Kysely

Ihan vaan utelias

Hei olis mukava tietää minkätyyppinen on neitsyt äitinä.

10

1537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia tässä

      Neitsytäiti on kontrolloiva, vaativa, suuttuu ja raivoaa herkästi. Lasten tulee olla värittömiä, hajuttomia, näkymättömiä, mutta kuitenkin toteuttaa kaikki se mistä neitsytäiti itse on jäänyt paitsi. Tosin lapset eivät saa ylittää häntä, kateus iskee muuten.
      Neitsyt ajattelee lähinnä itseään ja lasten tulee sopeutua siihen miten hän haluaa asioiden olevan.

      • naulan kantaan

        just tuommoisen neitsyt-äidin minäkin tunnen. Tosin hänen lapsensa olivat aina välillä heitteillä, kun hänelle maistui ryyppy jos toinenkin tai kun piti päästä rakastajan luokse. Silloin lapset jäivät yksin nukkumaan.


      • ja Äiti

        En nyt ihan allekirjoita väitteitäsi. Minulla on ihana 10 v. tyttö ja omasta mielestäni olen esimerkilläni kasvattanut hänestä fiksun likan. En ole kateellinen kenellekään ja varsinkaan omalle lapselleni. Minun vaaka äitini kasvatti meidät lapset niin, ettei kateus kannata. Ulkona käyn, mutta aina on tyttärelläni sovittu hoitopaikka esim. isänsä luokse. Kaikki me ajattelemme itseämme se ei ole horoskoopista kiinni. Haluan kuitenkin kasvattaa lapseni niin, että hänellä on hyvät valmiudet pärjätä tässä maailmassa ja että on itsetunto kohdallaan.


      • näitä aina riittää

        Näitä erittäin "tasokkaita", "asiantuntevia" kommentteja aina riittää. Oletko tehnyt oikein tutkimuksen "neitsyt-äitiydestä"? Eli väittämäsi perusteella neitsyt-tytöt pitäisi steriloida viimeistään 13-vuotiaina... ettei vaan pääsisi kyseisiä julmuuksia tapahtumaan.

        Voi sinua, kasva niin isoksi, että ymmärrät vähän paremmin elämää ja ihmisiä.


    • Alkuperäinen kirjoittaja

      Kiitti tiedoista sen tyyppinen kyllä itekkin olen mutta en jätä lapsia heitteille. Mulle on elämä ja kuolema se et saan lapset hoitoon turvalliseen paikkaan silloin on itelläkin turvallinen fiilis:).

      • neitsytäiti

        mutta on minussa paljon hyviäkin puolia,ja nytkun lapset on kasvaneet isoiksi,he ovat vain hyvillään kun saavat kavereita yökylään,kun äiti menee miesystävän luokse parin kilsan päähän.ja luulen että iän myötä tuokin huutaminen ja raivoaminen on loppunut,koska neitsyt on sitten onnellinen kun hän saa todellakin elää itselleen ja osaa hellittää vähän velvollisuudentunnostaan,ja sittenhän lapsetkin ovat onnellisia,kun äiti/vanhemmat ovat..
        luulen että lasteni kaveritkin ovat sitä mieltä että olen huippuäiti!


    • syysäitee

      Lapsilla aina puhtaat vaatteet päällä ja maha täynnä kouluunlähtöaamuina. Läksyissä autellaan ja päivän kuulumiset keskustellaan, mutta lattialla konttaaja enkä mielikuvituksekas leikkijä ole koskaan ollut.

      Joskus räjähdän semmoisista asioista, joista on jankutettu moneen kertaan, mutta osaan pyytää myös anteeksi ja myöntää virheet omalta kohdaltani.

      Hellyyttä annan sylin täydeltä, olen kova halimaan ja pusimaan ja kertomaan lapsille kuinka ihania ja tärkeitä he ovat.

    • neitsyttt

      olen jämäkkä ja rakastava äiti. yritän opettaa lpseni ns. tavoille ja kunnioittamaan muita ja erilaisuutta. Otan syliin ja hellin, kerron että rakastan, syli on aina avoin tulla ja kertoa murheet. Olen kodin siisteyttä arvostava( yllättävää) ja pikkutarkka vaatteitten jne siisteydestä. Leivomme paljon ja haluan opettaan tyttärelemme ns. perinteisen äidin ja naisen roolin.

    • hipse

      Siskoni on neitsyt-äiti: hyvin tunnollinen, jopa pedantti. Ystävä on vaaka-äiti: suurpiirteinen.

      Kun olen hoitanut näiden lapsia, niin ero näkyy siinä, että sisko antaa paljon tarkkoja ohjeita, miten hänen lastaan hoidetaan. Ystävä sensijaan heittää lapsen tarvikekassin minulle lennossa ja huikkaa "heippa, mä meen nyt!"

      Eli kyllä merkkien väliset erot näkyvät ihan äitinä olossakin. Kaikki varmasti kuitenkin rakastavat lapsiaan ihan samalla tavalla :)

      • neitsyt äiti

        ...tuntuu teksti aivan oudoilta. Itse olen omistanut elämäni lapsilleni. Minulla ei ole mitään sellaista mitä itse tarvitsisin itselleni. Minulla on hyvä työ, olen korkeasti koulutettu, mutta koskaan ei ole mikään asia elämässä ollut lasteni edellä. He saavat kaiken rakkauteni kaikkina vuorokauden aikoina, sen edelle ei mene nyt eikä koskaan mikään maailmassa. Jos olen palaverissa ja lapseni soittaa..siihen jää palaverit ja tarkistan viestin tai puhelin, että asia voi odottaa, jos ei niin homma hoituu.

        Silti olen perusneitsyt: hoidan vaan opiskelun, kuntoiluni ja kotityöt yöaikaan. Niin olen aina tehnyt ja hyvin on neitsyen enerigialla onnistunut. En koskaan missään tapauksessa miesystävän tai vastaavan takia jättänyt lapsiani hoitoon...mutta ehkä oikein hyvän ja harvinaisen taide-elämyksen edessä. Ja kun joskus jätin hoitoon, hoitajapuoli kyllästyi käydessäni läpi kaiken maailman hoitoseikkoja, vaikkakin sen ajan kun hoidossa ovat, en halua kyseenalaistaa hoitajaa, vaan luotan häneen. Harvoin näin kuitenkaan tapahtui, koska en tiedä mitään niin antoisaa kun viettää heidän kanssaan hetkiä jos ei muuta niin syvällisesti rupatellen tai pienempänä palloa heitellen tai muuten urheillen.

        Nyt lapset ovat jo isoja, kohta aikuisia ja pitävät minua parhaimpana ystävänään. Usein kuulevat kavereiltaan, että mistä saa noin makeita äitejä, äitejä, jotka todella elävät meidän nuorten maailmassa ja pitävät puoliamme. Molemmat lapseni menestyvät elämässään paremmin kuin hyvin ja ovat saaneet kaiken maailman tunnustuksia nuoren elämänsä varrella itsenäisyydestään ja toisten huomioimisesta. Jokseenkin sydämmellisyys on tarttunut lapsiini ja kulkee eteenpäin kantaen hedelmää....olen paljon antanut heille, mutta vinhaa on se, että saan 300 % takaisin. Silloin koen olevani neitsyt; olen jättänyt jälkeeni sellaista luottamusta elämään, että lapseni voivat kohdata voimakkaina ja luottavaisesti tulevan.

        Nyt alan pikkuhiljaa hiipua taka-alalle, mutta silti teen yhä kaikkeni, että heillä on mistä ponnistaa. Siihen liittyy myös hyvä ja turvallinen liitto, jossa ei olla peitelty ongelmia ja niistä on aina puhuttu avoimesti. Ei elämä ole pumpulia, mutta siihen ja elämäänsä pitää pystyä luottamaan, muutoin huominen on synkkä. Olen myös tartuttanut huumorin lapsiini, jota kappas vaan näyttävät viljelevän omina heikkona hetkinään kaveripiirissään...sekin siis tarttuu.

        Yhdyn siihen, että neitsyt pitävät kuria ja karjuvat, mutta sitten 5 minuutin päästä ilmoitan olevana juntti ja mäntti ja että kestäkää muutama minuutti, kohta taas voi halata ja nauraa koko raivoamisjutulleni!...ja sen kaikki tuntuvat tekevänkin, mutta yllätyksekseni sanani on myös lempeä laki...on kuulemma hyvä juttu, että joku pitelee perheen naruja, kunhan niitä pidetään sillai lepposan tiukasti ja perustellen älykkäästi ja senhän neitsyt taitaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe