15 v. äiti ?

emilia07

Onko ketään joka olisi tullut/tulossa äidiksi 15-vuotiaana peruskoulun ollessa vielä kesken? Olisi kiva kuulla miten olette esimerkiksi kouluasiat onnistuneet junailemaan ja minkälainen oli vanhempien/muun suvun reaktio?
Itselläni 21 rv alussa ja olen vasta 15,kaikki muut asiat vauvan tuloon liittyen saatu järjestykseen ja innolla odottelen kun on alkujärkytys mennyt ohi,mutta tuo koulun hoitaminen käytännössä mietityttää sekä vanhemmille ilmoittaminen olisi vielä edessä. :S

37

9098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huldahhh

      Moiks.. :) onnea vauvasta, eikös sun porukat oo vielä huomannu vatsa alkaa pyöristyä yleensä Rv.12-15 aikoihin eli Rv.21 on jo aika iso pallo. Ja onko lapsen isä mukana jututssa? VArmasti pärjäät lapsen kanssa ainakin toivon niin, ja kerrot HETI vanhemmilles! :D

      • emilia07

        Kiitos kiitos,empä ookkaan vielä kuullu yhtään onnitteluja. :D
        Onhan tuo toki kasvanu,mutta ei se mikään kamalan iso ole. Äippä on kyllä huomautellu että onpas sulla maha kasvanu,pitäskö sun alkaa kuntoileen. Hyvä siinä sitten kiemurrella että niin,onhan tuota vähän tullu lihottua. =DD
        Lapsen isä on ollut jo pitemmän aikaa ja meinaa pysyäkkin,sillätavalla hyvä tilanne kuitenkin että isä on muutoman vuoden ittiäni vanhempi ja käy töissä ettei nyt pelkästään joillan tuilla jotka ei tahdo riittää mihinkään tarvitse elää. :P


      • lain kirjain
        emilia07 kirjoitti:

        Kiitos kiitos,empä ookkaan vielä kuullu yhtään onnitteluja. :D
        Onhan tuo toki kasvanu,mutta ei se mikään kamalan iso ole. Äippä on kyllä huomautellu että onpas sulla maha kasvanu,pitäskö sun alkaa kuntoileen. Hyvä siinä sitten kiemurrella että niin,onhan tuota vähän tullu lihottua. =DD
        Lapsen isä on ollut jo pitemmän aikaa ja meinaa pysyäkkin,sillätavalla hyvä tilanne kuitenkin että isä on muutoman vuoden ittiäni vanhempi ja käy töissä ettei nyt pelkästään joillan tuilla jotka ei tahdo riittää mihinkään tarvitse elää. :P

        Toivon onnea alkuperäiselle kirjoittajalle tulevan lapsensa kanssa.

        Mutta, mutta. Minua huolestuttaa tämä ihannointi teiniäitiyttä kohtaan. Millaisia ovat nuo miehet, jotka laittavat lapsia raskaaksi?

        Tämäkin kirjoittaja kertoo, että tuleva isä on muuutaman vuoden vanhempi. Eikö mies tunne lakia eli että hän käyttää lasta seksuaalisesti hyväkseen ollessaan sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.


      • räppäri
        lain kirjain kirjoitti:

        Toivon onnea alkuperäiselle kirjoittajalle tulevan lapsensa kanssa.

        Mutta, mutta. Minua huolestuttaa tämä ihannointi teiniäitiyttä kohtaan. Millaisia ovat nuo miehet, jotka laittavat lapsia raskaaksi?

        Tämäkin kirjoittaja kertoo, että tuleva isä on muuutaman vuoden vanhempi. Eikö mies tunne lakia eli että hän käyttää lasta seksuaalisesti hyväkseen ollessaan sukupuoliyhteydessä alle 16-vuotiaan kanssa.

        ei se aina nii mee mä olin mun tyttären äitii muutama vuode nuorempi 7-luokalla x) mut emmä nyt kumminkaan tunne et mua ois käytetty seksuaalisesti hyväksi, oon vaan niin luontais hurmos et mua ei voi vastustaa.... *buahahahah*


    • -äippä89-

      minä sain esikoiseni 15 vuotiaana.koulun kerkesin käydä loppuun.isäni oli onneissaan ja myös mieheni vanhemmat.nyt olemme naimisissa ja toista lasta odotamma innolla.esikoinen on nyt 1v ja 9kk.

      • emilia07

        joku sentään löytyi. :D
        Voi että tekis mieli kysellä kaikkia mahollista,mutta ihan yleisesti ottaen miten meni synnytys & alkuajat esikoisesi kanssa?
        Ja kun joku kysyi niin kyllä on isä kuvioissa ollut pian pari vuotta ja aikoo pysyäkkin,enemmän se tästä on innoissaan ku minä. =D


      • -äippä89-
        emilia07 kirjoitti:

        joku sentään löytyi. :D
        Voi että tekis mieli kysellä kaikkia mahollista,mutta ihan yleisesti ottaen miten meni synnytys & alkuajat esikoisesi kanssa?
        Ja kun joku kysyi niin kyllä on isä kuvioissa ollut pian pari vuotta ja aikoo pysyäkkin,enemmän se tästä on innoissaan ku minä. =D

        osoitteeseen [email protected]


      • vakavissaan*

        elikkä sä olet varmaan kohta 17- vuotias..ja menossa naimisiin..?tiedätkö edes mitä naimisiinmeno tai sana avioliitto tarkoittaa..?se ei ole mitään kotileikkiä..


      • -äippä89-
        vakavissaan* kirjoitti:

        elikkä sä olet varmaan kohta 17- vuotias..ja menossa naimisiin..?tiedätkö edes mitä naimisiinmeno tai sana avioliitto tarkoittaa..?se ei ole mitään kotileikkiä..

        ollaan jo naimissa!!!!


    • yksi...

      15-vuotiaana ensimmäisen kerran äidiksi tullut. Poika syntyi maaliskuussa ja peruskoulu loppui toukokuussa, kylläkin jo 17 vuotta sitten. Koulun sain tenttiä loppuun kotona, erityisopettaja oli valvomassa kokeita ja päästötodistuksen sain ihan ajallaan. Järkytyshän se varmaan lähisuvulle oli, mutta hienosti ottivat asian.

    • yks

      sain esikoisen 8 vuotta sitte ollessani 15. tytto synty toukokuun alussa joten oli helppo saada koulu paatokseen ku oli muutama viikko vaan jaljella. talla hetkella mulla on 3 muutaki lasta ja kaikki ihan normaalaita ja hyvissa olosuhteissa kasvaneita vaikka niin nuorten ihmisten perheeseen syntyiki. vanhemmatki otti asian ihan hyvin ku kerrottiin vaan ihan rauhassa. alku jarkytys tietenki oli kaikilla. mut nyt on mummut ja vaarit ilosia lapsenlapsista. joten onnea kylla sa selviit. muista vaan kertoo vanhemmilles tosi pian.

    • avra

      nimittäin äidiks 15 vuotiaana. Ens vuonna siis ysi alkaa, ja marraskuun lopussa syntyy. Opon ja luokanvalvojan kanssa juttelin koulun käynnistä, sanovat, että sitä ei tarvii miettii, koska se sit menee omalla painollaan, kun se on ajankohtainen. Millon sulla on siis laskettu? Vanhemmat otti asian vastaan tosi hyvin, samoten muutkin lähipiiristä. Oothan jo kertonu omille vanhemmilles? En ite olis millään pystyny noin pitkään pitää sitä salassa, nyt jo piti nimittäin ekat mammahousut tilata, kun tavan housuja ei voinu kuvitellakkaan laittavasa kiinni. Ja nyt on 18. rv alkamassa.. Ootko sä jo neuvolassa käyny? Mutta olis kyllä tosi kiva olla yhteyksis, kun en mä tunne ketään, kuka olis samassa tilanteessa..

      • emilia07

        Ihanaa että löyty joku samassa tilanteessa oleva. =)
        Jos laittasit vaikka meiliä niin kertosin sitte tuosta omasta tämänhetkisestä tilanteesta lisää?
        Osote on [email protected].


      • Gerz

    • _äiti, 19v_

      Sain esikoiseni 15vuotiaana. Peruskoulun suoritin ensimmäisen ja toisen lapsen välillä.
      Nyt olen 19v, naimissa ja meillä on 4 lasta, nuorimpana 5viikkoiset kaksoset.

      Laitappa ihmeessä minulle mailia [email protected] jos haluat :) Vastailen parhaani mukaan jos kysyttävää löytyy!

      Ps. Olethan jo kertonut vanhemmillesi? Mitä nopeammin, sen parempi! Voimia ja onnea odotukseen!

    • cissyy

      Tää kuulostaa varmaan idiootilta mutta mäki haluaisin saada vauvani nuorena! Ainakin ensimmäisen. Oon 15 v. asun kotona ei oo enää poikaystävää ym ym. joten ei kyl luultavasti tuu tapahtumaan.:D Mut onnee sulle ja muillekin, on varmaan ihana tunne kun saa sit pitää omaa vauvaa sylissään jo näin nuorena..

      • ridu

        halusin tulla nuorena äidiks. Mä puhuin poikakaverini kanssa muutama vuos sitten myös siitä, että mä haluisin joskus ehkä noin 16vuotiaana äidiks. No, suunnitelmat muuttuu, tulen 15 vuotiaana äidiks :D En mä olis tässä tilanteessa, jos olisin jonkun toisen kanssa yhessä. Kuitenki kun tän tulevan isän kanssa ollaan tunnettu nyt yheksän vuotta.. Ja kun ei ollu edes vahinko, jos totta puhutaan. Eihän se vaadi tän ikäsenä kun sitä, että pysyy vahvana henkisesti, ja suunnittelee asiasa eritavalla, mitä että jos tulis raskaaks sit paljo myöhemmin, vanhempana. Ihan samat asiat sitä kokee kun mitä muutkin samanikäiset, eri elämän vaiheissa vain. Lievää hulluutta ja paljon halua ja tahtoa, sillä pääsee pitkälle ;) Mutta en mä sitä kuvittele, että elämä tulis olee yhtä helppoo nuorena lapsen kanssa, mitä vanhempana.


      • minä vaan
        ridu kirjoitti:

        halusin tulla nuorena äidiks. Mä puhuin poikakaverini kanssa muutama vuos sitten myös siitä, että mä haluisin joskus ehkä noin 16vuotiaana äidiks. No, suunnitelmat muuttuu, tulen 15 vuotiaana äidiks :D En mä olis tässä tilanteessa, jos olisin jonkun toisen kanssa yhessä. Kuitenki kun tän tulevan isän kanssa ollaan tunnettu nyt yheksän vuotta.. Ja kun ei ollu edes vahinko, jos totta puhutaan. Eihän se vaadi tän ikäsenä kun sitä, että pysyy vahvana henkisesti, ja suunnittelee asiasa eritavalla, mitä että jos tulis raskaaks sit paljo myöhemmin, vanhempana. Ihan samat asiat sitä kokee kun mitä muutkin samanikäiset, eri elämän vaiheissa vain. Lievää hulluutta ja paljon halua ja tahtoa, sillä pääsee pitkälle ;) Mutta en mä sitä kuvittele, että elämä tulis olee yhtä helppoo nuorena lapsen kanssa, mitä vanhempana.

        Ei voi muuta ku nauraa näitä viestejä lukiessa. Ymmärrättekö lapsukaiset ollenka mitä tarkoittaa lapsen saaminen? Mietit jo muutama vuosi sitten haluavas tulla nuorena äidiks? Eli 13 vuotiaana miettii äitiyttä? Sen ikänenhän on itsekkin vielä lapsi, kuten myös 15 vuotias! Sääliks käy näitä lapsia joiden äiditkin on vielä täysiä mukuloita!


      • KEH
        ridu kirjoitti:

        halusin tulla nuorena äidiks. Mä puhuin poikakaverini kanssa muutama vuos sitten myös siitä, että mä haluisin joskus ehkä noin 16vuotiaana äidiks. No, suunnitelmat muuttuu, tulen 15 vuotiaana äidiks :D En mä olis tässä tilanteessa, jos olisin jonkun toisen kanssa yhessä. Kuitenki kun tän tulevan isän kanssa ollaan tunnettu nyt yheksän vuotta.. Ja kun ei ollu edes vahinko, jos totta puhutaan. Eihän se vaadi tän ikäsenä kun sitä, että pysyy vahvana henkisesti, ja suunnittelee asiasa eritavalla, mitä että jos tulis raskaaks sit paljo myöhemmin, vanhempana. Ihan samat asiat sitä kokee kun mitä muutkin samanikäiset, eri elämän vaiheissa vain. Lievää hulluutta ja paljon halua ja tahtoa, sillä pääsee pitkälle ;) Mutta en mä sitä kuvittele, että elämä tulis olee yhtä helppoo nuorena lapsen kanssa, mitä vanhempana.

        Ei se vanhempanakaan sitten helppoa kyllä ole. Keski-ikäisillä on omat vaivansa, ja siihen kun pistetään vielä muutama pienokainen ympärille temuamaan... Sitten ne haukkuvat teiniäitejä!

        Itse olen pian 23v. ja odotan kaksosia rv 30. Nämä ovat esikoisiani, enkä sovi teiniäidiksi enkä myöskään iäkkäämpien äitien joukkoon, mutta minulla ja omalla äidilläni on ikäeroa 16 vuotta.
        Hyvät vanhemmat (16 ja 18 vuotiaat) sain, vaikka pessimistit ympärillä maalailivatkin piruja seinille. Ähäkutti!

        Siispä, näyttäkää teiniäidit ja -isät kaikille että pystytte paljon parempaan kuin kypsät ja kaikkitietävät! NUORENA SITÄ JAKSAA!


      • Anonyymi
        minä vaan kirjoitti:

        Ei voi muuta ku nauraa näitä viestejä lukiessa. Ymmärrättekö lapsukaiset ollenka mitä tarkoittaa lapsen saaminen? Mietit jo muutama vuosi sitten haluavas tulla nuorena äidiks? Eli 13 vuotiaana miettii äitiyttä? Sen ikänenhän on itsekkin vielä lapsi, kuten myös 15 vuotias! Sääliks käy näitä lapsia joiden äiditkin on vielä täysiä mukuloita!

        hei haloo. 13v on teini se on sama ajatus kaava kun 15v


    • Sheamrogg

      Tosiaan tulin raskaaksi kun olin 15v, mutta se tapahtui vasta pari kk sen jälkeen kun olin saanut peruskoulun päättötodistuksen käteen. Eli peruskoulun kanssa ei tullut ongelmia, en sentään ollut niin tyhmä että olisin yrittänyt raskautua peruskoulun ollessa vielä kesken.. Siitä olisi tullut kamala säätö. -.-

      Nyt olen siis 17v ja poikani 1,4v.

      Lukioon aion mennä tuossa parin vuoden sisällä jos en sitä ennen ala toista pientä palleroa odottelemaan.

    • make

      sain tyttären 13v

      • nainen19vee

        Voih, en haluais mitenkään masentaa mut 15vuotias äiti on kovin nuori :( Itse menetin neitsyyteni vasta 17v ja se oli musta sopiva ikä siihen. 15v ei mun mielestä todellakaan ole kypsä vanhempi...


      • Gerz
        nainen19vee kirjoitti:

        Voih, en haluais mitenkään masentaa mut 15vuotias äiti on kovin nuori :( Itse menetin neitsyyteni vasta 17v ja se oli musta sopiva ikä siihen. 15v ei mun mielestä todellakaan ole kypsä vanhempi...

        Luuletko tosiaan että tuo sinun niin nuori juttusi on nyt riittävä vastaus neidille? Jokainen menettää silloin kun itse tuntee valmiiksi ja jos on jo raskaana niin tuskin sinun kommenttisi vaikuttavat hänen valintaan. Mene tuomitsemaan muualle!

        Päätä niin kuten itse haluat. Et ole ainoa 15 vuotias, joissain maissa on aivan normaalia saada 15 . 16 kesäsenä lapsen. Yksikään äiti ei ole kypsä ennen kuin pitää itse lastaan sylissä ja kantaa sitä mahassa. Jos luulet että voit vähentää hauskanpitoasi, shoppailuasi ja netissä hengaamistasi niin olet ihan valmis.


      • jodsl
        nainen19vee kirjoitti:

        Voih, en haluais mitenkään masentaa mut 15vuotias äiti on kovin nuori :( Itse menetin neitsyyteni vasta 17v ja se oli musta sopiva ikä siihen. 15v ei mun mielestä todellakaan ole kypsä vanhempi...

        elämä opettaa....


      • jepajeejee

        Jos sun tyttös asuu Keski-Suomessa, jotain 5-vuotias nykyisin?


      • :) kukahan se mahtaa olla
        jepajeejee kirjoitti:

        Jos sun tyttös asuu Keski-Suomessa, jotain 5-vuotias nykyisin?

        kuuuukahan sie ööt... :)


      • empäs kerro
        jepajeejee kirjoitti:

        Jos sun tyttös asuu Keski-Suomessa, jotain 5-vuotias nykyisin?

        tunnenko mä sua.... :)


    • Selittämättömästi lapseton

      Ei se ikä sitä äitiä tee. Jos asenne on kohdallaan, pärjää varmasti.

    • kas kas niin nii

      pääsin kesällä 15vuotiana peruskoulusta ja tyttö syntyi joulukuussa kun olin paripäivää aikaisemmin täyttänyt 16v.nyt olen jo 20 ja tyttö 4,5vuotias...kaikki mennyt suht hyvin...vanhemmat auttaneet ja näin..tosin isä ei kuvioissa kauheasti ole pyörinyt ja nyt ei enää sitä ihmistä meidän kuvioihin kaivatakkaan...alkuun asuttiin 1v1kk ensikodissa ja sitten 1v7kk tukiasunnoissa ennenkun pääsimme omillemme!Senkin jälkeen kaikki sujunut oikein hyvin joten onnea vaan sullekkin kyllä se siitä...

    • kitty4

      Oon nyt 15v-vuotias ja mhd. raskaana. Vauva on ollu toiveissa :) Pelottaa vaan kun äiti saa tietää kohta, että lääkärillä oon käyny. Entä jos en ookkaa raskaana :( Tekis mieli oikein varmistua asiasta...

    • Miesope

      Turha trolli.

      Jos 15-vuotias tietoisesti hankkiutuu raskaaksi, jossakin on PAHOJA ongelmia. Ikävä kyllä näitäkin tapauksia lienee olemassa....

    • siismitä

      SIIS MITÄÄÄÄÄ!! MISTÄ NÄITÄ OIKEIN SIKIÄÄ.. TÄMÄ ALKAA OLLA JO OIKEASTI SAIRASTA, KUN JOKA TOINEN 15-VUOTIAS PANEE ITTENSÄ PAKSUKSI!! IHAN OIKEASTI. ETTETE VIELÄ TUOSSA IÄSSÄ VOI TIETÄÄ MITÄ SE TULEE OLEMAAN ETTEKÄ SELVÄSTIKKÄÄN OLE TARPEEKSI KYPSIÄ PÄÄTTÄMÄÄN OMASTA ELÄMÄSTÄNNE. SE ON RANKKAA KUN SAA LAPSEN EIKÄ MITÄÄN KOTILEIKKIÄ. SITÄ EI VOI NOIN VAAN LAITTAA SIVUUN KUN SEN KANSSA EI HALUTA ENÄÄ OLLA, VAAN SEN KANSSA TÄYTYY OLLA _AINA_!! IHAN OIKEASTI, OLEN SITÄ MIELTÄ ETTEI SUOMESSA TARTTIS NÄYTTÄÄ ENÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN TEINIÄITI SARJOJA SUN MUITA HÖMPÖTYKSIÄ.. MIHIN TÄMÄ MAAILMA ON MENOSSA O.O

      • Mammakakskaks

        Siia mitä : lle
        Onko sulla joku 40 kriisi ? Eikä sulla ole lapsia ? Ei edes miestä? Ja olet tahattomasti lapseton ? Onnea sulle :)
        Mistä näitä elämäänsä kyllästyneitä kaikkitietäviä, nokka pystyssä kulkevia ihmisiä oikein sikiää ? Toisilla maha pystyssä, sulla nokka pystyssä..Oot vaan kateellinen paskakasa ;)


      • Anonyymi

        Toki on itsemääräämisoikeus.

        Iällä 16-17, on silloinkin nuori.

        Mut silti suosittelen malttia!

        Harkitkaa oottamista ainakin siten, et synnytätte täysi-ikäisenä, et elämän perusasiat ovat vakiintuneet!


        M41


    • päivämääräkeksitty

      kattokaas päivämäärää :) tästävän on jo melkein 6vuotta?

    • Anonyymi

      En tiiä kyllä kun yhen 15v teiniäidin

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe