olen istunut tunnin 10 hengen texas pöydässä, ja saanut kahdet kortit joilla voi mennä floppia katsomaan: heti toisessa jaossa sain AA, jolla hävisin J7s. toinen käsi jolla "vapaaehtoisesti" katsoin flopin oli J9s, jolla en tietenkään voittanut. ai niin olinhan minulla 99, jolla hävisin KK.
mitä tehdä kun
24
2532
Vastaukset
- Kerrohan
Niin kerrohan!
- Nikke-79
Mikä positio, paljonko reissasit?
- suurista
Nikke-79 kirjoitti:
Mikä positio, paljonko reissasit?
yhdellä suurella pokerisaitilla.
olen jauhanut tiukasti 10 hengen 5/10 sentin pöydässä. äsken pääsin jo melkein omille, mutta QQ sulivat turnissa kun pöytään tuli toinen jätkä. mutta just äsken jj kädessä, ja sain flopista jätkän, ja kohta pöydässä minulla täyskäsi. lopussa oli tuuria, riveristä tuli ässä, onneksi kellään ei ollut ässää kädessä, olisi ollut suurempi täyskäsi. tiukasti mennään, kohta olen voitolla tästä tiukasta pöydästä. - ja kaksi paria siitä
suurista kirjoitti:
olen jauhanut tiukasti 10 hengen 5/10 sentin pöydässä. äsken pääsin jo melkein omille, mutta QQ sulivat turnissa kun pöytään tuli toinen jätkä. mutta just äsken jj kädessä, ja sain flopista jätkän, ja kohta pöydässä minulla täyskäsi. lopussa oli tuuria, riveristä tuli ässä, onneksi kellään ei ollut ässää kädessä, olisi ollut suurempi täyskäsi. tiukasti mennään, kohta olen voitolla tästä tiukasta pöydästä.äsken big blindissä paskin aloituskäsi 2-7 ja kas kumma flopista minulle kaksi paria, mutta pöydässä värinveto. ja eikös molemmat vastustajat sen saaneet. nyt olisi ollut riveristä sen onnenkantamoisen paikka eli 2 tai seiska. mutta onnella ei pokerissa pärjätä.
- Please
ja kaksi paria siitä kirjoitti:
äsken big blindissä paskin aloituskäsi 2-7 ja kas kumma flopista minulle kaksi paria, mutta pöydässä värinveto. ja eikös molemmat vastustajat sen saaneet. nyt olisi ollut riveristä sen onnenkantamoisen paikka eli 2 tai seiska. mutta onnella ei pokerissa pärjätä.
Kerro nyt ihmeessä!
- hävitä
suurista kirjoitti:
olen jauhanut tiukasti 10 hengen 5/10 sentin pöydässä. äsken pääsin jo melkein omille, mutta QQ sulivat turnissa kun pöytään tuli toinen jätkä. mutta just äsken jj kädessä, ja sain flopista jätkän, ja kohta pöydässä minulla täyskäsi. lopussa oli tuuria, riveristä tuli ässä, onneksi kellään ei ollut ässää kädessä, olisi ollut suurempi täyskäsi. tiukasti mennään, kohta olen voitolla tästä tiukasta pöydästä.et olis hävinnyt vaikka jollakin olisi ollutkin se ässä. sillähän olisi vasta ollut ässä pari tai kahdet parit sun täkäriä vastaan. Tietenkin on mahdollista että olishan sillä voinut olla lisänä se neljäs J tai joku muu niistä korteista mitä tuli pöytään mutta se on jo epätodennäköistä
- nmnm
Vastaus on helppo, jos olet voitolla. Odotat vain hyviä käsiä. Tilanne muuttuu jos olet häviöllä, silloin on pakko pelata huonompiakin käsiä, ettei mene koko yö.
- keittäää
ensin hävisin AK:lla J7. preflopissa reissasin.
flopista vastustajalle J. ja turnista J lisää.
seuraavassa jaossa 4-2 ristillä lähdin mukaan. sain värinvedon, joka turnilla onnistui. ja sitten toivomaan ettei riverillä ristiä pöytään.
ja arvaattekin lopun: riveriltä risti. meitä oli kolme jäljellä. ja vastustaja näyttää käden ässä risti jotain. hard rock halleluja.
nyt voi sanoa että kortti ei käy. - jatkuu
keittäää kirjoitti:
ensin hävisin AK:lla J7. preflopissa reissasin.
flopista vastustajalle J. ja turnista J lisää.
seuraavassa jaossa 4-2 ristillä lähdin mukaan. sain värinvedon, joka turnilla onnistui. ja sitten toivomaan ettei riverillä ristiä pöytään.
ja arvaattekin lopun: riveriltä risti. meitä oli kolme jäljellä. ja vastustaja näyttää käden ässä risti jotain. hard rock halleluja.
nyt voi sanoa että kortti ei käy.5-2 samaa ja flopista sain kaksi paria.
vastustajalla kädessä AA. riveristä ainut kortti joka häntä auttaisi olisi A. ja tietenkin hän sai sen. en tiedä millä hän sen sai. mutta sai kuitenkin. - AK---
jatkuu kirjoitti:
5-2 samaa ja flopista sain kaksi paria.
vastustajalla kädessä AA. riveristä ainut kortti joka häntä auttaisi olisi A. ja tietenkin hän sai sen. en tiedä millä hän sen sai. mutta sai kuitenkin.tietysti hävisin kurkoilla AK:lle.
olen pari kättä vienyt. silti kolme dollaria pöytään miinuksella. - jakoa
AK--- kirjoitti:
tietysti hävisin kurkoilla AK:lle.
olen pari kättä vienyt. silti kolme dollaria pöytään miinuksella.ensin häviän kolmella ässällä suoralle.
sitten häviän AK pöydästä saan kaksi KK kyytipojaksi. ja arvatkaa mitä. vastustaja saa riveriltä värin minun kolmea kurkoa ja ässähaita vastaan. - saldoa..
jakoa kirjoitti:
ensin häviän kolmella ässällä suoralle.
sitten häviän AK pöydästä saan kaksi KK kyytipojaksi. ja arvatkaa mitä. vastustaja saa riveriltä värin minun kolmea kurkoa ja ässähaita vastaan.neljä kertaa QQ kädessä, en kertaakaan voittanut.
AK viisi kertaa kädessä , en kertaakaan voittanut.
noin kymmenen kertaa käynyt niin, että vastustaja vetää riveriltä sen tarvitsemansa kortin.
illan huipensi nuo kaksi perättäistä jakoa. ensin kolmella ässällä häviän suoralle riveriltä.
sitten kolmella kurkolla vihu vetää värin riverillä. pelattu putkeen noin 7-8 tuntia, aloituskorttien kanssa oppikirjamaisen tiukasti, tappiolla pöytään 4,5 dollaria. aikaisemmin olisin katkennut, nyt oikeastaan huvittaa. vaikka saa mitä käteen, tietää että tänään sillä ei voita - riverillä tulee noutaja. se oli illan teema. - muuta
saldoa.. kirjoitti:
neljä kertaa QQ kädessä, en kertaakaan voittanut.
AK viisi kertaa kädessä , en kertaakaan voittanut.
noin kymmenen kertaa käynyt niin, että vastustaja vetää riveriltä sen tarvitsemansa kortin.
illan huipensi nuo kaksi perättäistä jakoa. ensin kolmella ässällä häviän suoralle riveriltä.
sitten kolmella kurkolla vihu vetää värin riverillä. pelattu putkeen noin 7-8 tuntia, aloituskorttien kanssa oppikirjamaisen tiukasti, tappiolla pöytään 4,5 dollaria. aikaisemmin olisin katkennut, nyt oikeastaan huvittaa. vaikka saa mitä käteen, tietää että tänään sillä ei voita - riverillä tulee noutaja. se oli illan teema.kuin sanoa, että tuttua toi on ollu mullekin. Sattunut vielä pelaamaan hiukan isommissa pöydissä ja tullut kalliiksi. Prkl, kun itse ei tahdo millään uskoa, että kun ei osu, niin ei osu. Tollasina iltoina pitäis osata lopettaa ajoissa, mut täytyyhän sitä yrittää loppuun asti. Yleensä katkeamiseen asti.
- kokeilla
muuta kirjoitti:
kuin sanoa, että tuttua toi on ollu mullekin. Sattunut vielä pelaamaan hiukan isommissa pöydissä ja tullut kalliiksi. Prkl, kun itse ei tahdo millään uskoa, että kun ei osu, niin ei osu. Tollasina iltoina pitäis osata lopettaa ajoissa, mut täytyyhän sitä yrittää loppuun asti. Yleensä katkeamiseen asti.
NL 0.25/0.5. Huolehtii vaan hyvien korttien (QQ,AK,KK joilla hävisit) sopivasta korotuksesta preflop, niin ei lähde 9/10 pelaajasta mukaan (0.05/0.1 fixed taitaa tulla semmonen 6-9 pelaajaa mukaan)
Mitä vähemmän pelaajia, sitä harvemmin sun hyvät kortit häviävät. Ja jos tulee värinveto ja itsellä on jo 2 paria, panostaa potillisen niin toinen voi vähän miettiä kannattaako lähtä vetämään väriä ja foldaa. saat silloin siis turnin jälkeisen potin, joka on tietenkin pienempi kuin olisi voinut olla riverin jälkeen, mutta jonka olisit sitten voinutkin hävitä värille...
Vaikka se uskomattomalta tuntuukin niin siirry pykälä tai kaksi pykälää ylemmäs ja koita siellä pelata samanlailla tiukkaa. Ja NL on mukavampaa :) - PAntonius
jatkuu kirjoitti:
5-2 samaa ja flopista sain kaksi paria.
vastustajalla kädessä AA. riveristä ainut kortti joka häntä auttaisi olisi A. ja tietenkin hän sai sen. en tiedä millä hän sen sai. mutta sai kuitenkin.Tästä jo näkee, että olet trolli tai sitten et osaa kunnolla edes sääntöjä.
1. 5 2 samaa maata(?) ei ole pelattava käsi oikeastaan ikinä.
2. jos turnilla pöytä on esim. 5 2 8 J ja sulla 5 2 kaksi paria, niin AA:lla on ässien lisäksi outteja kaikki kasit ja jätkät. Ei ole merkitystä, mitkä nuo toiset kortit ovat.
- jepskukkuu
Olen huomannut yhden ison asian joka erottaa voittavan pelaajan häviävästä.
Kun kädessä esim. JJ ja floppi on jotakin K A 4. Niin häviäjä korottaa vaikka allin ja mutta voittava jää kiroilemaan paskaa floppia ja foldaa. Onko tuttua? Mitä itse teet? Oletko voitolla? HAHAHAHAHAHAHhhahahh- Näin meillä
No ei tuo nyt kauhean mullistava analyysi ole. Voittava pelaaja siis olen. JJ,QQ, KK tuppaa olemaan pf korotetun kierroksen jälkeen kuollut käsi mikäli A pöytään tulee K ei aivan niin usein ole katastrofi. Mutta siis JJ flop AK2 toimiessani edeltä normaali korotus jonka re raiseen foldaan jos kaverilla ei ole tuota A ta hän foldaa. Jos kaveri toimii edeltä pieni korotus yleensä veto tai tuo k saatan koettaa re raisella foldaisiko k osuman. Jos kaveri lyö edeltä normaalin suuruisen korotuksen foldaisin suoraan.
- Näin meillä
Välillä kortteja ei vaan tule. Silloin yleensä vaihdan pöytää tai jätän pelaamatta. Joinain iltoina ei vaan yksinkertaisesti onnistu. Huonoin vaihtoehto on ruveta yrittämään niillä huonoilla korteilla. Eli tyydyn pikkutappioon enkä kasvata sitä muuttamalla omaa pelityyliä.
- Näin ja nuin
Jos tuntuu siltä että pelattavia kortteja ei tule, niin vaihda pöytää.
Eihän se pöydän vaihto tietenkään mikään automaattinen parannuskeino korttionneen ole.
Sillä pystyy kuitenkin melko hyvin välttämään sen turhautumisen mikä usein johtaa pelattavien aloituskäsien tason alentumiseen.
Varsinkin jos pelaa ainoastaan yhtä pöytää samaan aikaan, niin parinkymmenen foldatun käden jälkeen voi käydä niin että heikkohermoisempi alkaa maksella itseään flopille huonosta positiosta hieman heikommillakin käsillä.
Jos tuntuu että pöydän vaihtaminenkaan ei auta, niin silloin kannattaa suosiolla laittaa kone kiinni ja jatkaa seuraavana päivänä paremmalla onnella.
On aivan turha kuvitella että jokaisesta pelisessiosta voisi jäädä voitolle. Välillä sitä on vain niin huono tuuri että itselle ei kortit osu ei sitten millään, mutta vihulaisille senkin edestä. Silloin vain softa kiinni ja odottelemaan aikoja parempia.
Jos pokerin kanssa haluaa silti vielä aikaansa käyttää, niin voi/kannattaa tutkia session aikana joitakin mieltä kaivertamaan jääneitä käsiä.
Vihulaisen ohivetoja sekä muitakin "epäilyttäviä" tappioita kannattaa tutkia vähän tarkemmin, jos vaikka huomaa omasta pelistään jonkun pahemman, mahdollisesti jopa toistuvan virheen.
Jos oma peli on ollut täydellisyyttä hipovaa, niin aina voi aikaansa kuluttaa opiskelemalla lisää. Netistä löytyy sen verran paljon toinen toistaan parempia ja mielenkiintoisempia artikkeleja pokeria koskien, että lukemista riittää ainakin muutamaksi illaksi.. - Pokerikaveri
Hanki jostain pokerikirjoja niin opit pelaan miestä etkä kortteja.
Hyvä kirja on Brunsonin supersysteemi esimerkiksi, tosin se kertoo yleisesti enemmän asioista.
Sittenku oot(jos et vielä ole) lukenu 5 pokerikirjaa holdemista pelikokemus niin huomaat eron- Näin meillä
Jos oikein ymmärsin tämä oli 10 hengen fixu pöytä micro limiitissä. Niissä ei voi pelata miestä vaan kortteja. Korottamalla et saa ketään pois ja yleinen flop seen on niin iso että on pakko vain pelata position mukaisesti oikeat pf kortit.
- aasi69
Näin meillä kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin tämä oli 10 hengen fixu pöytä micro limiitissä. Niissä ei voi pelata miestä vaan kortteja. Korottamalla et saa ketään pois ja yleinen flop seen on niin iso että on pakko vain pelata position mukaisesti oikeat pf kortit.
pelaavat kaikki ace-kortit ja niilla mennaan riveriin asti, korottamalla et saa ketaan sellaista luopumaan.
- ihmemies
aasi69 kirjoitti:
pelaavat kaikki ace-kortit ja niilla mennaan riveriin asti, korottamalla et saa ketaan sellaista luopumaan.
Eihän sen korotuksen tarkoitus olekkaan pelotella ketään luopumaan, vaan nostaa valueta. Ja niin vaikka vastustaja saa kertoimet vedolleen vaikka korottaisit, niin viellä typerämpää on antaa ääretön kerroin???
- Näin meillä
ihmemies kirjoitti:
Eihän sen korotuksen tarkoitus olekkaan pelotella ketään luopumaan, vaan nostaa valueta. Ja niin vaikka vastustaja saa kertoimet vedolleen vaikka korottaisit, niin viellä typerämpää on antaa ääretön kerroin???
Joku kirjoitti tuolla että pitää pelata miestä ei kortteja. Kommentoin siihen että pikkulimiiteissä fixussa ei voi pelata miestä jolla tarkoitan että et voi bluffata ketään pois eikä vastustajan käytös ole oikein tulkittavissa suuntaan jos toiseen. Tottakai tilanne on nämä kun iso osa pöydässä on aloittelijoita.
Vaan pitää pelata position mukaan aloituskortit oikein joka tottakai tarkoittaa sitä että korotetaan alusta loppuun kun niikseen tulee.
Tuohon toki kuuluu myös se että pitää osata foldata ajoissa.
Uskoisin tietäväni korotuksen tarkoituksen :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778