Voiko vr:n junamaatista (lippuautomaatti) ostaa lipun opiskelija-alennuksella (-50%) ilman opiske-lijakorttia? Jos voi niin tarkistetaanko junassa opiskelijalipulla matkustatavalta opiskelijakort-ti?
Toinen kysymys:
Olen 17-vuotias ja ostan lippuautomaatista alle 17-vuotiaiden lipun. Tarkistetaanko junassa henkilöllisyyteni eli että olenko alle 17-vuotias? Ulkonäöltäni minua voi aivan hyvin luulla alle 17-vuotiaaksi.
vr:n junamaatti+lipun osto
4
2801
Vastaukset
- peksi
voi ostaa lipun ilman opiskelija korttii mut saattaa tulla vaan paska housuun jos sul ei oo esittää opiskelija korttii...riippuu konnarista haluuko hän tarkastaa sun iän ja et matkustatko oikeen laisel lipul!
- M.P.
Tuosta opiskelijakortista en osaa sanoa, joskus sitä kysytään, joskus ei. Junamaatista en ole koskaan lippuja ostanut.
Lastenlipun jos ostat, niin käytännössähän konnari ei voi mistään tietää, minkä ikäinen olet. Alle 18-vuotiaalla kun ei välttämättä ole minkäänlaista henkilöllisyystodistusta. Kela-korttikin (mahdollisesti ainoa yhtään virallisempi todistus iästä) saattaa olla vaikkapa äidillä/isällä tallessa.
Itse matkustin vielä 16-vuotiaana (vahingossa) lastenlipulla linja-autossa (ostin autosta lipun määränpäähän ja kuski otti hinnan lastenlipusta mitään kyselemättä). Myös junassa matkustin pari kertaa 17-vuotiaanakin lastenlipulla, ennenkuin sain opiskelijakortin, eivät ne lippuluukullakaan yleensä mitään kysele. Kaverilta oli kysytty joskus syntymäaikaa, joten suosittelen opettelemaan jonkin sopivan syntymäajan, jonka osaa vaikka unissaan sanoa sujuvasti. Sellainen syntymäaika siis, jonka mukaan olisit alle 17v.
VR tuskin kovasti häviää, jos pari nuorta silloin tällöin matkustaa puoleen hintaan... Laillistahan se tosin ei taida olla..- pelastus!!
Voi halleluja, tämä keskustelu pelasti minut! :) Piakkoin pitäisi junalla matkustaa, ja ikäähän tosiaan on 17, eikä opiskelijakorttia.. Hinnat todellakin hirvittävät ilman opiskelija-alennusta :s yritän siis lastenlipulla matkustaa, onneksi olen muutenkin 15-vuotiaan näköinen :')
- Verhoelma
Syntymäajan opettelu ei pelkästään riitä. Tarkastuksen tullen kysytään syntymäaika ja jos tarkastajalla on sen jälkeen syytä epäillä asiaa hän pyytää nimen ja soittaa ja tarkistaa asian. Jos ei nimi ja syntymäaika ole saman henkilön olet onnellisesti valheillasi onnistunut saamaan itsellesi sakot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735122- 534221
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933609- 502719
- 201909
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1111725
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073