Liika korkea veren paine johtaako useasti päänsärkyyn ?
Itsellä ollut välillä kohonnutta verenpainetta eikä koskaan koske päähän :)
Nyt verenpaineeni on alhaisempi koska olen harrastanut liikuntaa
verenpaine ja päänsärky ???
3
1429
Vastaukset
- lääk. kand.
Eli lähes aina verenpaine huomataan korkeaksi mittaamalla. Vain harvoin korkea verepaine aiheuttaa oireita (joista päänsärky ja huimaus tavallisimmat)
- särkemään...
Mulla ainoat verenpaineisiin liittämäni päänsäryt ovat olleet silloin, kun paineet ovat todella matalalla. Olo on aivan kauhea, päässä jyskyttää totaalisesti ja liikkumaan ei pysty, kun pyörryttää niin paljon.
Tuolloin paineet ovat luokkaa 75/40.
Mulla korkeimmat mitatut paineet ovat olleet 180/83 (eli lähinnä tuo systolinen paine mulla nousee, ei diastolinen) eikä silloin ole ollut mitään tuntemuksia omassa olossa. Eli itselläni ei ainakaan vielä noissa paineissa tule "oloja". - Verenpainepariskunta
Meillä kummallakin on särkenyt hurjasti päätä jo muutaman vuoden. Onneksi kummallakin sitten
työterveyshuolto puuttui asiaan.
Pahaksi onneksi kummallakin on migreeni, joten luulimme että meillä vain on äärimmäisen stressaavista työjutuista ja omaisten terveysongelmista ja lähipiirin kuolemantapauksista johtuen jatkuvasti migreeneitä.
Siipalla oli paineet kesken kammottavaa työpäivää 230/135 ja syke 125. Minulla paria kuukautta aikaisemmin 190/125 ja syke 115.
Nyt minä popsin Atacandia 8 mg päivässä, eikä ole puoleen vuoteen päätä särkenyt. Puoliso syö Lisipriliä. Hänelläkään ei ole enää ollut päänsärkyjä.
Minulla koettiin migreeniesto tärkeäksi, koska se on basillaarimigreeni.
Olen huomannut saaneeni tuosta lääkityksestä alkaen tavanomaista useammin "takykardisia" tykyttelyitä. Johtuee ehkä siitä, että olen alkanut liikkua myös hurjasti enemmän kuin aikaisemmin ja kiinnittää lähes orjallisesti huomiota kaikkeen, mikä vaikuttaa terveyteen. Enää en juo edes kahvia tai kolajuomia.
Tuo tykyttely onneksi häiritsee vain iltaisin, kun yrittää nukkua ja rauhoittuu kyllä itsekseen.
Mutta, nyt kun paineet ovat kurissa (tosin verenpainemittarista on nyt ollut kaksi viikkoa patteri lopussa, mutta olettaisin, kun ei päätäkään särje:-) niin päänsäryt ovat pysyneet kokonaan poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549