Finnmatkat omatoimikohde Koh Samui

Kisu27

Hei!
Olen lähdössä Koh Samuille omatoimimatkalle kahdeksi viikoksi tammikuussa. Mihin paikkoihin kannattaa mennä kahden viikon aikana? Mitä kaikkea Samuilla voi tehdä? Kulkeeko lautta mantereelle kuinka usein? En ole kuitenkaan sukellusihmisiä..=) Lennot on Finnmatkojen kautta vain Bangkokiin asti merkattu omatoimimatkalla..Tarkoittaako se että etsimme itse keinon päästä saarelle eli lennon varaus Samuille on itse tehtävä? Kamalan epäselvä toi Finnmatkojen Koh Samui-esittely..Kuljetus lentokentälle sisältyy eli tarkoittaako siis Bangok-Samui- välistä matkaa? Pystyykö Samuilla ratsastaa norsuilla tai hevosilla?Toivottavasti joku Samuin kokenut konkari osaa vastata kiperiin kysymyksiini..=)

2

1194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oeijfoej

      Finnmatkat varmaan ehkä(?)villi arvaus, osais parhaiten vastaa useampaan noista sun kysymyksistä. Luulisi, että he tietävät omista matkoistaan?

    • Nimetön

      Mainion paikan olet valinnut! :)

      Asuin viimevuonna Koh Samuin saarella. Samuilta löytyy niin rauhaa, kuin meininkiäkin, riippuu mille rannalle asettuu. Itäinen Chaweng-beach on kaikista turistoitunein ja vilkkain, mutta ehdottomasti paras ihan noin rantana, leveä ja hienohiekkainen. Sieltä löytyy baari poikasineen ja rantaravintoloita runsin määrin. Viereinen Lamai-beach on myös käymisen arvoinen ranta, etenkin sen eteläpääty. Pohjoisessa on ihana pieni kalastajakylä Bophut jossa itse majailimme puoliskoni kanssa, hiljainen, mutta herttainen paikka. Koillisen Choengmon-beach on hieman syrjäisempi, mutta sekin ihana uimaranta, olis ollut meille just nappi paikka, jos olis oltu vaan lomailemassa. Suurin kaupunki Nathon länsirannalla on sitten lyömätön shoppailumesta, kauppoja riittää, tai no, kojuja, jossa on vaatetta ja kenkää ja kangasta jajaja..halvalla. Ainut ostarin kaltainen liikekeskus Tesco sijaitsee Chaweng-beachin läheisyydessä, mistä kävimme hakemassa erikoisemmat ruoka-aineet ja pällistelemässä marmorilattioita, joita ei muuten tullut paljon nähtyä. Samui vilkastuu silmissä, sinne rakennetaan jatkuvasti uutta, viimevuonna Tescoon tuli saaren ensimmäinen leffateatteri!

      Kokonsa puolesta Samui on mainio, tarpeeeksi iso, jotta tekemistä ja näkemistä riittää, mutta samalla sen kokoinen, että skootterilla sai koluttua koko saaren läpi, mitä muuten suosittelen lämpimästi, omat seikkailut saarella olivat lyömättömiä, etenkin vuoristoteillä ajeleminen oli mahtavaa ja maisemat kauniita.

      Juu, käytiin norsusafarilla, merileijonia katsomassa harkittiin jopa benji-hyppyäkin ym. Kaikista retkistä ja kuljetuksista saaren sisällä ja saarelta toiselle, sekä mantereelle saa helposti tietoa joka kulmalla sijaitsevista yleensä yhdistetyistä netti-kioskeista ja matkatoimistoista, jotka usein hoitavat myös skootterinvuokrausta. Usko pois, kaikki on tosi helppoa ja halpaa!

      Jos kaipaat vähemmän turistoitunutta ympäristöä kannattaa suunnata viereiselle Koh Phang nganin saarelle, jonne laivamatka kestää vartista tuntiin, riippuen ottaako speedboatin, vai putputtimen tai siltä väliltä. Tämä "Banaaniksi" kutsumamme saari oli meidän viikonloppuretkiemme kohde, jonka toki myös tutkimme skoottereinemme päästä päähän! Saaren suurimmalla Hadrinin rannalla järjestetään joka kuukausi täyden kuun bileet, jolloin koko eteläkärki on täyteen buukattu, joten majotusta voipi olla vaikea saada, joten kysäse bileistä ennen sinne menoa. Banaanin vieressä on Koh Taon saari, minne emme retkillämme koskaan päätyneet, mutta se on myös kovasti kehuttu paikka, etenkin sukeltajien keskuudessa, kuulemma pieni ja rauhallinen mesta. Näille saarille pääsee helposti ja halvalla, kysy vain laivojen aikataulut nuista paikallisista matkatoimistoista ja osta lippu satamasta itse, säästät muutaman euron. Putputin ja puolinopean Seatran laivojen laiturit Banaanille sijaitsee Bang rakilla, myös big buddhaksi kutsutulla rannalla. Katamaraanit lähtee Maenamin rannalta.

      Me varattiin itse lennot Bangkokiin ja siitä Samuille Bangkok Airwaysilla, netin kautta(50-100€), oli yllättävän helppoa, vaikken nuist jutuist yleensä mitään ymmärrä. Kantsii kyllä kysyä Finnmatkoilta, että mitkä lennot hintaan sisältyy! Mukavaa matkaa!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe