suoritan kaksoistutkintona lähihoitajaksi ja ylioppilaaksi. Lähihoitajaksi valmistuin nyt keväällä ja lukio olisi tarkoitus saada loppuun ensi keväänä. Hain lähihoitajan papereilla ammattikorkeaan ja kävin kokeissakin. Nyt olen alkanut miettiä, että onko sallittua ottaa vastaa opiskelupaikkaa, koska olen kirjoilla lukion puolella ensi vuoden? Lykkäisin aloitusta sen vuoden verran, että saan lukion loppuun, mutta onko siitä jotain sääntöjä,että ei saa pitää amk-paikkaa, jos on toisen oppilaitoksen kirjoilla? Opo sanoi että saa, mutta en sen ihmisen puheisiin hirveästi luota. Kiitoksia.
Voiko olla yhtä aikaa kirjoilla kahdessa koulussa?
mummuskeli
2
1158
Vastaukset
- vastailija123
Ns. yhden korkeakoulupaikan sääntö, koskee saman lukuvuoden (1.8. - 31.7.) aikana ALKAVIA korkeakoulutuksia eli lukio (2. asteen koulutus) ei mitenkään vaikuta tähän ja voit olla kirjoilla samaan aikaan.
Myös esim. 3 eri AMK:ssa voi olla kirjoilla, jos opinnot alkaneet eri lukuvuosina.- mummeskeli
hei kiitos kamalasti. tuo oli suuri helpotus. netistä kun yrittää ettiä, niin tuntuu että löytyy hirveän huonosti tuollaista tietoa. kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847