miksei folkmetallia Kaustisella?

Setä-SAM

Kaustisen tähti on laskeva ja kaikki tietävät miksi. Ohjelmiston suhteen mennään yhtä varman päälle kuin Callen esiintyjissä. Hector, J. Karjalainen jne. Okei, onhan noita muitakin festivaaleja mutta miksi Kaustisella ei olla nähty yhtään Folk-metalli kategoriaan laskettavaa esiintyjää? Vaikka olen itse 39v ja käynyt Kaustisen festareilla 18 vuotiaasta, niin folk & metalli diggarina en voi kuin kovasti ihmetellä tätä puutetta. Ja esiintyjiähän ei tarvitse hakea kotimaata kauempaa, koska suomalaiset bändit ovat tässä genressä parasta mitä maailmalta löytyy. Kaikenlisäksi folk-metalli on se nuorison kosketuspinta nykyisin kansanmusiikkiin, joten tähän pitäisi panostaa myös esiintyjissä, mikäli tähden ei haluta edelleen laskevan. Muutenkin monipuolisena itseään pitävä festivaali on tylysti syrjäyttänyt täysin koko tämän kansanmusiikin alalajin. Hävetkää johtoryhmä!

Ne heavyn/kansanmusiikin ystävät jotka eivät aihetta tunne, niin suosittelen tustustumaan esim. seuraaviin LOISTAVIIN bändeihin:

Turisas
Moonsorrow
Korpiklaani
Finntroll
Ensiferum

5

1092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen oli toista...niinpä

Ei ole,,,, mutta ei nämä mitkään kansanmusiikki festivaalit enää ole.Täyttä Suomi Poppia,,Iskelmä Festivaalit.Taitaa tulla ranskaasti takkiin.Näitä samoja artisteja näkee kapakoissa esiintymässä tuontuosta.

• toivottavasti järjestäjät

ottavat vinkin tosissaan, olisi jo aika saada folkmetallia esille.

• sais vähä
      • Puljus Matti Vintturilta

Kaustinen on menettänyt merkitystään.Paisutellaan massiiviseksi viihdetapahtumaksi ,ja käteen jää vain kourallinen euroja.Mikä tämä tälläine Kansanmusiikki Festivaali on,jossa on viihdemusiikkia???Näitä samoja festareita on >Suomi täynnä!!

• asdlasdlj
        Puljus Matti Vintturilta kirjoitti:

Kaustinen on menettänyt merkitystään.Paisutellaan massiiviseksi viihdetapahtumaksi ,ja käteen jää vain kourallinen euroja.Mikä tämä tälläine Kansanmusiikki Festivaali on,jossa on viihdemusiikkia???Näitä samoja festareita on >Suomi täynnä!!

Mistä näitä huuhaa paskanjauhajia tänne oikein sikiää? Ei taideta tuntea koko kansanmusiikkitouhua sitten pätkääkään.

Kannattais mennä vaikka lyömään sitä omaa päätä alasimeen niin siitä olis enemmän hyötyä muillekkin kuin tuosta paskanjauhamisesta internetissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3175
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1244
    3. 66
      1173
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      978
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      876
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      829
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      809
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      732
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      721
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      688
    Aihe