kyse esim nuorissäätiön,hoassin,saton, vvon nuorisoasuntoliiton tai vavin asunnot
palovaroitin - pitääkö olla valmiina
5
770
Vastaukset
- itse ostamaan
Käsitykseni mukaan palovaroittimen hankinta ja ylläpito eli pattereiden vaihto on aina asunnon haltijan hommaa. Vuokra-asunnossa siis vuokralaisen vastuulla. Se ei vaikuta asiaan, kuka on vuokranantajana.
- O T O
Käsityskykysi ei nyt pelaa.
Huoneisto vuokrataan lakisääteisillä varusteilla, siis palovaroitin pitää olla.
Jatkossa patterinvaihdot ovat vuokralaisen tehtävä. - itse ostamaan
O T O kirjoitti:
Jatkossa patterinvaihdot ovat vuokralaisen tehtävä.Jäin tuota pohtimaan. Ja kurkkasin finlexistä hakusanalla pelastustoimilaki, ja sieltä löytyi pelastuslain 29 pykälän kohdalta tämmöistä: "Palovaroittimet
Huoneiston haltija on velvollinen huolehtimaan siitä, että asunto varustetaan palovaroittimella tai muulla laitteella, joka mahdollisimman aikaisin havaitsee alkavan tulipalon ja hälyttää asunnossa olevat."
Tuo viittaisi mielestäni vuokralaiseen, huoneiston omistajaa kun ei siinä velvoiteta mihinkään. Enkä sen puoleen ole kuullut, että esim. isot vuokranantajat, kuten vaikka kaupungit tms. olisivat rynnänneet ostamaan palovaroittimia vuokralaisilleen. - AmmattiVälittäjä
O T O kirjoitti:
Jatkossa patterinvaihdot ovat vuokralaisen tehtävä.Siis asunto- ja kiinteistökauppaa ammatikseni tekevänä (noin 300 kaupan kokemus), että missä nämä asunnon tai kiinteistön lakisääteiset varusteet määritellään.
- nykyisin niin
itse ostamaan kirjoitti:
Jäin tuota pohtimaan. Ja kurkkasin finlexistä hakusanalla pelastustoimilaki, ja sieltä löytyi pelastuslain 29 pykälän kohdalta tämmöistä: "Palovaroittimet
Huoneiston haltija on velvollinen huolehtimaan siitä, että asunto varustetaan palovaroittimella tai muulla laitteella, joka mahdollisimman aikaisin havaitsee alkavan tulipalon ja hälyttää asunnossa olevat."
Tuo viittaisi mielestäni vuokralaiseen, huoneiston omistajaa kun ei siinä velvoiteta mihinkään. Enkä sen puoleen ole kuullut, että esim. isot vuokranantajat, kuten vaikka kaupungit tms. olisivat rynnänneet ostamaan palovaroittimia vuokralaisilleen.että uusiin asuntoihin laitetaan palovaroitin jo automaattisesti. Vuokralaisen tehtävänä on huolehtia, että vaihtaa patterit, kun menee tyhjäksi. Ennen lain voimaantuloa rakennetuissa taloissa pääasiassa vuokralaisen on huolehdittava palovaroittimen ostosta. Myös silloin sen saa ottaa pois muuttaessa. Jotkut vuokranantajat ovat kyllä näissä vanhemmissakin taloissa asentaneet palovaroittimet talon puolesta!Silloin niitä ei tietysti saa kopata mukaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538443- 664704
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404363Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423480Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422881- 492644