Eikä mitään tuntemuksia supistuksista tai vastaavista... Milloin synnytyksenne on käynnistetty? Miten se on tapahtunut?
RV 41+0
3
2436
Vastaukset
- Pruut
Mulla vauva syntyi rv 41 3 ja ensimmäiset supistukset koko raskauden aikana tunsin vasta noin 5 tuntia ennen kuin vauva putkahti ulos.
Jos ei tule itsestään niin käynnistellään yleensä siinä 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. - en suosittele
Toivottavasti sulla käynnistyy itsekseen. Mulla käynnistettiin 40 3 emättimeen laitettavilla tableteilla. Puolikkaan sain illalla kun menin osastolle ja yöllä alkoivat supistukset. Seuraavana päivänä seurailtiin tilannetta, mutta uutta puolikasta ei uskallettu laittaa koska supisteli(koneen mukaan kovaa ja tiheäänkin, mielestäni ei kivuliaita)Halusin illalla kotiin, mitä lääkäri ihmetteli supistelun vuoksi, mutta kun tilanne ei kehittynyt(reilulle sormelle auki kokoajan)olin mielummin kotona odottamassa. Illalla saunaan ja yöllä meni vedet joten lähdettiin sairaalalle. Supistukset olivat kovat mutta niitä lisättiin vielä tipalla koska vauva oli kakannut veteen ja piti saada mahd.nop.syntymään. 8 tunnin jälkeen pyysin epiduraalin mikä auttoi hetken jonka jälkeen teho hävisi täysin. Loppu aika oli täyttä tuskaa. yht.14 tuntia meni ja paikat 8 cm auki kunnes tehtiin hätäsektio. Tuntuu vaan et näin ei olis käyny jos ei olis käynnistelty...
- äiti neljälle
Kaksi ekaa synnytystäni on lähtenyt käyntiin veden menolla. Kolmas synnytys käynnistettii kun vauva oli jo niin iso ja 10pv yli la:n. Sain pilleriä posken yhden jos toisenkin vaan eipä ne meinannu tehota. Saatiin sitten gelillä kalvoa sen verran pullistumaan että saatiin puhkaistua. Supistuksia jouduttiin kuitenkin lisäilemään tipalla. Synnytyskokemus oli kuitenkin positiivinen ja sanoisin että helpompi kuin kaksi edellistä joita siis ei käynnistetty.
Neljäs synnytykseni käynnistettiin koska lapsi ei enää kasvanut kohdussa. Käynnitys tapahtui 8pv ennen la:ta. Tällä kertaa suuhun annettavat pillerit toimivat ja kun aamulla sain pillerit meni illalla vesi ja aamulla kukonlaulun aikaan syntyi vauva.Ei tarvittu edes tippaa vaan supistuksetkin toimivat. Helppo synnytys. Eli ei käynnistys välttämättä vaikeuta synnytystä. Tämä on minun kokemukseni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232