Oletteko olleet talkoissa?

lemnaminor..

Viime viikko meni siskontytärtä auttaessa hänen muuttaessa toiseen asuntoon. Kolme iltaa ja yksi aamupäivä kului siivotessa vanhaa asuntoa ja siirtäessä tavaroita toiseen asuntoon. Sunnuntaina olin auttamassa omakotitalotyömaalla. Tulihan opittua sementtimyllyn käyttäminen, laastin teko ja tietysti se laastin levittäminen..

Aion edelleenkin jatkaa tuota talkoissa käymistä. Mukava tapa tavata tuttuja hyödyllisen puuhan parissa ja samalla saa mukavasti liikuntaa.

Muutenkin kesä on sellaista aikaa, että innostuu kaikesta tekemisestä - liikkumisesta, auton puunauksesta, huonekalujen kunnostamisesta jne..

Mitenkäs teillä?

21

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Onpas kivä nähdä Sinua vaihteeksi täälläkin !!!

Talkoissa - joo, olen ollut useinkin ja jos taloyhtiöiden kevät/syystalkootkin lasketaan, määrä vain lisääntyy.

Nyt vaan on aika esteenä kaikenlaisten uusien rientojen kohdalla - yhdet talkoot sentään on kesällä tulossa - sieltä minua ei pidä poissa mikään ;D

• lemnaminor..

Ajattelin pistäytyä, kunhan ei tavaksi tule. Pitäisi vielä vintiltä hakea valmiiksi puutarhakalusteet huomista varten. Helpottaisi huomista puuöljyllä käsittelyn aloittamista.

Noista talkoista saa enemmän energiaa kuin niissä kuluttaa. Johtuu varmasti siitä, että saa niistä hyvän mielen :).

Ai niin, lupauduin auttamaan siskontyttöä vielä tapettien repimisessä ja maalaamisessa.

• ainakaan tunnusta :=)

• lemnaminor..

Pääsit sitten tänne takaisin :).

Viime ajat ovat muuten menneet eri talkoissa vesijuosten kirpputorilla (niska on vieläkin punainen)..

Ja puutarhakalusteet on raahattu ulos..

• blackwomans

Pitkästä aikaa moikat.
        Mul on ollu sua vähän ikävä,mut kiva kun sä tulit tänne.
        Kivaa kesää sulle,oisko kontio mitä ,hä:)))

• jiwe
        blackwomans kirjoitti:

Pitkästä aikaa moikat.
        Mul on ollu sua vähän ikävä,mut kiva kun sä tulit tänne.
        Kivaa kesää sulle,oisko kontio mitä ,hä:)))

piipahdan siel jos aikataulu antaa myöden tjn

samoin sinulle kulkuri kelejä sinulle :=)

• blackwomans

kesä vasta aluillaan.
      Mökkiä ollaan laiteltu kesäkuntoon.

Täällä on sellaset kasvien vaihtopäivät.Mä kävin niissä ja sain monen monta monivuotista kukkaa pihalle.
      Vein myös omia kukkia sinne vaihtokauppana.
      Mulle tälläset vaihtaripäivät on aika uus juttu.
      Mut todella kivoja ne on.

Kivaa alkavaa kesää sulle:))

• lemnaminor..

Jos A.donis on pikkuveikka, niin me ollaan kai sitten siskoksia :)? Kiva kuulla, että sinulla menee myös hyvin.. Hyvää kesää myös sinulle!

• Buteo.lagopus

Talkoissa on oltu monta kertaa mutta ei tänä kesänä.
      Eikä toivottavasti kukaan pyydäkkään...

Minä oon aina ollut energinen ja innostuva mutta nyt mättää.
      Toivottavasti muutun tästä taas aikaa myöten "normaaliksi".
      Mistähän mää saisin koottua talkooporukan MEILLE tekeen kaikki miljoona rästityötä?

Käkejen sielunelämään oon yrittänyt perehtyä,yksi pyöri eräänä ehtoona mun ympärillä.
      Yritän vimmatusti tulkita luuliko se mua lajitoveriksi vai karhata pois...

• lemnaminor..

Täällä puolestaan virtaa riittää.. Kesäkalusteiden käsittely käynnissä.. Pari kertaa vesijuostu jo tällä viikolla ja kahtena seuraavana päivänäkin olen lupautunut vesijuoksemaan.. Auton ruostekohtien käsittelyn aloitan tällä viikolla.. Vähän erilainen fiilis kuin viime kesänä.. ja koirat voivat hyvin :)..

Ihan siivekäs käki vai kaksijalkainen käki? Tuli vain mieleeni..

Nautitaan upeista ilmoista.. Aina ei tarvitse jaksaa, joten ota löhöilyn kannalta..

• tuffe

Ja aloin jo hihkua teidän tapaa siivota sementtimyllyllä :)) ihan hyvä idea, vaikka olisko vähän työläs kuitenkin..

Mulla on äidin talkoot edessä, hän on muuttamassa ei pysty sairauden takia itse pakkaamaan. Hankalempi homma vaan on, ettei se jääräpää antaisi meidän tehdä yhtään mitään ennen kuin hän on siivonnut kämpän. Ja sitä hän ei jaksa. Taitaa olla ikuisuusprojekti tulossa siitä hommasta.

• lemnaminor..

Hei Tuffe. Hmm.. tuo sementtimylly on aika hyvä idea. Omalla kohdalla toimii parhaiten apuvälineenä paperisilppuri :D.

Omaan isääni suhtaudun kuin lapseen eli hankalaksi heittäytyessään en kuuntele vaan toimin. Pakko tehdä tällä tavalla muuten tulisin hulluksi.

• tuffe
        lemnaminor.. kirjoitti:

Hei Tuffe. Hmm.. tuo sementtimylly on aika hyvä idea. Omalla kohdalla toimii parhaiten apuvälineenä paperisilppuri :D.

Omaan isääni suhtaudun kuin lapseen eli hankalaksi heittäytyessään en kuuntele vaan toimin. Pakko tehdä tällä tavalla muuten tulisin hulluksi.

on tehtävä :/ Mennä siis silppurin kanssa mamman luo :))) Se muuttaa kuitenkin sen verran kauemmaksi, ettei niin haittaa vaikka siellä sitten murjottaa :)

• lemnaminor..
        tuffe kirjoitti:

on tehtävä :/ Mennä siis silppurin kanssa mamman luo :))) Se muuttaa kuitenkin sen verran kauemmaksi, ettei niin haittaa vaikka siellä sitten murjottaa :)

Lopulta äitisi saattaa olla hyvinkin tyytyväinen, että joku muu tulee auttamaan ja organisoimaan asioita.

Toimisikohan sama periaate, kun käytän käydessäni omia tavaroita. Ensimmäiseen kuuluu ne, 1) jotka haluan ehdottomasti pitää, 2)joista en oikein tiedä ja 3) joista haluan ehdottomasti eroon. Kun aloittaa kohdista 1) ja 3) tilanne helpottuu. Ensimmäiset pakkaa jo valmiiksi ja toiset vie roskikseen, kaatopaikalle tai kierrätykseen (tai kutsuu esim. jonkun yhdistyksen kirpparin hakemaan).

• Seijasini

ja joka kesä ja joka talvi... Taloyhtiössä riittää talkoita. Meillä on kyllä kiva porukka ja talojen/aitojen maalaus, piha-alueiden hoito yms. sujuu mukavasti. Eli rattoisaa ulkona touhuilua, mikä palkitaan pienellä purtavalla ja juotavalla.

Pitäisi varmaan pitää remonttitalkoot omassakin huushollissa... tiedä vaan ketä uskaltaa päästää maalipensselin kanssa huiskimaan tai tapetoimaan. Tai vaihtamaan väliovia ja loveamaan koloja saranoille. Tiedänpähän ainakin, mitä teen kesälomalla :)

• lemnaminor..

Se on totta, että kaikista ei ole kaikkeen. Toisaalta hyvällä ohjeistuksella saa myös toiset tekemään työt oikein.

Sain eilen käsiteltyä puutarhakalusteet. Huomenna aloittelen auton kimpussa ja sitten hyökkään tarjoilupöydän kimppuun.. Koko ajan jotakin pientä..

• Talkoolainen

Jos kavereita ei tarvitse auttaa on kotona talkoita melkein päivittäin :)

On pyykkiä, tiskiä, imurointia, silitystä.. puhumatta ulkotalkoista ;)

• lemnaminor..

Pidän noita kotitöitä kuitenkin muuna kuin talkootyönä :).. Viime aikoina kaikki tekeminen on vain luonnistunut.. Lisääntynyt liikunta vaikuttaa myös muuhun tekemiseen..

Totta, että elämä on tekemistä ja liikkeellä pysymistä.

• sandman

kaiholla vielä sitä aikaa kun heinät laitettiin seipäille. Silloin tosin inhosin sitä "nappulapojan" hommmaa yli kaiken mutta aikaa kultaa näemmä muistot.
      Silloin oli talkooväelle kysyntää kun satoa laitettiin talteen.

Nykyään oma poika pelaa edelleen jääkiekkoa (B-junioreissa) ja takana on jo kymmenisen vuotta mukavan harrastuksen parissa, jos sitä nyt "harrastukseksi" enää voi kutsua.

Siinä lajissa niitä "talkoita" vasta tarvitaan.
      Nuoremmassa vaiheessa oli joukkueen valmentajat, huoltajat, joukkueenjohtajat, toimitsijat, jne. isiä ja äitejä (kioskivuorot ja rahankeruu eri muodoissaan, you name it).

Nyky joukkueessa ei ihan niin paljon vanhempien aktiviteetteja tarvita mutta kyllä hommaa silti riittää. Yhteistä näille vielä on että tuppaa aina hommat kasaantumaan tietyn porukan tehtäväksi.

No joka tapauksessa mukaavaa on ollut ja on edelleenkin näissäkin "talkoissa". Tähän sopii hyvin sanonta "päivääkään en vaihtaisi pois".

• lemnaminor..

Tuttua seurojen talkoissa on todellakin se, että osa luistaa ja osa tekee hommat. Agilityseurassa alkoi talkoot tökkimään. Liian usein ja liian pitkiä. Kaikki aika oli poissa omilta koirilta.

Noista heinämuistoistasi tulee muistot ratsastusajoilta. Mukava olisi vaikka karsinoita siivota. Yleensäkin se hevosten tuoksu. Sitä ei voita mikään :).

• että laastia

levitit.Rappasitko vai muurasit.
      Mikä lienee "sementtimylly"

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      276
      2484
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1334
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      82
      1120
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      992
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      917
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      870
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe