tuija ruskettuu

--tuija--

Meillä on 3 tuijaa "kolmiossa" ja yksi ruskettuu. Paikka on puoliaurinkoinen, tämä ruskettuva on eniten auringossa, ei kuitenkaan kokopäivää. auriko on aamusta klo 13 ja sitten illalla. Kyse on timanttituijasta. toisen vierellä olevat voi hyvin, ovat kauniin vihreät. istutettu samaan aikaan yms..oliko vain huono taimi vai pitääkö tuolle laittaa sk 30 voidetta:))vitsi.

13

15331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkejä

Jos hiljattain istutettu niin kastele säännöllisesti. Jos ovat olleet siinä jo jonkin aikaa niin kastele silti, koska säät ovat olleet aika helteisiä viime aikoina. Timanttituija kestää kyllä vaikka paahteista aurinkoa kunhan on hyvin juurtunut.

• --tuija--

ja kokoa n. 140cm ostohetkellä. Tuijaryhmällä on sellainen "aitaus" ja suodatinkangas kate, eli multa pysyy kosteena aika hyvin. Olen kokeillut pintamultaa ja kuivaksi ei ole päässyt. Ostin nyt lannoitetta vihreille puille(havut) kokeilen varovasti ,ohjeen mukaan lannoittaa. varon liiallista kastelua. pitää kai seurata ja toivoa parasta ja pelätä pahinta.

• ei voi
        --tuija-- kirjoitti:

ja kokoa n. 140cm ostohetkellä. Tuijaryhmällä on sellainen "aitaus" ja suodatinkangas kate, eli multa pysyy kosteena aika hyvin. Olen kokeillut pintamultaa ja kuivaksi ei ole päässyt. Ostin nyt lannoitetta vihreille puille(havut) kokeilen varovasti ,ohjeen mukaan lannoittaa. varon liiallista kastelua. pitää kai seurata ja toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Tuijia ei mielestäni voi kastella liikaa. Tuijahan haihduttaa aivan valtavasi ja tarvitsee sen takia reilua kastelua. Minä kastelen aivan joka päivä uusia tuijia. Uudet istutetut menevät usein ruskeiksi ja elpyvät siitä sitten.
        Tuijien hoidossa kaikeen a ja o on kastelu.

• puutarhuri.
        ei voi kirjoitti:

Tuijia ei mielestäni voi kastella liikaa. Tuijahan haihduttaa aivan valtavasi ja tarvitsee sen takia reilua kastelua. Minä kastelen aivan joka päivä uusia tuijia. Uudet istutetut menevät usein ruskeiksi ja elpyvät siitä sitten.
        Tuijien hoidossa kaikeen a ja o on kastelu.

Luultavasti ruskettumisen syy on juuri liikakastelun varomisessa.
        Astiassa kasvavia taimia helposti kastelee liikaa, mutta maassa kasvavia kukaan ei jaksa niin paljoa kastella että onnistuisi hukuttamaan ne.

• ikivihreät

keväällä istutetut puun taimenet suoralta AURINGON PAISTEELTA.

• puutarhuri.

mieltä tästäkin asiasta.

• --tuija--
        puutarhuri. kirjoitti:

mieltä tästäkin asiasta.

tehostan kastelua, voipi siinä olla syy. olen kyllä pelännyt liikakastelua

• -tuija-
        --tuija-- kirjoitti:

tehostan kastelua, voipi siinä olla syy. olen kyllä pelännyt liikakastelua

"parantuu" eli näkee onko kyse kastelun puutteesta? ja onko tuo sama ongelma edessä joka kesä? mielummin vaihtaisin sitten heti tuon tuijan muualle, varjompaan paikkaan. ja tilalle jotain muuta.

• Tuijan puolesta

Meidänkin Tuija ruskettuu. Se oli Brasiliassa lomalla ja palattuaan Suomeen oli täysin ruskettunut.

Mitä siis kannattaisi tehdä jatkossa ettei rusketus uusiutuisi? Toki Tuija oli kauniimpi ruskettuneena mutta ihosyövän takia rusketusta kannattaisi välttää.

• Onko sillä rusketusraidat vai ei?

• Anonyymi

Brasilian Lomat on pahoja. Suosittelen divetyoksidia kerran viikossa 5 - 30 kg

• Anonyymi

Muikku saatana!

• Anonyymi

Millä,
      meilä on talojen välissä yli-ikäinen tuija aita.
      Sitä ei saa kuulema uudistaa. Millä saisi siihen jonkun taudin että se tuija aita alkaisi ruskettua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3181
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2059
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1875
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1508
    Aihe