karvanlähtö

hysteerikkö

Mulla on tuollainen englanninvinttikoira narttu 8kk vanha. On nyt parin viikon aikaa lähtenyt karvaa aivan älyttömästi, luulisin pentukarvan olevan lähdössä mutta silti mietityttää pitäisikö käyttää lääkärillä koska koira näyttää aika järkyltä. Koira on musta mutta laajoilta alueilta (jalat ja vatsan alue)joilta karva on jo lähtenyt vaalea iho loistaa kun uusikarva ei ole vielä kasvanut.

Ensimmäinen lyhytkarvainen koira perheessä, edesmenneellä noutajallani karvanvaihto tapahtui kuin huomaamatta, mutta greyllä ei kovin tuuhea tuo karva ole muutenkaan.

Huolehdinko turhaan? onko tämä ihan tavallista?pitäisikö vaan odottaa että karva alkaa kasvaa? kuinka nopeasti karva yleensä kasvaa takaisin?

3

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma.

      Enpä usko että on haittaavaa. Meillä myös tuolta lyhytkarvaiselta lähtee melko paljon karvaa (on 7,5kk). Varmaan runsaaseen karvanlähtöön vaikuttaa ikä ja kesä. Nyt kun karva vaihtuu pentukarvasta ja lisäksi alkaa kesä niin karvat varmaan lähtee melko nopeasti.

    • *Likkis*

      Mustalta greyltämme lähtee karvaa...Koira on reilun vuoden ja vaihtaa nyt mitä ilmeisemmin kesäkarvaansa talvikarvan tilalle. Olen yrittänyt harjata, ja tulos on tällähetkellä "upean" ruskea musta kirjava :/ (kuollut talvikarva on ruskeaa ja kesäkarva kiiltävän mustaa)

      Kaljuuntumusta on myös mahassa ja reisissä. Ihan normaali ilmiö kuulemma... :/

      Samankaltaisesta aiheesta on myös täällä:
      http://www.greyhoundwiki.org/index.php?title=Kaljut_reidet

    • hysteerikkö

      Tuli tänään sattumalta koirapuistoon henkilö jolla on salukeja (ja on ollut grey) ja kertoi sen olevan kuten veikkailinkin, pentukarvan vaihtumista.

      Kiitoksia teille paljon , voin taas rauhoittua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      26
      1483
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1149
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1111
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe