Juu eli nelisen viikkoa sitten sairastin flunssaa, no flunssa meni ohi parissa päivässä, mutta sitten taas parin päivän päästä tuli hutera olo ja taas vähän kuumetta, samalla oikeanpuoleisen sivukaulan imusolmukkeet suurentuivat ja olivat todella kipeät. No sekin flunssa meni parin päivän sisään ohi ja sitten alkoi tämä yskiminen! Siis todellinen 24/7 yskä kesti minulla noin 2,5viikkoa kunnes se nyt tämän viikon alussa maanantaina oli lopulta ohi.
Nyt tämän 1kk sisällä tapahtuvan flunssan aikana se kaulan oikealle puolelle turvonnut imusolmuke on vielä hieman turvonnut mutta ei ole kipeä, lisäksi tämän taudin mukana myös aataminomenan oikealle puolelle, hieman yläviistoon on ilmestynyt noin 1cm kokoinen imusolmuke, joka ei ole myöskään kipeä(?)
Täysin flunssaton ja yskätön olen siis ollut 6pv, eikä kummatkaan imusolmukkeet ole pienentyneet mielestäni yhtään.
Onko kyseessä jokin vakavakin asia!!??
Suurentuneet imusolmukkeet!
8
5973
Vastaukset
- I.Sopa
normaalilta,mutta mene lääkäriin,jos olet huolestunut.
- ......
Kuulostaa aika klassiselta lymfoomalta eli imukudossyövän oireilta....mutta vika voi olla muukin. Onko ollut laihtumista? Käy ihmeessä lääkärissä.
- ihminen....
...... kirjoitti:
Kuulostaa aika klassiselta lymfoomalta eli imukudossyövän oireilta....mutta vika voi olla muukin. Onko ollut laihtumista? Käy ihmeessä lääkärissä.
Hemmetti kun ikääkin vasta 16v. No täytyy katella kutistuuko noi...
- Imusolmukkeet kyllä turpoaa
...... kirjoitti:
Edellisestä viestistä aloittaja huomaat, ettei täältä mitään diagnoosia saa. Ja ei sitä kait haekkaan vaan sitä että tulisi monta vastausta: ei se syöpä noin ala. Tässä siis sellainen vastaus: lymfoomassa tulee äkkiä turvonnut imusolmukse, jota nimenomaan ei edellä flunssa tai muu tulehdustauti. Imusolmukkeiden homma on turvota ja kipeytyä kun flunssa iskee. Jos flunssa kestää kauan, voi imusolmuke olla kauan turvonnut sen jälkeen. Mutta lääkäri tutkii ja tietää, me täällä arvaillaan.
- ihminen....
Imusolmukkeet kyllä turpoaa kirjoitti:
Edellisestä viestistä aloittaja huomaat, ettei täältä mitään diagnoosia saa. Ja ei sitä kait haekkaan vaan sitä että tulisi monta vastausta: ei se syöpä noin ala. Tässä siis sellainen vastaus: lymfoomassa tulee äkkiä turvonnut imusolmukse, jota nimenomaan ei edellä flunssa tai muu tulehdustauti. Imusolmukkeiden homma on turvota ja kipeytyä kun flunssa iskee. Jos flunssa kestää kauan, voi imusolmuke olla kauan turvonnut sen jälkeen. Mutta lääkäri tutkii ja tietää, me täällä arvaillaan.
Olihan mulla se flunssa yskä kuukauden ajan päällä. Poskionteluntulehdustakin taisi muuten olla pari viikkoa sitten koska vihreää limaa tuli todella paljon, ja siihen liittyen vieläkin aamulla nenä aivan tukossa vihreästä limasta(mutta päivisin ei limaneritystä ole), olisiko mulla mahdollisesti joku tulehdustauti vielä päällä?
- Imusolmukkeet turpoaa
Ehtikin jo yksi vastaus väliin. Imusolmukkeet on hyvinkin yhtä kauan turvonneet jälkeenpäin, kun flunssakin kesti, joillain voi olla puoli vuotta, eikä ole mitään muuta vikaa. Eli jos olisin lääkäri, sanoisin, että odotellaan kuukausi ja tutkitaan sitten. Mutta tiedän että odottelu on tuskallista, siksi kannattaa käydä näyttämässä jo maanantaina lääkärille. Jo päältäpäin tunnustelemalla lääkäri tietää onko vaan flunssan jälkiturvotusta, vai tuntuuko epäilyttävältä, että kannattaa tutkia enemmän. Ja se eka lisätutkimus on ultraääni, joka ei satu.
- tulehdus
ihminen.... kirjoitti:
Olihan mulla se flunssa yskä kuukauden ajan päällä. Poskionteluntulehdustakin taisi muuten olla pari viikkoa sitten koska vihreää limaa tuli todella paljon, ja siihen liittyen vieläkin aamulla nenä aivan tukossa vihreästä limasta(mutta päivisin ei limaneritystä ole), olisiko mulla mahdollisesti joku tulehdustauti vielä päällä?
jos vihreää limaa tulee
- hyvä vastaus!
olen sivustaseuraaja ja näin pitäisi vastata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856