mitä ne kertoo?
Mustat ruumisarkut
5
1205
Vastaukset
- Reseda
Voisi kertoa levottomista muistoista. Unen muu sisältö vaikuttaa tulkintaan.
Ruumisarkku voi olla myönteinenkin symboli. Se voisi kuvata, että jotain vanhaa ja vaikeaa on elämästä poistunut. - elnaa
mustat ruumisrkut ollaan juuri kantamassa lapsuutenikotiin,on paljon ihmisiä ,tuttuja jotkä ovat jo kuolleet niissä huoneissa,tätini puhuu,mutta en saa sanoista selvää,huudän hänelle että asun perheeni kanssa uudessa paikassa,hän vastaan jotain.jotenkin minua pelottaa ne mustat arkut uni katkeaa ennen kuin ne tulevat sisälle asti...
Voisko tähän liittyä seikka et mua enneen on vanhemilleni synnytykseen kuollut lapsi ,siis mun isoveli,lapsena näin valokuvia joissa isällä oli pieni valkoinen ruumisarkku sylissään,peloissani revin noin kuvat ,koska minulle ei lapsena kerrottu tarkkaan tätä tarinaa ,niin voisko nää unet olla liittyvinään näihin asioihin?- Reseda
Voivat hyvinkin. Jokin sinussa huutaa etsimään vastauksia noin traagiseen tapahtumaan lähisuvussa.
Olet vanhempiesi kautta kokenut surun, jolle ei ole annettu selitystä. Sen vuoksi se on alkanut elämään aivan omaa elämäänsä mielessäsi aivan kuin sienirihmasto, joka leviää kaikkialle. Surusi (=vanhempien suru) on se musta arkku, joka sinua pelottaa.
Et toisaalta haluaisi tietää asiasta, mutta toisaalta elämä vaatii sitä.
Asia on ollut perheessänne tabu, josta ei ole ollut lupa puhua.
Kuolemassa ei sinänsä ole mitään pelottavaa, mutta salailu ja sitä kautta surematon suru on ahdistava.
Onko sinulla mahdollisuus kysellä tuon kuolemantapauksen taustoja ja syytä sukulaisiltasi? - elnaa
Reseda kirjoitti:
Voivat hyvinkin. Jokin sinussa huutaa etsimään vastauksia noin traagiseen tapahtumaan lähisuvussa.
Olet vanhempiesi kautta kokenut surun, jolle ei ole annettu selitystä. Sen vuoksi se on alkanut elämään aivan omaa elämäänsä mielessäsi aivan kuin sienirihmasto, joka leviää kaikkialle. Surusi (=vanhempien suru) on se musta arkku, joka sinua pelottaa.
Et toisaalta haluaisi tietää asiasta, mutta toisaalta elämä vaatii sitä.
Asia on ollut perheessänne tabu, josta ei ole ollut lupa puhua.
Kuolemassa ei sinänsä ole mitään pelottavaa, mutta salailu ja sitä kautta surematon suru on ahdistava.
Onko sinulla mahdollisuus kysellä tuon kuolemantapauksen taustoja ja syytä sukulaisiltasi?siitä kerrottu,joten olen asiasta tietoinen nyt aikuisena
- Reseda
elnaa kirjoitti:
siitä kerrottu,joten olen asiasta tietoinen nyt aikuisena
Lapsuuden kokemuksena tuo silloinen selittämätön kuolema voi tulla unessasi esiin aina, kun jokin asia, tapahtuma, jopa esinekin siitä muistuttaa.
Saatat yliherkistyä kaikelle sellaisille asioille, joille ei heti löydy selitystä.
Myös nykyhetkessä jokin ahdistava tapahtuma voi nostaa vanhan surun ylös mielen pohjalta.
Mutta nämä ovat vain minun tulkintojani. Olet itse parhain asiantuntija, kun on elämästäsi ja unista kyse.
Kaikkea hyvää ja lämmintä kesää sinulle, toivottaen Reseda!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks545549Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si784302Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut443566Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää623343Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?1023332Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.43040- 1102839
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri612269Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1292264Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu361741