elämä roaccutanin jälkeen..

Olen nyt syönyt 4kk isotretinoin ratiopharmia,eli roaccutania vastaavaa. Iso sileni jo kuukauden syömisen jälkeen normaalin näköiseksi, eikä tilanne ole muuttunut sen jälkeen. Nyt pelottaa kun kuuria on 3 vk jäljellä, että miten jatko? Tuleeko näpyt ja mustapäät takaisin.Paksuneeko iho taas ja alkaako hiukset rasvoittumaan. Olen pärjännyt tosi hyvin kuurin kanssa, huulten kuivumista lukuunottamatta ei pahemmin muita oireita. Ennen sai pestä hiukset kerran päivässä ainakin ja nyt on ollut ihanaa, ettei tarvitse aina juosta aamulla ekana suihkuun.

Tämän jo kokeneet, hjälp...
64410
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Olen ollut nyt noin kuukauden syömättä Roaccuttania (siis takanapäin about 6kk:n Roaccutan kuuri) ja hiukset ovat alkaaneet rasvoittumaan, iho ja huulet eivät ole enään kuivat ja hilseilevät. Mutta akne ei vielä tosin ole "palautunut" mikä on hyvä juttu... niin ja toki voit pyytää ihotautilääkäriltäsi jotain voidetta Roaccutani kuurin jälkeen, mikä pitäisi finnit kurissa, esim. avitcin on ainakin mulla tehonnut... et ehdottelet vaan lääkärillesi mm. tätä ainetta, et sehän sitten paremmin tietää mikä aine sopii millekin iholle... Aknen paraneminen on tosin pitkäaikaista ja hermoja raastavaa, mutta täytyy kestää ja hyväksyä tilanne... stemiä sulle (",)

Äänestä

Hei!

Itse söin n. vuoden Roaccuttania melko vaikeaan akneen. Lopetin kuurin n. puolitoista vuotta sitten ja akne on pysynyt poissa. Iho ja hiukset rasvoittuvat tällä hetkellä "normaalisti", eikä siitä ole haittaa. Yhtään isoa ja kipeää finniä ei ole kuurin jälkeen kasvoihini tullut, mutta toki muutama pieni. Iho näyttää kuitenkin edelleen hyvältä ja monet ovat jopa ihmetelleet, olenko tosiaan joskus kärsinyt aknesta. Pieniä arpia on vielä kuitenkin jäljellä, mutta nehän säilyvät ainiaan. Sinun kuurisi on paljon lyhyempi, mutta lääkärisi on varmasti laskenut sen riittävän sinun tapauksessasi. Jos akne on taltutettu kunnolla, niin eiköhän tuloksetkin ole melko pysyviä tai ainakin pitkäaikaisia.

Äänestä

Mä söin 3kk kuurin. Nyt kuurin loppumisesta on 2kk, hiusten rasvoittuminen on palannut, mutta iho ei rasvoitu enää samalla tavalla kuin ennen. saattaa kyllä olla tilapäistä, mutta toivon etteivät finnit enää tule takaisin..

Äänestä

Hei !

Minä söin Roacuttania joskus 1988-1992, siis
noin 4 v. Mulla oli ruusuakne ja suunympärystulehdus. Ihoni parannuttua lopetin kuurin (kuurit). Sen jälkeen en ole kärsinyt ko. sairauksista uudelleen. Roacuttanhan on sellainen lääke, että jos se tehoaa, niin silloin siitä saa elämänikäisen suojan, joten hoida kuurisi hyvillä mielin loppuun ja odota tuloksia. Uskon, että sulla se on tehonnut, koska ihosi on parantunut.
Onnea, pidetään peukkuja!!!!

Äänestä

Minä otin Roaa noin 5kk ja juuri viikko sitten lopetin ja hyvä tulos on.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nana kirjoitti:

Olen nyt syönyt 4kk isotretinoin ratiopharmia,eli roaccutania vastaavaa. Iso sileni jo kuukauden syömisen jälkeen normaalin näköiseksi, eikä tilanne ole muuttunut sen jälkeen. Nyt pelottaa kun kuuria on 3 vk jäljellä, että miten jatko? Tuleeko näpyt ja mustapäät takaisin.Paksuneeko iho taas ja alkaako hiukset rasvoittumaan. Olen pärjännyt tosi hyvin kuurin kanssa, huulten kuivumista lukuunottamatta ei pahemmin muita oireita. Ennen sai pestä hiukset kerran päivässä ainakin ja nyt on ollut ihanaa, ettei tarvitse aina juosta aamulla ekana suihkuun.

Tämän jo kokeneet, hjälp...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu