin Akun, kun melkein tonnin halvemmalla saa vastaavan JT-Trailerin?
- Anonyymi
Onko kellään kokemuksia jarrullisesta Respon peräkärristä? Onko hyviä?
Mistään ei semmosta saa vuokrattua täältä varsinaissuomesta että pääsisi testaamaan käytössä. Kärry tulisi pääosin klapikuormien kuskaamiseen. Tuo kärry mikä kiinnostaa on Respo 1500M351L150-42. On aikamoinen nimihirviö.
1070 kiloa kantavuutta ja 150x350 kärry. Vai pitäisikö ottaa vastaava teliakselilla?
Silloin mallimerkintä olisi 1700M352B150-42. Se on noin 500e kalliimpi, mutta samalla kantavuus nousisi pari sataa kiloa. - Anonyymi
On hyviä vaunuja siinä missä muutkin laatumerkit. Jarrullinen moneen tarpeeseen parempi, mutta klapien siirtoon on itselle riittänyt jarruton. Heittomotti koivua painaa 200-250 kg. 3,5x1,5m vaunun tilavuus on noin 2 kuutiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346