lasipölyn haitasta keuhkoissa? Sain sitä kolmen tunnin ajan hengitellä viime perjantaina lasiroskiksia tyhjentäessäni. Ja oireina ollut kurkkukipu ja äänen käheys ja karmea yskä. Olen juuri muuttanut homekämpästä pois ja altistuminen lasille oli ns. viimeinen pisara. Hengityssuojainta työpaikalta ei löytynyt ja sieltä ei löydy mitään muutakaan kun koko työpaikka on perseestä henkisesti epäkypsine pomoineen. Voihan olla että kuvittelen vain ja stressi ja henkinen väsymys on tehnyt tehtävänsä mutta olisi hienoa jos joku voisi vastata. Asia on jäänyt hieman vaivaamaan.
tervehdys onko
6
4242
Vastaukset
- että lasipöly
kuten kaikki muutkin pölyt ovat kehkoille pahasta! Itse aikoinaan sumuttelin kärpäs- ja muurahaismyrkkyjä ja altistuin itse samalla aika pahasti...astma oli jo enestään. Nyt sitten vuosikausia pahaa yskää jne. Ja astma huonona...että ei sitä ihminen OSAA kaikkea varoa, mitä pitäisi. Ja oikeassa olet siinäkin, että "stressi ja kuvittelu" voivat myös olla osallisena asiassa. Usko vaan: mitä enemmän tarkkailemme itseämme - sitä enemmän oireilemme. Mutta ja mutta...helpommin sanottu kuin tehty...Odottele nyt viikko ja kurlaa vaikka laimennetulla Betadine-suuvedellä sitä nieluas - ja käy sitten lääkärin juttusilla, jos mieltäsi vaivaa.
- viestiin näin
Työskentelin lasitehtaalla yli 30v.
Puolivuotta takaperin sain lääkkeet keuhkoahtaumatautiin.
Poltin kyllä tupakkaa(lopetin n.4,5v. takaperin)
Se lasinpöly siellä tehtaassa oli tosi hienoa.
Töissä ollessa minulla kävi aika ajoin se pöly henkeen.Työkaverilla, joka ei polttanut oli myöskin jotain keuhkovaivaa.
Mainitsin tästä pölystä lääkärille,hän oli sitä mieltä,että ahtauma johtuu vain ja ainoastaan tupakasta.
Olen aivan varma,että tämä pölykin on osittain aiheuttanut tämän hetkisen tilani.- siellä selviää
kyllä tähystyksessä ja BAL huuhtelussa mikä ahtaumaa aiheuttaa. Vaadi se on sinun oikeutesi. Ei kaikki ahtaumat tule tupakasta, ei minunkaan tullut!
- lasitehtaalla
hengityssuojaimia? Ja onko lasihionnasta syntyvä pöly vaarallisempaa kuin lasipullojen osuessa jätelavaan syntyvä pöly? 30 vuotta aika pitkä aika helpottavaa kuulla sinänsä että ehkä 3 tunnin altistus ei olekaan niin vaarallista.
- tekijä***
lasitehtaalla kirjoitti:
hengityssuojaimia? Ja onko lasihionnasta syntyvä pöly vaarallisempaa kuin lasipullojen osuessa jätelavaan syntyvä pöly? 30 vuotta aika pitkä aika helpottavaa kuulla sinänsä että ehkä 3 tunnin altistus ei olekaan niin vaarallista.
Ei siellä kukaan suojaimia käyttänyt.
Itse jouduin joskus laittamaan suojaimen,kun kävi kovemmin henkeen.
Luulen kyllä,että ei kolmen tunnin altistuksesta ole mitään haittaa.
Olen ollut jo kymmenisen vuotta eläkkeellä,mutta jo työssä olo aikana alkoi hengitys vaikeudet.
Ja turha tässä on enää mennä mitään tutkituttamaan,kumminkin sanovat,että tupakka,tupakka.
On vaan yritettävä pärjäillä. - ... ja tupakka
tekijä*** kirjoitti:
Ei siellä kukaan suojaimia käyttänyt.
Itse jouduin joskus laittamaan suojaimen,kun kävi kovemmin henkeen.
Luulen kyllä,että ei kolmen tunnin altistuksesta ole mitään haittaa.
Olen ollut jo kymmenisen vuotta eläkkeellä,mutta jo työssä olo aikana alkoi hengitys vaikeudet.
Ja turha tässä on enää mennä mitään tutkituttamaan,kumminkin sanovat,että tupakka,tupakka.
On vaan yritettävä pärjäillä.Näinhän se näyttää olevan. Jos poltat, tupakka on syy kaikkeen, eikä edes oteta vakavasti muita altisteita, vaikka niitä olisi oikeasti ollut olemassakin. Kuitenkin keuhko-oireita on tupakoimattomillakin. Tupakoimattomalla se tupakka on poissuljettu aiheuttaja, joten ryhdytään etsimään jotakin muuta syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214