Liika korkea veren paine johtaako useasti päänsärkyyn ?
Itsellä ollut välillä kohonnutta verenpainetta eikä koskaan koske päähän :)
Nyt verenpaineeni on alhaisempi koska olen harrastanut liikuntaa
verenpaine ja päänsärky ???
3
1455
Vastaukset
- lääk. kand.
Eli lähes aina verenpaine huomataan korkeaksi mittaamalla. Vain harvoin korkea verepaine aiheuttaa oireita (joista päänsärky ja huimaus tavallisimmat)
- särkemään...
Mulla ainoat verenpaineisiin liittämäni päänsäryt ovat olleet silloin, kun paineet ovat todella matalalla. Olo on aivan kauhea, päässä jyskyttää totaalisesti ja liikkumaan ei pysty, kun pyörryttää niin paljon.
Tuolloin paineet ovat luokkaa 75/40.
Mulla korkeimmat mitatut paineet ovat olleet 180/83 (eli lähinnä tuo systolinen paine mulla nousee, ei diastolinen) eikä silloin ole ollut mitään tuntemuksia omassa olossa. Eli itselläni ei ainakaan vielä noissa paineissa tule "oloja". - Verenpainepariskunta
Meillä kummallakin on särkenyt hurjasti päätä jo muutaman vuoden. Onneksi kummallakin sitten
työterveyshuolto puuttui asiaan.
Pahaksi onneksi kummallakin on migreeni, joten luulimme että meillä vain on äärimmäisen stressaavista työjutuista ja omaisten terveysongelmista ja lähipiirin kuolemantapauksista johtuen jatkuvasti migreeneitä.
Siipalla oli paineet kesken kammottavaa työpäivää 230/135 ja syke 125. Minulla paria kuukautta aikaisemmin 190/125 ja syke 115.
Nyt minä popsin Atacandia 8 mg päivässä, eikä ole puoleen vuoteen päätä särkenyt. Puoliso syö Lisipriliä. Hänelläkään ei ole enää ollut päänsärkyjä.
Minulla koettiin migreeniesto tärkeäksi, koska se on basillaarimigreeni.
Olen huomannut saaneeni tuosta lääkityksestä alkaen tavanomaista useammin "takykardisia" tykyttelyitä. Johtuee ehkä siitä, että olen alkanut liikkua myös hurjasti enemmän kuin aikaisemmin ja kiinnittää lähes orjallisesti huomiota kaikkeen, mikä vaikuttaa terveyteen. Enää en juo edes kahvia tai kolajuomia.
Tuo tykyttely onneksi häiritsee vain iltaisin, kun yrittää nukkua ja rauhoittuu kyllä itsekseen.
Mutta, nyt kun paineet ovat kurissa (tosin verenpainemittarista on nyt ollut kaksi viikkoa patteri lopussa, mutta olettaisin, kun ei päätäkään särje:-) niin päänsäryt ovat pysyneet kokonaan poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364364Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481576- 361486
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2281454Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881098Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481082Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331077Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631010