Apua tykytykseen

hermostunut uneton

Osaisikohan joku kertoa, onko markkinoilla jotakin sellaista luontaista lääkettä tai tuotetta, jota saa ottaa Atacandin (verenpainelääke) kanssa ja joka auttaisi sydämen tykytykseen?
(sinustakykardia)

Mielestäni minulla on itse asiassa ollut tätä tykyttelyä jo vuosia, mutta vasta nyt verenpainelääkitykselle jouduttuani olen alkanut tarkkailla sydämeni ja kroppani toimintaa enemmän.

Alan epäillä, että minulla on jonkinlainen stressiin, pelkoon ja jännittämiseen liittyvä tykytys eli tuntuisi olevan enemmänkin henkistä laatua. Valvominen, alkoholi ja liika kahvi eivät tunnu laukaisevan sitä samalla tavalla kuin henkinen stressi tai kunnon itsesäälissä piehtarointi.

Voiko kyse olla paniikkihäiriöstä? Tykyttelyn kestosta on vaikea sanoa, kun aikaisemmin olen vain nukahtanut siihen, nyt en uskalla vaan odottelen, että se loppuu. Viime yönä kesti 4 tuntia, että se loppui. Pulssi on siinä 100 - 120, eli ei nyt mitään kammottavia, mutta epämukavaa se kuitenkin on. Muita paniikkihäiriöoireita ei ole, paitsi kun alan pelätä, että se tykyttely ei lopu. Sitten olen hikinen, pelkään tosissani enkä uskalla nukahtaa kun pelkään kuolevani.

Joku rauhoittava vai jotain muuta?

3

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avun saanut

      Käytän itse Crategus Orapihlajauute ja se rauhoitti tykyttelyt.

      Juon paljon nesteitä ja poistan ylimääräiset nestesieppareilla tai Antisaltilla, jos turvottaa. Minäkin syön Atacandia.

      Suosittelen kokeilemaan.

    • Rytmihäiriö

      Minä sain Atacand 8 mg, kun verenpaine oli korkealla. Kerkesin syödä 2 tablettia, kun alkoi kauheat tykyttelyt ja huimaaminen. Jouduin menemään päivystykseen ja siellä sain rytmihäiriöön Propral tableteita. Tykyttelyt loppui ja lopetin myös sen verenpainelääkeen, ei sopinut minulle. Stressi ja pelko nostaa myös sykettä, mutta sydän rasittuu mitä enemmän se hakkaa, joten parempi olisi pyytää lääkäriltä jotain beetasalpajaa rauhoittamaan tykytykset ja vaihtamaan eri lääkeen verenpaineeseen.

      • anatomic

        Koin samaa kuin aloittajakin. Koko elämän esiintyneet pikku tykyttelyt pillastuivat äskettäin elämää hallitseviksi. Pelkoreaktio, joka sinänsä on luonnollinen, pahensi tilan umpikujaksi. Tuli koettua paniikkihäiriöitäkin julkista esiintymistä pelkäämättömälle miehelle.
        Sain avun fysioterapiasta. Selän lihasjännitykset vasemmalla puolella vaikuttavat monelle taholle. Kun jännitykset laukaistaan edessä on lääkkeetön normaali elämä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe