nurmikonleikkurit häiritsevät

eetu a

Asun alueella, jossa on paljon omakoti- ja rivitaloja.

Joka ilta ja viikonloppu kuuluu satojen metrien päästä tuttu säkätys. Siellä ajetaan poikki nurmikkoa. On äänisaastetta ja ilmansaastetta.

Nuo polttomoottorikäyttöiset nurmikonleikkurit pitäisi kyllä kieltää tai niille pitäisi panna kunnon haittaverot.

Ne häiritsevät elämää, kun jatkuvasti on kuunneltava tuota säkätystä.

Nurmen voi hyvin ajaa käsikäyttöisellä koneella. Jos ei pysty ajamaan, niin antaa sitten kasvaa. Ei ainkaaan saastuteta ilmakehää.

12

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onttomukulakiurunkannus

      Samaa mieltä!

      Voiko olla vielä nykyaikana totta, että sen enempää yksityiset ihmiset, taloyhtiöt kuin kunnatkaan eivät voi keksiä mitään muuta maanpintaa kuin jatkuvasti parturoitavan nurmikon?

      Luonnonperennat? Hiekkanurmi?

      Mikä tahansa muu olisi parempi, nokkospöpelikköä lukuunottamatta. Missä ne siilit ja perhoset ja koppiaisetkaan voivat asua, kun aina ympäröivä kasvillisuus jyrätään sillä maailmanlopun koneella? Eikö kukaan Eetun ja minun lisäksi todellakaan osaa ajatella omalla pollallaan?

      • manta n

        Hieno aloitus ja erinomainen jatko.

        Heinää voi leikata mutta nurmikon jatkuva parturointi on luonnonvastaista!

        Missä ovat vihreiden arvojen kannattajat?

        Maailmanlopun kone, sitä se on!


    • hävitys

      Itse olen leikannut silloin,kun muutkin leikkaavat,jos mahdollista.Ja jos joku joskus jalostaisi matalakasvuisen heinän,olisi sillä menestystä kaikkialla ei tuottamattomille nurmille.Oikeastaan vihaan leikkaamista.Kuluttaa aikaa ja rahaa.Olisiko niitty parempi?Olen nimittäin juuri poistamassa voikukat nurmelta.Voisin istuttaa tilalle niityn ja kedon kasveja?Ja leikkuu jäisi pois tai ehkä yhteen?

    • Lawn mower

      Miksi et muuta kaupunkiin kerrostaloon kuuuntelemaan liikenteen ja hälytysajoneuvojen melua ?

      Tai tarpeeksi kauaksi maalle mihin ei ole tietä, kuuntelemaan luonnon ääniä ?

      • eetu a

        Poistuisivatko ruohonleikkurit sillä tavoin muka käytöstä?
        Epäilen suuresti


    • moottoreista

      asun samanlaisessa paikassa ja tottahan tuo on, leikkurit hyrrää joka päivä. tosin minä vielä kateellisena odotan vuoroani. Eli nurmi vasta lähtenyt kasvuun. Taloyhtiöllämme ei ole leikkuria,vielä. ehdotin pikku takapihoillemme äänettömiä kelaleikkureita ja isoille alueille mootoorillista, ei mennyt läpi. Pitä olla moottori! no ehkä sitten huomaavat kun ajelen nurmea naapurin vauvan päiväunien aikaan...nykyaikana pitää aina olla moottori, miksi???

    • rjutee

      Kyllä on sullakin pienet murheet.
      Mene sisälle ja laita korvatulpat korviin!!!

      • pop =)

        Mä nautin nurmikon leikkaamisesta! Loistavaa hyötyliikuntaa ja siinä saa mukavasti aurinkoa=) Ja leikkaan muuten nurtsin aina viikonloppuna....sillonkun yleensä on aikaa enemmän. Kuinkakohan moni omakoti- tai rivitalossa asuva omistaa "moottorioletsinä" tyylisen leikkurin ja kuinkakohan moni taajamassa asuva oikeasti pohtii tätä melusaasteena!


    • Hohhoijaax10

      Olen itse asunut omakotitalossa lähes koko ikäni, siten olen myös tottunut ruohonleikkureihin ja niistä lähtevään meteliin. Voin sanoa, että yksi niistä varmoista kesän merkeistä on ruohonleikkurin ääni. Siihen on tottunut, se on osa omakotitaloasumista. Etenkin suurilla tonteilla tuo moottorilla toimiva ruohonleikkuri on parempi kuin moottoriton. Jos sinun, eetu, on niin vaikea sopeutua normaaleihin elämisen ääniin, kannattaisi kenties muuttaa maalle, jossa ihmissieluja ei kuulu eikä näy lähimaillakaan. Mitäs sanot? Ja sitä paitsi jos melua niin vihaat, miksi asut tiheästi asutulla alueella, oletettavasti vieläpä kerrostalossa?

      • eetu a

        Rivitalossa asutaan. On sitten kumma, että tuollainen ääni on muka tervetullut kesän merkki. Meikäläisestä sitä on vaikka lintujen laulu, jonka kuulumisen tuo kone tehokkaasti tukahduttaa.

        Minkä ihmeen takia sitä nurmikkoa pitää viikko viikon jälkeen lyhentää? Antaa sen kasvaa luonnollisesti ja lyhentaa vaikka kerran kesässä.

        Monillehan suo säkättävä laite tuntuu olevan kuin leikkikalu, jolla on kiva päristellä.

        Kyllä eilenkin tuntuivat savu ja bensiinin haju, kun joku jyrräsi.

        Se on todellinen häirikkölaite. Kumma että on joku, jolla on kanttia puoltaa sen käyttöä.


      • Ehdotus sinulle
        eetu a kirjoitti:

        Rivitalossa asutaan. On sitten kumma, että tuollainen ääni on muka tervetullut kesän merkki. Meikäläisestä sitä on vaikka lintujen laulu, jonka kuulumisen tuo kone tehokkaasti tukahduttaa.

        Minkä ihmeen takia sitä nurmikkoa pitää viikko viikon jälkeen lyhentää? Antaa sen kasvaa luonnollisesti ja lyhentaa vaikka kerran kesässä.

        Monillehan suo säkättävä laite tuntuu olevan kuin leikkikalu, jolla on kiva päristellä.

        Kyllä eilenkin tuntuivat savu ja bensiinin haju, kun joku jyrräsi.

        Se on todellinen häirikkölaite. Kumma että on joku, jolla on kanttia puoltaa sen käyttöä.

        mene hattukourassa ja viikatteen sekä sirpinkanssa naapurille esittelemään luonto ja ympäristö ystävällisiä heinän niittotyövälineitä ei tiedä vaikka kiinnostuisi.


      • eetu aa
        Ehdotus sinulle kirjoitti:

        mene hattukourassa ja viikatteen sekä sirpinkanssa naapurille esittelemään luonto ja ympäristö ystävällisiä heinän niittotyövälineitä ei tiedä vaikka kiinnostuisi.

        Tuskin kiinnostuvat, ovat sen verran saamattomia.

        Niistä on niin mukavaa ajella ruohonleikkurilla, kun se pitää kovaa pärisevää ääntä sekä kylvää bensiininkatkua ja pakokaasuja. Ilonsa kullakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe