Villakoirat

viiilli

Haluaisin tietää, että ovatko villakoirat (kääpiö, keskikokoinen) taipuvaisia karkailuun, vai pysyvätkö hyvin irrallaan seuraten?
Kiitos vastaajille :)

11

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duupiduupidaa

Jotenkin minusta tuntuu että eivät kovin hyvin kaikki kestä. Tutulla alueella kylläkin, mutta jos on jotain mielenkiintoista, niin lähtevät luultavasti tutkimaan.

Pidin hoitokoiraani(villakoira) irti kerran, ja tämä kyseinen koira kyllä meni sinne päin minne minäkin, mutta oli välillä 15 metrin päässä.
      Pidempää en uskaltanut koiraa pitää irti, joten nappasin kiinni, kun kävi pökälettä haistelemaan. :)
      Eli ainankaan tämä koira ei LÄHELLÄ kestä, mutta kyllä mukana kulki, tosin vähän kauempana.

Mutta varmaan yksilöllistä.

• duupiduupidaa

Lisään vielä, että tuntui ettei tämä kyseinen koira helposti anna kiinni, koska oli mukavaa juosta irti. Joten siksi oli koko ajan tajuton välimatka.

• villikset

eivät ainakaan uskalla kauas minusta loitota...pitää vahtia kokoajan etten vaan häviä minnekään :))) ja jos muksut matkassa niin keskimmäinen eli kääpiö "laskee" jatkuvasti että kaikki varmasti mukana :D
      keskikokonen on rauhallinen, kääpiö ilopilleri ja pienin vasta vauva eikä tietoa kumpi siitä tulee: kääpiö vai toy :) mutta selvinnee joskus...

• villikset..

että koirani ovat kaikki narttuja... pojat ehkä enemmän taipuvaisia lähtemään narttujen ihanien tuoksujen perään ;))

• hai laivaa :)

mulla 5 v. keskari ja toyvauva, molemmat seuraavat, eivätkä lähde kauas ellen anna lupaa.. villis on helppo kouluttaa seuraamaan, sillä ne tekee sen mielellään.. tottakai leikkisänä rotuna rakastavat juoksemista, mutta kiinniotto on koulutuskysymys.

• -puh-

pitkälti koulutuskysymys. Jos on hyvä kouluttaja niin villakoira on erittäin helppo kouluttaa kulkemaan vierellä. Itselläni on 1v 4kk uroskoira, voin pitää kaupungissakin vapaana pysyy siinä ihan jalan vieressä. Ja aina olen valmis kuitenkin sen nappaamaan, en kuitenkaan halua ottaa riskiä, että jotain sattuisi. Kaupungissa ei ole mitään houkutteita, mutta pellolla saattaa lähteä jäniksen tai matalalla lentävän linnun perään. Senkin saa kitkettyä, mutta itse olen sen kanssa koiran ollessa kytkettynä jahdannut jäniksiä pitkiäkin matkoja. Hauskaa, mutta lopulta olen katunut kun olen vain lisännyt riistaviettiä...

• Kääpiövillakoirat.

Meillä on Kääpiövillakoira nimeltään Wili.hyvin ainakin meidän herra pysyy vieressä,mutta joskus
      lähtee eläimen perään,mutta kun huutaa,niin kiltisti tulee.Karkailu riippuu esim koulutuksesta ja koiran käyttäytymisestä.Joskus koiralla on niin suuri metsästysvietti tai saa hajun,että sen on pakko lähteä.Koirani on 3v,mutta kyllä se joskus meidän mökillä karkasi naapuriin.

• sinun pitää

tehdä itsestäsi mielenkiintoinen koiralle yms.

Kun meidän koira on hoidossa niin olemme sopineet, etteivät päästä koiraa irti.
        Vaikka koira tottelee isäntäänsä niin hoitajaa se voi vedättää vaikka millä tavalla.
        Ainahan kaiken rotuisia koiria karkailee hoitopaikoissaan vaikka omistajaa tottelisikin.

Itse annan koirani juosta metsässä tai pikkutiellä irti ja se saa juosta ympäriinsä parinkymmenen metrin säteellä. Pienellä äännähdyksellä se tulee luokseni. Lintujen perään en anna juosta vaan kiellän saman tien.

Se pysähtelee jatkuvasti tarkkailemaan minua ja lähtee heti perääni jos vaihdan suuntaa.

Näin olen toiminut muunkin rotuisten koirieni kanssa.

• Anonyymi

Meidän mummulla on myös kääpiövillakoira jonka nimi on wili. Ja pikkuveljellä on paha koira allergia mutta kun ollaan mummolla kyläilty ja puuhattu koiran kanssa niin ei ole tullut minkään laisianoireita niin ollaan mietitty sit sitä koiraa. Ja siis pikkuveli on siis tosi paljon koiran kuolalle allerginen mutta wilistä ei mitään tullut.

• hei999

hei...ei ainakaan minun villakoirani karkaile....takapihalla hyvin on ja viihtyy...sopii erityisesti omakotitaloonn...

• apua!

sanokaa joku paikka netissä josta saa oulunliepeiltä
      halpoja kääpiövillakoiran pentuja. rekisteröityja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe