onko kokemuksia nibe 410 pilpistä? ja paljon maksoit siitä?
kokemuksia nibe 410p
9
2653
Vastaukset
- Laskija
150 neliöisen talon ilmanvaihto on noin 50 litraa sekunnissa ja kun pumppu ottaa energian jäähdyttämällä huoneilman lähelle nollaa, siitä saadaan lämpötehoa noin 1kW. Eli ei mitään järisyttävää tehoa, loppu talon lämmitysenergiasta tulee päälämmitysjärjestelmästä (sähkö?).
- LämpöPumppu
taitaa olla koko PILP. Myyjät myy vihreää aatetta mutta ei energiataloudellisuutta, täytyy olla hyvää bisnestä. Eiköhän TÄYSteho maalämpöpumppu ole se pumppu jolla talo lämmitetään eikä mikään osatehopumpulla koristeltu sähköpata.
- Laamanen
LämpöPumppu kirjoitti:
taitaa olla koko PILP. Myyjät myy vihreää aatetta mutta ei energiataloudellisuutta, täytyy olla hyvää bisnestä. Eiköhän TÄYSteho maalämpöpumppu ole se pumppu jolla talo lämmitetään eikä mikään osatehopumpulla koristeltu sähköpata.
ajatus pidemmälle kanna, laskeskeles vaikka aikasi kuluksi montako päivää vuodessa tarvitset niitä "huipputehoja" ja mitä "pritkutusta" pitää pumppu normaaliaikoina kun menee "päälle-pois-päälle-pois jne." arvaa kumpi on kuluttavampaa laitteistolle "pritkutus" vai rauhallisen tasainen lähes jatkuva käynti.
- paremmasta tiä
Laamanen kirjoitti:
ajatus pidemmälle kanna, laskeskeles vaikka aikasi kuluksi montako päivää vuodessa tarvitset niitä "huipputehoja" ja mitä "pritkutusta" pitää pumppu normaaliaikoina kun menee "päälle-pois-päälle-pois jne." arvaa kumpi on kuluttavampaa laitteistolle "pritkutus" vai rauhallisen tasainen lähes jatkuva käynti.
ei kaikki mlpt ole varaajattomia paskoja jokka hakkaa päälle-pois-päälle-pois. ja oli taiei ni mlp on mlp ja sähköpata on sähköpata. kyllä sen sähkölaskussa huomaa...
- Ano Muumi
paremmasta tiä kirjoitti:
ei kaikki mlpt ole varaajattomia paskoja jokka hakkaa päälle-pois-päälle-pois. ja oli taiei ni mlp on mlp ja sähköpata on sähköpata. kyllä sen sähkölaskussa huomaa...
Jos olisi pakko valita maalämpöpumppu, niin kyllä laittaisin ehdottomasti osatehoisen. Osatehoisethan mitoitetaan niin että lisäenergian tarve on vain noin 5% ja senkin voi halutessaan hoitaa vaikka takalla.
Suurempi tehoisen pumpun hyötysuhde jää heikommaksi juuri lyhyempien käynitjaksojen vuoksi, varsinkin lämmityskauden ulkopuolella.
- pilpittäjä
Meillä ollut käytössä muutaman kuukauden. Hyvin on toiminut. Suht hiljainen käyntiääni.
Talo on 187m2 ja 550m3. Yli 2000kg:n takka ja keittiössä puuhella. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Täällä usein kysellään lämpimän veden riittämistä. Vesi kyllä riittää (varaaja on 170 litraa), koska sitä lämmitetään "koko ajan".
Vuosikulutukseen en ota vielä kantaa. Sen näkee sitten, kun eka vuosi on täynnä. Mittaria en ole käynyt vilkuilemassa mitä näyttää, koska se ei kuitenkaan kulutusta pienennä.
Itsellä oli yksi valintaperuste se, että halusimme vesikiertoisen lattialämmityksen ilman öljylämmitystä tai suurta varaajaa.
Pumppu maksoi vähän yli 4000 eur. Putkimies laittoi putket kiinni, itse kytkin sähköt ja ilmastoinnin.- pilppi
oliko toi hinta tukkuhinta,maahantuojanhinta vai asennusliikkeen hinta ja missäpäin suomea? haaton edustaja sanoi hinnaksi yli 5000e
- pilpittäjä
pilppi kirjoitti:
oliko toi hinta tukkuhinta,maahantuojanhinta vai asennusliikkeen hinta ja missäpäin suomea? haaton edustaja sanoi hinnaksi yli 5000e
Ostin pumpun samasta paikasta kuin kaiken muunkin putki- ja lvi sälän. Aika kovin piti tinkiä (ja uhkaill ja kiristää). 4200,- oli paperissa. Pääkaupunkiseutu.
- Ano Muumi
Käy nyt meidän mielikisi katsomassa mitä se mittari näyttää ja paljonko on vuosikulutus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201737
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?40910Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44792Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750