ZANOR

MIEEE

MOI!

KUINKA KAUAN OLETTE SYÖNEET ZANORIA?
ITE OLEN N.4.5 KUUKAUTTA.ALUSSA OTIN KOLME PÄIVÄSSÄ 0.25MG JA SEN JÄLKEEN OLEN VÄHENTÄNYT KAHTEEN JA OTAN AINA 2-3 KUN ON SOOSIAALISIA TILANTEITA JOSSA PELKÄÄN SAAVANI PANIIKKIKOHTAUKSEN, MUUTEN OTAN AAMUISIN YHDEN TAI PUOLIKKAAN.
VEIN RESEPTIN JUST UUSITTAVAKS JA LÄÄKÄRI OLI JÄTTÄNYT VIESTI,ETTÄ ZANOR OLI TARKOITETTU PAHEMMAN YLI, ZANORIN LISÄKSI SYÖN SEPRAM 10MG/1 PV.EN KYLLÄ YMMÄRRÄ JOS MINULTA TÄMÄ LÄÄKE OTETAAN POIS KUN NYT VASTA OLO ON RUVENNUT HELPOTTAMAAN, VIESTISSÄ OLI,ETTÄ MINUN TARVITSISI VARATA HÄNELTÄ AIKA LÄÄKKEESTÄ PUHUMISTA VARTEN.
EN KYLLÄ OLE LÄÄKÄRINI KANSSA OLLUT JUTUSSA SITTEN TAMMIKUUN,OLEN MIELENTERVEYSHOITAJAN KANSSA JUTELLUT, ETTÄ ZANORIT ON HYVÄ OLLA HÄTÄVARANA HÄNEN LUONAAN OLEN KÄYNYT JOKA TOINEN VIIKKO.

7

6822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irti päässyt

      Xanor on tarkoitettu VAIN alussa helpottamaan oloa, ennenkuin paniikkihäiriön hoitoon tarkoitettu peruslääke alkaa vaikuttaa. Bentsoja ei lääkärit yleensä anna muutakuin noin kuukaudeksi nykyään, koska bentsoihin voi tulla erittäin voimakas riippuvuus. Sulla tullut jo? Itse kamppailin vieroitusoireiden kanssa monta kuukautta ja voin sanoa, että kaikkein kamalinkaan paniikkikohtaus ei ollut mitään niihin järkyttäviin vieroitusoireisiin verrattuna. Mitä kauemmin syö bentsoja, saa varautua pitkään ja todella inhottavaan vieroitusjaksoon. Olo on kuin helvetissä. Sun lääkäri on oikeassa siinä, että sun pitää jutella sen lääkkeen jatkamisesta tai mieluiten lopettamisesta. Usko pois, hän tarkoittaa vain sun parastas. Et taida edes arvata, mitä siitä seuraa, kun tulee riippuvaiseksi bentsoista? Mä tiedän, enkä halua kenenkään kokevan niitä karseita vieroitusoireita, sunkaan. Lopeta, ennenkuin on liian myöhäistä.

      • selviytyjä

        älä pelottele toista riippuvuudella kun annoskin on noin pieni. tuolla annoksella voi syödä vaikka 6 kuukautta ja lopettaa seinään eikä pahempia oloja tule. itse lopetin xanorit kerrasta 4 vuotta syöneenä 3-4mg/vrk ja sillon oli niska ja leuat pari viikkoa jumissa.ja niitä vieroitusoireita en edes kehtais verrata pahimpien paniikkikohtausten kanssa, oli ne kohtaukset niin todellisia ja hirveitä että jokainen kohtaus oli varma kuolema.
        mutta suosittelen että yrität pitää 2 päivää taukoa per viikko, jos vain paniikkihäiriö/ahdistus sen sallii. mutta älä kärsi kuitenkaan turhaa, sitä varten ne lääkkeet on.


      • yks72
        selviytyjä kirjoitti:

        älä pelottele toista riippuvuudella kun annoskin on noin pieni. tuolla annoksella voi syödä vaikka 6 kuukautta ja lopettaa seinään eikä pahempia oloja tule. itse lopetin xanorit kerrasta 4 vuotta syöneenä 3-4mg/vrk ja sillon oli niska ja leuat pari viikkoa jumissa.ja niitä vieroitusoireita en edes kehtais verrata pahimpien paniikkikohtausten kanssa, oli ne kohtaukset niin todellisia ja hirveitä että jokainen kohtaus oli varma kuolema.
        mutta suosittelen että yrität pitää 2 päivää taukoa per viikko, jos vain paniikkihäiriö/ahdistus sen sallii. mutta älä kärsi kuitenkaan turhaa, sitä varten ne lääkkeet on.

        Älä hätäile, kyllä sinusta pidetään huolta ja löydetään sopiva hoito oireisiisi. Itse söin Xanoria viisi vuotta ja annon oli suurimmillaan 6 mg päivässä. Sietokyky kasvaa vuosien myötä. Mulle tehtiin sitten stressihermosalpaus ja pystyin jättämään Xanorin säännöllisen käytön pois. Muru murulta se onnistuu varmasti. Tällä hetkellä saan Xanoria kyllä noin 30 kpl vuodessa, mutta käytän Opamoxia tarvittaessa, se kuulemma pienempi paha. Xanoria ei vissiin oikeen kenellekkään aloiteta täällä päin mielenterveystoimistossa.


    • kokemus...

      Itse olen syönyt n.4-vuotta 0,25x 3-4-pv. minulla ei ole muuta lääkitystä...tiedän myös ihmisiä jotka ovat syöneet kymmeniä vuosia...Eivät ole yhtään sen vaarallisempia kuin muutkaan lääkkeet kun noudattaa lääkäriltä saamiaan ohjeita...

      • jfswop

        Mulle lääkäri määräsi xanoria päivittäiseen käyttöön, mutta olen ottanut vain hätä pakko tilanteessa yhen nappulan olen päässyt totaallisesti yli koko jutusta. viimenen nappi otettu n. 9kk sitte ja työskentelen asiakaspalvelu työssä. xanor on ainoo oikee lääke paniikkiin sitä vaan täytyy osata käyttää


      • aloittaja
        jfswop kirjoitti:

        Mulle lääkäri määräsi xanoria päivittäiseen käyttöön, mutta olen ottanut vain hätä pakko tilanteessa yhen nappulan olen päässyt totaallisesti yli koko jutusta. viimenen nappi otettu n. 9kk sitte ja työskentelen asiakaspalvelu työssä. xanor on ainoo oikee lääke paniikkiin sitä vaan täytyy osata käyttää

        Olen samaa mieltä, että Zanor on hyvä lääke, kun sitä tosiaan käyttää oikein, täytyy pikkuhiljaa totutella uusia sosiaalisia tilanteita, vaikka torilla käymistä ilman zanoria, ite olen tehnyt niin ja palkinnut itseni vaikka pizzalla, kun onnistuin hyvin.Olen myös harrastanut ns.sisäistä puhetta jota mielenterveyshoitaja minulle on opettanut sekin on tosi hyvä "lääke" kun kehuu itseään,että on onnistunut ja että minä uskallan ja pystyn ynm...
        olen nyt tiistaina menossa lääkärille puhumaan lääkityksestä, toivon todella,ettei ota Zanoria multa pois, että saan pitää sen hätävarana, kun tosiaan sitä tarvitsee.Aloitin tosiaan syömään zanoria ja sepramia tammikuussa, nyt olen vasta kesäkuun alussa huomannut, että minusta on tullut rohkeampi ja uskallan puhua paniikkihäiriöstäni, mutta tietenkin harkitusti kenelle ja olen innostuneepi menemään sosiaalisiin tilanteisiin, vaikka olis vain torille meno tai toiseen kaupunkiin vaateostoksille jota en ole tehnyt sitten viiteentoist vuoteen, tuntuu taas kivalta hiplata vaatteita, sovitella ennen kun tilasin netistä.No täytyy vaan kertoa lääkärille oma mielipide ja tuntemukset, minähän sen itse parhaiten tiedän ei kukaan muu.Olen "sairastanut" paniikkihäiriötä kuusitoista vuotta johon hain apua vasta viime tammikuussa, onhan se selvääkin ettei kaikki hetkessä parane, ite olen ihan tyytyväinen , jo näihinkin saavutuksiin mitä on ollu ja olenkin sanonut, että minä kärsin jännittämisestä koko elämäni, mutta se että opin elämään sen kanssa, eikä hallitse jokapäiväistä elämää.


    • syönyt myös

      muutaman vuoden, aamulla depot pillerinä, ja ennen sosiaaliseen tilanteeseen menemistä pari lyhytvaikutteista,0,5 mg. Ilman niitä istuisin pirtissä enkä uskaltaisi kohdata muita ihmisiä.
      Myös Sepramia syön 40mg aamuisin. Diagnoosina on pitkään jatkunut hoitamaton masennus, jota on nyt yritetty näillä lääkkeillä helpottaa.

      Terapiassa käyn kerran kuukaudessa. Olen monivammainen muutenkin ja sairaseläkkeelle joutunut fyysisten sairauksien vuoksi kauan sitten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe