Heippa..
Ollaan muuttamassa rivitaloon ja pihassamme on 3-4 kpl rumia ja vauvaperheessä hirvittäviä (sekä tilaavieviä) piikkipensaita.. Miten nämä kammotukset saisi pois parhaiten? sitten pihassa on about metrin kolo aidassa ja ajattelin sen peittää jollain pensaalla.. olisiko ideoita mikä olisi hauska puska talvellakin (noin 1.5-2 metrin korkuinen) Ekaa kertaa pihahommiin ja innolla lähden sitä trimmaamaan :) Voikukkien poisto miten olisi helpoin? Piha on siis KAMALASSA kunnossa!
piikkipuska probleema
6
868
Vastaukset
- kaipanen
Auttaisi paljon tietää mikä pensas on kyseessä. Pensaiden varma tuhoamiskonsti on kaivaa ne juurineen maasta. Suurempien pensaiden kanssa onkin jo vaikeampaa...
Ja voin kokemuksesta sanoa, ettei piikkisetkään pensaat ole lasten kanssa ongelma. Kun ne kerran sattuvat sormensa piikkiin tökkäämään, nii eivät taatusti sitä toista kertaa tee... Kokemus opettaa :) - ellit
Olisikohan puskasi, japanin happomarjaa tai hurmehappomarjaa, meillä on tuota myös ja sanoisin että tosi hyvä juuri lapsia silmälläpitäen, eivät mene toiselle puolelle kun on piikkejä.Meillä se ainakin tehos. Jos kerran pistää ei pitele toista kertaa,hyvä opetus ;) Niinkuin edellinen sanoi,kaivamalla,ei oikeastaan muuten.
Jos ikivihreää haluat,niin tuijat,männyt,kuuset,katajat,marjakuuset ovat hyviä vaihtoehtoja. Mutta, mikähän mahtaa olla vyöhykkeesi ?
Myös kanukat,angervot,kultaherukka,hanhikit,hortensiat,taikinamarja,aroniat, ym ym, niitä on 'tuhatjasata' erilaista pensasta,ota kirja käteen ja selaa ja katso mikä on kaunis ja juuri teille sopiva.- aloittaja
piikkipuskaa meidän pihalle... kuitenkin on vaippaikäinen (vasta ryömimään opettelija) ja varmaan konttaa loppukesästä.. En tosiaan tahdo riskeerata että sinne alle konttaa ja vaikka silmänsä satuttaa... Isompien vauvojen kanssa piikkipensas varmaankin on ihan ok.. Tahtoisin vain pihasta minun silmää miellyttävän :) mutta ensikertalainen olen ja aika hankalaa kun esim ensi keväänä on pakko laittaa nurmikkokin uusiksi...
- olisikohan
aloittaja kirjoitti:
piikkipuskaa meidän pihalle... kuitenkin on vaippaikäinen (vasta ryömimään opettelija) ja varmaan konttaa loppukesästä.. En tosiaan tahdo riskeerata että sinne alle konttaa ja vaikka silmänsä satuttaa... Isompien vauvojen kanssa piikkipensas varmaankin on ihan ok.. Tahtoisin vain pihasta minun silmää miellyttävän :) mutta ensikertalainen olen ja aika hankalaa kun esim ensi keväänä on pakko laittaa nurmikkokin uusiksi...
tosi pitkät ja terävät piikit! Viimisen päälle inhottava risukko!! Meidän pihalla on sellainen ja saa luvan nyt lähteä, kova työ on edessä.. pensaat kaivettava maasta juurineen joten pelkällä lapiolla tää en onnustu..
- Anu-Pirjetta
Fiskarsin valmistama laite poistaa voikukat juurineen aika helposti ja lisäksi työn voi tehdä seisten. Hankin itse sellaisen viime kesänä ja se toimii! Sitä voi ostaa rautakaupoista ja puutarhamyymälöistä.
Hyvää kesää ja onnistumista puutarhasi hoidossa! Terv.A-P - jhdgbcfyhg
tihkusateella valele bensalla ja polta, kaiva sitten juurakko. tai katko ensin sekatööreillä oksat ja kaiva sitten juurakko pois. siis oksasaksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985