hiiren lopetus

instudia

Ikävä tehtävä edessä - hiirellä on joitain pallukoita vähän joka puolla - yli 3 vuotias - mitä mahtaa maksaa kun vie piikille kysyy
köyhä opiskelija ( ja murheellinen!)

6

3857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoja

      Suunnilleen..

    • Alpiinokorppieijaksakirjautua

      Missä päin asut? Ei kaupungissa satu olemaan ketään hiirikasvattajia? (niitä löytyy hiirifoorumista)
      Eläinlääkärillä lopettaminen aiheuttaa hiirelle stressiä ja pakokauhua ennen kuolemaa.

      • eijaksakirjautuamyöskään

        Hei!

        Mulla on kans hiiri jolle on tullu takajalan viereen tollanen pallukka. Soitin eläinlääkärille niin se sano lopetuksen hinnaksi 50euroa, mutta hintaa voi laskea viidellä/kymmenellä eurolla jos otan sitten itse kuolleen hiiren mukaan ja hoidan hautauksen.

        Vaikka nyt varmasti kuulostaa hirveeltä, niin kauhistuin tota hintaa. Oon ottanu noi hiiret 2kk sitten meille viettämään eläkepäiviä siskon kaverin luota allergian takia niin en ole vielä edes ehtinyt kun tutustua koko hiirulaisiin...

        Oon yh-äiti ja mulla on kaksi lasta niin tosiaan ei ole tollaseen viiteenkymppiin mitenkään varaa kun ei voi osamaksulla maksaa...

        Onkohan mitään yhtään edullisempaa keinoa? Kaveri jo ehdotti hiirenloukkua, mutta eiks se nyt olis jo vähän liian julma?


      • Alpiinokorppi
        eijaksakirjautuamyöskään kirjoitti:

        Hei!

        Mulla on kans hiiri jolle on tullu takajalan viereen tollanen pallukka. Soitin eläinlääkärille niin se sano lopetuksen hinnaksi 50euroa, mutta hintaa voi laskea viidellä/kymmenellä eurolla jos otan sitten itse kuolleen hiiren mukaan ja hoidan hautauksen.

        Vaikka nyt varmasti kuulostaa hirveeltä, niin kauhistuin tota hintaa. Oon ottanu noi hiiret 2kk sitten meille viettämään eläkepäiviä siskon kaverin luota allergian takia niin en ole vielä edes ehtinyt kun tutustua koko hiirulaisiin...

        Oon yh-äiti ja mulla on kaksi lasta niin tosiaan ei ole tollaseen viiteenkymppiin mitenkään varaa kun ei voi osamaksulla maksaa...

        Onkohan mitään yhtään edullisempaa keinoa? Kaveri jo ehdotti hiirenloukkua, mutta eiks se nyt olis jo vähän liian julma?

        Usealla hiirikasvattajalla on hiilidioksidi kammio, jolla saa hiiren lopetettua ilman stressiä, pakokauhua ja kärsimystä. Ensin varmasti tulee mieleen, että eläinhän kokee tukehtumiskuoleman siinä, mutta oikeastaan asiahan ei ole näin. Se on kivuton ja rauhallinen tapa.

        Hiirenloukku on aika pirun ilkeä (ja ymmärtääkseni jopa laiton?!) tapa. Ja 50e eläinlääkärissä on kyllä jo todellakin aivan liioiteltu hinta.


      • nekosan
        eijaksakirjautuamyöskään kirjoitti:

        Hei!

        Mulla on kans hiiri jolle on tullu takajalan viereen tollanen pallukka. Soitin eläinlääkärille niin se sano lopetuksen hinnaksi 50euroa, mutta hintaa voi laskea viidellä/kymmenellä eurolla jos otan sitten itse kuolleen hiiren mukaan ja hoidan hautauksen.

        Vaikka nyt varmasti kuulostaa hirveeltä, niin kauhistuin tota hintaa. Oon ottanu noi hiiret 2kk sitten meille viettämään eläkepäiviä siskon kaverin luota allergian takia niin en ole vielä edes ehtinyt kun tutustua koko hiirulaisiin...

        Oon yh-äiti ja mulla on kaksi lasta niin tosiaan ei ole tollaseen viiteenkymppiin mitenkään varaa kun ei voi osamaksulla maksaa...

        Onkohan mitään yhtään edullisempaa keinoa? Kaveri jo ehdotti hiirenloukkua, mutta eiks se nyt olis jo vähän liian julma?

        http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?t=394

        Tuon linkin takaa löytyy asiaa asiasta. Ei hiilidioksidilla lopetus ole täysin varmasti kivutonta, mutta helpointa ja inhimillisintä, mitä nykylain sallimin keinoin lemmikkihiiren kohdalla voidaan toteuttaa ilman eläinlääkärin apua. Kuuluu olevan kyllä piikkilopetusta helpompi tapa hiirellekin. Jos tulee tarvetta, niin eikun hiirifoorumille kyselyä lähimmästä kammion käyttäjästä.


      • Netta
        eijaksakirjautuamyöskään kirjoitti:

        Hei!

        Mulla on kans hiiri jolle on tullu takajalan viereen tollanen pallukka. Soitin eläinlääkärille niin se sano lopetuksen hinnaksi 50euroa, mutta hintaa voi laskea viidellä/kymmenellä eurolla jos otan sitten itse kuolleen hiiren mukaan ja hoidan hautauksen.

        Vaikka nyt varmasti kuulostaa hirveeltä, niin kauhistuin tota hintaa. Oon ottanu noi hiiret 2kk sitten meille viettämään eläkepäiviä siskon kaverin luota allergian takia niin en ole vielä edes ehtinyt kun tutustua koko hiirulaisiin...

        Oon yh-äiti ja mulla on kaksi lasta niin tosiaan ei ole tollaseen viiteenkymppiin mitenkään varaa kun ei voi osamaksulla maksaa...

        Onkohan mitään yhtään edullisempaa keinoa? Kaveri jo ehdotti hiirenloukkua, mutta eiks se nyt olis jo vähän liian julma?

        omat hiireni (2kpl) vietiin eläinlääkärille piikille muun käynnin yhteydessä. hintaa tuli 5e/per hiiri (mutta hintaan saattoi vaikuttaa se että meillä oli muitakin asioita siellä.)
        valitettavasti en itse päässyt mukaan saattamaan hiiriäni viimeiselle matkalle, mutta mitä tästä "piikityksestä" kuulin niin aika ikävältä kuulosti, koska piikki kuulemma pistettiin vatsaonteloon. sattui varmasti hiirtä. :( ja ruumista oli ikävä käsitellä, kun reiästä valui nestettä. enää en kyllä halua piikille hiiriäni viedä.

        olen kuullut myös eetterin käytöstä hiirten lopetuksessa. eikö sen pitäisi olla ihan kivuton ja helppo lopetustapa, kun onhan sitä ennen käytetty nukutusaineenakin? sitä saa suht helposti ostettua apteekista eikä maksa kovin paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe