Väsymys!!

toivoton!!

Hei,
onko muilla todella voimakasta väsymystä siitepölyallergiassa? olen allerginen koivulle enimmäkseen. Päivisin tulee outoja väsymys-kohtauksia, samoin illalla voisi mennä nukkumaan vaikka kuinka aikaisin.

Käytän Xyzal-nimistä antihistamiinia. onkohan tämä väsyttävä, onko muilla kokemuksia?

36

21351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allerginen siitepölylle

      minulla on siitepöly-allergia.
      ( nuhaa ja kutittaa kurkusta)
      en tiedä väsymyksestä.

    • sivuvaikutukset

      pakkauksessa on sisällä selostettu aiheuttaako ko antihistamiini väsymystä. Omasta kokemuksesta tiedän, että jotkut väsyttävät, toiset vähemmän ;)

    • Kohtalotoveri

      No, tässä on yksi kohtalotoveri. Siitepölyaikaan väsymystä ja nimenomaan tälläisiä väsymyskohtauksia. Joskus olen joutunut lähtemään kesken työpäivän kotiin lepäämään, kun on niin väsynyt olo. Siitä huolimatta että on nukkunut pitkät yöunet. Osa keväästä siis menee aika zombina :( Minulla suurin osa väsymyksestä johtuu ihan itse tästä allergiasta. Lääkemerkin vaihdolla ei ole ollut suurtakaan merkitystä. Olen ihan yhtä väsynyt ilman lääkitystäkin. Erityisesti allergiakauden alku on rankka. Muita oireita on päänsärky, korvasärky, pahoinvointi/vatsaongelmat, tukkoinen nenä, kutiavat silmät, väsyneet/särkevät lihakset.

      • -n-

        Kyllä, juuri näin. Hyvä kuulla että muilla on samanlaisia oireita. Itse en ole saanut selkeää vastausta lääkäriltä, kun olen ihmetellyt parina vuonna allergia-aikaan voimakasta väsymystä, lihaskipuja jne. Tänä aamuna oli olo kuin olisi katujyrän alle jäänyt, lihakset kosketusarat ja mieletön väsymys koko päivän. Tuntuu ettei autolla ajokunnossakaan ole... Eikä lääkkeillä ole merkitystä - välillä olen ollut kokonaan ilman, testatakseni vaikutusta, väsymys pysyy.


      • Nimetön
        -n- kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin. Hyvä kuulla että muilla on samanlaisia oireita. Itse en ole saanut selkeää vastausta lääkäriltä, kun olen ihmetellyt parina vuonna allergia-aikaan voimakasta väsymystä, lihaskipuja jne. Tänä aamuna oli olo kuin olisi katujyrän alle jäänyt, lihakset kosketusarat ja mieletön väsymys koko päivän. Tuntuu ettei autolla ajokunnossakaan ole... Eikä lääkkeillä ole merkitystä - välillä olen ollut kokonaan ilman, testatakseni vaikutusta, väsymys pysyy.

        N. kuukausi sitten mulla oli pikkusta flunssaa ja lämpöilyä ja sitten nousi kaulalle aristavia imusolmuke- patteja. ajattelin että on kyse flunssasta...

        Mulla on todettu lievä heinä ja pölyallergia ja ympärivuotinen nuha. Pieniä allergiaoireita keväisin on esiintynyt, mutta nyt on oireet pahimmasta päästä, jota en ensin älynnyt vain yritin laittaa flunssan piikkiin!

        Eli patit on kaulalla vieläkin, ehkä hieman pienentyneet. Nenä on koko ajan tukossa ja vuotaa. Silmissä on hieman tuntemuksia, aivastuttaa ja ehkäpä kurkussakin on ollut jotain tuntemuksia.

        Mutta nyt minut on yllättänyt totaalisesti kova väsymys, joka on iskenyt samoihin aikoihin kuin flunssa ja/tai allergiaoireet. Väsymystä allergian takia en muista kokeneeni ikinä näin vahvasti. Mutta ilmeisesti tämä nyt liittyy siitepölyallergiaan..

        Käytän tällä hetkellä nenäsumute Nasonexia, jossa kortisonia (en käyttänyt tänä keväänä ollenkaan ennaltaehkäisevästi eli teho alkaa vasta viikkojen käytön jälkeen)

        sitten ostin Loratadin-allergialääkettä. Sanoivat apteekissa että vaikuttava aine pitäisi väsyttää vähemmän kuin xyzal ym.vastaavat.

        Sitten oon vielä tarvittaessa käyttänyt nenän avaavaa sumutetta Otrivin.


    • Heinäallergia

      Tänä kesänä ollut nyt heinäpölyjen sesonkina todella rajua väsymystä ja särkyjä: silmiä painaa kiinni, ei jaksa mitään, ruumis laahautuu perässä kun kävelee, hoippumista, haukottelua vedet silmissä, aamusta asti 8-9 tunnin unien jälkeen aivan puhki, ajatus ei kulje, ei jaksa keskittyä, tuntuu että on aivan kuutamolla, ja lisäksi särkee päätä ja jalkoja.

      Aikoinaan lapsena todettu heinäallergia, ja oli tavanomaisia nenä- ja silmäoireita läpi nuoruuden ja aikuisenakin. Nyt n. 40:senä tuollaiset oireet vähentyneet paljon.

      Jo useana vuotena (ainakin 4-5 vuotena) olen kuitenkin ihmetellyt, että mikä helvetti oikein iskee keskellä kesää, kun on aivan pihalla alussa kuvailtujen oireiden takia. En ole aiemmin osannut yhdistää siitepölyallergiaan - nyt tämä vaikuttaa itsestään selvältä.

      Tänä kesänä nämä oireet ovat kyllä rajumpia kuin aikaisemmin. Viime kesänäkin oli jotain, mutta meni aika vähällä. Edellisinä vuosina sen sijaan aikamoisia oireiluja.

      Olen käyttänyt nenäsuihketta ja silmätippoja, joilla saa kyllä tietyt oireet kuriin. Antihistamiineista myös kokemusta, mutta niiden väsyttävä vaikutus ei ole todellakaan näiden väsymys- yms. oireiden syynä, koska en ole niitä juurikaan käyttänyt.

      Väsymykseen ja tähän riutumiseen ei taida oikein apua löytyä? Vai tietääkö kukaan? Ehkä pitäisi matkustaa Lappiin tai johonkin muualle, jossa ei keskikesällä heinien siitepölyt vaivaa.

    • Tulis jo talvi

      Sama juttu! Olen jo useana vuonna ollut hervottoman väsynyt siitepölyaikaan. Elämä ei kovin herkkua keväästä syksyyn, kun kaikkeen tekemiseen joutuu ponnsitelemaan. Väsymykseen liittyy vielä monen päivän migreenikohtaukset. Nyt olen koko kesän syönyt suun kautta kortisonia, joka auttoi ensin mahtavasti, mutts nyt tuntuu että teho on hiipunut. Odottelen tässä taas allergiatestejä, joista ei ennen ole tullut positiivista vastetta millekään allergeenille, mutta oireilen aina lepästä homeisiin asti eli kunnes pakkaset taas alkavat. Lisäksi viime vuonna alkoi mahan limakalvot oireilemaan myös siitepölyaikaan.
      Löytyykö kohtalontovereita? Jos löytyy, niin minkälaisia tutkimuksia teille on tehty? Ja oletteko saaneet apua jollakin tavalla?

      • Heemskerk

        On ollut rohkaisevaa lukea täällä näitä juttuja. Itselläni oireet täysin identtisiä ainakin muutaman muun palstalaisen kanssa ja siitä on kyllä leikki kaukana,

        Olen nyt 30 v., mutta aikaisempina keväiä on ollut lastenleikkiä tähän kevääseen verrattuna!! en tiedä miksi nyt näin pahana oireet ja uskomaton väsymys ja outo pään jomotus. ei siis varsinainen akuutti särky.

        Kirjoittajat ovat todenneet sen mitä v'ähän pelkäsinkin; Lääkärikunnalta tähän(kään) vaivaan ei ole löydettävissä TODELLISTA apua. Voidaan piiperrellä ja näperrellä antihistamiineilla, mutta mitä tehdä kun tähän pään jomotukseen ja väsymykseen ei löydy lääkettä tai apukonstia. Harmi kun en voi perheeseen liittyvistä syistä muutta noin vain muualle. Laittakaa hyvät ihmiset jotain neuvoja jos niitä on tarjolla.
        Kauhulla odotan kesää. Yleensä minun allergia oireet ovat oleellisesti vähenneet kun koivu on lopettanut kukintansa. Kokemuksia?


      • superted
        Heemskerk kirjoitti:

        On ollut rohkaisevaa lukea täällä näitä juttuja. Itselläni oireet täysin identtisiä ainakin muutaman muun palstalaisen kanssa ja siitä on kyllä leikki kaukana,

        Olen nyt 30 v., mutta aikaisempina keväiä on ollut lastenleikkiä tähän kevääseen verrattuna!! en tiedä miksi nyt näin pahana oireet ja uskomaton väsymys ja outo pään jomotus. ei siis varsinainen akuutti särky.

        Kirjoittajat ovat todenneet sen mitä v'ähän pelkäsinkin; Lääkärikunnalta tähän(kään) vaivaan ei ole löydettävissä TODELLISTA apua. Voidaan piiperrellä ja näperrellä antihistamiineilla, mutta mitä tehdä kun tähän pään jomotukseen ja väsymykseen ei löydy lääkettä tai apukonstia. Harmi kun en voi perheeseen liittyvistä syistä muutta noin vain muualle. Laittakaa hyvät ihmiset jotain neuvoja jos niitä on tarjolla.
        Kauhulla odotan kesää. Yleensä minun allergia oireet ovat oleellisesti vähenneet kun koivu on lopettanut kukintansa. Kokemuksia?

        Sama vika täällä. Juuri nyt olisi työtä ja touhua kädet täynnä, mutta jos lähistöllä jotakin mikä siitepölisee, niin silmät ovat ärtyisät tomaatit ja väsyttää niin ettei mikään uni ja nukkuminen riitä. Töissä on hiukan helpompaa, kun kasvillisiuutta on välittömässä läheisyydessä maltilllisesti.


    • hugala

      Kai ne on ne lääkkeet jotka väsyttää.
      Erityisen kettumaista kun väsyttää saatanasti mutta ei pysty nukkumaan kun ei henkikulje -___-

    • Bronttomustus

      iski päälle, kun ensimmäisen Heinix allergiatabletti tuli otettua.
      En muista, että viime kesänä olisi näin voimakkaasti väsyttänyt.
      Meinaa nukahtaa seisaalleen ja olokin on vähän höntti.
      Toivotaan, että tää väsymys tästä hellittäisi, jos tämä väsymys johtuu on vain alkuvaiheessa.

      Selosteen mukaan heinixissä on vaikuttavana aineena setiritsiinidihydrokloridi
      Selosteen mukaan uneliaisuus on setiritsiinin lyhytaikaisia, lieviä haittavaikutuksia ja
      niistä tulisi kertoa omalle lääkärille.

      En minä ole missään lääkärissä käynyt allergiaoireiden takia, vaan hakenut
      allergialääkettä apteekista, koska oireet ovat samoja, kuin siitepölyallergiassa.
      Allergialääke on tehnyt olosta siedettävän siitepölykautena.
      Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi jotain muuta allergialääkettä, jossa vaikuttavana
      aineena on jokin muu.
      Täytyy kuitenkin syödä jo ostetut allergiatabletit, kun ei niitä hukkaan viitti heittää.
      Jotain lääkettä kuitenkin joutuu ottamaan, koska ilman olo on vielä pahempi.

      • resepti

        Kannattaa käydä allergian takia lääkärissä jo sen vuoksi, että saa reseptin antihistamiineille. REseptillä ostaen lääkkeet ovat huomattavasti halvempia, esim. tuo Heinix 100 tablettia n. 4 €!


    • zipadui

      No moi sinä ja muutkin allergikot! ite oon tällanen astmaatikko kans ollu jo 12 vuotiaasta asti ja ollu koivun takia pariinkin otteeseen allergiasairaalassa meikussa sisällä ku ei ilma kulkenu nytkin taas paha koivukesä niinku oli viimeks -93 kevät millon viimeks sisällä ja vetelen kaikkea droppeja mitä lääketiede keksiny et helpottais oloa eli pulmicort,bricanyl,zyrtec,prednisolol ja tietty nenäsumutteet/silmätipat helpottaa ja lievittää mut ei poista aiheuttajaa siedätyshoitokin käyny mielessä mut aikaa vievää hommaa MUTTA SITTEN löysin ravintolisän nimeltä Immolina allergia oireet alko tosi pahana ku toi koivu alko kukkimaan mutta sain noi immolinat postissa maanantaina 10.5 ja alotin kahella napilla per aamu ja keskiviikkona 12 päivä kaikki allergia oireet pois ei oo nuhaa nokka auki ku talvella silmät ei kutise ei aivastuta ja muutenkin olo tosi hyvä käytän yhä kyllä kaikkia allergia lääkkeitä mutta olen ollut täysin oireeton nyt eli suosittelen kannattaa kokeilla mulla ainakin noi auttaa :)) hyvää kesää t. Jeppe

      • diiba:daaba_daa

        Hauska juttu, sillä mullekin suositeltiin juuri yhtä ravintolisää. Eri merkkiä oli, mutta yksi purkki sisältää kaikki hivenaineet ym. ja toinen jotain toista. Näillä kuulemma joku parantunut allergioistaan. Itse ajattelin kokeilla muutaman kk:n kuuria.

        Ihme kyllä mun olo ei ole mikään ihan sietämätön, vaikka mm. koivulle olenkin allerginen ja monille muille. Käytän kortisoni-suihketta nenään, levazyr-antihistamiinia, sillon tällön duactia ja avaavaa. Kotona pauhaa ilmanpuhdistin. Aamut kyllä on takkusia, sillon uni meinais maistua vaikka miten pitkään. Voisin nukkua vaikka alkuiltapäivään, jos en pakottautuisi ylös. Yksi kortisoni-kuuri myös takana, tabletteina syötynä.

        Muistan monia vuosia taaksepäin, jolloin olo on ollut 10 kertaa pahempi. Samaan aikaan on kutittanut nenää, nielua, silmiä ja jopa keuhkoa kihelmöinyt. Kurkkua on kuivanut jatkuvasti, nenän vuotaminen ja aivastelu on ollut jatkuvaa. Väsymys oli sietämätön, ei mitään meinannu jaksaa tehdä. Mun teoria on, että allergia lievittyy vanhemmaksi tultaessa. Tai ehkä osaan paremmin hyödyntää lääkkeitä allergian hoidossa!
        Tsemppiä kaikille!


    • Jees.......

      Joo-o, tiedän että vastaan vanhaan viestiin mutta Googlen käyttäjänä törmäsin tähän ketjuun.

      Xyzal väsyttää ainakin mua todella paljon. Ja se on hyvä asia tällä hetkellä. Olen kärsinyt huonosta unesta jo vuosia ja nyt kun otin Xyzalia allergiaoireisiin iltaisin niin uni tulee ja nukun 9-10 tuntia! Jo kolmena yönä peräkkäin, uskomatonta :-)

    • allerginenihmisille

      xyzal väsyttu myös miuta, joten vaihdoin lääkkeen toiseen.

      • Upotukki

        No vihdoinkin löysin täältä tukea uskolleni että tämä joka keväinen kaato väsymys onkin allergiaa. Väsymys, keinutus ja huimaus alkaa äkisti kiusata heti maaliskuun keväisten kelien aikaan. Ajatuksen kulku myös kangertelee ikään kuin olisi nauttinut jotain huumaavaa. Autoa ajaessakin täytyy skarpata ja keskittyä täysillä ettei töppäile. Yleensä kaikkiin toimiin täytyy vaan pakottautua eikä jaksa innostua kehittelemään mitään kivaa menoa. Harmittaa kun kuitenkin kevättä odotellessa on odotellut yhtä sun toista pimeän talven jälkeen. Toivon kuitenkin että kevään edetessä alkaisi helpottaa, mutta muistan aikaisemmista keväistä että aika pitkälle kesää kohti tämä väsymys kiusaa. Olen minäkin erilaisia allergia lääkkeitä käyttänyt vaan sama väsymys vaan jatkuu, joten täytynee vaan odottaa ja kärsiä.


      • : (
        Upotukki kirjoitti:

        No vihdoinkin löysin täältä tukea uskolleni että tämä joka keväinen kaato väsymys onkin allergiaa. Väsymys, keinutus ja huimaus alkaa äkisti kiusata heti maaliskuun keväisten kelien aikaan. Ajatuksen kulku myös kangertelee ikään kuin olisi nauttinut jotain huumaavaa. Autoa ajaessakin täytyy skarpata ja keskittyä täysillä ettei töppäile. Yleensä kaikkiin toimiin täytyy vaan pakottautua eikä jaksa innostua kehittelemään mitään kivaa menoa. Harmittaa kun kuitenkin kevättä odotellessa on odotellut yhtä sun toista pimeän talven jälkeen. Toivon kuitenkin että kevään edetessä alkaisi helpottaa, mutta muistan aikaisemmista keväistä että aika pitkälle kesää kohti tämä väsymys kiusaa. Olen minäkin erilaisia allergia lääkkeitä käyttänyt vaan sama väsymys vaan jatkuu, joten täytynee vaan odottaa ja kärsiä.

        Mulla ihan samoja oireita. Väsyttää armottomasti, tunnen itseni tyhmäksi, kun unohtelen perusasioita eikä ajatus muutenkaan kulje. Jos joku sanoo minulle jotain, kestää hetki ymmärtää, mitä se sanoi. Erehdyin sitten ottamaan setiritsiiniä ja nukahdin melkein saman tien sänkyyn! Olin aivan tokkurassa koko päivän, nukuin taju kankaalla monta tuntia ja näin kummallisia unia. Kun lopulta pääsin ylös, niin tuntu että lihaksetkaan ei toimi normaalisti ja on hutera olo : ( Siis olo oli pahempi ja huumatumpi, kuin jos olis rauhottavia ottanut. Otin tabletin, koska Aerius oli loppu, mutta noihin en kyllä enää koske. Minua ei muuten Aerius väsytä, joten kannattaa kokeilla, saisko siitä apua. Vaatii reseptin. Töissä on vielä sisäilmaongelma ja kärsin astmasta, joten välillä tuntuu olo olevan aika heikoissa kantimissa.


    • paikostre

      Hmm.. No, me kaikki olemme yksilöitä, ja allergia ja alergialääkkeet vaikuttavat kaikkiin erilailla.. Minä löysin helpotuksen pari vuotta sitten loratadiini-nimisestä allergialääkeaineesta, kaikki muut olinkin jo kokeillut läpi..

    • Muita oireita

      Meillä annettiin 6-vuotiaalla tytöllä ensi kertaan Xyzal-tippoja eilen. Yöllä oksensi sänkyyn ja ollut vielä nyt päivällä huonovointinen, vaikkakaan ei oksentanut enää. Vetelee tuossa päiväunia, joten väsynytkin on. Aamulla ilmestyi myös runsaasi näppyjä (sellaisia pieniä ruskeanpunaisia) molempiin poskiin ja silmäkulmiin. Pientä lämpöä myös.
      Toivottavasti nämä ovat Xyzalin haittavaikutuksia eikä mitään muuta. Seuraillaan tilannette.

    • HannisaA

      Mulla sama homma! Väsymys alkou pari viikkoa sitten korvan ja kurkun jomotuksella. Väsymys sellaista, ettei kahvikaan auta, vaan oon ihme pöpperössä koko ajan. Nukkunut päiväunia nyt joka päivä, kun ei pysy hereillä. Viime vuonna ihan sama. Ainut mikä vähän auttoi oli gerimax. En tiedä miksi! Mulla pahat koivu- ja heinäallergiat, mut nyt en käytä lääkkeitä, kun en ole kertakaikkiaan löytänyt yhtään joka ei väsyttäisi kamalasti. Väsymys laantuu tuossa toukokuun puolen välin jälkeen, tää huhtikuu yleensä pahin.

      Eli samaa sarjaa kuin niin moni muukin täällä - allergista tulee armoton väsymysvaihe päälle :-/ Ja ilman lääkkeitäkin siis. Jospa jostain sais apua joskus, mut mulla lääkäri ei edes halunnut uskoa et se allergia itsessään muka väsyttäisi.

    • ..

      Selvis...muilla samoja oireita.

      Pari viikkoa sitten kurkku meni oudosti tukkoon ja ihan rikki. Niinku sitä olis raastettu sitruunalla. Sitten tuli vesinuha. Nyt tunnistan nämä jo allaergiaksi, mutta kummallisen rajut oireet. Väsymys kaupan päälle. Antihistamiini yleensä virkistää, mutta nyt ei meinaa auttaa. Otan 1,5 tabl loradatiinia, jolla saan yön nukuttua.

      Ostin Telfastia, mutta pakkausselosteessa on mainittu rytmihäiriöt. (ihan kaikki kirosanat). AIKA RAJUT SIVARIT. Tuollaisista olisi pitänyt mainita jo apteekissa.

      Kukkiikohan siellä jokin tänävuonna erityisen runsaasti? Oireet on oudon rajut.

      AINIIN: kokeilkaa sarvikuonoa. Huuhtelin posket aamulla (turvotus vähäisempää, vesi menee perille paremmin) ja olo on hetken todella hyvä.

      • asaxca

        Koivukevät on nyt ennätyksellisen kova, joten koivu kukkii erityisen runsaasti... :( Väsynyt ja alakuloinen täälläkin... :(


    • pöh ja apöh

      Ohhoh, nyt selvis täälläkin. Ihan kaamea väsymys - töissä ei saa mitään aikaa kun nuokkuu tietsikan päällä ja illaksi kaatuu sänkyyn ja on ihan poissa.

    • Koittakaa kestää

      Olen väsynyt ja pidin 3 pv taukoa antihistamiineista,
      = > ensiapuun kun kurkku alkoi turvota iltapalan jälkeen.

      Antihistamiinikuuri siis jatkuu ja otan nyt tarpeen mukaan vähän enemmän.
      Valitsen antihistamiiniväsymyksen tai allergiaoireen välistä.

      Muistakaa myöös ristiallergia tähän aikaan.
      http://www.apuallergiaan.info/docs/pages/ristiallergia.html

      Ei ole normaalisti näin rajut ja monipuoliset oireet.

    • Cetirizin

      Omassa antihistamiinissani (Cetirizin) on kanssa laitettu sivuvaikutukseksi väsymys ja kyllä sen on huomannut, kun liki pari kuukautta on syönyt putkeen. Ensin leppä, koivu ja nyt nuo hyttyset, joiden aiheuttamaan paukamien kutinaan auttaa myös.

    • vsafvs

      Itse en onneksi enää tarvitse suun kautta otettavaa antihistamiinia, vaan olen pärjännyt pelkällä kortisonisuihkeella.
      En ole koskaan tuntenut väsymystä allergialääkkeistä (enkä ole kokenut Duactin piristävääkään vaikutusta..), mutta huomaan akuutisti pahenevassa allergisessa reaktiossa, että väsymys iskee. Itse ajattelen, että se johtuu siitä tulehduksesta ei niinkään lääkkeistä. Pahan allergisen reaktion jälkeen raahustan kotiin (tai sairaalaan) ja haluan vain nukkua. Ja useimmiten lepo ( Ventoline suurehko annos kortisonia antihistamiini) auttaa väsymykseen.

    • Robotti Kettunen

      Taistele siitepölyallergioita vastaan:
      -leikkaa pujot pois pihapiiristä ja sen reunoilta
      -vältä suosimasta koivuja, leppiä: jos naapuri aikoo sellaisen istuttaa, pyri vaikuttamaan ettei tekisi niin, pyydä jättämään väliin ko. toimi, maksa vaikka vähän
      -ajoita kevään lapin tai etelän reissu esim vapun/äitienpäivän jälkeiselle viikolle, jolloin koivun pahin kukinta on
      -samoin lepän kukinnan aikaan
      -samoin pujon kukinnan aikaan (nyt en tiedä onko pujoa myös pohjoisessa, jos on koeta päästä aivan jäämeren rannalle asti, esim. Hammerfestiin, tarvittaessa vaikka vuokraa mökki Novaja Zemljalta ja pysy kesä siellä)
      -keksi uusia innovaatioita, älä tyydy lääkkeiden liika-annostuksiin!

      • Taistoissa tien

        Hyvä Robotti!
        Kyllä lääkärit lääkkeitä määräävät jos ihmiset niitä syödä tahtovat. Ja olen sitä mieltä että allegriatkin ovat ainakin osin psyykkisiä.


    • seikkalija

      Hei, vasymykseni johtuu allergiaoireista, viime vuonna samat oireet alkoivat jo helmikuussa. Minulla on todettu vankka koivuallergia, pitaa syoda antihistamiinia koko kevat, ml nenasuihke ja silmatipat. Ei voi kuin toivoa laakkeiden auttavan, S

      • pycno

        Haluaisitteko kokeilla pycnogenolia? Se on sanottu auttavan siitepölyoireisiin 200 mg annoksena. Kannattaa aloittaa heti.

        Kyse on rannikkomännyn kuoriuutteesta, josta on tehty myös tieteell. tutkimuksia. Ei väsytä, virkistää.


    • mikä auttas

      xyzal 5mg ja meinaa nukahtaa kesken päivän, ja ihmeunia?,olen kokeillut loratadania mut se tekee äkäseksi,mikähän sopis?

    • iel

      Kysyin lääkärilta niin zyxal on sellainen lääke joka ei väsytä, ollaan kaikki erillaisia, mutta minua on auttanut. Koivu, leppä, pähkinäpuu. Otin vasta vuosien päästä huvikseni allergia testin ja selvisi nopeasti moni oire. Iho-oireita on ajoittain ja juuri edellisessä leikkauksessa lääkäri totesi et näki että laikuja tuli ja toisissa näkyi paranemis prosessi. Outo sekin et oli niille kaikille mitä leikkauksessa käytettiin eri lääkityksiä niin olin kaikille niille allerginen. Saattaa tietysti olla että oli psykkinen jännitys päällä mikä ärsytti myös ihoa leikkauksen aikana. Onneksi olin ottanut ja lääkäriltä olin luvan saanut ottaa yhden allergia lääkkeen ennen leikausta. Pienenä kulauksen xyzal lääkkeen.

    • marmar0909

      ! aika tuttua---

    • Vastaus1

      Syyt väsymykseen voivat olla hyvin moninaiset.

      Ennen vanhat allergialääkkeet väsyttivät, mutta nykyiset tekevät tätä vähemmän. koska ovat kehittyneet huomattavasti.

      Siitepölyt aiheuttavat yleensä ihmisen nenässä limakalvoturvotusta, joka aiheuttaa joko toisen sieraimen tukkoisuuden tai pahimmassa tapauksessa molemmat ovat tukossa.

      Tämän syyn takia ihminen alkaa hengittää suun kautta ja suun kautta hengittäminen kuivattaa ihmisen muutenkin herkkiä limakalvoja. Tämä taas aiheuttaa turpeutta kurkussa ja keuhkoputkessa.

      Nenän tehtävä ihmisessä on toimia kosteuden säätimenä. Ihminen hengittää pääosin nenän kautta automaattisesti.

      Tämä kurkun ja nenän limakalvojen turpeaminen aiheuttaa hengenahdistusta ja sitä kautta happivajetta ihmisessä. Se ilmenee huonona nukkumisena ja väsymyksenä.

      Suun kautta hengittämisen tiedetään olevan yhteydessä myös lukuisiin moniin muihin sairauksiin, kuten masennukseen, ylivilkkautteen jne.

      Myös tämä aiheuttaa astmaa..

      Kaikesta huolimatta oikein hyvää ja aurinkoista kevättä sekä voimia oireiluun kaikille niistä kärsiville.

      T: Lääketiedettä..

    • Anonyymi

      Joo tiedän vanha kirjoitus mutta on itellä ollu koko siitepölyajan ihan väsynyt ja silmäluomet turpoillu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe