Auto on 99 vuosimallin tdi passatti(90 heppasella myllyllä) ja koneen malli AHU.Eli autosta katoaa tehot ajaessa n.120 tasasella kaasulla. Magneettiventtiilejä oon vaihellu, on käynyt pörhöllä jossa puhdistivat alipaineletkuja, on vaihdettu ilmamassamittari...Pörhöllä eivät keksineet, että mistä johtuu...Onko kellään ollut samanlaista vikaa...Alkaa mennä hermot ton auton kans.
Oisko tietoa?
6
3058
Vastaukset
- dwqvfge
Ootko jo kytkenyt egr-venan pois... Mulla oli samoja vaivoja ja käskin VW:n merkkiliikkeessä kytkemään egr-venttiilin pois. Kuulemma heidän mukaan sellainen "pitää olla" kun se sinne on suunniteltukin. Aivan turha venttiili, mutta tuskin vika siinä.
Koita vaihtaa ahtopaineen säädin(alle 100€).- g32w
Muuttuvasiipinen turbo ilmeisesti kyseessä. Tarkista se VW:ltä ja sitten ahtimen puhdistushommiin tai ahdin vaihtoon. Uskoisin että ahtimen siipien lavat jumittaa ja siitä syystä varmaankin ahtopaine nousee liian korkeaksi ja hätäohjelma lyö päälle.
- VIO-636
g32w kirjoitti:
Muuttuvasiipinen turbo ilmeisesti kyseessä. Tarkista se VW:ltä ja sitten ahtimen puhdistushommiin tai ahdin vaihtoon. Uskoisin että ahtimen siipien lavat jumittaa ja siitä syystä varmaankin ahtopaine nousee liian korkeaksi ja hätäohjelma lyö päälle.
Tarkoitat varmaan tolla ahtopaineen säätimellä just tota ahtopaineen magneettivenaa joita oon vaihtanu jo. Kyseessä ei ole muuttuvasiipinen turbo. Lisäksi turbon sisuskalut on vaihdettu (hinta 750 euroo). Missähän tuo egr-venttiili sijaitsee? Voiskohan olla , että turbon kello jumittaa? Minun käsittääkseni turbon kellon tarkoituksena on ohjata hukkaporttia (korjatkaa jos olen väärässä), ja jos se jumittaa niin voisko olla että ahtopaineet jää liian korkeiksi ja tästä aiheutuisi vikatila.
- gsr
VIO-636 kirjoitti:
Tarkoitat varmaan tolla ahtopaineen säätimellä just tota ahtopaineen magneettivenaa joita oon vaihtanu jo. Kyseessä ei ole muuttuvasiipinen turbo. Lisäksi turbon sisuskalut on vaihdettu (hinta 750 euroo). Missähän tuo egr-venttiili sijaitsee? Voiskohan olla , että turbon kello jumittaa? Minun käsittääkseni turbon kellon tarkoituksena on ohjata hukkaporttia (korjatkaa jos olen väärässä), ja jos se jumittaa niin voisko olla että ahtopaineet jää liian korkeiksi ja tästä aiheutuisi vikatila.
EGR-venttiili löytynee ihan siitä ahtimen yläpuolelta. On sellainen "kupin" näköinen. Se kierrättää pakokaasuja. Sotkee ja tukkii moottoria ja poiskytkettynä moottori ainakin käy paremmin ja puhtaammin. Siinä kyllä vikasi ei ole.
- Autodatasta haettu viat
Testausjärjestyksessä
- Ilmansuodatin - tukos
- Imujärjestelmä - tukos/vuoto
- Moottorin mekaaninen kunto
- Polttoaineen/polttoainesuodattimen/Polttoaineputkien kunto
- Ruiskutuspumpun ajoitus
- - Vikakoodien lukeminen
- Kaasupolkimen asentotunnistin
- Ruiskutussuuttimet
- Ilmamassan mittain
- Turboahtimen ahtopainetunnistin
- Imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin
- Pakokaasujen takaisinkierrätyssolenoidi
- Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili
- Polttoainemäärän säädin
- Polttoainemäärän säätimen asentotunnistin
- Polttoaineen ruiskutuksen ajoitussolenoidi
- Ruiskutuspumppu
- Jarrupolkimen asentokytkin
- Jäähdytysnesteen lämpötilan tunnistin
- Imusarjan ilmanohjaussolenoidi
- Polttoaineen lämpötilantunnistin
- Kampiakselin asentotunnistin
- Moottorin kierroslukutunnistin
- Ruiskutussuuttimen neulanliiketunnistin
- Ilmanpaineen tunnistin
- Moottorin ohjausjärjestelmä
- Moottorin ohjausmoduulin ohjelmointi
- Moottorin ohjausmoduuli - kekkinen
katalysaattori tukossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241