Jossakin näin myynnissä laitteen, jolla nimensä mukaisesti voidaan poistaa voikukkia nurmikosta, ilmeisesti vetämällä niitä kokonaan tai osittain juurineen maasta ylös.
Onko kokemusta, onko hyödyksi vai enemmänkin turhake? Onko parempaa keinoa voikukkien kitkemiseksi?
miten voikukat pois
7
1698
Vastaukset
- mattip
Kyllä myynnissä olevista laitteilla saataan kukat pois. Itselläni on sellainen metalli-putkesta tehty laite se poljetaan maahan niin että kukanjuuri jää siihen putkeen. kue se on tarpeeksi syvällä pyöräytetään ja nostetaan pois maasta. Juurakko tulee mukana.
- khkhkh
Fiskarsin rikkaruohonpoistaja. Muuten ihan hyvä, mut hajosi melkein heti kättelyssä. Lähetin sen Fiskarsille, ja odottelen nyt että miten tässä käy...
- garlic*
Pieni korjaus tuohon "kokonaan tai osittain juurineen". Jos olet poistamassa voikukkaa ja et saa poistettua sitä koko juuren kanssa nii kyllä se kasvaa siitä pienestäkin juuren palasta.
- vanhalla jääkairalla
voikukat pois laitoin kompostiin kypsymään,reikiin hiekkasekanen multa siemenenä valkoapila nyt nurmikolla kivannäköisiä kukkatupsuja.
- fiskarsin
voikukkanyppimen. Tehokas on poistamaan, mutta meillä ainakin voikukkaa on niin paljon että sota tuntuu toivottomalta. Kun entisiä tunti tolkulla poistat niin seuraavana päivänä uusia on jo saman verran putkahtanut tilalle.
- kokeillut oon
Poista voikukat kokonaan syvältä juurineen voikukkaraudalla ja laita koloihin suolaa. ei nouse voikukat siihen kohti ainakaan, sillä suola tappaa kaiken. Kolot voi peittää myöhemmin vaikka hiekansekaisella mullalla ja laittaa vaikka valkoapilaa kasvamaan reikiin kuten eräs kirjoittaja ehdotti. Minulla ainakin on voikukat vähentyneet.Varo, ettei voikukat pääse siementämään. Siis hahtuvat pois.
- ripa
Itse taistelin vuosia noilla kairoilla oikein urakalla - turhaa puuhaa! Nykyisin pidän nurmikot siisteinä myrkyttämällä; eli rauta- ja puutarhakaupoista saa "Nurmikon voikukkahävite" nimistä ainetta ja toimii vallan loistavasti. Pitää muistaa luonnollisesti käyttää kertakäyttöhanskoja jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675670Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344254Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961866- 631435
- 2611127
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39705