Kuinka vois voittaa härän väittelyissä?

itsepäinen on härkä, liian ...

pitää vaan härkä oman päänsä. mikä avuksi?

24

4672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. ainakaan..

      .. väittelemällä! Vaikka kyllä härkä pystyy kompromissejakin tekemään jos ei ole pakko. Jos alat väittelemään niin härkä ei mielipidettään muuta, vaikka tietää että oliskin väärässä ja toisella tavalla tehtynä asia olisi parempi. Periaatteesta..

    • "Hertta-neiti"

      Käytä käänteistä taktiikkaa; kun se väittää vastaan,käytä tätä taktiikkaa, niin kohta jo huomaat, että se on juuri ajamasi asian / mielipiteen puolella....kokemusta on.

    • muka aina oikeassa

      Olen seurustellut härkämiehen kanssa reilut kolme vuotta ja sen oon huomannut, että väittelyitä kannattaa viimeseen asti välttää. Härkähän on aina oikeassa (omasta mielestään) ja ai kamala, mikä "sota" syttyy jos härkä huomaa olleensa väärässä tai jokin asia ei onnistu..Mutta ei se perhana silti pysty myöntämään olleensa itse väärässä vaan keksii tekosyitä tms. Meillä on usein niin että mies sanelee mitä tehdään ja milloin (onkohan kaikki härät kovia tekemään töitä)ja jos sanon vastaväitteen niin olen laiska tai jotain. Mutta sitten kun itse ehdotan jotain tekemistä ja se tekeminen menee pieleen syystä tai toisesta niin vika on mussa, kun ehdotin. Härän itsepäisyyttä pitää vaan oppia kestämään, koska kyllä hän sitten osaa pyytää anteeksi jos on ollut paha suustaan. Tästä tekstistä saa nyt sellasen kuvan, että mä oon aina alakynnessä, mut ei se ihan niin mene. Olis pitkät pätkät selostettavaa millanen olen rapuna..Riitoja on meidän merkeillä helppo saada aikaan, mutta rakkaus voittaa :)

      • Minä karjaisen,,,

        Aivan tyypillistä härkää,kun se aloittaa sen räkätyksensä,eikä osaa lopettaa,aivan joutavanpäiväisistäkin asioista kun osaa olla eri mieltä,minä sanon että"turpa kiinni"jos ei viel lopu sanon uudestaan "eikö mennyt jakeluun,nyt turpa kiinni.Onhan se rumasti tehty,mutta kun vuosien myötä olen huomannut ettei muu auta,niin sitä saa mitä tilaa.


      • Onko tuo mielestäsi
        Minä karjaisen,,, kirjoitti:

        Aivan tyypillistä härkää,kun se aloittaa sen räkätyksensä,eikä osaa lopettaa,aivan joutavanpäiväisistäkin asioista kun osaa olla eri mieltä,minä sanon että"turpa kiinni"jos ei viel lopu sanon uudestaan "eikö mennyt jakeluun,nyt turpa kiinni.Onhan se rumasti tehty,mutta kun vuosien myötä olen huomannut ettei muu auta,niin sitä saa mitä tilaa.

        hyvä parisuhde?

        En olisi hetkeäkään enää sellaisen kanssa, joka huutaa "turpa kiinni!".


      • Neitsyt vaimo.
        Onko tuo mielestäsi kirjoitti:

        hyvä parisuhde?

        En olisi hetkeäkään enää sellaisen kanssa, joka huutaa "turpa kiinni!".

        Mies meillä on se härkäpää,ja tosiaan ei kyllä myönnä olevansa väärässä,tietää mielestään kaikki paremmin kuin kukaan muu,toheltaa ja koheltaa,vaikka homman vois hoitaa yksinkertaisemminkin,sit mesoo kun hommat menee pieleen,sit se jankutus asioissa eianna periksi ja kun ei osaa lopettaa,niin ihan totta minä sanon turpa kiinni.Ja meillä on ihan hyvä parisuhde oikeesti!!!Mies ei varmaan lähde siitä syystä että'joudun joskus kivahtaa,kun se alottaa sen naputuksen ei siitä muuten loppua tule??Välillä minä pyydän nätistikin että ole hiljaa,mutta kun se tehoo useinkaan,ja mitä tulee siihen,ei mun kaa ole pakko olla,mutta oletko kuullut rakkaudesta"Kaiken se kestää"viimeksi eilen mies sanoi että mun pitäis näyttää useammin tunteitani hänelle.kun hänestä tuntuu etten rakasta,mutta tiedättehän neitsyen luonteen,ei ne sanat vaan teot.


      • Härkä minäkin

        jos joskus sattuisi sellaista että olisin väärässä niin minä kyllä myöntäisin sen heti. Oikeastaan toivoisin että joskus vielä sellaista tapahtuisi.


      • härkänainen
        Onko tuo mielestäsi kirjoitti:

        hyvä parisuhde?

        En olisi hetkeäkään enää sellaisen kanssa, joka huutaa "turpa kiinni!".

        Taidan olla tyypillinen härkä, myönnän sen. Olen itsepäinen ja saatan aloittaa mäkätyksen, jolle loppua ei näy. Ex-leijona mieheni sanoi muutaman kerran turpa kiinni. Se tuntui niin pahalta, että tänäpäivänä jakelee turpaansa muualla..


    • kaikista se

      Minä luulen, että kannattaa katsoa itseäänkin, jos toinen vaikuttaa kovin itsepäiseltä. Usein kysymys on kangistuneista tavoista keskustella kriittisesti. Jokaisen on hyvä miettiä, miten provosoivasti tai määräilevästi käyttäytyy. Minun kokemukseni härkäpuolisosta ovat erilaisia; hän on ensikommenteissaan usein itsepäisen ja suoran tuntoinen, mutta tekee kyllä kompromisseja, välillä tuntuu, että ei kai hänen olisi niinkään pitkälle tarvinnut suostua. Nimittäin aika usein hänkin on oikeassa ja minä vähemmän. Jos rehellinen olen. Hyvin pystymme neuvottelemaan, olen itse neitsyt ja itsepäinen minäkin tavallani ja kaipa joskus hankalakin. Tavallaan katsomme asioita realistisesti, mutta minä helposti pieniä asioita, hän laajemmin. Tavallaan se on hyvä niin, paitsi siivouspäivänä !

    • härkänainen

      Härkää ei voi voittaa väittelyssä, mutta ainakin tämä härkänainen kinan päätteeksi yleensä taipuu, kun huomaa olevansa väärässä tai näkee toisen pahan mielen. Härkää ei voita voimalla, vaan viekkaudella

      • härkänainen

        .. Neitsyt-mies huutaa sohvalta: - niin sä taivut sit parin päivän päästä, kun koko asia on jo unohtunut :)
        Eli ei ainakaan täällä pärjää neitsyt mies (vaikka onkin itepäinen, kun muuli) väittelyssä, härkänaiselle.

        Itse pyrin välttämään kinoja. Enkä tahallani aiheuta niitä ja neitsyt mies tekee samoin. Yleensä onkin niin, että kun tiedän jo neitsyt-miehen kieltävän vastauksen, toimin etukäteen ja kerron vasta sitten teostani. Eli näin

        - neitsyt mies: Mikä tämä uusi kahvinkeitin on?
        -härkänainen: Mä ostin sen tosta marketista (lieventäen huutoa: halvalla, tarjouksella)
        - Neitsytm: Mitä vit.. edellinen oli ihan hyvä
        - Härkä: Sehän oli jo tosi vanha
        -Neitsyt: Miksi et kysy ikinä multa mitään? Mitä maksoi, onko takuu?
        - Härkä: Älä nyt viitsi. Se oli halpa (pienentää hinnan )
        -Neitsyt: Hirveä hinta. Mä olisin saanut sen halvemmalla...Kysy multa ensi kerralla(saarna)
        - Härkänainen: En mä viitsinyt sulta kysyä, kun kumminkin halusin uuden kahvinkeittimen ja kinahan siitä olisi tullut. Räpyttelee silmiä ja keimailee..
        ja niin elämä jatkuu


      • ee3

        Aika pitkälle oikeassa, mutta ei se viekkauskaan aina tehoa, mutta hellyys tepsii aina.


      • Todistettu
        ee3 kirjoitti:

        Aika pitkälle oikeassa, mutta ei se viekkauskaan aina tehoa, mutta hellyys tepsii aina.

        Härkä on aina oikeassa, Härkä tietää kaiken,
        ja sekösse harmittaa muita Horoskooppilaisia.

        Heitä ottaa pattiin Härän älykkyys ja siksi he yrittävätkin löytää epätoivoisesti kohdan, jossa ovat oikeammassa ja tietävät paremmin kuin Härkä. Se on syynä synnyttää väittelyitä Härän kanssa.


      • Härkä
        Todistettu kirjoitti:

        Härkä on aina oikeassa, Härkä tietää kaiken,
        ja sekösse harmittaa muita Horoskooppilaisia.

        Heitä ottaa pattiin Härän älykkyys ja siksi he yrittävätkin löytää epätoivoisesti kohdan, jossa ovat oikeammassa ja tietävät paremmin kuin Härkä. Se on syynä synnyttää väittelyitä Härän kanssa.

        ..Hienosti sanottu! :D olen fiksu ja filmaattinen. En väitä, että aina olisin kaikessa oikeassa, mutta tykkään tutkia asioita ja oppia uutta, joten tiedän aika paljosta, joten on hankala lähteä kanssani väittelemään, kun on mielipide kaikessa(useimmiten oikea, koska olen sen jostain oppinut). Härkää ei voita muutakun todistamalla, että on väärässä(mikä oottaa kyllä aivoon, jos sitä joskus harvoin tapahtuu, mutta siitä pääsee ohi, jos alkaa äkkiä puhumaan muusta!:D) Onnea vaan väittelyyn, jos on samanlainen persoona, kuin minä joka on kiinnostunut kaikesta ja haluaa tietää kaiken. Eli valmistuu kokoajan sotaan!


    • Ja voin vain omasta puolestain sanua, jotta junttaustyylillä ei tasantarkkaa, saavuta yhtää mittää. Mie paan silloin itellein mietintämyssyn piähän ja oonko se lasten saduissa oleva Feerdinandhärkä...istun ja kasselen kauas horisonttiin, olen siis omissa ajatuksissain ja en edes enää kuule mitä toinen huutaa :)

      Miun edesmennyt rakas sano (hän oimas) pirun ihana ja turvallinen rakas, mutta vuatii jumalattomasti taitoo, piän kiännytykseen :))) Tuo vissiin on sitä tyypillistä härkee :))

      Ja se millä miunkii piän sua kiäntymmää, on se puhumisen ja mairittelemisentaito ja aikua pittää myöski antua asian sulattelluu, jos isoista muutoksista kyse :)

      Tosin luonto laahtunna ja se tiukin jääräpäisyys jäi ensmäisen synnytyksen mukana laitokselle ja kun toisen muksun pyöräätin, huuvon kanssa...miusta tul jo kesy ko lammas :)) Suorilla, rehellisillä aikeilla ja teoilla sua härän kö härän kontillee ja sillä luottamuksella ja luotettavuuella. Vilipittömällä rakkauvella on suurmerkitys kun härkänaista taltutettaa :)

      Mut eiköö nuokii lie kaikis merkkilöis samat suunillee, luulisin....

      Härkäiset terpat kaikille ja mukavoo kessee :)

    • cauris

      No kyllä minä olen pärjännyt härälle väittelyssä huumorilla ja selkeillä perusteluilla. Toisinaan härkä kyllä väittelee ihan flirttaillakseen, että on tiedettävä milloin on tosissaan;)
      Minä olen kokenut, että härkä on melko joustava ja vaikka antaakin toisinaan periksi hieman möksähtäen, ei se sitä kauaa murehdi.

      • tehnyt havainnon

        että härät ovat useinmiten sosiaalisia, empaattisia, vitsikkäitä ja mukavia. OINAAT ne on jästipäitä.

        Terveisin, mistäs arvasit, Härkä:)


      • cauris
        tehnyt havainnon kirjoitti:

        että härät ovat useinmiten sosiaalisia, empaattisia, vitsikkäitä ja mukavia. OINAAT ne on jästipäitä.

        Terveisin, mistäs arvasit, Härkä:)

        kyl toi sunkin havainto pitää hyvin pitkälti paikkaansa, just toi oinaskohta varsinkin:)

        Mistä arvasin mitä? Ai miten härän kanssa väitellään, onhan tota yhteiseloa jo mulla härän kanssa takana viitisen vuotta:)


    • härr..

      usein sanotaan härkää ittepäiseksi ja olen aina sitä piirrettä ihmetellyt kun sitä ei minusta löydy yhtään..vaadin kyllä aina perustelut väitteelle josta olen eri mieltä mutta yleensä erittäin mukautuvainen ja välttelen turhia sotia olen mukavuuden haluinen. Lapset vissiin vähä kouluttanut..kaikki kun heidän kanssaan mene just niin kuin ite tahtoisin (( =

    • Partyspice

      Härkänaisena voin sanoa, että hyvin harvoin myönnän olevani väärässä. Jos näin olisi, ei kumppani saa sitä suoraan sanoa, vaan perustella miksi oma mielipide on lähimpänä totuutta. Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseen... Jos asia jää käsittelemättä, se kyllä saattaa tulla esille kun "taas härkä on taas oikeassa" tyylillä: "mitä minä sanoin" tai "taas tää sama juttu" tai "tätä mä just tarkoitin"

    • skorppeliooni

      ei härän kanssa kannata alkaa väittelemään...ei missään nimessä. Se vaatii jo taitavaa psykologista sodankäyntiä jos meinaat härälle pärjätä. Härkä on niin itsepäinen ja aina muka oikeassa että jopa minä skorppionina saatan jäädä alakynteen. Jos siis joku asia painaa mieltä, älä missään nimessä mene ja vaan sanoa räväytä mielipidettäs...härkää ei saa komennella millään tavalla...jos jotain haluat käytä käänteistä psykkaa, mutta tee se niin että härkä ei sitä huomaa...jos teet sen virheen että menet ja vaadit jotain härältä...härkä tekee aina juurikin päinvastoin asian.

      • kokemukseni

        tässä elämässä on se että oli horoskooppimerkki mikä hyvänsä ei väittelemällä ja inttämällä pääse mihinkään. Jos ylipäätään elämän motiivina on väitteleminen ja toisten päihittäminen niin kannattaa katsella peiliin ja miettiä että jospa niillä toisillakin on ihan yhtä hyvä oikeus olla olemassa ja pitää se oma päänsä ja oma mielipiteensä. Fiksu miettii kompromissin jossa kumpikin voittaa. Olen nähnyt näitä kaiken maailman inkuttajia ja väittelijöitä töissä niin paljon että en enää lähde sellaiseen ollenkaan mukaan vaan käännän selkäni ja kävelen pois. Parisuhteessa kävelen suoraan ulos. Väitteleminen ja jankkaaminen eivät ole mitään keskustelua vaan toisen manipuloimista/väsyttämistä tekemään niinkuin sinä haluat.


      • Pärkele
        kokemukseni kirjoitti:

        tässä elämässä on se että oli horoskooppimerkki mikä hyvänsä ei väittelemällä ja inttämällä pääse mihinkään. Jos ylipäätään elämän motiivina on väitteleminen ja toisten päihittäminen niin kannattaa katsella peiliin ja miettiä että jospa niillä toisillakin on ihan yhtä hyvä oikeus olla olemassa ja pitää se oma päänsä ja oma mielipiteensä. Fiksu miettii kompromissin jossa kumpikin voittaa. Olen nähnyt näitä kaiken maailman inkuttajia ja väittelijöitä töissä niin paljon että en enää lähde sellaiseen ollenkaan mukaan vaan käännän selkäni ja kävelen pois. Parisuhteessa kävelen suoraan ulos. Väitteleminen ja jankkaaminen eivät ole mitään keskustelua vaan toisen manipuloimista/väsyttämistä tekemään niinkuin sinä haluat.

        Härkä ei jaksa väitellä. Härälle on se ja sama luuleeko väittelijä olevansa väärässä tai oikeassa. Härällä on oma vankkumaton mielipide ja tieto kaikkeen, se riittää härälle. Härkä ei ala todistelemaan ja perustelemaan lausumiaan , ehkä laiskuuttaan, ehkä tietäen olevansa aina oikeassa. Härät raapii sisältä päätään ihmetellen: miten kaikki ihmiset voivatkin olla niin julmetun väärässä kaikessa.


    • -vaaka-

      Kannattaa antaa sen härän olla oikeassa (vaikka ei olisikaan) vähän aikaa,se saa siitä hyvän mielen,sitten esität asian vähän eritavalla jonkun ajan kuluttua,niin se voi ollakkin juuri samaa mieltä sun kanssas,mutta muista että härkä kuitenkin keksi sen oikean vastauksen ym! Pitää olla vähän huumorin tajua niiden itsepäisten kanssa! Se on oikeestaan aika hauskaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe