Lähihoitajat juntteja

erottuvat saikuista

Tämä ei ole provo, eikä nyt täysin yleistettävkään asia, mutta olen keikkaillessani ympäri Helsingin sairaaloita huomannut sen, että lähi/perushoitajat ovat usein hieman juntihkoja tapauksia ja esim. jutunaiheet kahvipöydässä välillä todella omituisia ja moukkamaisia. Sairaanhoitajat ovat jotenkin sivistyneemmän oloisia ja asiallisempia. Myös habituksesta huomaa usein nimikylttiin katsomattakin kuka on ph ja kuka sh....Onko kukaan muu tehnyt vastaavanlaisia havaintoja?

22

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähihoitaja-Silja

      Kun pidät lähihoitajia juntteina, niin sen takia kysyn.

      • saikuksi

        mutta et ole päässyt.
        Koeta nyt ymmärtää, ettei kaikista lähihoitajista ole sairaanhoitajiksi.


      • Nimetön
        saikuksi kirjoitti:

        mutta et ole päässyt.
        Koeta nyt ymmärtää, ettei kaikista lähihoitajista ole sairaanhoitajiksi.

        ,,,


    • sdfgsdg

      Taas alkaa muistamaan, miksi tälle palstalle nykyään harvemmin jaksaa vaivautua. Rajatilatapausten provolaatikko, jossa saa aloittaa pakolliset foorumisodat ja paukuttaa anonyyminä kaikki paskat päästänsä muiden niskaan.

      Paska provo.

    • Hanna

      Meillä töissä habitukseltaan tyylikkäimpiä ja huolitelluimpia ovat laitosapulaiset. Sairaanhoitajissa ja lähihoitajissa en ole huomannut eroa. Onneksi sentään perus-, lasten-, kehitysvammaisten-,kodin-, kunto-, hammas-, mielenterveys- ym hoitajat ovat ihan kunnon kansaa? Heitä kun et erikseen maininnut.

      • nanja--

        itse olen lähihoitaja, ja olen kaukana juntista :D en kehuskele sillä, mutta itseltäni ainakin löytyy käytös tavat, ja huolliteltu ulkonäkö. mutta jokainen eläköön tavallaan! meillä ei ainakaan eroa läh. tai sh:t mitenkään toisistaan!


      • hgaehg
        nanja-- kirjoitti:

        itse olen lähihoitaja, ja olen kaukana juntista :D en kehuskele sillä, mutta itseltäni ainakin löytyy käytös tavat, ja huolliteltu ulkonäkö. mutta jokainen eläköön tavallaan! meillä ei ainakaan eroa läh. tai sh:t mitenkään toisistaan!

        "itseltäni ainakin löytyy käytös tavat, ja huolliteltu ulkonäkö." Sinulla ainakin on oikeinkirjoitus hallussa.


      • Näin on.
        nanja-- kirjoitti:

        itse olen lähihoitaja, ja olen kaukana juntista :D en kehuskele sillä, mutta itseltäni ainakin löytyy käytös tavat, ja huolliteltu ulkonäkö. mutta jokainen eläköön tavallaan! meillä ei ainakaan eroa läh. tai sh:t mitenkään toisistaan!

        Ja silti et osaa kirjoittaa.


    • pertti.

      Voi kuule, eiköhän jokaisesta ammattikunnasta löydy näitä omituisia ja vähemmän huoliteltuja ihmisiä. Meilläki on yksi naislääkäri, jolla säärikarvat rehottaa, tukka valuu rasvaa ja alapäähuumori kukoistaa. Joten se siitä teoriastasi.

      • nÄIN..........

        meillä puolestaan yksi lääkäri kulkee kesän shorteissa työpaikalla, lääkärin takki päällä. Karvaiset jalat vaan näkyy, ja sandaalit tietysti. Ei voi sanoa, että tyyliä riittää...


    • läskejä!

      sen olen huomannut ja omaan napaansa tuijottajia!

      • äshööööö

        siitä, että halpa ruoka lihottaa. Ei yksinkertaisesti oo varaa näillä palkoilla ku halpislihiksiin:)


      • Tai sit
        äshööööö kirjoitti:

        siitä, että halpa ruoka lihottaa. Ei yksinkertaisesti oo varaa näillä palkoilla ku halpislihiksiin:)

        Ylen syödään ja valitettaan ettei isosta palkasta saa tarpeeksi kasleria hanhenmaksa palleroita kaviaarin kera ja jää 65€ valkkaripullot ostamatta. Elämän tavat on näköjään hoitsuilla hukassa ja pahemman kerran miten muut oikeasti vähän tienaavat pärjäävät ? Minä olisin aivan sika onnellinen jos vaimoni tienaisi mitä hoitsut tienaa ,mut ei pääse edes puoleen ja meillä on tiukka ,mut ei valiteta ja itketä !


    • candy-date

      Opiskelijan näkökulmasta lähihoitajat ovat ainakin minulle olleet mukavampia ja helpommin lähestyttäviä kuin sh:t. Vaikka erilaista porukkaa kyllä kumpaankin ryhmään mahtuu. Tämä on vain minun kokemukseni. Voihan olla, että joissakin muissa paikoissa tilanne on kääntynyt päälaelleen.

    • esh, klö

      en ole koskaan huomannut kirjoittamasi kaltaista ilmiötä.

      Itseasiassa olen keikkaillessani hus-alueella törmännyt lukuisiin todella tyylikkäisiin ja sivistyneisiin perus/lähihoitajiin ja vastaavasti täysin törppöihin ja tyylittömiin sairaanhoitajiin. Kuten myös päinvastoin. En ole koskaan ajatellut moukkamaisuuden johtuvan kyseisen ihmisen ammatista, vaan lähinnä hänen henk.koht. ominaisuuksistaan tai niiden puutteesta.

      • sh opisk.

        Tyylikkäitä ja siistejä näyttävät olevan kaikki palkkaa nauttivat hoitajat, toisin se on köyhällä opiskelijalla, jolla ei ole varaa käydä edes kampaajalla. En edes unelmoi mistään kosmetologilla käynneistä...

        Hengen sivistys on asia erikseen...kumman ylimielistä porukkaa tuntuu löytyvän joka ammattiryhmästä, näin opiskelijan näkökulmasta katsottuna. Ihastuttavia poikkeuksia toki löytyy.


    • 6+7

      Mun mielestä perushoitajat on inhimillisempiä. Sh:t on monesti olevinaan parempia ihmisiä, vaikka juuri eivät ole (kateus, ilkeys, pahansuopuus, teennäisyys paistaa kauas). Sh:t useammin päihteiden väärinkäyttäjiä (lääkevarkaudet) tai alkkiksia. Tässä minun kokemukset, mutta jossain muualla ehkä toisin.

    • Kokemusta on

      Olen havainnut juuri saman kuin aloittaja. Ne, joilla on vain toisen asteen koulutus eivät ehkä edes pysty huomaamaan asiaa.

      Lähi/perushoitajat ovat muka reiluja ja mukavia, mutta kateus sairaanhoitajia kohtaan paistaa läpi! Eivät sairaanhoitajat ole erityisen ylpeitä, lähihoitajille ei vaan mikään, mitä sairaanhoitaja tekee, kelpaa.

      • ???111

        Mistä niille sh:lle pitää olla kateellisia?!


    • terveisetmaisterilta

      Eipä tuo juntittelukaan nyt niin vaikutusta tee.

    • Anonyymi

      Niin totta tollukoita ne on..juoruilua kun mitään ei osata tehdä jää hyvin aikaa

    • Anonyymi

      Aloittaja on täysin oikeassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe