Käsijarrun kiristys

Drrrr

Saakos tuon almeran vuosimallia -97 gtin käsijarruvaijeria kiristettyä?

Vaihdoin takajarrulevyt palat ja käsijarru vois toimii vähän paremmin.

Katastukseen pitäs uskaltaa viedä...

8

7120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diplinssi

      Jarrupalojen ja jarrulevyjen vaihto ei pitäis vaikuttaa käsijarruvaijerin säätöihin, ellet itse huollon yhteydessä löysentänyt. Vaijerin liikakiristys voi toimia päinvastoin: Ei jää enää tarpeeksi liikettä eli käsijarru ei enää liikuta automaattisäätöä tarpeeksi.
      Jos käsijarruvaijeri ei ole ruosteessa, jumissa ja siinä ei oo löysää, vika on muualla. Jos vaihdoit levyt ja palat, menee hetken, ennenkuin ne sopeutuu ja käsijarrua käytettäessä automaattisäätö vie ne tarpeeksi lähekkäin.
      Muistitko poistaa uusista levyistä varastointirasvan? Kaupassaruostumisen estämiseksi suojarasva. Poistetaan liuottimella pyyhkimällä.

      • Drrrr

        No syynä se, että oon kuullut, että käsijarru sais nousta sellaset kuus "naksua", jolloin pitäs alkaa jo olee käsijarru kunnolla kiinni. Nyt mä joudun vetää käsijarrun ihan ylös asti, eikä tunnu siltikään mitenkään älyttömän hyvin ottavan.

        Eli pelkään, ettei mee katastuksesta läpi.

        En vaan ees tiiä, onko tuossa käsijarruvaijerin säätöä, vai pitääkö ostaa uusi vaijeri, jos tuo olisi sittenkin jotenkin venynyt tms?

        Eli vika on siinä, että ottaa liian huonosti. Vikaa oli jo ennen palojen vaihtoa, mutta tuntui että vikaa tuli vaan lisää nyt.

        Jarrusylinterin männät toki plumpsautin ulos korjauksen yhteydessä, ja nyt eilen sain kunnolla vasta ilmattua, eli nyt alko jarrupoljin toimiin kunnolla ja käsijarrukin parani vähän, mutta edelleenkin vivun saa/joutuu vetää turhan ylös.

        Eli joutuuko tässä ostaa vaijereita, vai saakohan tuota jotenkin kiristettyä??? Joissakin autoissa kiristysruuvi on ollut auton sisätiloissa, käsijarruvivun alla. Siksi ei heti tiiä, vaikka auton alla käviski, että pystyykö vaijeria jotenkin kiristää. Ja täällä kaunpungissa ei heti tonne auton alle pääse, ku en oo ainakaan vielä tohon yleiselle parkkialueelle alkanut rasvamonttua kaivaa :)


      • Drrrr
        Drrrr kirjoitti:

        No syynä se, että oon kuullut, että käsijarru sais nousta sellaset kuus "naksua", jolloin pitäs alkaa jo olee käsijarru kunnolla kiinni. Nyt mä joudun vetää käsijarrun ihan ylös asti, eikä tunnu siltikään mitenkään älyttömän hyvin ottavan.

        Eli pelkään, ettei mee katastuksesta läpi.

        En vaan ees tiiä, onko tuossa käsijarruvaijerin säätöä, vai pitääkö ostaa uusi vaijeri, jos tuo olisi sittenkin jotenkin venynyt tms?

        Eli vika on siinä, että ottaa liian huonosti. Vikaa oli jo ennen palojen vaihtoa, mutta tuntui että vikaa tuli vaan lisää nyt.

        Jarrusylinterin männät toki plumpsautin ulos korjauksen yhteydessä, ja nyt eilen sain kunnolla vasta ilmattua, eli nyt alko jarrupoljin toimiin kunnolla ja käsijarrukin parani vähän, mutta edelleenkin vivun saa/joutuu vetää turhan ylös.

        Eli joutuuko tässä ostaa vaijereita, vai saakohan tuota jotenkin kiristettyä??? Joissakin autoissa kiristysruuvi on ollut auton sisätiloissa, käsijarruvivun alla. Siksi ei heti tiiä, vaikka auton alla käviski, että pystyykö vaijeria jotenkin kiristää. Ja täällä kaunpungissa ei heti tonne auton alle pääse, ku en oo ainakaan vielä tohon yleiselle parkkialueelle alkanut rasvamonttua kaivaa :)

        ja kiitos vastauksesta, kaikki tieto otetaan vastaan!


      • diplinssi
        Drrrr kirjoitti:

        No syynä se, että oon kuullut, että käsijarru sais nousta sellaset kuus "naksua", jolloin pitäs alkaa jo olee käsijarru kunnolla kiinni. Nyt mä joudun vetää käsijarrun ihan ylös asti, eikä tunnu siltikään mitenkään älyttömän hyvin ottavan.

        Eli pelkään, ettei mee katastuksesta läpi.

        En vaan ees tiiä, onko tuossa käsijarruvaijerin säätöä, vai pitääkö ostaa uusi vaijeri, jos tuo olisi sittenkin jotenkin venynyt tms?

        Eli vika on siinä, että ottaa liian huonosti. Vikaa oli jo ennen palojen vaihtoa, mutta tuntui että vikaa tuli vaan lisää nyt.

        Jarrusylinterin männät toki plumpsautin ulos korjauksen yhteydessä, ja nyt eilen sain kunnolla vasta ilmattua, eli nyt alko jarrupoljin toimiin kunnolla ja käsijarrukin parani vähän, mutta edelleenkin vivun saa/joutuu vetää turhan ylös.

        Eli joutuuko tässä ostaa vaijereita, vai saakohan tuota jotenkin kiristettyä??? Joissakin autoissa kiristysruuvi on ollut auton sisätiloissa, käsijarruvivun alla. Siksi ei heti tiiä, vaikka auton alla käviski, että pystyykö vaijeria jotenkin kiristää. Ja täällä kaunpungissa ei heti tonne auton alle pääse, ku en oo ainakaan vielä tohon yleiselle parkkialueelle alkanut rasvamonttua kaivaa :)

        myös käsijarrua auton liikkuessa. Jos se mekanismi alkais saada palat lähelle levyä.


      • Drrrr
        diplinssi kirjoitti:

        myös käsijarrua auton liikkuessa. Jos se mekanismi alkais saada palat lähelle levyä.

        käytin auton katastuksessa, ja ei ollut moitteen sijaa jarruissa.

        juu, se vaati vaan vähän käyttöä, ja siellä oli tosiaan vähän ilmaa järjestelmässä, ni ei ees käsijarru pelittänyt sitte kunnolla.

        kun sai ilmat pois, ni alko käsijarruki pelittää paremmin. tän vuoden katastus suoritettu, jes!!! :)


    • heikkielias2

      Mitä tarkoittaa katsastuskortissa: Seisontajarru kN Ero 36,4 %. Onko huo vai kelvollinen sillä 6:n naksahduksen jälkeen pitää auton paikallaa jopa alamäessä?

      Auto on Nissan Almera 1995/96 mallia
      Kiitos tiedoista Heikki

      • toinen heikki

        Seisontajarruero saa olla 70 % eli kelpaa jos niiden yhteisteho on riittävä.


      • Hyvä se on

        70% ero on raja, joten kaikki sen alapuolella olevat prosentit ovat täysin riittäviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe