Pitääkö kaason

osallistua polttareihin?

Kävi niin, että morsian oli ajattelemattomuuttaan antanutkin polttareiden järjestämisen toiselle eikä minulle, joka olen kaaso ja paras ystävä.

Asia tekee minulle kipeää, sillä olimme jo asiasta paljon puhuneet ja minulla oli paljon ideoita. Yhtäkkiä tulikin viesti toiselta ystävältä (jota kukaan muu ei meistä tunne), ja ehdotuksia, jotka olivat kaukan siitä mitä minä olin morsiamen kanssa jutellut.

Voi olla niin, että minulla ei yksinkertaisesti ole varaa osallistua polttareihin, eikä päiväkään välttämättä sovi. Koska en järjestä, niin en halua olla päällepäsmärinä sanelemassa päivämääriä tai ehtoja, joten olen tässä odotellut, että kuulisin polttareista jotain.

Mitä sitten, jos minulle ei käykään, rahan tai ajan puolesta? Tiedän, että paras ystäväni haluaisi ehdottomasti minut sinne, mutta en halua (varsinkaan enää) sanella mitä ja missä.

Ja miten kykenen nielemään asian, olemaan vain iloinen ystäväni puolesta ja pitämään hauskaa, jos pääsenkin mukaan?

10

2505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdessä?

      Kertoiko morsian, että antoi polttareiden järjestämisen toiselle? Vai päättelitkö vaan siitä viestistä? Joiltakinhan saattaa tulla ideoita ja ovat innokkaita järjestämään vaikka heitä ei ole pyydetty. Ettekö voisi yhdessä suunnitella? Monet suunnittelee polttarit porukalla. Ja jos ne oli vaan ehdotuksia mitä hän esitti niin ehkä voit sanoa siihen että ei ole hyvä idea ja tulee liian kalliiksi. Rohkeasti vain suu auki. Ei kai kenenkään tarvitse sanella mitään (ei hänen eikä sinun) kai muiltakin vähän kysellään, että sopiiko heille kyseinen päivä jne.?

    • ajatus'

      Niin kuten edellinen kirjoittaja sanoi tai voisko olla että olit ajatellut jotakin edullista tapaa ja ehdottanut niitä (mainitsit että sinulla ei ole varaa mennä toisen suunnittelemiin polttareihin). Ehkä naimisiin menevä ystäväsi ajatteli että haluaa prameampaa ja kalliimpaa..nää asiat suututtaa..toivottavasti nyt ei ainakaa ystävyys ole katkolla. Minulle oma sisareni teki ilkeän tempun, ihan siitä syystä että kuvittelee saavansa prameampaa ja rikkampia lahjoa kaveriltaan ja siksi sivuutti minut. Tosin kyseessä ei olut poltatrit vaan kyseessä olivat hänen lapsensa. Sisaruus meni sen siljän tien katkolle.

      • olen ajatellut

        ja olemme morsiamen kanssa puhuneet asiasta eli meidän välimme ovat ookoo. Sen verran on päätetty, että ulkomaille mennään, ja siihen olen varautunutkin.
        Se, mitä kuitenkin tämän järjestelijän meilissä ehdotettiin oli ihan jotain muuta ja kalliimpaa.

        Minulla olisi myös eräiden paikkojen osalta ollut kontakteja, ilmainen majoitus kaikille jne, mutta tästä en voi tietenkään morsiamelle puhua, ja järjestäjälle en viitsi, koska se olisi ikään kuin että tyrmäisin hänen ehdotuksensa.

        Nyt sitäpaitsi kaikki muut ovat jo kahdesta vaihtoehdosta äänestäneet, joten on vähän myöhäistä tuoda esille ihan erilaisia vaihtoehtoja.

        Tässä vaiheessa mä olen päättänyt jättäytyä taka-alalle ja katsoa miten ja mitä muut äänestävät. Katson sitten onko mulla varaa ja aikaa. Ja jos en pääse, pidän morsiamelle omat kemut. Mä vein hänet reissulle, ikään kuin polttarihengessä jo heti kun sain tietää kihlauksesta, joten siinä mielessä mä olen jo polttarit "saanut". Morsianta varmasti harmittaa, jos en ole varsinaisissa polttareissa, mutta eiköhän hän sen ajan myötä ymmärrä, ja kivaa heillä on takuulla ilman minuakin.

        Kiitos teille vastanneille! Jos tulee vielä jotain mieleen, niin kirjoittaa saa.


      • mitähäh?
        olen ajatellut kirjoitti:

        ja olemme morsiamen kanssa puhuneet asiasta eli meidän välimme ovat ookoo. Sen verran on päätetty, että ulkomaille mennään, ja siihen olen varautunutkin.
        Se, mitä kuitenkin tämän järjestelijän meilissä ehdotettiin oli ihan jotain muuta ja kalliimpaa.

        Minulla olisi myös eräiden paikkojen osalta ollut kontakteja, ilmainen majoitus kaikille jne, mutta tästä en voi tietenkään morsiamelle puhua, ja järjestäjälle en viitsi, koska se olisi ikään kuin että tyrmäisin hänen ehdotuksensa.

        Nyt sitäpaitsi kaikki muut ovat jo kahdesta vaihtoehdosta äänestäneet, joten on vähän myöhäistä tuoda esille ihan erilaisia vaihtoehtoja.

        Tässä vaiheessa mä olen päättänyt jättäytyä taka-alalle ja katsoa miten ja mitä muut äänestävät. Katson sitten onko mulla varaa ja aikaa. Ja jos en pääse, pidän morsiamelle omat kemut. Mä vein hänet reissulle, ikään kuin polttarihengessä jo heti kun sain tietää kihlauksesta, joten siinä mielessä mä olen jo polttarit "saanut". Morsianta varmasti harmittaa, jos en ole varsinaisissa polttareissa, mutta eiköhän hän sen ajan myötä ymmärrä, ja kivaa heillä on takuulla ilman minuakin.

        Kiitos teille vastanneille! Jos tulee vielä jotain mieleen, niin kirjoittaa saa.

        POLTTARIT ulkomailla???? Ihan oikeastiko? Ei herramunjee, on häähömpötys viety äärimmilleen. Miksi ihmeessä polttareita edes tarvitsee pitää, pääsee sitä naimisiin ilmankin.


      • osallistujista
        mitähäh? kirjoitti:

        POLTTARIT ulkomailla???? Ihan oikeastiko? Ei herramunjee, on häähömpötys viety äärimmilleen. Miksi ihmeessä polttareita edes tarvitsee pitää, pääsee sitä naimisiin ilmankin.

        asuu eri puolilla Euroopaa, ja tulevat häihin Suomeen. Polttarit Suomessa tarkoittaisi sitä, että saisivat tehdä kaksi matkaa, joten ajateltiin mennä puoliväliin vastaan polttareiden kanssa.


      • vai ei?
        olen ajatellut kirjoitti:

        ja olemme morsiamen kanssa puhuneet asiasta eli meidän välimme ovat ookoo. Sen verran on päätetty, että ulkomaille mennään, ja siihen olen varautunutkin.
        Se, mitä kuitenkin tämän järjestelijän meilissä ehdotettiin oli ihan jotain muuta ja kalliimpaa.

        Minulla olisi myös eräiden paikkojen osalta ollut kontakteja, ilmainen majoitus kaikille jne, mutta tästä en voi tietenkään morsiamelle puhua, ja järjestäjälle en viitsi, koska se olisi ikään kuin että tyrmäisin hänen ehdotuksensa.

        Nyt sitäpaitsi kaikki muut ovat jo kahdesta vaihtoehdosta äänestäneet, joten on vähän myöhäistä tuoda esille ihan erilaisia vaihtoehtoja.

        Tässä vaiheessa mä olen päättänyt jättäytyä taka-alalle ja katsoa miten ja mitä muut äänestävät. Katson sitten onko mulla varaa ja aikaa. Ja jos en pääse, pidän morsiamelle omat kemut. Mä vein hänet reissulle, ikään kuin polttarihengessä jo heti kun sain tietää kihlauksesta, joten siinä mielessä mä olen jo polttarit "saanut". Morsianta varmasti harmittaa, jos en ole varsinaisissa polttareissa, mutta eiköhän hän sen ajan myötä ymmärrä, ja kivaa heillä on takuulla ilman minuakin.

        Kiitos teille vastanneille! Jos tulee vielä jotain mieleen, niin kirjoittaa saa.

        Ootko vähän marttyyri? Kannattaisiko todella unohtaa itsensä ja tuo surkuttelu nyt hetkeksi?
        Jos sinulla on kontakteja, ideoita jne. niin olisi kyllä kannattanut tuoda ne esille. Tuskin muutkaan ilmaista majapaikkaa pahakseen pistävät ja ei siinä ketään jyrätä jos esittää oman ehdotuksen. Eihän kukaan välttämättä silti olisi ollut lähdössä sinne minne kaavailitte vai olisiko?
        Ja lopuksi,"olethan jo polttarisi saanut", oli varmaan syvimmiltä mitä olen kuullut. Ole sitten menemättä ystäväsi polttareihin vaikka tiedät mitä se hänelle merkitsisi että olet silti paikalla.


      • siksipä
        vai ei? kirjoitti:

        Ootko vähän marttyyri? Kannattaisiko todella unohtaa itsensä ja tuo surkuttelu nyt hetkeksi?
        Jos sinulla on kontakteja, ideoita jne. niin olisi kyllä kannattanut tuoda ne esille. Tuskin muutkaan ilmaista majapaikkaa pahakseen pistävät ja ei siinä ketään jyrätä jos esittää oman ehdotuksen. Eihän kukaan välttämättä silti olisi ollut lähdössä sinne minne kaavailitte vai olisiko?
        Ja lopuksi,"olethan jo polttarisi saanut", oli varmaan syvimmiltä mitä olen kuullut. Ole sitten menemättä ystäväsi polttareihin vaikka tiedät mitä se hänelle merkitsisi että olet silti paikalla.

        kyselinkin neuvoja, miten päästä tästä fiiliksestä eroon.

        Minulla ei ole varaa mennä ihan mihin tahansa, ja se olisikin ainoa syy miksi jättäisin osallistumatta. Nyt kun asiaa on vatvottu jo jonkin aikaa, olen uskaltanut sanoa oman mielipiteeni, mutta kuten sanoin, en halua olla mikään päällepäsmäri, sitä saan olla sitten häissä ihan tarpeeksi. En siis halua, että muille tulee sellainen fiilis, että minä tässä nyt järjestelen ihan kaiken, varsinkaan ilman valtuutusta.

        Nyt ovat pyörät lähteneet onneksi pyörimään ja jonkinlaiset polttarit saadaan ehkä aikaankin.

        Kiitos kaikille vastanneille!


    • noin sata kertaa kaasona

      Siis tä? Eihän morsian päätä kuka järkkää polttarit! Saahan sitä kuka tahansa ne järkätä, mutta oletus on että kaaso ne "joutuu" hoitamaan.

      Mennyt ihan mahdottomaksi. Morsiamet nykyään usein kertoo päivän koska haluaa polttarit jne. Täysin pelleilyä, koska eihän voi olettaa että ne järjestetään, vaan nehän tulee "lahjana"?

      Morsiamien tulisi vähän käyttää vaatimuksissaan järkeä, ollut useita tosi kiusallisia tilanteita missä morsian kertonut päivän ja ketä tulisi kutsua. Päivä ei sitten ole käynyt oikein kellekään ja kaikenlisäksi kaikki paitsi pari kutsuttua ovat olleet enemmän kuin ihmeissään että heitä on ylipäänsä haluttu polttareihin koska ovat lähinnä jotain sulhasen kaverin puolisioita ym.

      Pientä katkeruutta siis. No, ylipäänsä kyllä aina polttarit on olleet hauskoja vaikka niistä aina pientä kauniit ja rohkeat draamaa muodostuukin suunnitteluvaiheessa.

      • puolisona

        voin kertoa olleeni kerran aivan selvästi lisärahoittajana polttareissa. Nöyryyttävä kokemus ja ah, siksi ainoa tällainen.


    • Outoa

      Miten morsian on päättänyt kuka järjestää polttarit? Eikös se ole aika outoa? Minäkin olen morsian, häät parin vk päästä. Eipä olisi tullut mieleenkään sanella, että kuka järjestää polttarit, tai että koko polttareita edes tulee! Nehän järjestetään morsiamelle mukavana yllätyksenä, eikä morsian saa niiden ajankohtaa tai mitään muutakaan edes ehdottaa. Mielestäni se on hyvin itsekästä käytöstä morsiamelta.. Ehkä sellaiselle morsmaikulle en viitsisi polttareita edes järjestää. Ei mitään kiitollisuutta ja kaikki otetaan itsestään selvyytenä.

      Kaiken lisäksi olette yhdessä ideoineet... Mitä yllätystä siinä enää on??

      Polttarit järjestää yleensä koko kaveriporukka yhdessä, kaaso vain tekee asiasta aloitteen. Sillä nyt ei ole mitään väliä, jos joku muu on tässä tapauksessa aloitteen tehnyt. Paitsi että se on alunperin tainnut olla morsian itse... Äh kun suututtaa ihmisten itsekkyys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe