verenpaine ja päänsärky ???

fnfgjtj

Liika korkea veren paine johtaako useasti päänsärkyyn ?

Itsellä ollut välillä kohonnutta verenpainetta eikä koskaan koske päähän :)

Nyt verenpaineeni on alhaisempi koska olen harrastanut liikuntaa

3

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääk. kand.

      Eli lähes aina verenpaine huomataan korkeaksi mittaamalla. Vain harvoin korkea verepaine aiheuttaa oireita (joista päänsärky ja huimaus tavallisimmat)

    • särkemään...

      Mulla ainoat verenpaineisiin liittämäni päänsäryt ovat olleet silloin, kun paineet ovat todella matalalla. Olo on aivan kauhea, päässä jyskyttää totaalisesti ja liikkumaan ei pysty, kun pyörryttää niin paljon.

      Tuolloin paineet ovat luokkaa 75/40.

      Mulla korkeimmat mitatut paineet ovat olleet 180/83 (eli lähinnä tuo systolinen paine mulla nousee, ei diastolinen) eikä silloin ole ollut mitään tuntemuksia omassa olossa. Eli itselläni ei ainakaan vielä noissa paineissa tule "oloja".

    • Verenpainepariskunta

      Meillä kummallakin on särkenyt hurjasti päätä jo muutaman vuoden. Onneksi kummallakin sitten
      työterveyshuolto puuttui asiaan.

      Pahaksi onneksi kummallakin on migreeni, joten luulimme että meillä vain on äärimmäisen stressaavista työjutuista ja omaisten terveysongelmista ja lähipiirin kuolemantapauksista johtuen jatkuvasti migreeneitä.

      Siipalla oli paineet kesken kammottavaa työpäivää 230/135 ja syke 125. Minulla paria kuukautta aikaisemmin 190/125 ja syke 115.

      Nyt minä popsin Atacandia 8 mg päivässä, eikä ole puoleen vuoteen päätä särkenyt. Puoliso syö Lisipriliä. Hänelläkään ei ole enää ollut päänsärkyjä.

      Minulla koettiin migreeniesto tärkeäksi, koska se on basillaarimigreeni.

      Olen huomannut saaneeni tuosta lääkityksestä alkaen tavanomaista useammin "takykardisia" tykyttelyitä. Johtuee ehkä siitä, että olen alkanut liikkua myös hurjasti enemmän kuin aikaisemmin ja kiinnittää lähes orjallisesti huomiota kaikkeen, mikä vaikuttaa terveyteen. Enää en juo edes kahvia tai kolajuomia.

      Tuo tykyttely onneksi häiritsee vain iltaisin, kun yrittää nukkua ja rauhoittuu kyllä itsekseen.

      Mutta, nyt kun paineet ovat kurissa (tosin verenpainemittarista on nyt ollut kaksi viikkoa patteri lopussa, mutta olettaisin, kun ei päätäkään särje:-) niin päänsäryt ovat pysyneet kokonaan poissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe