Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rippijuhlat

Hieman ulalla

HEI ! Olen järjestämässä ensimmäisiä rippijuhlia, joten kaikki vinkit ja niksit ovat tervetulleita. Tarjotaanko vieraille onnittelumaljat, jos tarjotaan, niin shamppanjaa/kuohuviiniä vai pommacia/0,7% siideriä tms? Kannattaako tarjota lämmin ruoka vai pelkät kakkukahvit? Avaako juhlakalu lahjat vieraiden läsnäollessa, vai vieraiden lähdettyä. Tarvitseeko olla jotain ohjelmaa, vai onko ohjelmana vain seurustelu? Kiitos kaikista ideoista!

17

11184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Kahvitarjoilu riittää. Eihän kyseessä ole järin suuri saavutus. Miesten kannattaisi käydä rippikoulu vasta armeijassa. Saa kuunnella partorin juttuja sillä aikaa kun muut rypevät metsässä. Pari kuntsaria vielä palkkioksi.

    • Täti

      Mielestäni onnittelumalja ei kuulu rippijuhlaan!!
      Lakkiaiset ja muut valmistujaiset on sitten asia erikseen.

      Jos juhliin tulee vieraita kauempaa, voi olla hyvä tarjota lämmin ruoka (esim. joku kiusaus on helppo laittaa tarjolle, miksei keittokin..)

      Jos vieraat ovat suht läheltä kaikki, kannattaa kahvipöytään laittaa makean lisäksi jotakin pientä suolaista.

      Usein rippijuhlilla on tarjolla voileipäkakkua,
      suolaista piirakkaa/pasteijoita/voileipiä
      tai jotakin muuta suokaista.
      Lisäksi oman mielen mukaan pullaa/kuivaa kakkua/
      hedelmä- tai marjapiirakkaa/mokkapaloja, pikkuleipiä ja ainakin täytekakku.

      Jos tarjoat lämpimän ruoan, ei kahvipöydässä tarvi välttämättä olla kuin täytekakkua ja pikkuleipiä.

      Siis tarjota voi lähes mitä vaan, kunhan on kuitenkin tarjolla sekä suolaista että makeaa.

      Konfirmoitu nuori voi avata saamansa lahjat näkyville
      (ottaen kuitenkin mahdolliset lahjashekit pois lahjapöydästä, jättäen kuitenkin kortit näkyville)

      Jos lahja on pakattu läpinäkyvään sellofaaniin, ei sitä tarvi välttämättä heti aukaista.

      Ei siinä mitään kummempaa ohjelmaa tarvi järjestää.
      Meillä päin rippileirillä toimineet isoset tulevat kotiin onnittelemaan ja laulamaan, jos nuori haluaa heidän tulevan.

      Juhlat sujuvat omalla painollaan valokuvatessa rippilasta vanhempien, kummien, mummien ja muiden sukulaisten ja ystävien kanssa.

      Aurinkoista rippijuhlaa :)

    • santraa

      Meille on tulossa kaksostyttöjen rippijuhlaan n.50 henkeä ja aion tarjota voileipäkakkua, coctailpiirakoita, täytekakkua, kuivakakkua ja muffinsseja. Riippuu tietenkin siitä tulevatko vieraat läheltaä vai kaukaa, että tarjoatko lämpöisen ruuan. Pitkän matkan takaa tulleet ovat usein nälisssään.

      Meillä tarjotaan alkumaljana viskiä, mutta sekin on jokaisen oma valinta.

      Lahjat tietenkin avataan kaikkien näkyville johonkin lahjapöydälle ja hyvänä vinkkinä on et teippi viereen, niin saa kiinnitettyä kortin ja lahjan toisiinsa. Muistaa vielä myöhemminkin että mitä sai keneltäkin.

      Meillä ei ole mitään erillistä ohjelmaa, mut kun kodistamme löytyy karaokelaitteeet ja biljardi, niin ne ovat varmaan kovassa käytössä.

      • rippijuhlissa???

        Vaikka en ole todellakaan mikään uskovainen,niin jotakin rajaa sentään!

        Ei rippijuhlissa tarjota viskiä,eikä mitään muutakaan alkoholijuomaa.
        Maljannostot ei kuulu rippijuhliin.

        Karaoke-juttukin on vähän siinä ja siinä, mutta mikesei myöhemmin illalla.

        Koska rippijuhlissa on kaikenikäistä sakkia,ja melua syntyy paljon muutenkin, niin ei tulisi mieleenkään laitata siihen vielä karaokelaitteet pauhaamaan.

        On meitä tosiaan moneen junaan!!! :0


      • Joku vaan
        rippijuhlissa??? kirjoitti:

        Vaikka en ole todellakaan mikään uskovainen,niin jotakin rajaa sentään!

        Ei rippijuhlissa tarjota viskiä,eikä mitään muutakaan alkoholijuomaa.
        Maljannostot ei kuulu rippijuhliin.

        Karaoke-juttukin on vähän siinä ja siinä, mutta mikesei myöhemmin illalla.

        Koska rippijuhlissa on kaikenikäistä sakkia,ja melua syntyy paljon muutenkin, niin ei tulisi mieleenkään laitata siihen vielä karaokelaitteet pauhaamaan.

        On meitä tosiaan moneen junaan!!! :0

        Onhan rippijuhla parempi ryyppäämisen syy kuin esim. se, ettei susi meitä pienenä syönyt.


      • ihanParas syy
        Joku vaan kirjoitti:

        Onhan rippijuhla parempi ryyppäämisen syy kuin esim. se, ettei susi meitä pienenä syönyt.

        ryypätä on just tuo " ettei susi meitä pienenä syönyt". ;DDDD


      • ap-07
        rippijuhlissa??? kirjoitti:

        Vaikka en ole todellakaan mikään uskovainen,niin jotakin rajaa sentään!

        Ei rippijuhlissa tarjota viskiä,eikä mitään muutakaan alkoholijuomaa.
        Maljannostot ei kuulu rippijuhliin.

        Karaoke-juttukin on vähän siinä ja siinä, mutta mikesei myöhemmin illalla.

        Koska rippijuhlissa on kaikenikäistä sakkia,ja melua syntyy paljon muutenkin, niin ei tulisi mieleenkään laitata siihen vielä karaokelaitteet pauhaamaan.

        On meitä tosiaan moneen junaan!!! :0

        siis vain alkumaljana viski/pommac.... älkää nyt vääntäkö et täällä muka ryypätään.....


      • ....
        ihanParas syy kirjoitti:

        ryypätä on just tuo " ettei susi meitä pienenä syönyt". ;DDDD

        kirkossakin juadaan...nimittäin viiniä ;D satuitteko muistamaan ?


    • Ripari
    • kirkollinen juhla

      Rippijuhlien järjestelyissä käy samat käytännöt, kuin kastejuhlassakin. Molemmat ovat kirkollisia juhlia.
      Harvemmin olen kuullut kastejuhlissakaan alkoholia tarjottavan. Ehkä vieraiden tervetuliaismalja. Muu tarjoilupuoli voi olla kakkukahveista lämpämään ruokaan ja kaikkea siltä väloltä.

    • joten ripijuhlissa käynyt

      Onnittelumaljoja ei ainakaan meidän suvun rippijuhlissa ole juotu, mutta maukuasia. Kahvit rittää jos suku tulee läheltä. Mutta jos pitkänmatkalaisia tai jos vieraat tulevat teille suoraan kirkosta lounasaikaan, niin tarjoaisin kyllä ruuan. Meidän suvussa on aina tapana syödä ruoka juhlissa. Ruuan ei tarvitse olla monimutkaista: esim. kiusaus valmistuu helposti uunissa kirkonmenon aikaan. Ja sitten pöytään valmiksi siivutettua leipää, voita ja jotain valmissalaattia.

      Olen itse ollut kerran ristiäisissä jossain kolmensadan kilometrin päässä kotoa eikä siellä tarjottu ruokaa. Vähän oli nälkä kun päästiin lähtemään sieltä. Kahvia oli aamupalan jälkeen juotu ja kello oli jo vaikka mitä. Kun ei älytty etukäteen matkalla syödä...

      Itse yleensä laitan kutsuun menun että vieraat tietää varautua syömällä tai olemalla syömättä :)

      Lahjat kannattaa avata jollekin pöydälle että vieraat voivat niitä katsella. Ohjelmaksi riittää kyllä tuttujen ja sukulaisten kanssa keskustelu.

    • Monet rippijuhlat

      rippijuhlissa tarjota tervetuliasimaljoja eikä alkoholipitoisia juomia. En ole edes kuullut sellaisesta. Kahvia makeiden ja suolaisten lisukkeiden kanssa. Voi olla jotain esim. leipäjuustoa lakkahillon kera, marjoja tms. Mehun lisäksi esim. lehtimehua. Rippikoulun isoset ja muut työntekijät voi kutsuia myös kylään. Heidän kanssaan tai he voivat laulaa jotain.

    • Rippijuhlat onnistuu

      Rippijuhliin ei sen kirkollisen luonteen takia kuulu onnittelumaljat. Minusta oli todellä suuri etikettivirhe, kun rippijuhlissa käteeni iskettiin kuohuviiniä ja ruuan kanssa tarjoiltiin keskiolutta.

      Tarjoilut on usein tuhat ja sata lajia erilaisia juttuja. Sekin on turhaa ja stressaavaa. Itse järjestin juhliin yhtä lajia ruokaisaa feta-oliivi-tomaattipiirakkaa perussalaatin kanssa.Sitten tein paistovalmiista coctailpiirakoista kalatäytteisiä ja lihatäytteisiä. Ohjeita löytyy netistä pilvin pimein. Sitten makeana oli ihana täytekakku, joka riitti hyvin. Ehkä jotain pikkuleipiä tai piirakkaa niille, jotka ei täytekakkua syö.Lapsille mehubooli jjuotavaksi, muutama carambola uimaan sinne. Sitten Aikuisille kahvia, suolaisen kanssa vissyä ja kotikaljaa ja mehua.

      Varmasti saat hyvät juhlat ja ruokaisa piirakka saa kirkkoreisulla nälkiintyneet ihmiset ihastumaan. Tietysti piirakkaa kannattaa tehdä reilusti, koska sitä menee paljon.

      • sunnuntaina

        Meillä on rippijuhlat eka kerran kanssa. Tarjolla on 2 erilaista voileipäkakkua, aitoja karjalanpiirakoita ja munavoita, täytekakkua, kaksi kahvikakkua, kauralastuja, vesimelonia ja hunajamelonia, juomaksi kahvia, teetä, jääteetä, mehua, vissyä. Vieraita tulee sellaiset reilut 20. Osa on tehty itse, osa saadaan, osa ostetaan.


    • juhlittu jo

      Enpä tarjoaisi minäkään maljoja, mutta kun rippijuhlat osuvat kesäaikaan ja mahdollisesti vielä hellekin hellii, suosittelen alkoholitonta juomaa tarjolle vaikkapa pöydille. Meillä lapset tekivät alkoholittoman "boolin" limpparista, päärynämehusta ja hedelmistä. Pakastimme maitopurkeissa mehua isoiksi jääpaloiksi, jotka pitivät juomat pitkään kylmänä. Oli vieraille mieluinen juttu.

      Ohjelmapuolesta sen verran, että oma lapseni oli vähän erikoisemmalla leirillä ja sieltä oli otettu paljon kuvia. Näistä tehty albumi oli sitten vieraiden nähtävillä. Juhlapöydän viereiselle seinustalle olimme keränneet lapsuuden kuvia rippilapsesta kummeineen, mummeineen, täteineen, setineen jne. Herättivät mukavasti hilpeyttä ja muisteluita.

      Mukavia rippijuhlia toivotellen,
      Yks äippä

      • ripille pääsevän pk

        haluaisin jotain laluja kun mua ja mun kamuu on pyydetty laulamaan mun isoveljen rippi juhlaan nii
        oisko joku YÖn kappale hyvä tai neljänsuora-siipirikko


      • r6i8t
        ripille pääsevän pk kirjoitti:

        haluaisin jotain laluja kun mua ja mun kamuu on pyydetty laulamaan mun isoveljen rippi juhlaan nii
        oisko joku YÖn kappale hyvä tai neljänsuora-siipirikko

        Siis ei riehakas bile-juhla.
        Kehoittaisin pitäytymään hartaassa tunnelmassa; virrenveisuuta, rukousta.
        Kyseessä EI ole perheen ÄIDIN bile-kavereitten vuosittainen kokous shamppanjalla höystettynä, pidä ne vaikka seuraavalla viikolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe