Älkää ikinä menkö Jorvin sairaalaan!!

Krisse_77

Pakko on tännekin laittaa tietoa:
Km todettiin mulla viime pe 1.6. Ajan lääkkeelliseen tyhjennyksen sain vasta keskiviikolle 6.6. Jorvissa lääkkeellistä tyhjennystä yritettiin 3 cytotec-tabletilla emättimeen, tuloksetta. Passitettiin kuitenkin kotiin vaikka vuoto ei alkanut. Eilen soitin lääkärille, joka sanoi että "tule uudelleen ensi viikon keskiviikkona, aikaisemmin ei kannata". No,
viime yö meni valvoessa ja itkiessä (niin suomenko piti olla hyvinvointivaltio??) ja tänä aamuna soitin sekä Naistenklinikalle että Kätilöopistolle itkien (onni että täällä pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraa mihin sairaalaan mennä) ja molemmissa todelle ihmeteltiin Jorvin touhua, kehotettiin jopa suoraan tekemään valitus sairaalan ylilääkärille.
Kätilöopistolla ottivat minut heti aamukasilta "avosylin" vastaan, ja siellä henkilökunta aivan huippua ja ennen kaikkea asiantuntevaa, moneen kertaan kiittelin ja kyyneleet tuli silmiin kun niin hyvää huolta pidettiin!!

Kävi ilmi, että Jorvin hoitokäytännöt on jostain AIVAN syvältä! Kun kysyin Jorvin lääkäriltä keskiviikkona miksen saa lisää lääkettä, niin vastaukseksi sain että "ei voi antaa enempää, kohtu alkaa supistella"... NIINPÄ, sehän tässä olis tavoitteena!! HALOO!

Tänään kätilöopistolla sain 3 kertaa sen määrän lääkkeitä mitä Jorvissa. Supistuksia tulee ja vähän vuotoa, mutta näyttää siltä että huomenna kaavinta edessä, kun tarpeeksi en kuitenkaan vuoda. Lääkäri, joka minulle huomenna kaavinnan tekee, kertoi itse kokeneensa lähiaikoina myös keskenmenon, joten voisi kuvitella että tekee kaavinnan kyllä viimisen päälle varovasti.

Niin ja sitten vielä loppuhuipennus; mulla oli alkava kohtutulehdus, johon sain nyt lääkkeet hyvissä ajoin. En edes uskalla miettiä mitä olis tapahtunut, jos olisin "kilttinä tyttönä" noudattanut Jorvin lääkärin ohjeita ja mennyt näytille vasta ensi ke, niinkuin he ohjeistivat.

Summa summarium: Älkää ikinä menkö Jorviin hoitoon ja VAATIKAA hyvää hoitoa!

14

3022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kättäri

      Minulle annettiin Kätilöopistolla 5 kertaa tuo lääke ja laitettiin yöksi kotiin. Synnytin pienet kaksoset tuskaisesti kotona, toinen rv 12 ja toinen rv 11. Verenhukassa ja paineet 80/48 menin sitten sekavana takaisin Kätiöopistolle. Kaikki meni päin persettä. Ei tällaista pitäisi kenenkään joutua kokemaan. Hoitovalitus on lähtenyt kättärille ja en mene sitten enää koskaan jalallanikaan.

    • EsikonÄiti

      Kokemastasi, mutta ei Kätilöopistonkaan taso niin kiitettävää ole. Itselläni ei ole kokemusta raskaudenkeskeytksistä tai keskenmenoista, mutta synnytyksestä ko. sairaalassa, eräät hoitajat hoitivat työnsä ammatillisen puolen päin persettä(anteeksi ruma sana) ei ollut hoitajien ammatilluus tallessa tai hallussa. Valitusta olen tekemässä. Mutta hyvä, että sinulle sattui asiallinen hoitava lääkäri ja henkilökunta. Tuo Jorvin käytös kuvastaa ihan nykypäivää, mistään ei tarvitse välittää. Eräällä ystävälläni on myös huonoja kokemuksia Jorvin sairaalsta.

      Koita jaksaa !!!!!

    • Tristar

      Kättärillä ei potilas ole mistään kotoisin, sillä kertaa, sattui varmaan huono päivä olemaan joka helkkarin hoitajalla ja lääkäreillä liian kiire, kun taas pakon edessä Jorviin mentyä oli kohtelu mitä parhain.

      Olen pahoillani ikävästä kokemuksestasi, hyvinvointivaltio vain ei tarkoita sitä että ihmiseltä pitää paha mieli jotenkin taianomaisesti poistaa :D Jorvissa ollaan esimerkiksi lääkemäärien kanssa varovaisempia ettei niitä toisia ääripäitä pääse tulemaan, niitä joille sama määrä olikin liian suuri ja komplikaatioita seuraa. He eivät voi tietää miten sinun ruumiisi reagoi annettuihin määriin, siis ottavat ennemmin varman päälle koska totuus kohdattakoon, keskenmenon hoidossa ei yleensä ole mikään kiire.

      ***

      • Krisse_77

        ... keskenmenon hoitamisella ei yleensä ole kiire...
        Joo, ei niin, mutta jos hoitoa ensin lykätään vajaa viikko, sen jälkeen hoidetaan aivan liian vähillä lääkkeillä ja passitetaan kotiin, soittaessa kehotetaan palaamaan vajaan viikon päästä asiaan niin kyllä jotain on pielessä ja siinä vaiheessa alkaa jo olla vähän kiire.

        Tuloksena tästä "kiireettömästä hoidosta" minulle pieleen mennyt lääkkeellisen tyhjennyksen yritys, kohtutulehdus ja ennenkaikkea älyttömän paha mieli: niinkuin tässä lapsettomuudessa ja keskenmenossa ei olis tarpeeksi kestämistä.


      • Tristar
        Krisse_77 kirjoitti:

        ... keskenmenon hoitamisella ei yleensä ole kiire...
        Joo, ei niin, mutta jos hoitoa ensin lykätään vajaa viikko, sen jälkeen hoidetaan aivan liian vähillä lääkkeillä ja passitetaan kotiin, soittaessa kehotetaan palaamaan vajaan viikon päästä asiaan niin kyllä jotain on pielessä ja siinä vaiheessa alkaa jo olla vähän kiire.

        Tuloksena tästä "kiireettömästä hoidosta" minulle pieleen mennyt lääkkeellisen tyhjennyksen yritys, kohtutulehdus ja ennenkaikkea älyttömän paha mieli: niinkuin tässä lapsettomuudessa ja keskenmenossa ei olis tarpeeksi kestämistä.

        tulee siitä eskeknmenostakin ja olet siinä surussa jo valmiiksi kovin valmis lukemaan minkä tahansa vastoinkäymisen suuremmaksi kuin se onkaan. Ymmärrän kyllä tunteen. Omalta osaltani vain totesin Jorvissa toimitun esimerkillisesti, minun kohdallani. Infromaatiokatkoksia tapahtuu, kun ihmisiä ollaan, ja todettukin keskenmeno lähtee niin kovin usein itsestään tyhjentymään. Se on vain fakta, ei hienotunteisuuskysymys. Resurssien käyttö on hyvin tarkkaa etenkin näin loma-aikaan, kiireelliset ovat etusijalla. Ja ikävä kyllä, resurssikato tarkoittaa juuri sitä että ennaltaehkäisevä hoito pistetään ensin jäihin, vasta sitten hoidetaan kun on jotain oikeasti vialla. EI hyvä asia, mutta elämän realiteetteja.

        ***


    • hyviä kokemuksia

      ainakin minulla.......kaksi synnytystä, yksi keskenmeno. Suosittelen.

    • ........

      No aikamoinen yleistys.

      Ja sitä paitsi, minkälainen lääkäri kertoo potilaalle omasta keskenmenostaan, eipä ole kovin ammattimaista sekään.

    • palanu

      Itse sain keskenmenon toukokuun alussa joten hoito on siltä osin hyvässä muistissa. Pitkä ja vaikea kevät on mulla myös takana 5 vuoden yrityksen jälken tuli raskaaksi ja se ei sit pysynytkään matkassa, tunteet käy rallia kropassani.
      Jorvista sain mielestäni hyvää hoitoa niin lääkäriltä kun hoitohenklökunnaltakin olivat asiallisia ja myötämielisiä meneykseemme. Olemme olleet myös lapsettomuushoidoissa jorvissa ja siihenkin erittäin tyytyväisiä.
      Ikävää että olet saanut sieltä huonoa hoitoa. Jokainen kokee tietenkin hoidon niin erilailla.
      Toisin itseni ei tarvinnut mitään tyhjennystä kaveri tuli ulos kertaheitolla, tosin olin silti tarkkailussa päivän ja jouduin uudemmankerran tiputukseen huonon kunnon vuoksi. ja edelleen olen tyytyväinen jorviin.
      mukavaa kesää kaikesta huolimatta.

      • Krisse77

        Jorvin henkilökunnassa minulla ei ole mitään valittamista, ovat ihan mukavia ja myötätuntoisia. Sen sijaan siinä tapauksessa kun kaikki eivät mene suunnitelmien mukaan, mutkia tulee matkaan. Eli vika on hoitokäytännöissä.
        Edelleen ihmettelen sitä, miten Jorvissa annettiin minulle 1/3 siitä lääkemäärästä mitä Kätilöopistolla. Kun Jorvissa pyysin tyhjennyslääkettä lisää, sanottiin vain että "kohtu alkaa supistella liikaa". HALOO, sehän on tarkoitus!

        Mikä teillä on lapsettomuuden syynä ja teidän hoitohistoria, siis kävittekö jorvissa lapsettomuushoidoissa?

        Sillä vaan kyselen, kun kaksi minun hyvää kaveriani ovat olleet myös jorvissa lapsettomuushoidoissa, ja heillä molemmilla tosi ikäviä kokemuksia: hoidot piti keskeyttää ja molemmat sai kuulla, että ovat "hankalia tapauksia". No, nyt tällä "hankalalla tapauksella" on yksityisen klinikan ansiosta lapsi. Toinen kaverini luokiteltiin hankalaksi tapaukseksi vaan sen vuoksi, ettei reagoinut heidän standardi-lääkemäärään. Minua nämä lähinnä huvittaa, kun itsellä yksityiseltä klinikalta kokemus miten tärkeää lääkemäärät on arvioida ja suunnitella YKSILÖLLISESTI, ei mikään helkutin standardien mukaan.
        Eli siinä taas tulee väkisinkin mieleen että julkisella sektorilla hoito sujuu jos kaikki menee hyvin ja kuuluu näihin standardeihin. Jos ei, niin siinä vaiheessa julkinen terveydenhuolto nostaa kädet pystyyn.

        Käytännön kokemuksesta voin sanoa, että mielelläni maksan yksityiselle lääkärille korkean hinnan ja saan ammattitaitoista palvelua. Onneksi siihen on toistaiseksi ollut varaa ja jos tulevaisuudessa ei ole, otan sitten vaikka lainaa. Terveyteni on vaan sen verran arvokas asia.


      • Palanu
        Krisse77 kirjoitti:

        Jorvin henkilökunnassa minulla ei ole mitään valittamista, ovat ihan mukavia ja myötätuntoisia. Sen sijaan siinä tapauksessa kun kaikki eivät mene suunnitelmien mukaan, mutkia tulee matkaan. Eli vika on hoitokäytännöissä.
        Edelleen ihmettelen sitä, miten Jorvissa annettiin minulle 1/3 siitä lääkemäärästä mitä Kätilöopistolla. Kun Jorvissa pyysin tyhjennyslääkettä lisää, sanottiin vain että "kohtu alkaa supistella liikaa". HALOO, sehän on tarkoitus!

        Mikä teillä on lapsettomuuden syynä ja teidän hoitohistoria, siis kävittekö jorvissa lapsettomuushoidoissa?

        Sillä vaan kyselen, kun kaksi minun hyvää kaveriani ovat olleet myös jorvissa lapsettomuushoidoissa, ja heillä molemmilla tosi ikäviä kokemuksia: hoidot piti keskeyttää ja molemmat sai kuulla, että ovat "hankalia tapauksia". No, nyt tällä "hankalalla tapauksella" on yksityisen klinikan ansiosta lapsi. Toinen kaverini luokiteltiin hankalaksi tapaukseksi vaan sen vuoksi, ettei reagoinut heidän standardi-lääkemäärään. Minua nämä lähinnä huvittaa, kun itsellä yksityiseltä klinikalta kokemus miten tärkeää lääkemäärät on arvioida ja suunnitella YKSILÖLLISESTI, ei mikään helkutin standardien mukaan.
        Eli siinä taas tulee väkisinkin mieleen että julkisella sektorilla hoito sujuu jos kaikki menee hyvin ja kuuluu näihin standardeihin. Jos ei, niin siinä vaiheessa julkinen terveydenhuolto nostaa kädet pystyyn.

        Käytännön kokemuksesta voin sanoa, että mielelläni maksan yksityiselle lääkärille korkean hinnan ja saan ammattitaitoista palvelua. Onneksi siihen on toistaiseksi ollut varaa ja jos tulevaisuudessa ei ole, otan sitten vaikka lainaa. Terveyteni on vaan sen verran arvokas asia.

        Tosiaan me ollaan oltu Jorvissa lapsettomuushoidoissa.
        Meillä syy on ollu mun loppukierron liian vähäinen hormoonitaso jonka vuoksi ovulaatio ei ole aina tapahtunut.Hormooneja syödään ja toivotaan uutta raskautta. Henkiökunta on ollut hyvää yhdestä lääkäristä en ole pitänyt onneksi ei ole ollut kun sen ensikäynnnin meillä, muuten on ollut yksi ja sama lekuri (oon kuullut että lekuri vaihtuis joka kerta).
        Mä en osaa noihin standardi juttuihin sanoa mitään.
        Meillä on ollut hyvä hoito ja ollaan oltu tyytyväisiä tähän asti.
        palanu


    • jorvissa

      myös minulle viikko vapun jälkeen rv:tä oli 13 3, josta ilmeni että sikiö oli jo lopettanut elämisen 7:llä viikolla. Tämä oli jo toinen km edellinen tuli 8/06, ja omalta osaltani siel kohdeltii iha hyvin.

    • tiedän tunteen

      Ei siinä paljon resurssit kiinnosta kun km:n takia menee sairaalaan ja koko maailma on romahtanut niskaan. Oliko sulle ensimmäinen keskenmeno? Se on sanoinkuvaamaton tunne kun tajuaa mikä on homman nimi ja sitten fyysisen kivun lisäksi pitää surra lapsen menetystä. Itsellä 2km, ensimmäisen km:n aikana en heti ymmärtänyt saavani keskenmenoa. Sairaalassa jouduin kertomaan asiani kun puolet henk.kunnasta ja useampi asiakas ensiavussa kuuntelivat vierestä. Jouduin odottamaan yksin 4 tuntia ja kun sikiö tuli ulos niin lääkkäri saapui paikalle ja sörkki sikiötä kynällä kasvojeni edessä ja kummallakaan kerralla en saanut päivääkään sairaslomaa. Eräs tuttuni sijoitettiin sairaalassa synnytysosastolle lääkkeellistä tyhjennystä odottelemaan. mikäs sen hauskempaa kun katsella toisten onnea vauvojen kanssa kun juuri on menettänyt omansa. Eikä muuten kummallakaan kerralla muuta kun ultra ja kotiin, ei selitystä, lohdutusta, jälkiseurantaa tai ohjeistusta. Ja töihin seuraavana päivänä jälkisupistuksista huolimatta. Omillaan oli pärjättävä. Että näin lohjan ssairaalassa.

    • Anonyymi

      Minä olin lähes tajuton ja hyvin vakavasti sairas,oksentelin koko ajan,oli veritulppia eri puolilla kehoa.Jouduin odottamaan 6 tuntia,ennen kuin pääsin päivystävälle lääkärille.Sitten otettiinkin nopeasti sisään sairaalaan.Sellainen on Jorvin päivystys.

    • Anonyymi

      Raskaana olevia äitejä varoitettiin valtamedian ulkopuolella olemaan irti mRNA-piikityksistä. Normaalina vuonna 2019 syntyi epämuodostumien kanssa vauvoja vain 113 kertaa, mutta diagnoosien määrä nousi vuonna 2021 yhteensä 5 238 tapaukseen ja tilanne jatkui yhtä pahana vuonna 2022 – yhteensä 5 053 tapausta. Ennen raskaushäiriöitä oli vuodessa 244 tapausta, mutta vuonna 2021 ja 2022 luku on noussut yli 10 000 tapaukseen!

      https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avo/perus17/fact_ahil_perus17?row=diagnoosi-121105&column=aika-87596

      THL:n tilasto: Suomalaisten sairausmäärät räjähtäneet koronarokotusten alettua – Lisäys diagnooseissa 5500%

      THL:n tilasto osoittaa työterveyshuollon diagnoosit vuosina 2018-2023. Suomen kansanterveys on romahtanut vuoden 2019 jälkeen, jota voidaan pitää viimeisenä normaalina vuotena. Vuonna 2020 ihmisiä pakotettiin sairaaloihin "pandemian" takia pienimmästäkin oireesta, mutta todellinen sairauspommi iski vuonna 2021, kun kokeelliset mRNA-piikitykset aloitettiin. Tilanne näyttää pahenevan vuonna 2023.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe