Ratsastustallit

Leikkonen

Tyttärelle pitäisi löytää mukava talli jossa alkaa harrastamaan ratsastusta. Löytyykö Haminasta tai lähialueilta muita talleja kuin koivurinteen talli? Huomioidaan myös Anjala-Kotka alueet. Ja jos talleille löytyy nettisivut, niin laittakaahan tulemaan. =)

181

22851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      siellä käy jopa valmentajia jne. hyvä opetus positiivisessa hengessä. ei mikään iso ja suuri talli mutta ammattitaitoista porukkaa, sitten on säkäjärvellä alkamassa tuntitoiminta vissiin nyt kesällä pienissä ryhmissä.

      • säkäjärvellä

        alkaa tuntitoimintaa? voisin olla kiinnostunut verestämään vanhaa harrastusta.


      • JJKHHV

        RAVIJÄRVENHEVOSTILA ON IHAN PASKA!! OPETUS ON TOSI HUONOA!! EN KANNATA !


      • suurpyöliparas
        säkäjärvellä kirjoitti:

        alkaa tuntitoimintaa? voisin olla kiinnostunut verestämään vanhaa harrastusta.

        kannattaa mennä kokeilemaan suurpyölintallille pyhtäälle netti sivut ovat:www.suurpyöli.fi tai hakusanalla suurpöli=)siell on mukava henkilö kunta ja kivat ratsastuksen opettajat!


    • oikeen hyvä

      talli löytyy aineski Liikkalasta. Siel myös leiritoimintaa. En ikävä kyllä muista netti sivuja mutta googlettamalla löytyy kyllä. Ite joskus siellä käyny ja tykkään niin paikasta ku opetuksesta.

      • Julle:)

        Tarkoitatko HS-Tallia vai E.S Riding clup??


    • Ratsastaja.

      Olen samaa mieltä Ravijärvelle vain. Kaunis maaseutu
      hyvät hevoset! Erittäin hyvä paikka aloittaa ratsastus ja sopii myös kokeneille. Valmentajia käy säännöllisesti. Asiakkaita kohdellaan hyvin ja asiantuntevasti. tässä myös linkki sivuille:
      http://users.kymp.net/ravijarven.hevostila/index.htm

    • ...

      E.S. Riding Club Liikkalassa tai Kotkan Ratsastajat Kotkan Katajasuolla!!

      • hoitaaeppuu<33

        ku tääl jotkuu haukkuu suurpyölii ni sanon et katis on surkee paikka ja aina täynnä!!!!


      • ...............

        Kannattaa kokeilla! parempi kuin suurpyöli!


    • Leikkonen

      Kiitoksia kovasti vastauksistanne. Talleille on tullut soiteltua ja Ravijärvellä erittäin miellyttävä vastaanotto. Tyttäreni piti paikasta oikein kovasti. Vielä ei ratsasaille olla ehditty. =) Myös muihin talleihin olisi tarkoitus tutustua. Jos sitä vaikka itsekin innostuisi alkamaan harrastuksen uudelleen. Olisi vain mukava saada hieman tarkennusta tuohon, miksi koivurinteelle ei kannattaisi mennä? Onko opetuksessa jotakin häikkää vai missä vika?

      • Manty

        Itse olin Ravijärjellä enkä ihan heti kauheasti pitänyt.. Pari hevosta ontui, yksi tarvi 5-10 m väliä kumpaankin suuntaan kun potki...


      • kokeillut
        Manty kirjoitti:

        Itse olin Ravijärjellä enkä ihan heti kauheasti pitänyt.. Pari hevosta ontui, yksi tarvi 5-10 m väliä kumpaankin suuntaan kun potki...

        Ravijärvestä ekalla kerralla oli hyviä kokemuksia mutta sitten opettaja/omistaja oli aina pahalla päällä
        koivurinne, katajasuo ja lautala on hyviä paikkoja


      • Baahh
        Manty kirjoitti:

        Itse olin Ravijärjellä enkä ihan heti kauheasti pitänyt.. Pari hevosta ontui, yksi tarvi 5-10 m väliä kumpaankin suuntaan kun potki...

        Itse käyn tallilla pitkästä välimatkasta huolimatta, koska tallissa on hyvä ilmapiiri, kivattyypit ja hevoset. Eikä minua satu haittaamaan sellainen pikkuseikka että tämä kyseinen poni pidä muista poneista ja ei sillä tod mitään 10 metrin välimatkoi tarvi olla. Suosittelen ravijärveä. PS. Nykyään uusia hevosia.


      • ötzji
        Manty kirjoitti:

        Itse olin Ravijärjellä enkä ihan heti kauheasti pitänyt.. Pari hevosta ontui, yksi tarvi 5-10 m väliä kumpaankin suuntaan kun potki...

        hei! Topi on oikeasti kiltti on vain itsepäinen! mutta se ei kyllä tarvitse kun 3 m väliä toisiin hevosiin. ja jos joku siellä on ontunut niin olet kyllä aloittanut ratsastuksen siellä juuri parhaimmassa sekamelskassa koska olen ratsastanut siellä 2 vuotta ja meinasin ostaa tyttärelleni hevosen sieltä! että kiltit ja varmat on hevoset siellä mutta myös on lautalassa samoin koska nyt tyttärelläni on siellä hevonen. ja kävi sitä ennen parivuotta siellä niin kiltit ja varmat on sielläkin hevoset.


      • erufg
        Baahh kirjoitti:

        Itse käyn tallilla pitkästä välimatkasta huolimatta, koska tallissa on hyvä ilmapiiri, kivattyypit ja hevoset. Eikä minua satu haittaamaan sellainen pikkuseikka että tämä kyseinen poni pidä muista poneista ja ei sillä tod mitään 10 metrin välimatkoi tarvi olla. Suosittelen ravijärveä. PS. Nykyään uusia hevosia.

        tuo oli hyvä pointti. on tullut todella paljon uusia heppoja.


      • myös kokeillut
        Manty kirjoitti:

        Itse olin Ravijärjellä enkä ihan heti kauheasti pitänyt.. Pari hevosta ontui, yksi tarvi 5-10 m väliä kumpaankin suuntaan kun potki...

        Ei aina tiedä millä päällä sattuu olemaan itse emäntä eli ohjaaja...se vie paikalta pisteitä,harmi.Muuten mukava paikka.


      • hulluja jo

        Olen käynyt kovurinteessä noin 32 kertaa enkä päässyt vieläkään yksin olen nyt ratsastanut 3 vuota lautalassa ENKÄ VIELÄKÄÄN PÄÄSE KOIVURINTEELLÄ YKSIN =( siinä se syy en pidä siitä paikasta pääsin lautalassa 1 kerran yksin ja muuten meil meni niiku ihan reilust yli 10000 euroo turhaa ku toiset roikkuu narust


      • koivurinteellä
        hulluja jo kirjoitti:

        Olen käynyt kovurinteessä noin 32 kertaa enkä päässyt vieläkään yksin olen nyt ratsastanut 3 vuota lautalassa ENKÄ VIELÄKÄÄN PÄÄSE KOIVURINTEELLÄ YKSIN =( siinä se syy en pidä siitä paikasta pääsin lautalassa 1 kerran yksin ja muuten meil meni niiku ihan reilust yli 10000 euroo turhaa ku toiset roikkuu narust

        yli 5 vuotta. Ryhmässä oli mukana niitäkin, jotka olivat ratsastaneet vain vuoden. En oppinut moneen vuoteen mitään uutta. En ole koskaan hypännyt mitään muita kuin kavaletteja. (sanottiinko niitä kavaleteiksi?) Lopetinkin ratsastuksen kokonaan.


      • dfa

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.


      • kyynikäs
        dfa kirjoitti:

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Lapsille pitää olla melkein pomminvarmat pollet, mutta aikuisaloittelijat on jo vähän hankalampi.. miten kukaan oppii yhtään mitään jos hevonen on pystyynkuollut? Jos pelkää niin paljon että pikku pukittelu estää harrastamisen, niin tervemenoa harrastamaan jotain muuta tai sitten voi tyytyä harjailemaan kopukoita.

        Alkaa mennä jo hermo näihin uusiin harrastajiin mitä tulvii koko ajan hevospuolelle. Ja jos on tarpeeksi rikas aloittelija joka on onnistunut välttelemään vaikkapa sen vuoden yhtään hankalampia hevosia, niin saattaa käydä niin ikävästi että hän jo menee ostamaan itselleen hevosen - ja sittenkäs kaikilla hermo menee kenen talliin tämä mitäänosaamaton tuo hevosensa. Siitä ei seuraa muuta kuin vaaratilanteita.

        Hevoset eivät kerta kaikkiaan sovi kaikille ja sen takia kannatan ehdottomasti sitä että välillä vähän koetaan sitä, mitä yllättävää niiden kanssa voi sattua.

        En tarkoita, että turvallisuus laiminlyödään ja istutetaan vaikka yli 13-vuotiaat nuorten oriitten selkään jotta totuus paljastuu, mutta ratsastus ei mielestäni saa olla pelkkä kiva harrastus jossa voi rentoutuneesti keikkia hevosen selässä.

        Hevonen on eläin jonka takia koko harrastus on kokonaisuutena huomioitava. Ei hevosten pariin kaivata ihmisluonteita, joilla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä pärjätä hevosten kanssa. Tämä on siis minun mielipiteeni.

        Ja suurin ongelmahan tietysti ei ole se, että joku valvotusti ratsastelee kentällä superkiltillä pollella, vaan se, että tämmöinen harrastaja lukaisee pari kirjaa, kuvittelee olevansa jo vuoden - parin " kokemuksen " jälkeen kykeneväinen huolehtimaan isosta eläimestä.


      • Kommaaja
        dfa kirjoitti:

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Mä ratsastan Koivurinteellä, enkä ole huomannut, että Vinski olisi hullu, tai ainakaan ei meidän tunneilla hulluile. Veera ei ole IKINÄ hypännyt pystyyn meidän tunnilla, se on vain vähän säikky. Ja Kapukaan ei ole myöskään pukitellut meidän tunneilla, eikä ole potkinutkaan, ja se on meidän tunnilla melkein joka tunti... Että silleen...


      • makkaraparoni
        dfa kirjoitti:

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        -On kuullemma oikkeen hyvä heppatalli! kopukat melkeen pystyynkuolleita, eikä lihasta taida olla enää edes meetwurstiksi.


      • kyynikäs
        makkaraparoni kirjoitti:

        -On kuullemma oikkeen hyvä heppatalli! kopukat melkeen pystyynkuolleita, eikä lihasta taida olla enää edes meetwurstiksi.

        Pidetään nyt se lihakuivaamo pois tästä pikku heppahullujen keskustelusta.. tosin kuivattiinhan hevosia vuosia sitten lähempänäkin, Purhossa.. toivottavasti kyseisellä tallinpitäjällä ei ole enää yhtäkään hevosta. Sielläkin pikkulikat kävivät leireillä ja en tajua miten puusilmiä ovat olleet naapurit ja vanhemmat silloin. Ihan kuin keskiajan meininkiä, että laitumelle laitettiin kaakit jotka olivat vähän ruuan takia kuivuneet talven aikana.. aivan kuin talven nälkiinnyttämistä olisi pyyhkinyt pois se, että laitumen ansiosta pollet vähän taas täyttyivät. Mitä olisikaan ollut jos laitumia ei olis ollut..


      • kyynikäs
        dfa kirjoitti:

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Tuosta viestistä tuli myös ihan väkisin mieleen kysymys, että oletko alle 10v vai muuten vain kykenemätön antamaan järjellistä kuvaa kyseisestä ( tai mistään) ratsastuskoulusta?

        "HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas"
        "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa."
        " Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla."

        Ihan kuin tässä olisi jotain negatiivisia ominaisuuksia hevosille? Perustuvatko kuvailusi myös omiin kokemuksiisi? Potkivan ja pukittelevan kanssa tarvitsee taitoa ja jos ei sitä ole, niin käsitelkööt sitä ne jotka pärjää - tuollaisen kanssa jotain oppiikin. Ja jos on huono juttu että hevosella on energiaa, tai se on oikein eestin hevonen tai " voimakas lv " ( tämä minusta erittäin hauska kuvaus..)

        Jos ihmisille laitetaan väärät hevoset alle taitojen mukaan, niin tietenkin jokin mättää, mutta miten kilttejä niiden elukoitten pitäisi olla ja miten kauan ratsastajan pitää hinkata hevosella joka ei tee väärää liikettä missään kohtaa? Ratsastuskoulun idean ei tietääkseni pitäisi kuitenkaan olla se, että samat ihmiset vuosi toisensa jälkeen junnaavat paikallaan taitojensa kanssa? Ei siinä ole mitään hienoa, että osaa istua parin eri kivan hevosen selässä nätisti harjoitusravissa. Kuten sanoin, hevoset eivät ole koskaan olleet pelkästään mikään kiva harrastus jossa tehdä eläimen kanssa jotain kivaa - vaan haasteellinen kokonaisuus.

        Pääasiahan on pohjimmiltaan hevosten hyvinvointi. Mielestäni kun hevosen omistaminen vaatisi jonkin tutkinnon suorittamista ja vähintään tietyn määrän käytännön oppia taakseen. Tästä pääsee siihen, että mielestäni ratsastuskouluissa pitäisi olla vaikeusasteet. Ne jotka ei uskalla kivuta sieltä alkeistason kilteistä kopukoista ylöspäin, eivät saa tutkintoa hevosen ostoon. Toisaalta tällaiset voivat osata hoitaa hevosta hyvin joten tilanne muuttuu mutkikkaaksi.. Mutta hoitakoot sitten muiden hevosia, jos vedetään raaka linja. Ihan liikaa näkee kuitenkin omistajia joilla on liian vaikea hevonen ja jo ihan karsinansiivous täysin hakusessa. Valitettavasti myös " pitkän linjan omistajiin " mahtuu kaikenlaista tolvanaa..

        Mutta kirjoitukseni idea ei ollutkaan olla oikeassa, vaan tuoda jotain esille, mitä monet eivät minusta tunnu ajattelevan ollenkaan. Eli ainakin on ihan turha laitella jotain luetteloa hevosten " ominaisuuksista " .. kun se menee niin, että se kuka sinne selkään istahtaa, määrittelee aika pitkälle sen, miten se elukka suvaitsee käyttäytyä..


      • Tillilove
        kokeillut kirjoitti:

        Ravijärvestä ekalla kerralla oli hyviä kokemuksia mutta sitten opettaja/omistaja oli aina pahalla päällä
        koivurinne, katajasuo ja lautala on hyviä paikkoja

        Suurpyölillä maneesia käytetään vain talvella ja vesi sateella joskus on on todella kylmä..kenttää käytetään muuten jos on kaunis sää jos ei vaan sada tai ole lunta!=):)mutta itse tykkäänkin pihalla ratsastaa varsinkin maastossa mutta kyllä maneesissa on joskus kivempi,kun hiekka ei pöllyä silmiin tai vastaavaa..


      • Rasittavat kakarat!
        Kommaaja kirjoitti:

        Mä ratsastan Koivurinteellä, enkä ole huomannut, että Vinski olisi hullu, tai ainakaan ei meidän tunneilla hulluile. Veera ei ole IKINÄ hypännyt pystyyn meidän tunnilla, se on vain vähän säikky. Ja Kapukaan ei ole myöskään pukitellut meidän tunneilla, eikä ole potkinutkaan, ja se on meidän tunnilla melkein joka tunti... Että silleen...

        moi,käyn suurpyölintallilla ja hoidan heppaa nimeltä tilli jotkut pelkäävät hoitaa tai hakea sitä kiinni,koska se esittää näykkivänsä mutta ei näyki.kerran viikonloppuna tallilla menin taluttelemaan Elli heppaa talutus tunnille tai niin ainakin piti..ystäviäni ei tallilla ollut.sinne tuli kaksi nuorempaa tyttöä myös taluttamaan..sovimme sitten keskenään kuka ottaa kenetkin.no toinen tyttö otti Tillin ja toinen Wickin.minullehan jäi silloin Elli..kun aloimme laittamaan niille kamoja..ensin tillinlaittaja huutaa:en saa tätä kiinni otettua se on pelottava!menin ottamaan tillin kiinni ja sanoin että sitä ei tarvitse pelätä,se vain esittää..sitten menin harjaamaan elliä..hän huusi taas;en saa tälle satulaa..menin laittamaan satulan tillille ja toinen tyttö huusi:wicki karkaa kun yritän laittaa sille satulaa voitko tulla auttamaan?sanoin että odota hetki..sotten tilli laittaja sanoikin;haluisitko ottaa tillin kuitenkin?sanoin että voin ottaa..menin auttamaan wickin kanssa 5min päästä hän huusi:se ei avaa suuta!menin laittamaan wickille suitset..sitten wicki oli valmis..toinen tyttö ellin kanssa ei saanut sille satulaa,menin taas auttamaan..siinä vaiheessa jo hermostuin!mutta autoin silti kiltisti heitä..sitten laitoin vielä ellillekin suitset..menin laittamaan loppujen lopuksi tillille suitset ja ellinlaittaja huusi:onko tämä nyt valmis?sanoin laitatko vielä suojat sille?se vastasi:miten?menin laittamaan toiselle puolelle ja hän laittoi toiselle puolelle nyt ne oli valmiit...mutta tytöt eivät kyllä edes yrittäneet!juoksuttivat vain minua!menimme taluttamaan ja kun olimme taluttaneet saimme ratsastaa ilmaiseksi niin kuin aina..sitten "sanna"tunnin pitäjä sano minulle:saanko kokeille tilliä kun en ole mennyt sillä koskaan?sanoin että:kyllä käy..hän ratsasti sillä hetken..ja sanoi:tällä on kyllä turhaan tallaiset kuolaiment vastasin:okei..menin sitten ratsastamaan ja tytöt menivät toisessa päädyssä ja minä toisessa kun sanna niin käski..kun halusi neuvoa minua kun tilli on hieman outo ratsastaessa..mutta oli ihan kivaa!mutta rankkaa!


      • mm,m
        Tillilove kirjoitti:

        Suurpyölillä maneesia käytetään vain talvella ja vesi sateella joskus on on todella kylmä..kenttää käytetään muuten jos on kaunis sää jos ei vaan sada tai ole lunta!=):)mutta itse tykkäänkin pihalla ratsastaa varsinkin maastossa mutta kyllä maneesissa on joskus kivempi,kun hiekka ei pöllyä silmiin tai vastaavaa..

        En suosittele maneesityyppiä mikä on Suurpyölillä. Jos aloittelee ratsastusta, talvella hevoset säikkyvät kun vettä tippuu maneesin katosta /jäätä/lunta.


      • aikuinen 42v.
        Rasittavat kakarat! kirjoitti:

        moi,käyn suurpyölintallilla ja hoidan heppaa nimeltä tilli jotkut pelkäävät hoitaa tai hakea sitä kiinni,koska se esittää näykkivänsä mutta ei näyki.kerran viikonloppuna tallilla menin taluttelemaan Elli heppaa talutus tunnille tai niin ainakin piti..ystäviäni ei tallilla ollut.sinne tuli kaksi nuorempaa tyttöä myös taluttamaan..sovimme sitten keskenään kuka ottaa kenetkin.no toinen tyttö otti Tillin ja toinen Wickin.minullehan jäi silloin Elli..kun aloimme laittamaan niille kamoja..ensin tillinlaittaja huutaa:en saa tätä kiinni otettua se on pelottava!menin ottamaan tillin kiinni ja sanoin että sitä ei tarvitse pelätä,se vain esittää..sitten menin harjaamaan elliä..hän huusi taas;en saa tälle satulaa..menin laittamaan satulan tillille ja toinen tyttö huusi:wicki karkaa kun yritän laittaa sille satulaa voitko tulla auttamaan?sanoin että odota hetki..sotten tilli laittaja sanoikin;haluisitko ottaa tillin kuitenkin?sanoin että voin ottaa..menin auttamaan wickin kanssa 5min päästä hän huusi:se ei avaa suuta!menin laittamaan wickille suitset..sitten wicki oli valmis..toinen tyttö ellin kanssa ei saanut sille satulaa,menin taas auttamaan..siinä vaiheessa jo hermostuin!mutta autoin silti kiltisti heitä..sitten laitoin vielä ellillekin suitset..menin laittamaan loppujen lopuksi tillille suitset ja ellinlaittaja huusi:onko tämä nyt valmis?sanoin laitatko vielä suojat sille?se vastasi:miten?menin laittamaan toiselle puolelle ja hän laittoi toiselle puolelle nyt ne oli valmiit...mutta tytöt eivät kyllä edes yrittäneet!juoksuttivat vain minua!menimme taluttamaan ja kun olimme taluttaneet saimme ratsastaa ilmaiseksi niin kuin aina..sitten "sanna"tunnin pitäjä sano minulle:saanko kokeille tilliä kun en ole mennyt sillä koskaan?sanoin että:kyllä käy..hän ratsasti sillä hetken..ja sanoi:tällä on kyllä turhaan tallaiset kuolaiment vastasin:okei..menin sitten ratsastamaan ja tytöt menivät toisessa päädyssä ja minä toisessa kun sanna niin käski..kun halusi neuvoa minua kun tilli on hieman outo ratsastaessa..mutta oli ihan kivaa!mutta rankkaa!

        Mikäs itse luulet olevasi jos et ole kakara? Kaikki hoitajat ovat kakaroita verrattuina aikuisiin. Ja tiedoksi vaan että minkä takia tällaisia stooreja pitää tänne vuodattaa kun ei edes liity millään tavalla asiaan? Itse ratsastin ennen suurpyölillä, mutta vaihdoin koska ratsastuksen opettaja huono, tallitytöt ihan järkyttäviä, luulevat osaavansa kaiken. Ja huonoa käytöstä hevosten parissa, hevosihmisenä koko ikäni voin sanoa, että ihan turhaa hakata patua, jos on tehnyt jotain, mikä ei ihan silmään sovellu. muutenkin aika vastuutonta pitää koko tallia yllä 10-15v. tallityttöjen kanssa! ostavat hevosille kaikki harjat jne? Tehän vain ruokitte tallin omistajaa, etteikö hänen itsensä tarvisi ostaa hevosille mitään!


      • ghfhfhd
        aikuinen 42v. kirjoitti:

        Mikäs itse luulet olevasi jos et ole kakara? Kaikki hoitajat ovat kakaroita verrattuina aikuisiin. Ja tiedoksi vaan että minkä takia tällaisia stooreja pitää tänne vuodattaa kun ei edes liity millään tavalla asiaan? Itse ratsastin ennen suurpyölillä, mutta vaihdoin koska ratsastuksen opettaja huono, tallitytöt ihan järkyttäviä, luulevat osaavansa kaiken. Ja huonoa käytöstä hevosten parissa, hevosihmisenä koko ikäni voin sanoa, että ihan turhaa hakata patua, jos on tehnyt jotain, mikä ei ihan silmään sovellu. muutenkin aika vastuutonta pitää koko tallia yllä 10-15v. tallityttöjen kanssa! ostavat hevosille kaikki harjat jne? Tehän vain ruokitte tallin omistajaa, etteikö hänen itsensä tarvisi ostaa hevosille mitään!

        samoilla linjoilla.. Jokainen on aloittelija, mutta herraisä jos niitä on laumallinen tallissa pätemässä!

        itse kun on ollut ammatikseen tallityöntekijä, niin jo kaksi esiteiniä " hevosenhoitajaa " samassa tallissa on liikaa. tai ainakin ne on pidettävä puhe-etäisyyden ulottuvilla toisistaan. Ja niin ettei työntekijöiden tarvitse heitä edes suurinpiirtein nähdä tai ainakaan yhtään väistellä. Kakaroiden takia tulisin ratsastuskouluduunissa ihan hulluksi.

        Saatanan mustasukkaiset niistä hevosista, jättävät kamoja levälleen ja aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät pärjää vanhoille konkareille. Ratsastuskouluista on livennyt kuri kokonaan ja pennut eivät meinaa oppia hevosmiestaitoja koska kisaavat mitättömistä hoitajatitteleistä keskenään ja riitelevät..


      • ,,
        ghfhfhd kirjoitti:

        samoilla linjoilla.. Jokainen on aloittelija, mutta herraisä jos niitä on laumallinen tallissa pätemässä!

        itse kun on ollut ammatikseen tallityöntekijä, niin jo kaksi esiteiniä " hevosenhoitajaa " samassa tallissa on liikaa. tai ainakin ne on pidettävä puhe-etäisyyden ulottuvilla toisistaan. Ja niin ettei työntekijöiden tarvitse heitä edes suurinpiirtein nähdä tai ainakaan yhtään väistellä. Kakaroiden takia tulisin ratsastuskouluduunissa ihan hulluksi.

        Saatanan mustasukkaiset niistä hevosista, jättävät kamoja levälleen ja aiheuttavat vaaratilanteita kun eivät pärjää vanhoille konkareille. Ratsastuskouluista on livennyt kuri kokonaan ja pennut eivät meinaa oppia hevosmiestaitoja koska kisaavat mitättömistä hoitajatitteleistä keskenään ja riitelevät..

        Suurpyölissä on aina ollut juuri tällainen tunnelma, pikkutytöt leikkivät isompia ja vanhemmat luulevat tietävänsä kaiken!


      • ...
        hulluja jo kirjoitti:

        Olen käynyt kovurinteessä noin 32 kertaa enkä päässyt vieläkään yksin olen nyt ratsastanut 3 vuota lautalassa ENKÄ VIELÄKÄÄN PÄÄSE KOIVURINTEELLÄ YKSIN =( siinä se syy en pidä siitä paikasta pääsin lautalassa 1 kerran yksin ja muuten meil meni niiku ihan reilust yli 10000 euroo turhaa ku toiset roikkuu narust

        Ai sua talutettiin vai käveltiin vierellä aika arvostamatonta käytöstä niiltä , kun kyllä luulisi kolmessa vuodessa osaavan jo perusaskellajit ja ratsastaa hepalla yksin ja hoitaakkin :)


      • mielipiteen ilmaissu
        aikuinen 42v. kirjoitti:

        Mikäs itse luulet olevasi jos et ole kakara? Kaikki hoitajat ovat kakaroita verrattuina aikuisiin. Ja tiedoksi vaan että minkä takia tällaisia stooreja pitää tänne vuodattaa kun ei edes liity millään tavalla asiaan? Itse ratsastin ennen suurpyölillä, mutta vaihdoin koska ratsastuksen opettaja huono, tallitytöt ihan järkyttäviä, luulevat osaavansa kaiken. Ja huonoa käytöstä hevosten parissa, hevosihmisenä koko ikäni voin sanoa, että ihan turhaa hakata patua, jos on tehnyt jotain, mikä ei ihan silmään sovellu. muutenkin aika vastuutonta pitää koko tallia yllä 10-15v. tallityttöjen kanssa! ostavat hevosille kaikki harjat jne? Tehän vain ruokitte tallin omistajaa, etteikö hänen itsensä tarvisi ostaa hevosille mitään!

        se jos haluamme ostaa hoitohevosillemme tavaroita on oma asiamme.. ja tottakai jos lopetamme tai hoitsu lähtee otamme omat kamamme mukaan.. Et ei meitä pakoteta niille mitään ostamaan! Kyllä muillakin talleilla hoitajat ostavat tallinhevosille tavaroita, ei vain pyölissä=)
        Turha haukkua ihmisiä kakaroiksi jos ei oikeasti tiedä minkä ikäisiä on.? Olen nähnyt paljon osaavampia NUORIA jotka hoitavat hevosia paremmin ja kohtelevat kuin jotkut aikuiset..


      • Tallityttö 16v
        aikuinen 42v. kirjoitti:

        Mikäs itse luulet olevasi jos et ole kakara? Kaikki hoitajat ovat kakaroita verrattuina aikuisiin. Ja tiedoksi vaan että minkä takia tällaisia stooreja pitää tänne vuodattaa kun ei edes liity millään tavalla asiaan? Itse ratsastin ennen suurpyölillä, mutta vaihdoin koska ratsastuksen opettaja huono, tallitytöt ihan järkyttäviä, luulevat osaavansa kaiken. Ja huonoa käytöstä hevosten parissa, hevosihmisenä koko ikäni voin sanoa, että ihan turhaa hakata patua, jos on tehnyt jotain, mikä ei ihan silmään sovellu. muutenkin aika vastuutonta pitää koko tallia yllä 10-15v. tallityttöjen kanssa! ostavat hevosille kaikki harjat jne? Tehän vain ruokitte tallin omistajaa, etteikö hänen itsensä tarvisi ostaa hevosille mitään!

        Ja sekö on sitten sinun ongelmasi jos ostamme lempihevosillemme harjat yms. Se kuitenkin riippuu siitä kenen rahat ne on ja jokaisen oma asia ! Että ei tollasen mummon tarvii tulla vittu selittelemää.. ja voi 10- 15 vuotiaatki olla kokeneempia kun aikuisratsastajat jotka on liian kömpelöitä. Kaikkea tuskin säkään osaat vai ? ETTÄ HUHHUH !!


      • koivurinnan on paras
        dfa kirjoitti:

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Ratsastaa koivurinteentallilla ja veera ei hypi tunneilla kille on lasten tunneilla sillä on suorastaan aika laiska elmo ei pukittele mut jos käyttää raippaa ja läiskii ainakin viis kertaa ja tää kaikki on sit täysin totta uskokaa vain


      • KOIVIS <33
        hulluja jo kirjoitti:

        Olen käynyt kovurinteessä noin 32 kertaa enkä päässyt vieläkään yksin olen nyt ratsastanut 3 vuota lautalassa ENKÄ VIELÄKÄÄN PÄÄSE KOIVURINTEELLÄ YKSIN =( siinä se syy en pidä siitä paikasta pääsin lautalassa 1 kerran yksin ja muuten meil meni niiku ihan reilust yli 10000 euroo turhaa ku toiset roikkuu narust

        Olen ratsastanut koivurinteellä noin vuoden ja minulla on ollut taluttaja vain 6 kertaa ja sitten siirryin kunnon tunneille.


      • jull5
        koivurinteellä kirjoitti:

        yli 5 vuotta. Ryhmässä oli mukana niitäkin, jotka olivat ratsastaneet vain vuoden. En oppinut moneen vuoteen mitään uutta. En ole koskaan hypännyt mitään muita kuin kavaletteja. (sanottiinko niitä kavaleteiksi?) Lopetinkin ratsastuksen kokonaan.

        En ymmärrä suo ite oon saannu hypätä siel 120cm okserii!!Mut harmi et se loppas!!:)Paras talli


    • Usin.

      Olen 13 - vuotias tyttö ja käyn suurpyölillä. Monet vastaajat haukkuvat suurpyöliä, koska ovat itse tippuneet kerran tai pari selästä. Todella mukavahan se talli on, olen käynyt siellä kaksi vuotta ja tippunut vain kerran, kun olin aloittelija, tipuin silloin ihan omasta moastani, eikä poni tehnyt mitään. (o: Olihan Elsiponi vähän mahdoton, mutta ei sitä enään tunneille oikein sen takia pistetä. :) En pidä parista tallista, mutten tulisi niitä tänne haukkumaan, suosittelen suurpyöliä. Katajasuokin on ihan mukava, valitettavasti vähän täynnä useinkin. Suurpyöliin vaan kokeilemaan, jos ei iske, niin sitten vaikka katajasuolle! :))) Itse olen ihan onnellinen suurpyölin vakiokävijä ja hevosenhoitaja.

    • Mantttu

      TODELLA hyvää opetusta! Opettaja kokenut ratsastaja. Hevoset todella kilttejä, yhteen tosin pitää pitää väliä kun liian lähelle tunkiessa saattaa potkia. Kannattaa mennä katsomaan ja kokeilemaan.

      http://www.ylanummenhevostila.fi

    • ehdottomasti

      Löytyyhän täältä haminasta Lautalan talli mikä on todettu hyväksi paikaksi! sssssiellä on mukva opettaja, isot uudistetut tilat ja serkkuni 8v. viihtyy siellä!

      • haluaa tietää

        onkos tällä lautalan tallilla nettisivuja? entä onko siellä maneesia? ;p


      • lautalafani
        haluaa tietää kirjoitti:

        onkos tällä lautalan tallilla nettisivuja? entä onko siellä maneesia? ;p

        Lautala on hyvä paikka, ei ole nettisivuja, mutta tilava maneesi löytyy. Ja korjaus vielä, kaikki hevoset eivät ole yksityisiä, omistaahan Ritvakin muutaman ja Suska, vai erehdynkö?


      • hyvä tietäjä
        lautalafani kirjoitti:

        Lautala on hyvä paikka, ei ole nettisivuja, mutta tilava maneesi löytyy. Ja korjaus vielä, kaikki hevoset eivät ole yksityisiä, omistaahan Ritvakin muutaman ja Suska, vai erehdynkö?

        olen käynyt lautalassa 3 vuotta suska ei omista hevosta mutta sijainen satsu omistaa kyllä poneja mutta eri tallilla sillä on oma talli satsun tallilla on :puoliverinen perry ja risteytys cara risteytys poni ibizza ja shetlannin poni pimppis ( ei oikea nimi ) sitten siellä oli kaverini hevonen tulen valssi ( vappu ) olen käynyt ratsastamassa ipillä ja reipas ja hieno polle kiitos siitä kerrasta satsu siin on nyt vähän tietoo lautalasta ja satsun tallist ps lautalassa on monta tunti hevosta vaikka kaikki on yksityisii


    • ..., kyselee tytön äiti.

      Hei

      Tyttäreni on ratsastanut vuoden ajan (1-2 kertaa /vko). Kesällä hän kokeili esteitä ja innostui.

      Nyt etsitään Haminan seudulta ratsastuskoulua, jossa pääsisi opettelemaan esteratsastusta. Tyttö hinkuaisi kilpailemaan ja hän pitää vauhdikkaista poneista. Olen jo tähän tottunut, enkä enää toppuuttele. Tosin kenttäratsastusta pidän liian vaarallisena, onneksi tytär on kiinnostunut tavallisesta esteratsastuksesta.

      Minua ei haittaisi vaikka tallilla pääsisi totuttelemaan kuumiinkin ratsuihin (muut äidit näyttävät toivovan ehdottomasti kilttejä - olenko väärässä kun ajattelen, että kuumilla ja pukittelevillakin on hyvä opetella ratsastamaan?)

      Tärkeänä pitäisin, että
      - ratsastuskoulu on Suomen ratsastajaliiton hyväksymä
      - on esteille sopivia pienhevosia tai isoja poneja
      - opettaja opettaa sen verran hyvin, että lapsen on mahdollista edes haaveilla osallistuvansa isona estekisoihin

      P.S.
      - Miksi Lautalaa ei ole hyväksytty edes harrastetalliksi?
      - Kisoissa näkee osallistujia monista eri haminalaisista seuroista; mistä saisi selville seurojen ratsastuskoulut vai ovatko kaikki yksityisten?
      - Onko anjalankoskelaisella E.S. Riding Clubilla nettisivuja ja onko se SRL:n hyväksymä ratsastuskoulu?

      • kirjottelee.

        tota, voi olla et sitä lautalan tallia ei ole hyväksytty, koska siellä ei ole tallin hevosia. kaikki hevoset mitä siellä on, on yksityisiä... eli yksäreitä. mutta en tiedä tarkkaa vastausta. mutta minuakin kiinnostaa, onko lautalalla nettisivuja? :D


      • Ilja82

        "Minua ei haittaisi vaikka tallilla pääsisi totuttelemaan kuumiinkin ratsuihin (muut äidit näyttävät toivovan ehdottomasti kilttejä - olenko väärässä kun ajattelen, että kuumilla ja pukittelevillakin on hyvä opetella ratsastamaan?)"

        Aivan näin, hyvä huomio tähän keskusteluun :)Siinä sitä oppii, kun poni ei vaan apaattisena kierrä samaa kehää ja tottele lähinnä opettajan ääntä, eikä suinkaan ratsastajan apuja.

        Niin, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä E.S. Riding Clubiin, mielestäni se on SRL:n hyväksymä ratsastuskoulu ja opetus on ERITTÄIN korkeatasoista. Hevoset ja ponit ovat poikkeuksetta osaavia (ei mitään ex-ravureita). Nettisivuja tallilla ei ole, joten puhelin käteen ja soittamaan :)


      • hullupolle
        kirjottelee. kirjoitti:

        tota, voi olla et sitä lautalan tallia ei ole hyväksytty, koska siellä ei ole tallin hevosia. kaikki hevoset mitä siellä on, on yksityisiä... eli yksäreitä. mutta en tiedä tarkkaa vastausta. mutta minuakin kiinnostaa, onko lautalalla nettisivuja? :D

        lautalassa ei ole nettisivuja mutta olen yritänyt pyytää suskalta ja satsulta että olisi se jotenkin mahdolliata ps lautalassa on noin 3 ehvosta mitkä ei ole yksäreitä tunteja on ma,ti,to,pe 2 tuntii 1 on 17-18 ja 2 18-17 tulkaa käymään joskus tuohon aikaan niin saatte lisätietoa suskalta/ satsulta tervetuloa


      • plö
        kirjottelee. kirjoitti:

        tota, voi olla et sitä lautalan tallia ei ole hyväksytty, koska siellä ei ole tallin hevosia. kaikki hevoset mitä siellä on, on yksityisiä... eli yksäreitä. mutta en tiedä tarkkaa vastausta. mutta minuakin kiinnostaa, onko lautalalla nettisivuja? :D

        lautalas ei oo nettareit mut se on hyväksytty


      • ps

        lautala ON hyväksytty harraste talliksi olen käynyt 3 vuotta lautalas!!!!!!!!!!!!


      • ihan varma?
        ps kirjoitti:

        lautala ON hyväksytty harraste talliksi olen käynyt 3 vuotta lautalas!!!!!!!!!!!!

        En löytänyt Lautalaa tuolta SRL:n nettisivuilta, kun siellä on lista ratsastuskouluista ja harrastetalleista. Mistä siis päättelet, että se on SRL:n jäsentalli? Jos haluaa löytää oman alueensa SRL:n harrastetallit ja ratsastuskoulut niin kannattaa mennä SRL:n nettisivuille ja katsoa sieltä tässä tapauksessa Kaakkois-Suomen tallit. Kaakkois-Suomesta löytyy 22 SRL:n hyväksymää ratsastuskoulua ja 6 SRL:n hyväksymää harrastetallia.


      • (:

        Koivurinne on vaihtanut opettajia, ja on mielestäni oikein tasokas nykyään! Siellä pidetään kolmea estetuntia, ja kyllä voi päästä kisaamaan, sillä petri tolmunen aloittaa toisen estevalmennusryhmän muillekin kuin merille ja opettajille kunhan osallistujia löytyy. Muuten pyörii 2 muuta estetuntia, edistyneille ja sitten keskitason ja aloittelijoille oli mutta vähäisen osallistujamäärän takia ei pidetty.

        Esteponeja ja hevosia löytyy! Kapris on luotettava ja varma hyppääjä, sillä on kisattu 100 luokissa, pääsee vähän isompaa muttei ole kisailtu.
        Sitten on Nilla, merin entinen kisaponi. Vähän hankalampi kuin kapris mutta hyvä sekin, kisattu 100.
        Pascal on Mikaelin kisaponi, ei kiinnostunut ratsastuksesta nyt joten on tunneilla, Pascal on sukupostissa nimellä Van der Pascal. Poni on varma ja vauhtia löytyy!
        Kille on aloittanut tunneilla, meri kisannut 120 ratoja mutta mennyt valmennuksissa 140, eli tässä olisi hyvä poni kisaamisesta kiinnostuneelle, kokenut esteponi, varma.
        Vinski on kiva poni vähän edistynemäälle, sillä se on arka, mutta hyppää hyvin pikkuponiksi.
        Sartia on hyvä esteheppa, meri kisaa nykyään 100-130 luokissa. Varma ja rauhallinen, ei kuumu jos ei halua :) Tosi kiva heppa! Ei liian reipas eikä laiska, menee kovaa ja hiljaa. tykkään.
        Pomokin on hyvä, meri ja riikka kisanneet 100 Pomo sopii kyllä aloittelijoillekin, mutta pitää olla tarpeeksi "voimaa" vaikka voimalla ei kovin hevosta pidellä mutta tuskin mikään pikkutyttö pärjää. Kiva heppa kun saa toimimaan.
        Sitten Veera. Ei ole vielä varma itsestään esteillä, mutta kapasiteettia riittää, vaatii kokeneemmän ratsastajan isommille esteille. Pienemmillä pärjää aloitteliakin.

        Eli Veera, pascal, Kille, Vinski, Nilla ovat poneja, ja Pomo, sartia ja Kapris hevosia, Kapris kyllä tosi pieni hevonen, ja sillä on ponin laukka, eli siihen on hyvä sirtyä ponien jälkeen.

        Noora Nisula on tosi kiva opettaja ja pitää hyvät tunnit, kannattaa tulla kokeilemaan, tällä viikolla oli tunnitkin vissiin vain 15€.

        Ja vaan kaikille tiedoksi Pomo EI ole lv, se on latviasta tuotu latvianhevonen.
        Kapris EI TODELLAKAAN pukittele, se on kiltti, voi säpsyä talvisin maneesissa mutta ei todellakaan pukittele. Nuorena, kun se tuli koivurinteeseen se pukitteli, Nyt se on jo lähemmäs 10 eikä enää tee sitä.
        Kapris potkii, jos toinen tulee lähelle, välimatkoista on hyvä pitää huoli.
        Ja Veera ei hypi pystyyn tunneilla, se vaan säikkyy kun katolta tulee lunta, muttei hypi pystyyn!
        Pascal on vihainen karsinassa, mutta mikset pura käytävällä tai pyydä hoitajia apuun, Vinski ei ole hullu, ja elmo kyllä vetää laukassa päätä ales muttei talutustunneilla.
        Ja naurettavaa, todellakin, NILLAko olisi reipas? ehei, se on laiska, sillä pitää olla raippa ja sitä kyllä saa ajaa eteempäin, voivoi voi, sinä kuka tuollaisia väitit niin olisi kiva tietää kuka olet, ja voisit kertoa kuinka useasti käyt koivurinteessä ja kuinka kauan olet käynyt.

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.


      • huono katsoja
        (: kirjoitti:

        Koivurinne on vaihtanut opettajia, ja on mielestäni oikein tasokas nykyään! Siellä pidetään kolmea estetuntia, ja kyllä voi päästä kisaamaan, sillä petri tolmunen aloittaa toisen estevalmennusryhmän muillekin kuin merille ja opettajille kunhan osallistujia löytyy. Muuten pyörii 2 muuta estetuntia, edistyneille ja sitten keskitason ja aloittelijoille oli mutta vähäisen osallistujamäärän takia ei pidetty.

        Esteponeja ja hevosia löytyy! Kapris on luotettava ja varma hyppääjä, sillä on kisattu 100 luokissa, pääsee vähän isompaa muttei ole kisailtu.
        Sitten on Nilla, merin entinen kisaponi. Vähän hankalampi kuin kapris mutta hyvä sekin, kisattu 100.
        Pascal on Mikaelin kisaponi, ei kiinnostunut ratsastuksesta nyt joten on tunneilla, Pascal on sukupostissa nimellä Van der Pascal. Poni on varma ja vauhtia löytyy!
        Kille on aloittanut tunneilla, meri kisannut 120 ratoja mutta mennyt valmennuksissa 140, eli tässä olisi hyvä poni kisaamisesta kiinnostuneelle, kokenut esteponi, varma.
        Vinski on kiva poni vähän edistynemäälle, sillä se on arka, mutta hyppää hyvin pikkuponiksi.
        Sartia on hyvä esteheppa, meri kisaa nykyään 100-130 luokissa. Varma ja rauhallinen, ei kuumu jos ei halua :) Tosi kiva heppa! Ei liian reipas eikä laiska, menee kovaa ja hiljaa. tykkään.
        Pomokin on hyvä, meri ja riikka kisanneet 100 Pomo sopii kyllä aloittelijoillekin, mutta pitää olla tarpeeksi "voimaa" vaikka voimalla ei kovin hevosta pidellä mutta tuskin mikään pikkutyttö pärjää. Kiva heppa kun saa toimimaan.
        Sitten Veera. Ei ole vielä varma itsestään esteillä, mutta kapasiteettia riittää, vaatii kokeneemmän ratsastajan isommille esteille. Pienemmillä pärjää aloitteliakin.

        Eli Veera, pascal, Kille, Vinski, Nilla ovat poneja, ja Pomo, sartia ja Kapris hevosia, Kapris kyllä tosi pieni hevonen, ja sillä on ponin laukka, eli siihen on hyvä sirtyä ponien jälkeen.

        Noora Nisula on tosi kiva opettaja ja pitää hyvät tunnit, kannattaa tulla kokeilemaan, tällä viikolla oli tunnitkin vissiin vain 15€.

        Ja vaan kaikille tiedoksi Pomo EI ole lv, se on latviasta tuotu latvianhevonen.
        Kapris EI TODELLAKAAN pukittele, se on kiltti, voi säpsyä talvisin maneesissa mutta ei todellakaan pukittele. Nuorena, kun se tuli koivurinteeseen se pukitteli, Nyt se on jo lähemmäs 10 eikä enää tee sitä.
        Kapris potkii, jos toinen tulee lähelle, välimatkoista on hyvä pitää huoli.
        Ja Veera ei hypi pystyyn tunneilla, se vaan säikkyy kun katolta tulee lunta, muttei hypi pystyyn!
        Pascal on vihainen karsinassa, mutta mikset pura käytävällä tai pyydä hoitajia apuun, Vinski ei ole hullu, ja elmo kyllä vetää laukassa päätä ales muttei talutustunneilla.
        Ja naurettavaa, todellakin, NILLAko olisi reipas? ehei, se on laiska, sillä pitää olla raippa ja sitä kyllä saa ajaa eteempäin, voivoi voi, sinä kuka tuollaisia väitit niin olisi kiva tietää kuka olet, ja voisit kertoa kuinka useasti käyt koivurinteessä ja kuinka kauan olet käynyt.

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Sori toi väärinkäsitys nimittäin se oli todellinen väärinkäsitys.Olen nähnyt hevosia eri ratsastajien alla nyt ja nyt olen aivan eri mieltä hevosista ja väärinkäsitys oli se että näin ne kaikki hevoset aika kokemattoman ratsastajan alla ja vinski ja veera vain testasi sillon niitä ratsastajia ja se kyllä tosiaan hyppäs pystyyn.Mut kumminkin ANTEEKSI kamalasti väärin käsitys


      • Soole
        (: kirjoitti:

        Koivurinne on vaihtanut opettajia, ja on mielestäni oikein tasokas nykyään! Siellä pidetään kolmea estetuntia, ja kyllä voi päästä kisaamaan, sillä petri tolmunen aloittaa toisen estevalmennusryhmän muillekin kuin merille ja opettajille kunhan osallistujia löytyy. Muuten pyörii 2 muuta estetuntia, edistyneille ja sitten keskitason ja aloittelijoille oli mutta vähäisen osallistujamäärän takia ei pidetty.

        Esteponeja ja hevosia löytyy! Kapris on luotettava ja varma hyppääjä, sillä on kisattu 100 luokissa, pääsee vähän isompaa muttei ole kisailtu.
        Sitten on Nilla, merin entinen kisaponi. Vähän hankalampi kuin kapris mutta hyvä sekin, kisattu 100.
        Pascal on Mikaelin kisaponi, ei kiinnostunut ratsastuksesta nyt joten on tunneilla, Pascal on sukupostissa nimellä Van der Pascal. Poni on varma ja vauhtia löytyy!
        Kille on aloittanut tunneilla, meri kisannut 120 ratoja mutta mennyt valmennuksissa 140, eli tässä olisi hyvä poni kisaamisesta kiinnostuneelle, kokenut esteponi, varma.
        Vinski on kiva poni vähän edistynemäälle, sillä se on arka, mutta hyppää hyvin pikkuponiksi.
        Sartia on hyvä esteheppa, meri kisaa nykyään 100-130 luokissa. Varma ja rauhallinen, ei kuumu jos ei halua :) Tosi kiva heppa! Ei liian reipas eikä laiska, menee kovaa ja hiljaa. tykkään.
        Pomokin on hyvä, meri ja riikka kisanneet 100 Pomo sopii kyllä aloittelijoillekin, mutta pitää olla tarpeeksi "voimaa" vaikka voimalla ei kovin hevosta pidellä mutta tuskin mikään pikkutyttö pärjää. Kiva heppa kun saa toimimaan.
        Sitten Veera. Ei ole vielä varma itsestään esteillä, mutta kapasiteettia riittää, vaatii kokeneemmän ratsastajan isommille esteille. Pienemmillä pärjää aloitteliakin.

        Eli Veera, pascal, Kille, Vinski, Nilla ovat poneja, ja Pomo, sartia ja Kapris hevosia, Kapris kyllä tosi pieni hevonen, ja sillä on ponin laukka, eli siihen on hyvä sirtyä ponien jälkeen.

        Noora Nisula on tosi kiva opettaja ja pitää hyvät tunnit, kannattaa tulla kokeilemaan, tällä viikolla oli tunnitkin vissiin vain 15€.

        Ja vaan kaikille tiedoksi Pomo EI ole lv, se on latviasta tuotu latvianhevonen.
        Kapris EI TODELLAKAAN pukittele, se on kiltti, voi säpsyä talvisin maneesissa mutta ei todellakaan pukittele. Nuorena, kun se tuli koivurinteeseen se pukitteli, Nyt se on jo lähemmäs 10 eikä enää tee sitä.
        Kapris potkii, jos toinen tulee lähelle, välimatkoista on hyvä pitää huoli.
        Ja Veera ei hypi pystyyn tunneilla, se vaan säikkyy kun katolta tulee lunta, muttei hypi pystyyn!
        Pascal on vihainen karsinassa, mutta mikset pura käytävällä tai pyydä hoitajia apuun, Vinski ei ole hullu, ja elmo kyllä vetää laukassa päätä ales muttei talutustunneilla.
        Ja naurettavaa, todellakin, NILLAko olisi reipas? ehei, se on laiska, sillä pitää olla raippa ja sitä kyllä saa ajaa eteempäin, voivoi voi, sinä kuka tuollaisia väitit niin olisi kiva tietää kuka olet, ja voisit kertoa kuinka useasti käyt koivurinteessä ja kuinka kauan olet käynyt.

        Koivurinteelle on tullut uudet opettajat Noora Nisula ja Tuula Halme.Nämä opettavat hyvin.Mutta koivurinteessä on minun mielestä liian vaativat hevoset aloittelijoille.MN Ruis "Elmo" On russ mutta pukittelee ja heittelee ratsastajaansa miten sattuu.HUMU on kiltti mutta eestin hevonen ja se on ehkä liian voimakas.Iiris on kiltti mutta hiukan laiska tai liian reipas.Van Der Pascal "Pascal" on reipas mutta puree ja säpsyilee.Hamlet ei käy lasten tunneilla.Vinsent "Vínski" on ihan hullu.Veega "Veera" hyppii tunneilla pystyyn ym.Kapris "Kapu"potkii ja ja pukittelee sekä sillä on energiaa.Gladiators "Pomo" On aika voimakas lv ja se ei käy lasten tunneilla.Nilla saattaa lähteä käsistä ja muutenkin se on liian reipas.Sitten tunneilla käy vielä Merin kisa poni ( ei kisaa enää ) Kilgans Superstar "Kille" joka ei käy lastentunneilla.

        Onkohan Noora lomalla, kun ei ole näkynyt? Hänen takiaan kannattaa Koivurinteessä käydäkin :). Olemme tykänneet.


      • .......
        Soole kirjoitti:

        Onkohan Noora lomalla, kun ei ole näkynyt? Hänen takiaan kannattaa Koivurinteessä käydäkin :). Olemme tykänneet.

        noora on kuulemma irtisanottu......


      • Soole
        ....... kirjoitti:

        noora on kuulemma irtisanottu......

        Siis irtisanottu! Mitä ihmettä! Ovatkohan nyt tieneet mitä tekivät, laskusuhdanne alkanut...


      • +SaaraS
        Soole kirjoitti:

        Siis irtisanottu! Mitä ihmettä! Ovatkohan nyt tieneet mitä tekivät, laskusuhdanne alkanut...

        Lasten uusi alkeiskurssi Koivurinteellä alkoi tänään,mukaan mahtuu ja voi tulla vähän myöhemminkin:)kestää 10.7 asti ja käsittää 11 tuntia josta 10 on ratsastusta.Tunnit lauantaisin klo 13-14. kesäleireille voi jo ilmottautua,,ne on vasta kivoja lapsille,ja suht edullisia.


      • jkldsjl
        plö kirjoitti:

        lautalas ei oo nettareit mut se on hyväksytty

        Tallilla pitää olla pätevä ratsastuksenohjaaja tai -opettaja jotta se voi saada SRL:n hyväksynnän.


    • ösdjk

      Lautalan talli on tosi kiva paikka. Varmat hevoset. ja muuta kivaa. tallilla saa itse harjata hevosen jos haluaa. ja opettaja on myöskin mukava. ja lisäksi se on lähellä kouvurinnettä. =)) Tallin omistaa :
      -Ritva Lautaja ja Seppo lautala. =)

      • Goalia

        Upitusta tähänkin ketjuun.
        Kuka koivurinteellä opettaa? Onko kokenut opettaja?


      • :)
        Goalia kirjoitti:

        Upitusta tähänkin ketjuun.
        Kuka koivurinteellä opettaa? Onko kokenut opettaja?

        Koivurinteellä opettaa Riikka Andersen ja Heidi Ylitalo. Heidi on uusi, ja pitää myös valmennusryhmän tunteja. Heidi on tasokas opettaja, ja kannattaa kokeilla! Pitää sunnuntaina, maanantaina ja tiistaina tunnit tietääkseni, sekä silloin kun riikka ei pääse.


      • Niin ja
        :) kirjoitti:

        Koivurinteellä opettaa Riikka Andersen ja Heidi Ylitalo. Heidi on uusi, ja pitää myös valmennusryhmän tunteja. Heidi on tasokas opettaja, ja kannattaa kokeilla! Pitää sunnuntaina, maanantaina ja tiistaina tunnit tietääkseni, sekä silloin kun riikka ei pääse.

        Koivurinteellä käy myös valmentajia estevalmentaja 1 kerta viikossa ja muita noin 1 kerta kuussa


      • siellä ratsimista
        Goalia kirjoitti:

        Upitusta tähänkin ketjuun.
        Kuka koivurinteellä opettaa? Onko kokenut opettaja?

        olen ratsastanut ite koivurinteellä noin 32 kertaa enkä ole päässyt vielä yksin koivurinteessä opettaa riikka ja hevsia ja poneja löytyy myös perheen pienimmille


    • lautala fani

      olen lautalassa itse ja se sijaitsee sivatin risteuksestä toiseen suuntaan hiekka tielle ja sitä tietä niin pitkään suoraa kun alkaa ylämäki ylämäestä suoraan edessä on laitumia ja mutkan takana on maneesi kenttä ja talli

    • ex

      Koivurinteellä kyllä Heidi pitää todella hyviä tunteja.. Toisesta en voi sanoo samaa.. Kokemattomuus puhuu ja pahasti.

      • närhen pipanat

        Kyllähän se niin menee.. Jos on parikymppinen opettaja, niin ei ole vaikea tajuta että hänen kokemuksena riittää tietyn tasoisille oppilaille. Mutta milläs hän oppii ellei opeta. Parikymmentä vuotta ja hänellä itsellään lisää kouluttautumista, satoja hevosia ratsastettuna kovien ammattilaisten valmennuksessa, niin alkaa oma opetuskokemus olla jo jonkinlainen.

        Hankkiutukaa sinne, missä koette saavanne itsenne mieluista opetusta, ei se sen kummempaa ole . kokeilemalla eri paikkoja sen oppii. Näillä nurkilla taitaa se parhaimmasta päästä opettaja jo olla lopetellut aktiiviopetushommat. Tosin nykyajan kakaroille taitaisi olla liian tiukka opettaja, mutta sellaisten opettajien tunneille nyt ei tarttekaan itsekurittomien ja tavoitteettomien pentujen mennäkään.. ne ketkä tahtoo vaan ratsastella kun se on kivaa, riittää suurin piirtein se, että hevoset pelaa ja opettaja ymmärtää jotain turvallisuuden päälle. Niille jotka meinaa että hommat oikein kiinnostaa ( ratsupuolellakin pätee kai se, että itse hevosen hoitoonkin ym perehdytään sen ratsastusreenaamisen ohella ), ei Haminassa taida olla tarpeeksi ammattimaista tallia. En ole kyllä varma.


      • 77
        närhen pipanat kirjoitti:

        Kyllähän se niin menee.. Jos on parikymppinen opettaja, niin ei ole vaikea tajuta että hänen kokemuksena riittää tietyn tasoisille oppilaille. Mutta milläs hän oppii ellei opeta. Parikymmentä vuotta ja hänellä itsellään lisää kouluttautumista, satoja hevosia ratsastettuna kovien ammattilaisten valmennuksessa, niin alkaa oma opetuskokemus olla jo jonkinlainen.

        Hankkiutukaa sinne, missä koette saavanne itsenne mieluista opetusta, ei se sen kummempaa ole . kokeilemalla eri paikkoja sen oppii. Näillä nurkilla taitaa se parhaimmasta päästä opettaja jo olla lopetellut aktiiviopetushommat. Tosin nykyajan kakaroille taitaisi olla liian tiukka opettaja, mutta sellaisten opettajien tunneille nyt ei tarttekaan itsekurittomien ja tavoitteettomien pentujen mennäkään.. ne ketkä tahtoo vaan ratsastella kun se on kivaa, riittää suurin piirtein se, että hevoset pelaa ja opettaja ymmärtää jotain turvallisuuden päälle. Niille jotka meinaa että hommat oikein kiinnostaa ( ratsupuolellakin pätee kai se, että itse hevosen hoitoonkin ym perehdytään sen ratsastusreenaamisen ohella ), ei Haminassa taida olla tarpeeksi ammattimaista tallia. En ole kyllä varma.

        Täällä eräs aikuisratsastaja etsiskelee itselleen ratsastuspaikkaa. Mitä tallia suosittelette? Onko jokin talli "aikuisille enempi suunnattu" ? Kouluratsastus lähinnä kiinnostaa. Ja osaavat mutta kiltit hevoset.


      • Trakhener
        77 kirjoitti:

        Täällä eräs aikuisratsastaja etsiskelee itselleen ratsastuspaikkaa. Mitä tallia suosittelette? Onko jokin talli "aikuisille enempi suunnattu" ? Kouluratsastus lähinnä kiinnostaa. Ja osaavat mutta kiltit hevoset.

        Koivurinteen talli taitaa olla kuitenkin ainoa Haminassa toimiva SRL:n huväksymä ja valvoma ratsastuskoulu. Se siis takaa hyvät ja turvalliset puitteet niin aikuisille, kun lapsille harrastaa. Se että kyseisen hyväksynnän saa SRL:lltä, asettaa vaatimukset, niin opetuksen ja opetushevosten tasoon. Jos valitset ns. villintallin ratsastus paikaksesi, niin mikään taho ei todellakaan valvo, saati vastaa, jos jotain sattuu ja tapahtuu.


      • miää
        Trakhener kirjoitti:

        Koivurinteen talli taitaa olla kuitenkin ainoa Haminassa toimiva SRL:n huväksymä ja valvoma ratsastuskoulu. Se siis takaa hyvät ja turvalliset puitteet niin aikuisille, kun lapsille harrastaa. Se että kyseisen hyväksynnän saa SRL:lltä, asettaa vaatimukset, niin opetuksen ja opetushevosten tasoon. Jos valitset ns. villintallin ratsastus paikaksesi, niin mikään taho ei todellakaan valvo, saati vastaa, jos jotain sattuu ja tapahtuu.

        RULEZ!!!!


      • jpiz
        77 kirjoitti:

        Täällä eräs aikuisratsastaja etsiskelee itselleen ratsastuspaikkaa. Mitä tallia suosittelette? Onko jokin talli "aikuisille enempi suunnattu" ? Kouluratsastus lähinnä kiinnostaa. Ja osaavat mutta kiltit hevoset.

        Ylänummella taitaa olla enempi aikuisia kuin tenavia. Hevoset on kilttejä ja osaavia, henkilökunta todella ystävällistä - olen viihtynyt jo monta vuotta.
        www.ylanummenhevostila.fi


      • olisi kiva tietää
        jpiz kirjoitti:

        Ylänummella taitaa olla enempi aikuisia kuin tenavia. Hevoset on kilttejä ja osaavia, henkilökunta todella ystävällistä - olen viihtynyt jo monta vuotta.
        www.ylanummenhevostila.fi

        Eikös Vilniemelläkin ole talli? Onko kellään siitä kokemuksia? Ratsastajia näkee joskus Lupinlahden lintutornin lähellä.


      • Mussukainen
        olisi kiva tietää kirjoitti:

        Eikös Vilniemelläkin ole talli? Onko kellään siitä kokemuksia? Ratsastajia näkee joskus Lupinlahden lintutornin lähellä.

        Eikö kukaan tiedä esim. tuosta Vilniemen tallista mitään?????


      • 1
        77 kirjoitti:

        Täällä eräs aikuisratsastaja etsiskelee itselleen ratsastuspaikkaa. Mitä tallia suosittelette? Onko jokin talli "aikuisille enempi suunnattu" ? Kouluratsastus lähinnä kiinnostaa. Ja osaavat mutta kiltit hevoset.

        koivurinteessä on tosi paljon aikuisratsastajia. Jokapäivä on montakin aikuistuntia, paitsi lauantaisin jolloin on lasten talutustunnit ja aikuisten takaisin satulaan tunti


      • minä vaan
        Trakhener kirjoitti:

        Koivurinteen talli taitaa olla kuitenkin ainoa Haminassa toimiva SRL:n huväksymä ja valvoma ratsastuskoulu. Se siis takaa hyvät ja turvalliset puitteet niin aikuisille, kun lapsille harrastaa. Se että kyseisen hyväksynnän saa SRL:lltä, asettaa vaatimukset, niin opetuksen ja opetushevosten tasoon. Jos valitset ns. villintallin ratsastus paikaksesi, niin mikään taho ei todellakaan valvo, saati vastaa, jos jotain sattuu ja tapahtuu.

        jotta pääsee SRL:n hyväksymäksi talliksi niin ei ne ainakaan kyllä kato muuta kun että tallissa paikat asianmukaisesti. Vuositarkastuksessa ne ei ainakaan ees vilassu ensimmäiseenkään kavioeläimeen päin.
        Tallista piti löytyy palosammutin ym turvallisuus juttuja ja 5 min tarkastus oli ohi..


      • en kerro
        Mussukainen kirjoitti:

        Eikö kukaan tiedä esim. tuosta Vilniemen tallista mitään?????

        ei tiedä


    • Lantatalikko

      Homma toimii niin kauan kuin olet samaa mieltä kuin omistajat. Yksikin oma mielipide tai palaute kehittämistarkoituksessakin saa omistajat vetämään herneen nekkuun , en voi suositella paitsi jees jees ihmisille. pikka ei kummoinen ja auttamatta syrjässä.

    • kokemusta on

      Ravijärven tallilla menee mukavasti niin kauan kun olet samaa mieltä kuin omistajat. Käämi palaa heti kun näkemyseroja tulee. Lisäksi jos omistat katumaasturin paikka voi olla sinun. Henkilöautolle kattilaisten tie on testipenkki etenkin rospuuttoaikana. Paikka kiva mutta auttamattomasti syrjässä.

      • ZinZin

        Kirjoittaja tarkoittaa varmaan Putuksen Sirkan talleja..?Taitaa toiminta olla ns.uinuvaa. Käsittääkseni yksityisiä polleja pitkälti. Sirkka kyllä tyyppinä tosi mukava, mutta luulen ettei pidä enää aktiivisesti tunteja. Asiahan selviää soittamalla


      • ksysytkys
        ZinZin kirjoitti:

        Kirjoittaja tarkoittaa varmaan Putuksen Sirkan talleja..?Taitaa toiminta olla ns.uinuvaa. Käsittääkseni yksityisiä polleja pitkälti. Sirkka kyllä tyyppinä tosi mukava, mutta luulen ettei pidä enää aktiivisesti tunteja. Asiahan selviää soittamalla

        En ole muuten koskaan käynyt Putuksen tallilla. Onko minkälaista maastoa esim jos ravuria koittaa reenata, onko talli jo " ikäloppu " tai alkeellinen muuten? Olen joskus miettinyt minkälainen mahtaa olla paikkana jos hevosta pitäisi siellä, mutta olosuhteista olen hyvin tarkka.


      • ZinZin2
        ksysytkys kirjoitti:

        En ole muuten koskaan käynyt Putuksen tallilla. Onko minkälaista maastoa esim jos ravuria koittaa reenata, onko talli jo " ikäloppu " tai alkeellinen muuten? Olen joskus miettinyt minkälainen mahtaa olla paikkana jos hevosta pitäisi siellä, mutta olosuhteista olen hyvin tarkka.

        Sirkallahan on periaatteessa useampiakin tallirakennuksia pihapiirissä. Ihan toimivia talleja ja mikä parasta RAUHALLISTA!Eli ei ketään ylimääräistä porukkaa pyörimässä (siis tallityttöjä/hoitajia). Vilniemellähän on mainiot maastot; pitkienhiekkojen suuntaan kun lähtee, niin pääsee vaikka esmes Leluun, hirvikankaalle, miehikkälään, virojoelle ym.. Sitä Pitkillehiekoille johtavaa asfalttitietä joutuu menemään about 300-400 metriä, sen jälkeen aukeaa mielettömät baanat.


      • ksysytkys
        ZinZin2 kirjoitti:

        Sirkallahan on periaatteessa useampiakin tallirakennuksia pihapiirissä. Ihan toimivia talleja ja mikä parasta RAUHALLISTA!Eli ei ketään ylimääräistä porukkaa pyörimässä (siis tallityttöjä/hoitajia). Vilniemellähän on mainiot maastot; pitkienhiekkojen suuntaan kun lähtee, niin pääsee vaikka esmes Leluun, hirvikankaalle, miehikkälään, virojoelle ym.. Sitä Pitkillehiekoille johtavaa asfalttitietä joutuu menemään about 300-400 metriä, sen jälkeen aukeaa mielettömät baanat.

        Okei.. onko lämmin vesi ja asiallinen pesupaikka myös ( ilman näitä olevat tallit ei kelpaa )? Mahdollisuutta hankkia omat rehut ( jos ei tallin omat jostain syystä miellytä) ja muutenkin enimmäkseen itse hoitosysteemillä? Soittelemaan en itse käy koska ei ole vielä ajankohtaista niin tarkasti kartoittaa, periaatteessa tallipaikat on jo hallussa, mutta koskaan ei tiedä jos onkin käytännöllisempää siirtää hevonen esim lähemmäs omaa kotia.


    • pöni

      miten tää viestiketju ei lopu ollenkaa, ratsastaminen tarvii ratsastajan ja hevosen,sielä missä hevonen sinne menee ratsastaja.ei voi olla näin vaikeeta,tärkee täti jaarituksia,eikä todnäk koskaan edes mene tytär ratsastaa

    • tyytyväinen asiakas

      Salmilla on alkanut tuntitoiminta vähän aikaa sitten. Siellä pidetään 3 ryhmissä tunnit, niin saa kaikki hyvin opetusta. Itse olen ollut tyytyväinen sen tallin toimintaan ja tallityöntekijät on mitä ihanimpia :)
      Tallin sivut on www.tallimaxis.fi
      Suosittelen todella paljon!!

    • pyölirakkainpaikka

      kannattaa mennä suurpyölille se on pyhtäällä mutta todella kiva ja mukava talli ja maneesi ja kivat henkilöt tallilla ottaa uudetkin mukaan!sivut ovat:www.suurpyöli.com

    • maxissss
      • hevostelija95

        Ravijärven hevostila on mainio paikka aloitteleville ratsastajjille, ja innokkaille hoitajille, kehittyvä ratsastaja tuskin saa opetuksesta ja hevosista mitään irti, parikertaa olen leirillä käynyt ja mukavaa oli ekalla kerralla, mutta kokemuksen kartuttua alkoi tuntua toistolta.
        Koivurinteen tallilla olen käynyt parikertaa ja on aika verrattavissa ravijärveen.
        E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme.
        Lautalassa olen itse käynyt tunneilla noin 6-7 vuotta aloitin susanne rantasen (omistaa itse tällä hetkellä 3 tai 4 hevosta) tunneilla ja toimi hyvin alussa, sitten opettajani vaihtui satsuun (mikä lie oikea nimi?) ja opetus oli hiukan tasokkaampaa ja vaihtelevampaa. Lopulta tunteja alkoi pitää kerran viikossa Mirelle sällilä ja hänen tunneillaan oikeasti pystyi kehittymään, jos vertaa suskaan ja satsuun niin opetus on täysin eritasoista, eli huomattavasti parempaa. Valitettavasti Mirelle joutui lopettamaan ja suska pitää nykyaan kaikki tunnit.
        Ryhmäkoot lautalassa ovat valtavia nykyään ja hinnat kallistuneet 20e ja vaikka suska käy ratsastusohjaaja koulua, niin toistoa tunneilla on hirveästi ja vaihtelu on olematonta. Lautalassa on kuitenkin todella tasokasta valmennusta ja tunneilla käyvät yksityiehevoset ovat mukavia kaikkien ratsastettavia. Petri tolmunen pitää kerran viikossa estevalmennuksia hiukan enemmän ratsastaneille, Veikko heikkilän valmennuksia silloin tällöin, samoin minna kemppaisen, myös aluevalmennuksia on, en muista kuka niitä pitää. kisojakin lautalassa on melko runsaasti. suosittelen yksityistalleilla käymistä joillakin opetusktakin on mahdollista saada.


      • persefani
        hevostelija95 kirjoitti:

        Ravijärven hevostila on mainio paikka aloitteleville ratsastajjille, ja innokkaille hoitajille, kehittyvä ratsastaja tuskin saa opetuksesta ja hevosista mitään irti, parikertaa olen leirillä käynyt ja mukavaa oli ekalla kerralla, mutta kokemuksen kartuttua alkoi tuntua toistolta.
        Koivurinteen tallilla olen käynyt parikertaa ja on aika verrattavissa ravijärveen.
        E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme.
        Lautalassa olen itse käynyt tunneilla noin 6-7 vuotta aloitin susanne rantasen (omistaa itse tällä hetkellä 3 tai 4 hevosta) tunneilla ja toimi hyvin alussa, sitten opettajani vaihtui satsuun (mikä lie oikea nimi?) ja opetus oli hiukan tasokkaampaa ja vaihtelevampaa. Lopulta tunteja alkoi pitää kerran viikossa Mirelle sällilä ja hänen tunneillaan oikeasti pystyi kehittymään, jos vertaa suskaan ja satsuun niin opetus on täysin eritasoista, eli huomattavasti parempaa. Valitettavasti Mirelle joutui lopettamaan ja suska pitää nykyaan kaikki tunnit.
        Ryhmäkoot lautalassa ovat valtavia nykyään ja hinnat kallistuneet 20e ja vaikka suska käy ratsastusohjaaja koulua, niin toistoa tunneilla on hirveästi ja vaihtelu on olematonta. Lautalassa on kuitenkin todella tasokasta valmennusta ja tunneilla käyvät yksityiehevoset ovat mukavia kaikkien ratsastettavia. Petri tolmunen pitää kerran viikossa estevalmennuksia hiukan enemmän ratsastaneille, Veikko heikkilän valmennuksia silloin tällöin, samoin minna kemppaisen, myös aluevalmennuksia on, en muista kuka niitä pitää. kisojakin lautalassa on melko runsaasti. suosittelen yksityistalleilla käymistä joillakin opetusktakin on mahdollista saada.

        Koivurinteessä on nykyään todella tasokasta opetusta ja hevoset ovat hienoja. Opettajat välittävät oppilaiden oppimisesta ja hevosista. Myös seura toimii tallilla ja järjestää kilpailuja sekä valmennusta asiakkaille, Ratsastajien turvallisuuteen panostetaan. Suosittelen lämpimästi.


      • Siihi
        hevostelija95 kirjoitti:

        Ravijärven hevostila on mainio paikka aloitteleville ratsastajjille, ja innokkaille hoitajille, kehittyvä ratsastaja tuskin saa opetuksesta ja hevosista mitään irti, parikertaa olen leirillä käynyt ja mukavaa oli ekalla kerralla, mutta kokemuksen kartuttua alkoi tuntua toistolta.
        Koivurinteen tallilla olen käynyt parikertaa ja on aika verrattavissa ravijärveen.
        E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme.
        Lautalassa olen itse käynyt tunneilla noin 6-7 vuotta aloitin susanne rantasen (omistaa itse tällä hetkellä 3 tai 4 hevosta) tunneilla ja toimi hyvin alussa, sitten opettajani vaihtui satsuun (mikä lie oikea nimi?) ja opetus oli hiukan tasokkaampaa ja vaihtelevampaa. Lopulta tunteja alkoi pitää kerran viikossa Mirelle sällilä ja hänen tunneillaan oikeasti pystyi kehittymään, jos vertaa suskaan ja satsuun niin opetus on täysin eritasoista, eli huomattavasti parempaa. Valitettavasti Mirelle joutui lopettamaan ja suska pitää nykyaan kaikki tunnit.
        Ryhmäkoot lautalassa ovat valtavia nykyään ja hinnat kallistuneet 20e ja vaikka suska käy ratsastusohjaaja koulua, niin toistoa tunneilla on hirveästi ja vaihtelu on olematonta. Lautalassa on kuitenkin todella tasokasta valmennusta ja tunneilla käyvät yksityiehevoset ovat mukavia kaikkien ratsastettavia. Petri tolmunen pitää kerran viikossa estevalmennuksia hiukan enemmän ratsastaneille, Veikko heikkilän valmennuksia silloin tällöin, samoin minna kemppaisen, myös aluevalmennuksia on, en muista kuka niitä pitää. kisojakin lautalassa on melko runsaasti. suosittelen yksityistalleilla käymistä joillakin opetusktakin on mahdollista saada.

        "E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme."

        Milloin pitää?? Hittolainen, vuosia olen käyny kyseisellä tallilla 3 krt viikossa ja ihan on ohi menny, minäki haluan!!! :D
        No, asiallisesti-on erittäin tasokas talli todellakin (SRL:n hyväksymä), hyvät opetushevoset ja taitava, tarkka ja vaativa opettaja. Hyvä ja turvallinen paikka aloittaa ratsastus, kuin myös edetä taidoissaan. Tunteja niin tasaisella kuin esteilläkin ja yksityisempääkin valmennusta saatavilla.


      • hevostelija95
        Siihi kirjoitti:

        "E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme."

        Milloin pitää?? Hittolainen, vuosia olen käyny kyseisellä tallilla 3 krt viikossa ja ihan on ohi menny, minäki haluan!!! :D
        No, asiallisesti-on erittäin tasokas talli todellakin (SRL:n hyväksymä), hyvät opetushevoset ja taitava, tarkka ja vaativa opettaja. Hyvä ja turvallinen paikka aloittaa ratsastus, kuin myös edetä taidoissaan. Tunteja niin tasaisella kuin esteilläkin ja yksityisempääkin valmennusta saatavilla.

        anteeksi virheeliinen tieto, muistin nimen väärin. ei siis kati hurme pidä tunteja..


      • Imeparsaa
        hevostelija95 kirjoitti:

        Ravijärven hevostila on mainio paikka aloitteleville ratsastajjille, ja innokkaille hoitajille, kehittyvä ratsastaja tuskin saa opetuksesta ja hevosista mitään irti, parikertaa olen leirillä käynyt ja mukavaa oli ekalla kerralla, mutta kokemuksen kartuttua alkoi tuntua toistolta.
        Koivurinteen tallilla olen käynyt parikertaa ja on aika verrattavissa ravijärveen.
        E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme.
        Lautalassa olen itse käynyt tunneilla noin 6-7 vuotta aloitin susanne rantasen (omistaa itse tällä hetkellä 3 tai 4 hevosta) tunneilla ja toimi hyvin alussa, sitten opettajani vaihtui satsuun (mikä lie oikea nimi?) ja opetus oli hiukan tasokkaampaa ja vaihtelevampaa. Lopulta tunteja alkoi pitää kerran viikossa Mirelle sällilä ja hänen tunneillaan oikeasti pystyi kehittymään, jos vertaa suskaan ja satsuun niin opetus on täysin eritasoista, eli huomattavasti parempaa. Valitettavasti Mirelle joutui lopettamaan ja suska pitää nykyaan kaikki tunnit.
        Ryhmäkoot lautalassa ovat valtavia nykyään ja hinnat kallistuneet 20e ja vaikka suska käy ratsastusohjaaja koulua, niin toistoa tunneilla on hirveästi ja vaihtelu on olematonta. Lautalassa on kuitenkin todella tasokasta valmennusta ja tunneilla käyvät yksityiehevoset ovat mukavia kaikkien ratsastettavia. Petri tolmunen pitää kerran viikossa estevalmennuksia hiukan enemmän ratsastaneille, Veikko heikkilän valmennuksia silloin tällöin, samoin minna kemppaisen, myös aluevalmennuksia on, en muista kuka niitä pitää. kisojakin lautalassa on melko runsaasti. suosittelen yksityistalleilla käymistä joillakin opetusktakin on mahdollista saada.

        Nykyään Ravijärvellä käy koulu sekä estevalmentaja. Svanborin Heidi ja estevalmentajan nimeä en nyt just muista.Kisa toiminta on myös alkanut aluekisoissa ja hyvin ovat näköjään pärjänneet. Ja uusia hevosia tullut, joka lisää kapasiteettiä! en menisi sanomaan mitään ennen kun on tilanteen tasalla.


      • harkitsen
        hevostelija95 kirjoitti:

        Ravijärven hevostila on mainio paikka aloitteleville ratsastajjille, ja innokkaille hoitajille, kehittyvä ratsastaja tuskin saa opetuksesta ja hevosista mitään irti, parikertaa olen leirillä käynyt ja mukavaa oli ekalla kerralla, mutta kokemuksen kartuttua alkoi tuntua toistolta.
        Koivurinteen tallilla olen käynyt parikertaa ja on aika verrattavissa ravijärveen.
        E.S ridinclub anjalankoskella on tasokas ratsastuskoulu ja tunteja siellä pitää esim. kansainvälisellä tasolla eritäin hyvin menestynyt Kati Hurme.
        Lautalassa olen itse käynyt tunneilla noin 6-7 vuotta aloitin susanne rantasen (omistaa itse tällä hetkellä 3 tai 4 hevosta) tunneilla ja toimi hyvin alussa, sitten opettajani vaihtui satsuun (mikä lie oikea nimi?) ja opetus oli hiukan tasokkaampaa ja vaihtelevampaa. Lopulta tunteja alkoi pitää kerran viikossa Mirelle sällilä ja hänen tunneillaan oikeasti pystyi kehittymään, jos vertaa suskaan ja satsuun niin opetus on täysin eritasoista, eli huomattavasti parempaa. Valitettavasti Mirelle joutui lopettamaan ja suska pitää nykyaan kaikki tunnit.
        Ryhmäkoot lautalassa ovat valtavia nykyään ja hinnat kallistuneet 20e ja vaikka suska käy ratsastusohjaaja koulua, niin toistoa tunneilla on hirveästi ja vaihtelu on olematonta. Lautalassa on kuitenkin todella tasokasta valmennusta ja tunneilla käyvät yksityiehevoset ovat mukavia kaikkien ratsastettavia. Petri tolmunen pitää kerran viikossa estevalmennuksia hiukan enemmän ratsastaneille, Veikko heikkilän valmennuksia silloin tällöin, samoin minna kemppaisen, myös aluevalmennuksia on, en muista kuka niitä pitää. kisojakin lautalassa on melko runsaasti. suosittelen yksityistalleilla käymistä joillakin opetusktakin on mahdollista saada.

        Mikä on Lautalan ryhmäkoko tällä hetkellä? Tuntihinta? Tuntihinta omalla hevosella?
        Milloin tunteja on? Onko edelleen, että keskiviikkoisin tunteja ei ole? Entä viikonloppuisin?
        Onko tunnit jaettu selkeästi osaamisen mukaisiin ryhmiin vai teemoihin? Jos tasotunteja, niin onko
        erillisiä teematunteja, istunta tms? Lähden kentän laidalle notkumaan ja katsomaan kunhan ehdin, mutta
        etukäteistieto olisi kiva.


    • koivurinne<3

      Miks ei voi käydä koiviksessa, ite oon käyny n. vuoden koiviksessa eikä ole valittamista. Pääsin kerralla yksin, että sillee Ja vähä hevosista:
      Iiris: Välillä laiska välillä reipas, karsinassa saattaa uhkailla lapsia.
      Chartija "sartia": Kiltti missä vaan.
      Leedi Blanka "leedi": Laiska mutta varma, niin kokeneelle kuin alottelijalle.
      Gamletas "hamlet": karsinassa säpsyy, ei lasten tunneilla.
      Van der pascal "pascal": Karsinassa ¨hullu¨ tunnilla reipas.
      Gladiators "pomo": Ei lasten tunneilla, kiltti tarvii vain ¨voimaa¨
      Tsheora"marusha": Merin hevonen, ei tunneilla.
      Hysteria"hyssy": Ei tunneilla, merin heppa.
      Veega"veera": Kiltti.
      Vinsent"vinski": Kiltti välillä vauhdikas.
      Humu: Tallin kiltein.

      • niin tietääki

        Ja taas ala-astelaiset niin tietää.


    • poni fani

      Lautalan talli sijaitsee myllykylässä oikea nimi myllykylänkarta en tiedä löytyykö mitään netistä youtubessa hiia mailööv hiia nimesestä hevosesta ja niissä näkyy lautalasta ihan hirveen hyvä paikka niin paljon hevosii etten muista kaikkii kaikki tosi kilttei yks shetlannin poni ja hevosi ja poneja rakastan tätä paikkaa jos sinä lukia tulet tänne niin olen fanata se ox nimesen ponin karsinan edessä tosi usein jos tiedät missä on vähäski niminen uima paikka älä käännyy sinne käänny koivukujan tielle siellä on aika paljon peltoja seuraavassa käännöksessä oikealle ja sitten älä käänny ekassa sen toisen käännöksen jälkeen jos käännyt jonneen niin oikea tie on jossa on kyltti jossa lukee myllykylän kartano.

      • karu torellisuus

        vitsi työ ponitytöt ootte niin ihqui.

        muistan muuten kun ala-asteellakin jotkut olivat niin varmoja hevoshullujen kestävyydestä.. eli ihan varmasti hevoset jäivät kun pojaat kävi kiinnostamaan.

        Toisin kävi, tuli ammatiksi ja onneksi en ole enää jonkun ponin karsinan ovella norkoileva pikkulikka. on tämä niin pitkä tie ettei mitään hinkua kakaravuosiin..


      • MIKÄIHME
        karu torellisuus kirjoitti:

        vitsi työ ponitytöt ootte niin ihqui.

        muistan muuten kun ala-asteellakin jotkut olivat niin varmoja hevoshullujen kestävyydestä.. eli ihan varmasti hevoset jäivät kun pojaat kävi kiinnostamaan.

        Toisin kävi, tuli ammatiksi ja onneksi en ole enää jonkun ponin karsinan ovella norkoileva pikkulikka. on tämä niin pitkä tie ettei mitään hinkua kakaravuosiin..

        Eikö se tytär ole vieläkään löytänyt sopivaa tallia ? On se vaan voi voi !


      • m
        MIKÄIHME kirjoitti:

        Eikö se tytär ole vieläkään löytänyt sopivaa tallia ? On se vaan voi voi !

        Talli Divine on PARAS!!! ja koiviskii. tasokasta opetusta kummassakin, divinessä ei maneesia ja ei srllän hyväksymä? koivikses on kisoi, valmennuksii maneesi.. ehkä koivis parempi ainakii talvella.


      • n
        m kirjoitti:

        Talli Divine on PARAS!!! ja koiviskii. tasokasta opetusta kummassakin, divinessä ei maneesia ja ei srllän hyväksymä? koivikses on kisoi, valmennuksii maneesi.. ehkä koivis parempi ainakii talvella.

        lopettaa ainakin Haminassa.


      • Whaaat?
        n kirjoitti:

        lopettaa ainakin Haminassa.

        Siis täh?Eikö se vasta aloittanut toimintansa? Onko tietoa miksi lopettaa vai ei tarpeeksi asiakkaita tallin pyörittämiseen?


      • mn
        Whaaat? kirjoitti:

        Siis täh?Eikö se vasta aloittanut toimintansa? Onko tietoa miksi lopettaa vai ei tarpeeksi asiakkaita tallin pyörittämiseen?

        jatkaa haminassa, on vaan saanut oman tallin kokonaan käyttöön, eli isommat tilat!!!


      • e
        mn kirjoitti:

        jatkaa haminassa, on vaan saanut oman tallin kokonaan käyttöön, eli isommat tilat!!!

        Minkä oman tallin?eikös se kumminkin ole sirkan omistuksessa ko. talli siis tilat ym ja Noora vaan vuokraa paikkoja?Tuskin hällä on ollut varaa ostaa kyseisiä tiloja omakseen. Eikä tallista kyllä srl:n hyväksymää tallia saa kun pitäisi aikamoinen remontti tehdä karsinoille ym paikoille, jotta täyttäisivät eu direktiivin mukaiset mitat.


      • r
        e kirjoitti:

        Minkä oman tallin?eikös se kumminkin ole sirkan omistuksessa ko. talli siis tilat ym ja Noora vaan vuokraa paikkoja?Tuskin hällä on ollut varaa ostaa kyseisiä tiloja omakseen. Eikä tallista kyllä srl:n hyväksymää tallia saa kun pitäisi aikamoinen remontti tehdä karsinoille ym paikoille, jotta täyttäisivät eu direktiivin mukaiset mitat.

        Sirkka ei jatka yhteistyötä. Joutuu muuttamaan muttei kuitenkaan "omaan" talliin vaan vuokrannut jonkun vanhan navetan. Menkää hyvät ihmiset Koivurinteelle ratsastamaan, homma on valvottua eikä tunneilla ole alle 7 vuotiaita ratsuja.
        Eli ääni Koivurinteelle.


      • e
        r kirjoitti:

        Sirkka ei jatka yhteistyötä. Joutuu muuttamaan muttei kuitenkaan "omaan" talliin vaan vuokrannut jonkun vanhan navetan. Menkää hyvät ihmiset Koivurinteelle ratsastamaan, homma on valvottua eikä tunneilla ole alle 7 vuotiaita ratsuja.
        Eli ääni Koivurinteelle.

        Vanhan navetan??Onks siellä sit jo valmiit karsinat vai miten?Onko kenttää tms käytössä?Tietääkö r että mistä päin Haminaa tämän navetan on vuokrannut käyttöönsä?
        Juu samaa mieltä, että koiviksella ei ole tunneilla raakoja hevosia käytössä, jolloin lapsellekin ja miksei aikuisellekin ratsastuksen salojen opetteleminen on hiukan helpompaa ja hevoset ovat tottuneet tuntikäyttöön toisin kuin kaikki Divinen tallin hevoset.....


      • utel
        e kirjoitti:

        Vanhan navetan??Onks siellä sit jo valmiit karsinat vai miten?Onko kenttää tms käytössä?Tietääkö r että mistä päin Haminaa tämän navetan on vuokrannut käyttöönsä?
        Juu samaa mieltä, että koiviksella ei ole tunneilla raakoja hevosia käytössä, jolloin lapsellekin ja miksei aikuisellekin ratsastuksen salojen opetteleminen on hiukan helpompaa ja hevoset ovat tottuneet tuntikäyttöön toisin kuin kaikki Divinen tallin hevoset.....

        Mitä hevosia Divine-tallilla on?


      • R
        utel kirjoitti:

        Mitä hevosia Divine-tallilla on?

        Eikö se Nisula ymmärrä häipyä tästä maakunnasta!!!! Huijattavia viellä näemmä piisaa. Koko homma perustuu hyvä uskoisten huijaamiseen ja hyväksikäyttöön. Miettikää nyt hyvät vanhemmat mihin todellisuudessa lapsenne viette ratsastelemaan ja tietenkin ne onnettomat hyväuskoiset hevosen ja ponin omistajat jota hän häikäilemättömästi hyväksi käyttää. Tervemenoa Nislula ja Navetta!


      • a

        kyllä silla ihan talli on, ei siellä kyllä mitään kenttää vielä ole.


      • eevok
        a kirjoitti:

        kyllä silla ihan talli on, ei siellä kyllä mitään kenttää vielä ole.

        Missäs meinas niitä tunteja pyörittää, tiellä vai? Eikä varmaan kenttää tule, kun sen tekoki maksaa aikasta paljon ja Nisulalla sitä tuskin koommin on, ellei sitten joku hyvä uskoinen sille sen kentän mene tekee ilmaiseksi..


      • tsumous
        eevok kirjoitti:

        Missäs meinas niitä tunteja pyörittää, tiellä vai? Eikä varmaan kenttää tule, kun sen tekoki maksaa aikasta paljon ja Nisulalla sitä tuskin koommin on, ellei sitten joku hyvä uskoinen sille sen kentän mene tekee ilmaiseksi..

        Nisulan tuleva talli on toiminut ennen ravitallina, mutta entisen toimijan lopettaessa siirtyy tähän. Tallissa kymmenkunta karsinaa, pesutila, taukotupa, sisä wc, satulahuone, lämmin vesi, pesukoneet ja kenttä sekä lisää tarhoja rakennetaan. Ollut ehkä joskus yli 10 vuotta sitten navetta ja edellinen yrittäjä on remontoinut rakennuksen tallikelpoiseksi. Eli ihmiset voivat ottaa asioista ensin selvää ennen kuin rupeaa kirjoittelemaan.


      • KoivurinteessäKävijä

        Tallityttöjä on aina joka ratsastuskoululla se on selvää, joten siihen on turha takertua. Hahaa, nimeä yksikin umpihullu polle sieltä!?? Hevoset kylläkin ovat olleet rauhallisia ainakin uusien opettajien tunneilla ja tippumistapauksia ei ole viimeisen puolen vuoden aikana tapahtunut yhdellä kädellä laskien. Kukahan opettaja siellä on saanut kenkää kesken tuntien pidon ja kuka siellä päätänsä aukoo oppilaille?
        Kehitysideat yleensä ehdotetaan tuntien JÄLKEEN, ei tuntien aikana. Ja jos olet siellä vain kerran käynyt niin miten pystyt edes tekemään moisia johtopäätöksiä??? Voisin sanoa, että huimaa kehitystä on tapahtunut uusien opettajien johdosta, joita omistaja on ollut tukemassa täysin rinnoin. Siellä järjestetään erilaisia kursseja, kisoja, maastoretkiä ym ym, joita ei pahemmin ollut tarjolla aikaisemmin.


      • jemmuli
        KoivurinteessäKävijä kirjoitti:

        Tallityttöjä on aina joka ratsastuskoululla se on selvää, joten siihen on turha takertua. Hahaa, nimeä yksikin umpihullu polle sieltä!?? Hevoset kylläkin ovat olleet rauhallisia ainakin uusien opettajien tunneilla ja tippumistapauksia ei ole viimeisen puolen vuoden aikana tapahtunut yhdellä kädellä laskien. Kukahan opettaja siellä on saanut kenkää kesken tuntien pidon ja kuka siellä päätänsä aukoo oppilaille?
        Kehitysideat yleensä ehdotetaan tuntien JÄLKEEN, ei tuntien aikana. Ja jos olet siellä vain kerran käynyt niin miten pystyt edes tekemään moisia johtopäätöksiä??? Voisin sanoa, että huimaa kehitystä on tapahtunut uusien opettajien johdosta, joita omistaja on ollut tukemassa täysin rinnoin. Siellä järjestetään erilaisia kursseja, kisoja, maastoretkiä ym ym, joita ei pahemmin ollut tarjolla aikaisemmin.

        Olen kuullut huhuja, joten en ole asiasta täysin varma. Mutta eräs tutun tuttu käy koivurinteessä ja on kertonut, että tällä hetkellä on melkein joka toinen koivurinteen hevonen on rikki... En ole asiasta täysin varma, mutta tunneille kykeneviä hevosia on tällä hetkellä kuulema vähemmän. Itse käyn kotkassa yksityis tallilla, joten en tiedän asioista paljoa mutta oli pakko tulla sanomaa mitä olen itse kuullut.


      • KoivurinteessäKävijä
        jemmuli kirjoitti:

        Olen kuullut huhuja, joten en ole asiasta täysin varma. Mutta eräs tutun tuttu käy koivurinteessä ja on kertonut, että tällä hetkellä on melkein joka toinen koivurinteen hevonen on rikki... En ole asiasta täysin varma, mutta tunneille kykeneviä hevosia on tällä hetkellä kuulema vähemmän. Itse käyn kotkassa yksityis tallilla, joten en tiedän asioista paljoa mutta oli pakko tulla sanomaa mitä olen itse kuullut.

        3 on tuntihevosista pois käytöstä hetkellisesti ja 1 joka on Merin hevonen (harvemmin tunneilla käyvä) on myös pois. Joten en tätäkään laskisi joka toiseksi. Se tietenkin näkyy siinä, että muut tallin hevoset joutuvat korvaamaan enempi näitä kolmea, mutta ovat kyllä tunneille takaisin tulossa kunhan vain tervehtyvät.


      • Tätsyli
        KoivurinteessäKävijä kirjoitti:

        3 on tuntihevosista pois käytöstä hetkellisesti ja 1 joka on Merin hevonen (harvemmin tunneilla käyvä) on myös pois. Joten en tätäkään laskisi joka toiseksi. Se tietenkin näkyy siinä, että muut tallin hevoset joutuvat korvaamaan enempi näitä kolmea, mutta ovat kyllä tunneille takaisin tulossa kunhan vain tervehtyvät.

        Jooo eli koivis ei ole minun paikkani, mutta ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Itse en henkilökohtaisesti pidä koiviksen hengestä, tuntuu että hevosten varusteista pidetään parempaa huolta kuin itse hevosista. Olen tätiratsastaja, mutta haluan kuitenki kehittyä ratsastuksessa eli en ole mikään köpöttelijä. En itse pidä koivurinteen tämän hetkisistä opettajista, vaikka ovat toki hyviä mutta eivät minun tyylisiäni. Riitta oli aikanaan todella hyvä opettaja ja pidin hänen tyylistään opettaa, myös Noora oli napakka opettaja. Joo ja se kuka sanoo että koiviksessa sentään kaikki hepat ovat yli 7 vuotiaita, voi miettiä että ne ovat myös käyneet viisi vuotiaina jo tunneilla. Ja ei hevosen ikä välttämättä katso sen luonnetta toki kolme ja neljä vuotiaat ovat vielä liian nuoria tunneille, mutta esimerkiksi joku viisi vuotias hevonen voi olla yhtä hyvä tai jopa parempi ratsastaa kuin seitsemän vuotias, se riippuu koulutuksesta ja kuinka aktiivisesti sitä on nuorena opetettu ratsuksi. Joo no tässä vain omia mielipiteitä, toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään. Nämä ovat vain mielipiteeni! ja niitä saa kai vapaassa maassa tuoda julki ja niistä voi aina oppia. Hyviä hetkiä hevosten parissa kaikille nuorista meihin vanhempiin asti!


      • täty
        Tätsyli kirjoitti:

        Jooo eli koivis ei ole minun paikkani, mutta ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Itse en henkilökohtaisesti pidä koiviksen hengestä, tuntuu että hevosten varusteista pidetään parempaa huolta kuin itse hevosista. Olen tätiratsastaja, mutta haluan kuitenki kehittyä ratsastuksessa eli en ole mikään köpöttelijä. En itse pidä koivurinteen tämän hetkisistä opettajista, vaikka ovat toki hyviä mutta eivät minun tyylisiäni. Riitta oli aikanaan todella hyvä opettaja ja pidin hänen tyylistään opettaa, myös Noora oli napakka opettaja. Joo ja se kuka sanoo että koiviksessa sentään kaikki hepat ovat yli 7 vuotiaita, voi miettiä että ne ovat myös käyneet viisi vuotiaina jo tunneilla. Ja ei hevosen ikä välttämättä katso sen luonnetta toki kolme ja neljä vuotiaat ovat vielä liian nuoria tunneille, mutta esimerkiksi joku viisi vuotias hevonen voi olla yhtä hyvä tai jopa parempi ratsastaa kuin seitsemän vuotias, se riippuu koulutuksesta ja kuinka aktiivisesti sitä on nuorena opetettu ratsuksi. Joo no tässä vain omia mielipiteitä, toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenään. Nämä ovat vain mielipiteeni! ja niitä saa kai vapaassa maassa tuoda julki ja niistä voi aina oppia. Hyviä hetkiä hevosten parissa kaikille nuorista meihin vanhempiin asti!

        miten ni varusteista parempaa huolta kuin hevosista? Perustelu?
        Juu riitta oli kyllä paras!


      • hop
        täty kirjoitti:

        miten ni varusteista parempaa huolta kuin hevosista? Perustelu?
        Juu riitta oli kyllä paras!

        Eikö ratsastuskouluhevosen/ ponin alaikäraja ole 7 vuotta?
        Myös taluttajalle on määritelty alaikäraja talutustunneille...no eihän niitä ole helppoa toteuttaa.
        4-vuotias on liian nuori tuntikäyttöön :(

        Mitä hevosia siellä Divine-tallilla sitten on vai onko se salaisuus?

        Tätä ketjua kun lukee niin aloittajana valitsisin tyttärelle jonkun muun harrastuksen!!! :DDD


      • hahahaaa
        hop kirjoitti:

        Eikö ratsastuskouluhevosen/ ponin alaikäraja ole 7 vuotta?
        Myös taluttajalle on määritelty alaikäraja talutustunneille...no eihän niitä ole helppoa toteuttaa.
        4-vuotias on liian nuori tuntikäyttöön :(

        Mitä hevosia siellä Divine-tallilla sitten on vai onko se salaisuus?

        Tätä ketjua kun lukee niin aloittajana valitsisin tyttärelle jonkun muun harrastuksen!!! :DDD

        Kylläpä tuloksia omaava nuori ja pidetty yrittäjä paikkakunnalla saa kateellisten puntit tutisemaan. Laittakaa vähän vielä lisää perätöntä huhua ja mustamaalausta niin pääsemme seuraamaan kunnon oikeudenkäyntiä siitä mikä näistä jutuista muka pitää paikkansa.

        Itse olisin jo aiemmista huhuista vienyt päät vadille.


      • ?
        hahahaaa kirjoitti:

        Kylläpä tuloksia omaava nuori ja pidetty yrittäjä paikkakunnalla saa kateellisten puntit tutisemaan. Laittakaa vähän vielä lisää perätöntä huhua ja mustamaalausta niin pääsemme seuraamaan kunnon oikeudenkäyntiä siitä mikä näistä jutuista muka pitää paikkansa.

        Itse olisin jo aiemmista huhuista vienyt päät vadille.

        eikös siellä koiviksessa ole joku uusi iso hevonen tunneilla nyt kun joku on kipeänä? olen kaverini mukana siellä käynyt ja näin sellaisen vieraan hevosen siellä. Ainakin näin sivustakatsojana niin hyvässä kunnossa hevoset ja leppoisa ilmapiiri!


      • tsumous
        ? kirjoitti:

        eikös siellä koiviksessa ole joku uusi iso hevonen tunneilla nyt kun joku on kipeänä? olen kaverini mukana siellä käynyt ja näin sellaisen vieraan hevosen siellä. Ainakin näin sivustakatsojana niin hyvässä kunnossa hevoset ja leppoisa ilmapiiri!

        Jokaisesta tallista ja ihmisestä löytää kyllä heikkoudet ja vahvuudet. Joten nämä keskustelut ovat mielestäni täysin turhia. Hankkikaa ihmiset elämä!


      • Tätsyli
        tsumous kirjoitti:

        Jokaisesta tallista ja ihmisestä löytää kyllä heikkoudet ja vahvuudet. Joten nämä keskustelut ovat mielestäni täysin turhia. Hankkikaa ihmiset elämä!

        Joo no liiottelin hiukan myönnän sen, anteeksi ! Ehkä niistä hevosista kuitenkin pidetään parempaa huolta kuin varusteista, mutta itselle tullut vain sellainen tunne. Kun ratsastustunnin jälkeen muistutellaan koko ajan että kuolaimet pitää pestä hyvin ja suitset voi pyyhkiä, mutta ei sanota että harjaa hevonen hyvin tai pese heppa näin kuumalla... Olen ehkä vainoharhainen tai muuten vain sekasin :) vielä kerran anteeksi lausahdukseni!


      • Ke
        Tätsyli kirjoitti:

        Joo no liiottelin hiukan myönnän sen, anteeksi ! Ehkä niistä hevosista kuitenkin pidetään parempaa huolta kuin varusteista, mutta itselle tullut vain sellainen tunne. Kun ratsastustunnin jälkeen muistutellaan koko ajan että kuolaimet pitää pestä hyvin ja suitset voi pyyhkiä, mutta ei sanota että harjaa hevonen hyvin tai pese heppa näin kuumalla... Olen ehkä vainoharhainen tai muuten vain sekasin :) vielä kerran anteeksi lausahdukseni!

        ainakin meille on tämä uusi ope Sanna tunnin lopussa sanonut että harjatkaa vedellä tai pyyhkikää sienellä hevoset tunnin jälkeen! samoin se lukee myös siellä satulahuoneen seinällä


      • omaaaaaloituys
        Tätsyli kirjoitti:

        Joo no liiottelin hiukan myönnän sen, anteeksi ! Ehkä niistä hevosista kuitenkin pidetään parempaa huolta kuin varusteista, mutta itselle tullut vain sellainen tunne. Kun ratsastustunnin jälkeen muistutellaan koko ajan että kuolaimet pitää pestä hyvin ja suitset voi pyyhkiä, mutta ei sanota että harjaa hevonen hyvin tai pese heppa näin kuumalla... Olen ehkä vainoharhainen tai muuten vain sekasin :) vielä kerran anteeksi lausahdukseni!

        No kai jollekulle tulee mieleen ihan itsekin pestä se hevonen, ilman että jonkun tarvitsee niin itsestäänselvää asiaa erikseen sanoa.. Tuskin kukaan kieltää jos kiikutat pollen pesarille ja peset hiet pois?

        * olettaen että ratsut menee pesarille ;) *


      • Tätsyli
        omaaaaaloituys kirjoitti:

        No kai jollekulle tulee mieleen ihan itsekin pestä se hevonen, ilman että jonkun tarvitsee niin itsestäänselvää asiaa erikseen sanoa.. Tuskin kukaan kieltää jos kiikutat pollen pesarille ja peset hiet pois?

        * olettaen että ratsut menee pesarille ;) *

        Kyllä minä sen hevosen pesenkin, mutta luulisi että ne kuolaimetkin pestään ettei siintä tarvitse erikseen ilmoitella. Eli pointtini oli että kuolainten pesua muistutellaan vaikka se on ihan päivänselvä asia mutta esim hevosten pesua tai harjausta ei muistutella vaikka sekin päivänselvä asia. Joo en osannut ilmaista asiaani oikealla tavalla ja kuten jo aikaisemmin sanoin olen sekaisin :) joten tämän asian voi jättää nyt tähän. Anteeksi etten osannut selittää asiaani oikealla tavalla :D ja olen muutenkin taas selittänyt kaikenlaista outoa, joten kirjoituksiani ei kannata lukea tai ainakaan ymmärtää niitä :D Lämmintä kesää kaikille, minä jätän tämän viestiketjun lukemisen ja vastailun nyt kokonaan pois, ennen kuin kuumuus ja vanhuus tekevät temppunsa ja selitän jotain perättömiä juttuja :D


      • s.1960
        Tätsyli kirjoitti:

        Kyllä minä sen hevosen pesenkin, mutta luulisi että ne kuolaimetkin pestään ettei siintä tarvitse erikseen ilmoitella. Eli pointtini oli että kuolainten pesua muistutellaan vaikka se on ihan päivänselvä asia mutta esim hevosten pesua tai harjausta ei muistutella vaikka sekin päivänselvä asia. Joo en osannut ilmaista asiaani oikealla tavalla ja kuten jo aikaisemmin sanoin olen sekaisin :) joten tämän asian voi jättää nyt tähän. Anteeksi etten osannut selittää asiaani oikealla tavalla :D ja olen muutenkin taas selittänyt kaikenlaista outoa, joten kirjoituksiani ei kannata lukea tai ainakaan ymmärtää niitä :D Lämmintä kesää kaikille, minä jätän tämän viestiketjun lukemisen ja vastailun nyt kokonaan pois, ennen kuin kuumuus ja vanhuus tekevät temppunsa ja selitän jotain perättömiä juttuja :D

        Hevos ihmisenä jo muutaman vuosikymmenen voisin sanoa että Tuntuu tältä paikkakunnalta tulevan uusien yrittäjien suhteen aikamoista kritiikkiä , luulisi tänne mahtuvan talleja eihän täällä seudulla ole kuin yksi ratsastuskoulu (koivurinteentalli) miten ikinä saadaan enemmän hevosharrastajia,hevosia ja enemmän tätä hienoa harrastusta näkyviin tällä seudulla jos se on aina toisten lyttäämistä maan rakoon,juoruilua ja selvää kateutta. tämän kuvanko te "hevosihmiset" haluatte antaa tästä upeasta harrastuksesta!.eikös se ole tärkeintä että jokainen huolehtii niistä omista asioista parhaansa mukaan ennen kun on varaa arvostella muiden toimintaa.Tuskin kellään on tallia jossa ei olisi mitään valitettavaa,toki se olisi pyrkimys varmasti jokaisella tallin pitäjällä.Toivottavasti.
        Tietysti se on eriasia jos hevosten hyvin voinnissa,oloissa,ruokinnassa yms on pahoja laimin lyöntejä niihin toki pitää puuttua, mutta eikö voisi toisten rauhassa antaa yrittää. Kateellisia ja pahan puhujia riittää aina. En vaan jaksa ymmärtää.


      • 1s
        s.1960 kirjoitti:

        Hevos ihmisenä jo muutaman vuosikymmenen voisin sanoa että Tuntuu tältä paikkakunnalta tulevan uusien yrittäjien suhteen aikamoista kritiikkiä , luulisi tänne mahtuvan talleja eihän täällä seudulla ole kuin yksi ratsastuskoulu (koivurinteentalli) miten ikinä saadaan enemmän hevosharrastajia,hevosia ja enemmän tätä hienoa harrastusta näkyviin tällä seudulla jos se on aina toisten lyttäämistä maan rakoon,juoruilua ja selvää kateutta. tämän kuvanko te "hevosihmiset" haluatte antaa tästä upeasta harrastuksesta!.eikös se ole tärkeintä että jokainen huolehtii niistä omista asioista parhaansa mukaan ennen kun on varaa arvostella muiden toimintaa.Tuskin kellään on tallia jossa ei olisi mitään valitettavaa,toki se olisi pyrkimys varmasti jokaisella tallin pitäjällä.Toivottavasti.
        Tietysti se on eriasia jos hevosten hyvin voinnissa,oloissa,ruokinnassa yms on pahoja laimin lyöntejä niihin toki pitää puuttua, mutta eikö voisi toisten rauhassa antaa yrittää. Kateellisia ja pahan puhujia riittää aina. En vaan jaksa ymmärtää.

        Koivurinteen 12 tuntihevosesta on tällähetkellä 8 poissa käytöstä kun ontuu.. Esim kapris joutui menemään tosi paljon tunteja ja hyppäämään 4 kertaa viikossa.. ja Pomokin.
        Nyt on sannan Gesa tunneilla myös satunnaisesti tämän kuun ja menee yhden tunnin päivässä.


      • .......
        1s kirjoitti:

        Koivurinteen 12 tuntihevosesta on tällähetkellä 8 poissa käytöstä kun ontuu.. Esim kapris joutui menemään tosi paljon tunteja ja hyppäämään 4 kertaa viikossa.. ja Pomokin.
        Nyt on sannan Gesa tunneilla myös satunnaisesti tämän kuun ja menee yhden tunnin päivässä.

        Oman käsitykseni mukaan noista Koivurinteen 12 tuntihevosesta on kyllä NELJÄ poissa käytöstä eikä kahdeksan. Ja lisäksi noihin neljään sisältyy Merin kisahevonen, joka muutenkin oli vain satunnaisesti tunneilla. Ja on kyllä tuntikalustoon saatu ihan lähipäivinä vahvistusta, että olkaa vaan hyvät ja tarkistakaa faktat ennenkun tulette tänne huutelemaan :)

        On se niin harmillista lukea näitä, kun uskoakseni ihan aikuiset ihmiset täällä keksii muista pahaa sanottavaa ja nimettömänä kirjoittavat tänne. Joko ei ole kateudella täällä Kymenlaaksossa rajaa tai sitten on joillakin käynyt aika pitkäksi..


      • tuntsari.
        ....... kirjoitti:

        Oman käsitykseni mukaan noista Koivurinteen 12 tuntihevosesta on kyllä NELJÄ poissa käytöstä eikä kahdeksan. Ja lisäksi noihin neljään sisältyy Merin kisahevonen, joka muutenkin oli vain satunnaisesti tunneilla. Ja on kyllä tuntikalustoon saatu ihan lähipäivinä vahvistusta, että olkaa vaan hyvät ja tarkistakaa faktat ennenkun tulette tänne huutelemaan :)

        On se niin harmillista lukea näitä, kun uskoakseni ihan aikuiset ihmiset täällä keksii muista pahaa sanottavaa ja nimettömänä kirjoittavat tänne. Joko ei ole kateudella täällä Kymenlaaksossa rajaa tai sitten on joillakin käynyt aika pitkäksi..

        samaa mieltä kuin ......., toisekseen, itse käyn koivurinteessä ja Pomo ei kyllä ole tehnyt kuin 1-2h/pvä joten ei varmasti ole hypännyt 4 x vko. kesällä oli estekurssi, jossa luonnollisesti hypätään? mutta ei tietenkään isoja päivittäin vaan hevosia ajatellen. Kurjaa tälläinen mustamaalaus ja vastakkain asettelu, kaikki valitsee itse missä ratsastavat, mutta täytyykö täällä netissä keksiä paikoista päättömiä valheita? käykää paikan päällä katsomassa tai soitelkaa opettajille sillähän se selviää! hauskaa kesän jatkoa vaan kaikille ja laitetaan tästä lähtien vain faktoja kehiin kiitos :)


      • cezz
        tuntsari. kirjoitti:

        samaa mieltä kuin ......., toisekseen, itse käyn koivurinteessä ja Pomo ei kyllä ole tehnyt kuin 1-2h/pvä joten ei varmasti ole hypännyt 4 x vko. kesällä oli estekurssi, jossa luonnollisesti hypätään? mutta ei tietenkään isoja päivittäin vaan hevosia ajatellen. Kurjaa tälläinen mustamaalaus ja vastakkain asettelu, kaikki valitsee itse missä ratsastavat, mutta täytyykö täällä netissä keksiä paikoista päättömiä valheita? käykää paikan päällä katsomassa tai soitelkaa opettajille sillähän se selviää! hauskaa kesän jatkoa vaan kaikille ja laitetaan tästä lähtien vain faktoja kehiin kiitos :)

        Nyt on näköjään keskustelu lähtenyt sellaisille raiteille että lienee parempi hieman oikaista vääriä tietoja (niinkuin muutama muu on jo onneksi ehtinyt tekemäänkin).

        Tosiaan, 12 tuntihevosesta 4 on tällä hetkellä poissa käytöstä. Lähes 20 vuotta eri ratsastuskoulujen oppilaana ratsastaneena voin kokemuksella sanoa, että on jokseenkin normaalia että tuntihevoset eivät ole terveinä 365 päivää vuodessa, kuten eivät ole ihmisetkään. On toki huonoa tuuria jos monta hevosta samaan aikaan sattuu olemaan sairaslomalla, mutta pääasiassa Koivurinteen hevoset ovat olleet terveinä ja suurimman osan ajasta kaikki hevoset tunneilla.

        Koivurinteessä kaikki asiat on aina tehty ja tullaan tekemään tulevaisuudessakin hevosten ehdoilla, niitä kunnioittaen ja niiden parasta ajatellen. Muista asioista voi toki olla eri mieltä ja jokaisella on täysi oikeus omaan kantaansa, mutta sitä faktaa ei kukaan voi kiistää että hevosten hyvinvoinnissa tai niiden hoidossa olisi ikinä ollut mitään sanomista. Monella mulla tallilla sen sijaan olisi vielä paljon opittavaa turvallisesta ja asianmukaisesta toiminnasta.


      • muistinikuva
        cezz kirjoitti:

        Nyt on näköjään keskustelu lähtenyt sellaisille raiteille että lienee parempi hieman oikaista vääriä tietoja (niinkuin muutama muu on jo onneksi ehtinyt tekemäänkin).

        Tosiaan, 12 tuntihevosesta 4 on tällä hetkellä poissa käytöstä. Lähes 20 vuotta eri ratsastuskoulujen oppilaana ratsastaneena voin kokemuksella sanoa, että on jokseenkin normaalia että tuntihevoset eivät ole terveinä 365 päivää vuodessa, kuten eivät ole ihmisetkään. On toki huonoa tuuria jos monta hevosta samaan aikaan sattuu olemaan sairaslomalla, mutta pääasiassa Koivurinteen hevoset ovat olleet terveinä ja suurimman osan ajasta kaikki hevoset tunneilla.

        Koivurinteessä kaikki asiat on aina tehty ja tullaan tekemään tulevaisuudessakin hevosten ehdoilla, niitä kunnioittaen ja niiden parasta ajatellen. Muista asioista voi toki olla eri mieltä ja jokaisella on täysi oikeus omaan kantaansa, mutta sitä faktaa ei kukaan voi kiistää että hevosten hyvinvoinnissa tai niiden hoidossa olisi ikinä ollut mitään sanomista. Monella mulla tallilla sen sijaan olisi vielä paljon opittavaa turvallisesta ja asianmukaisesta toiminnasta.

        "mutta sitä faktaa ei kukaan voi kiistää että hevosten hyvinvoinnissa tai niiden hoidossa olisi ikinä ollut mitään sanomista."

        Tästä olen eri mieltä erään hevosen kohdalla jonka muistan lähteneen tuolta rumassa kunnossa. En tiedä miksi sen ruokinta oli mennyt pieleen, mutta hevosen ruokahalussa ei ollut mitään vikaa ja se alkoi uudessa paikassa komistumaan välittömästi. Syy on voinut toki olla täysin hevosesta johtuva fyysinen, mutta sen verran näitä laihtuneita on kyllä nähty että harvoin siitä on kyse. Sairaat hevoset eivät syö uudessakaan paikassa heti ensimmäisestä päivästä alkaen normaalisti, se seikka tuki vahvasti silloin käsitystäni siitä, että senaikainen ruokkija ei oikein osannut asiaansa sen hevosen kohdalla.

        Muutoinhan uskon että hevosista pidetään ihan huolta ja tiedän varsin hyvin ettei yksi laiha tee koko tallista huonoa. Kyseisen hevosen tapaus oli vaan ihan simppeli, muutos ruokintaan. Hevosten ruokinta ei ole aina ihan helpointa homma. Jotkut tarttee enemmän kuin toiset ja toisenlaista.


      • Long
        muistinikuva kirjoitti:

        "mutta sitä faktaa ei kukaan voi kiistää että hevosten hyvinvoinnissa tai niiden hoidossa olisi ikinä ollut mitään sanomista."

        Tästä olen eri mieltä erään hevosen kohdalla jonka muistan lähteneen tuolta rumassa kunnossa. En tiedä miksi sen ruokinta oli mennyt pieleen, mutta hevosen ruokahalussa ei ollut mitään vikaa ja se alkoi uudessa paikassa komistumaan välittömästi. Syy on voinut toki olla täysin hevosesta johtuva fyysinen, mutta sen verran näitä laihtuneita on kyllä nähty että harvoin siitä on kyse. Sairaat hevoset eivät syö uudessakaan paikassa heti ensimmäisestä päivästä alkaen normaalisti, se seikka tuki vahvasti silloin käsitystäni siitä, että senaikainen ruokkija ei oikein osannut asiaansa sen hevosen kohdalla.

        Muutoinhan uskon että hevosista pidetään ihan huolta ja tiedän varsin hyvin ettei yksi laiha tee koko tallista huonoa. Kyseisen hevosen tapaus oli vaan ihan simppeli, muutos ruokintaan. Hevosten ruokinta ei ole aina ihan helpointa homma. Jotkut tarttee enemmän kuin toiset ja toisenlaista.

        Osta sille tyttärelle oma hevonen ja hommaa kunnollinen valmentaja, niin ei tarvi pelleillä näillä Haminan ns.ratsastuskouluilla.


      • ,.s
        Long kirjoitti:

        Osta sille tyttärelle oma hevonen ja hommaa kunnollinen valmentaja, niin ei tarvi pelleillä näillä Haminan ns.ratsastuskouluilla.

        Jos merin kisahevosella sartiaa tarkoitatte niin se oli kyllä IHAN normaalisti tunneilla.. Jos killeä niiin se oli satunnaisesti ja nyt ei ole koivurinteessä. Ja kun se oli tunneilla siinä vaiheessa meri ei edes mennyt sillä..
        Ja sartia oli normaalisti, keskiviikkoisin vain meri meni sillä kun oli estevalmennuksessa.
        ja sillä uudella hevosellahan vain meri on nyt ratsastellut. Varmaan taas merille uusi hevonen vaikka vanhoillakaan ei jaksa ratsastaa..


      • tuntsari.
        ,.s kirjoitti:

        Jos merin kisahevosella sartiaa tarkoitatte niin se oli kyllä IHAN normaalisti tunneilla.. Jos killeä niiin se oli satunnaisesti ja nyt ei ole koivurinteessä. Ja kun se oli tunneilla siinä vaiheessa meri ei edes mennyt sillä..
        Ja sartia oli normaalisti, keskiviikkoisin vain meri meni sillä kun oli estevalmennuksessa.
        ja sillä uudella hevosellahan vain meri on nyt ratsastellut. Varmaan taas merille uusi hevonen vaikka vanhoillakaan ei jaksa ratsastaa..

        ja sinulle ,.s ei ole tullut mieleen että uusi hevonen pitää ensin rauhassa totuttaa tallin rutiineihin ja muihin hevosiin eikä pamauttaa suoraan tunneille? sehän on sitä hevosen hyvinvoinnista huolehtimista. jos hevonen on ollut tallissa 3 päivää niin aika nopeasti olet selvittänyt näitä sun "faktoja". ja todella asiattomia kommentteja ihmisistä nimellään.


      • lopetusoisjees
        tuntsari. kirjoitti:

        ja sinulle ,.s ei ole tullut mieleen että uusi hevonen pitää ensin rauhassa totuttaa tallin rutiineihin ja muihin hevosiin eikä pamauttaa suoraan tunneille? sehän on sitä hevosen hyvinvoinnista huolehtimista. jos hevonen on ollut tallissa 3 päivää niin aika nopeasti olet selvittänyt näitä sun "faktoja". ja todella asiattomia kommentteja ihmisistä nimellään.

        Kattokaa ihmiset millon tää koko keskustelu on alotettu!!!! Sen vois ehkä lopettaa, eiköhän se alottaja ole tullut jo johonkin päätökseen. Perustakaa oma juorupalsta jonnekin muualle.


      • kaikkeasitkuule
        tuntsari. kirjoitti:

        ja sinulle ,.s ei ole tullut mieleen että uusi hevonen pitää ensin rauhassa totuttaa tallin rutiineihin ja muihin hevosiin eikä pamauttaa suoraan tunneille? sehän on sitä hevosen hyvinvoinnista huolehtimista. jos hevonen on ollut tallissa 3 päivää niin aika nopeasti olet selvittänyt näitä sun "faktoja". ja todella asiattomia kommentteja ihmisistä nimellään.

        Paskat niitä hevosia tarvii rauhassa "totuttaa rutiineihin"! Saman tien sinne porukkaan vaan, vaikka osaavampi ratsastaja selässä, sitä se joutuu kumminkin tekemään. Siinä ne samalla tottuu, jos joku stressaa, se ressaa sen hetken ja silloin se osaavampi käsittelijä on paikallaan, muuten on ihan turha kerätä paineita hevoselle. Hevosen käytöksen mukaan sopiva ridaaja sille. Ja kun hevonen on ostettu ratsastuskouluun, sopii olettaa että sen on ostotilanteessa todettu soveltuvan siihen käyttöön ja hälisevään ympäristöön = eli se on kutakuinkin hyvähermoinen hevonen ja osaa muiden hevosten kanssa olla ja kärsii kyllä samaan aikaan paikkansa oppimisen tarhassa ja työskentelemään kentällä.

        Enkä mä tarkoita sitä että täysi rullinki heti päälle, jos hevonen on ollutkin vähällä liikkeellä ennen ratsastuskouluun tuloa tms, mutta sitä että tuo totuttelu varsinaisesti on ihan turhaa, kyllä hevosen voi laittaa alusta asti tekemään. Tai no ratsuväessä moni luulee että tuommoiset totuttelujaksot jotenkin on pakollisia..


      • vm.79
        kaikkeasitkuule kirjoitti:

        Paskat niitä hevosia tarvii rauhassa "totuttaa rutiineihin"! Saman tien sinne porukkaan vaan, vaikka osaavampi ratsastaja selässä, sitä se joutuu kumminkin tekemään. Siinä ne samalla tottuu, jos joku stressaa, se ressaa sen hetken ja silloin se osaavampi käsittelijä on paikallaan, muuten on ihan turha kerätä paineita hevoselle. Hevosen käytöksen mukaan sopiva ridaaja sille. Ja kun hevonen on ostettu ratsastuskouluun, sopii olettaa että sen on ostotilanteessa todettu soveltuvan siihen käyttöön ja hälisevään ympäristöön = eli se on kutakuinkin hyvähermoinen hevonen ja osaa muiden hevosten kanssa olla ja kärsii kyllä samaan aikaan paikkansa oppimisen tarhassa ja työskentelemään kentällä.

        Enkä mä tarkoita sitä että täysi rullinki heti päälle, jos hevonen on ollutkin vähällä liikkeellä ennen ratsastuskouluun tuloa tms, mutta sitä että tuo totuttelu varsinaisesti on ihan turhaa, kyllä hevosen voi laittaa alusta asti tekemään. Tai no ratsuväessä moni luulee että tuommoiset totuttelujaksot jotenkin on pakollisia..

        Se on oikein hyvä juttu et tänne tulee muitakin talleja. On varaa valita missä käy. Itse pidän Nooran opetuksesta ja Noora ihmisenä on erittäin mukava! Hevoset ovat herkkiä ja liikkuvat omalla moottorilla, toisin kuin siellä koiviksella...
        Ehkä koiviskin kaipaisi hieman kalustuksen uudistamista. Samat hepat siellä pyörinee jo aika kauan, ei ihme että ovat kovasti potkittavaa mallia. (oma mielipiteeni siis).
        Makuasia kuitenkin, ken tykkää ratsastaa missäkin. Täällä vaan kilvan koetaan mustamaalata talleja ja ihmisiä, joten antakaahan jo olla!


      • O
        vm.79 kirjoitti:

        Se on oikein hyvä juttu et tänne tulee muitakin talleja. On varaa valita missä käy. Itse pidän Nooran opetuksesta ja Noora ihmisenä on erittäin mukava! Hevoset ovat herkkiä ja liikkuvat omalla moottorilla, toisin kuin siellä koiviksella...
        Ehkä koiviskin kaipaisi hieman kalustuksen uudistamista. Samat hepat siellä pyörinee jo aika kauan, ei ihme että ovat kovasti potkittavaa mallia. (oma mielipiteeni siis).
        Makuasia kuitenkin, ken tykkää ratsastaa missäkin. Täällä vaan kilvan koetaan mustamaalata talleja ja ihmisiä, joten antakaahan jo olla!

        Itse olen joskus muutaman kerran koiviksessa käynyt ja muistoksi sain törkeen kalliit hinnat ja huonon kuvan tallin ilmapiiristä. Talli oli ihan siisti, hevoset näytti voivan hyvin ja maneesikin ok, mutta opettajat ja tallin omistajat näytti olevan ainoastaan rahan perässä ja itsensä kehujia.
        Nykyään käyn Kovolassa ratsastamassa, siellä n. 8€ halvemmat hinnat ja mukavempi harrastus ympäristö, sekä tasokasta opetusta josta on mahdollisuus edetä omaan tavotteeseen.


      • yks vaa...
        O kirjoitti:

        Itse olen joskus muutaman kerran koiviksessa käynyt ja muistoksi sain törkeen kalliit hinnat ja huonon kuvan tallin ilmapiiristä. Talli oli ihan siisti, hevoset näytti voivan hyvin ja maneesikin ok, mutta opettajat ja tallin omistajat näytti olevan ainoastaan rahan perässä ja itsensä kehujia.
        Nykyään käyn Kovolassa ratsastamassa, siellä n. 8€ halvemmat hinnat ja mukavempi harrastus ympäristö, sekä tasokasta opetusta josta on mahdollisuus edetä omaan tavotteeseen.

        olen ratsastanut 7 vuotta..käyn srl hyväksymällä tallilla 3 kertaa viikossaja lomilla enemmän..koulutan yhtä shettistä :DD siellä on monia jotka on alkeistunnilla tahma tassuja mutta kun selkään nousee tasokas niin tulee todella hienoja hevosia :) kaikkien tallien hevoset ei osaa muuntautua yhtä hyvin,noilla hevosilla kisataan myös alue-kisoissa ja ne tekee myös alkeis-tunteja..ponia jota koulutan niin jos se haluaa alussa päästää höyryjä ja pukitella niin annan se on hyväksi :D


      • yks vaa...
        yks vaa... kirjoitti:

        olen ratsastanut 7 vuotta..käyn srl hyväksymällä tallilla 3 kertaa viikossaja lomilla enemmän..koulutan yhtä shettistä :DD siellä on monia jotka on alkeistunnilla tahma tassuja mutta kun selkään nousee tasokas niin tulee todella hienoja hevosia :) kaikkien tallien hevoset ei osaa muuntautua yhtä hyvin,noilla hevosilla kisataan myös alue-kisoissa ja ne tekee myös alkeis-tunteja..ponia jota koulutan niin jos se haluaa alussa päästää höyryjä ja pukitella niin annan se on hyväksi :D

        ja haittaako jos se tippuu jos on niin lissu että vaatteet ei saa likaantua tai sattua ni kannattais harkita vaihtaa harrastusta..


    • Kiova07

      Mitä on tapahtunut koivurinteen tallille... Muutto takaisin paikkakunnalle neljän vuoden jälkeen ja ajattelin varata tuntia, mutta missä on entiset opettajat ja minne on hävinneet hevosista Pomo (Gladiators) ja iki-ihana Humu??
      Ketjua lukiessani tuntuu kuin olisi muitakin muutoksia tapahtunut.

      • julle:(

        Eli Humu on lopetettu ja POmo on Merjalla..


    • Opettajista ei tieto

      Pomo ja Humu ns. sairaseläkkeellä, eli ei tunneilla enää.

    • HALUUN TIETOJA

      Heippa!
      Voisinko alkaa vuokraamaan jotain ponia n. kerranviikossa?
      olen ratsastanut 2-3v ja olen siis 13 vuotias :D
      olen:
      mennyt puomeja,
      maastoillut,
      hyppinyt pikkuristikoita (isompiakin voisin),
      laukanvaihtoja,
      yms...


      KIRJOITELKAA JA VASTAILKAA!

      • kyynikäs

        heh, kai sulle joku poni voi jostain löytyä, mikäli omistaja samalla vahtii kaikkea mitä teet.. noihin tietoihin perustuen sua ei yksinään saa päästää mihinkään, varsinkaan maastoon.


    • HALUUN TIETOJA

      kiva kun joku vastas :D

      • pruuuttt

        Otappa yhteyttä suoraan ko ratsastuskouluun, niin tietoa saat varmasti nopeammin ja luotettavammin. Yhteystietoja löytyy vaikkapa googlettamalla.
        Ponin vuokraajien kannattaa katsoa esim. hevostalli. net , sieltä löytynee....
        Tosin luulen, että kannattaa kuitenkin käydä ihan ratsastuskoulu tunneilla opettelemassa vielä, jokunen vuosi lisää. Taitoa ei vielä hirveästi kerry parissa vuodessa. Hauskaa kevättä kaikille hevostelijoille =)


    • kyynikäs

      Ratsastuskouluissa on suuri riski olla oppimatta juuri mitään muuta kuin ratsastelua ja siinäkin hyvin vähän jos hevoset ovat liian helppoja.

      Jos olosuhteiden pakosta siis joudut käymään vain ratsastuskoulussa ( ylipäätään ratsutallilla ), älä kysele miltään teineiltä hevosenhoito-ohjeita, mene suoraan tallityöntekijöiden lahkeeseen. Älä ole kumminkaan heidän tiellään kun he tekevät töitä ja jos palaute on jäätävää, ymmärrä jättää heidän rauhaan. Toki, voihan joku nuori olla yllättävän pätevä ja kertoilla ihan asiallisiakin juttuja, mutta lähdetään nyt siitä että he eivät osaa paljoa muuta kuin kikattaa tallissa joten hakeudu tallin ammattitaitoisimman ihmisen luokse kyselemään.

      Muista aina se, että vuokraat tai mitä hyvänsä teet hevosten kanssa, niin epäoleellisinta loppujen lopuksi on kuitenkin se, osaatko hyppiä jotain pikkuristikoita tai tehdä laukanvaihtoja.

      Ratsastelijoita löytyy pilvin pimein, mutta hevosmiestaitoisia ihan huomattavan paljon vähemmän.

    • Tourist*

      Voi ei! Mitä Pomolle kävi?

      • ggrrrrrr......

        Pomolle ei ole käynyt mitään, vaan on viettämässä hyvin ansaittuja eläkepäiviä, eil voi hyvin ja nauttii hyvästä hoidosta ja elämästään.


    • Tourist*

      No hyvä :) Pomolle terkkuja! Se on hieno hevonen.

    • HALUUN TIETOJA

      Nyt olen hypännyt jo isompia ja osaan tehdä (:

    • Koahaminaan

      Mikähän on tallien tilanne tällä hetkellä... Muutin hiljattain Haminaan Kouvolasta. Mistä aikuisratsastaja löytäisi mukavan ratsastustallin? Hyvät hevoset, mahdollisuus valmennuksiin, maneesi ja siisteys on kaikki isoja plussia. :) Kiitos jos joku vastaa!

      • Haminassaeitapahdu

        Ei taida olla nyt toiminnassa tuollasia kuin hevoshovi. Siellä on maneesi ja ihan hyvä meininki. Sitte on se momentum tms. kävin kaksi kertaa, kummallakaan kerralla itse opettaja ei pitäny tuntia :/ ja siel on vaan ulkokenttä eli sään armoilla mennään...


      • Ratsastamaan

        Ryhlyn talli virolahdella (lähellä Klamilan kylää) järjestää valmennuksia. Mutta siellä on erikoinen, liukas pohjamateriaali maneesissa. Esim. estevalkussa ei oikein toimi. =/ mutta talliväki on mukavaa. Sinne ajaa ehkä puoli tuntia / 45 min haminasta.


    • 1942

      No onhan Haminassa montakin tallia joissa järjestetään tunteja. Mutta maneesia ei vaan löydy kaikista.

    • Haminalaisia

      9- ja 11-vuotiaat (tyttö ja poika) haluis alottaa ratsastusharrastuksen. Mikä ois siisti ja mukava talli? Aloittaisimme ehkä keväällä, ainakin poika kovasti haluaisi hevosia hoitamaan. :) itselläni ei ole kokemusta, sukulaistyttö ratsasti joskus putuksella, jota ei enää taida olla olemassakaan.

      • juujoo

        E.S Riding Club on tietääkseni aina ollut hyvä paikka. Vähän joutuu Haminasta ajamaan kyllä. miksei Momentum myös, on Kolsilassa.


    • Ohhohhhh

      Tää ketju on 11 vuotta vanha :0

    • heppa-hullu

      Joku näkyi kuitenkin nostaneen :)

      Hevoshovia suosittelen, tuntihevoset mukavia ja hyvin hoidettuja. Tunteja taitaa olla kaiken tasoisille, kannattaa olla yhteydessä etukäteen niin pystyvät katsomaan teille sopivan tunnin/ryhmän. Myös yksityis- ja pienryhmätunteja voi kysyä. Ainakin itselle ns satulaan palanneena olen päässyt kivasti alkuun siellä.

    • Anonyymi

      Kataja suolla on hyvä talli jonka nimi on kotkan ratsastajat löytyy talutusta ja opetusta ja kisoja 😊🐴

    • Anonyymi

      Mikä on tällä hetkellä Hevoshovin tilanne, millainen on opetus ja opetuksen taso? Entä hevoset, jossain vaiheessa kuulin ettei montaa aloittelijalle sopivaa ponia/hevosta käytössä.

      • Anonyymi

        Hevoshovissa todella tasokas opetus, poneja ja hevosia löytyy eri tasoisille ratsastajille. Itse käynyt n 2 vuotta tunneilla ja en kyllä ihan heti tallia vaihda.


    • Anonyymi

      Kotkan ratsastajat katajasuolla kotkassa hyvä opetus ystävällinen henkilökunta ihanat hevoset ja ponit

    • Anonyymi

      Hei hyppä sinä wolt tyttö vaan hyppää vaan wolt aisan päälle jos pientä pimperoas kutittaa wolt tyttö wolt tyyttö hyppää sinä vaan saat aasin aisaa joka reikään vaan wolt tyttö wolt tytt hyppää sinä vaan isäskin aisaa saa innoiss et parta värisee wolt tyttö katso vieressä vaan kun wolt mihen aisa isääs uppoaa wol tyttö kutittaako pimperroo 5 egee siitä saat on kuulemmaa huono laatustaa pimperoo wolt tyytö

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe