Tervehdys! Olen lähdössä Thaimaahan syyskuun puolivälissä kahdeksi viikoksi. Minua kiinnostaisi tietää, minne päin kannattaa suunnata.. Pelkään, että mahdollinen sadekausi haittaa menemistä,joten olisi kiva saada vähän vinkkiä hyvistä paikoista tuohon aikaan vuodesta. Minulla ei ole hotelleja varattuna, joten pystyn lähtemään minne vain. Kiitos jo etukätéen vastauksista!
Sää Thaimaassa syyskuussa???
3
2545
Vastaukset
- ???
"Thaimaan ilmasto on ympärivuoden lämmin suomalaisittain ajateltuna. Yleensä puhutaan vain kahdesta sääkaudesta, mutta sää jaetaan siellä kolmeen vuodenaikaan:
Kuumaa ja kuivaa: tämä ajanjakso alkaa helmikuussa ja kestää toukokuun loppuun. Keskilämpötila on 34 C ja kosteusprosentti on noin 75.
Sateista, mutta myös aurinkoista: tämä ajanjakso sijoittuu kesäkuusta lokakuun loppuun. Keskilämpötila on 29 C ja kosteusprosentti on noin 87.
Kylmin ajanjakso sijoittuu sitten marraskuun ja tammikuun välille, jolloin lämpötila vaihtelee 20 ja 32 asteen välillä ja kosteusprosentti on alhaisempi kuin muuten.
Lämpötilat vaihtelevat myös Thaimaan eri alueiden mukaan, pohjoisessa on yleensä viileimmät kelit ja kylmimmän ajanjakson aikana vuoristoissa voi olla jopa pakkasta. Etelässä lämpötilan vaihtelut ovat pienimmillään, koko vuoden keskilämpötila on noin 28 C asteen tuntumassa."- almapuuro
Olipa helpoittavaa lukea thaimaan säästä..lähdenpä siis hyvissä mielin nauttiamaan lämmöstä!
- $u$$u
Ite olin viime vuonna elo-syyskuussa Thaimaassa Bangkokissa,Samuilla ja Taolla. Joka päivä oli lämmintä ja kosteaa (siihen tottuu :) Sateet painottui ennemminkin illalle niin, et joskus satoi kaatamalla kymmenestä minuutista puoleen tuntiin,joinain iltoina ei ollenkaan. Ukkosta oli lähes päivittäin tai oikeemmin sanottuna joka yö. Se näkyi ainoastaan upeina salamoina meren yllä. Harvoin edes jyrähteli.Paikoista suosittelen ehdottomasti Koh Taoa,jos haluaa olla myös rauhakseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2368044
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455720- 594872
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1564322- 893774
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322081Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162065- 311889
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹461789- 391737