baguakartta vai

ilmansuunnat

kumpaa systeemiä käytätte? baguahan on siitä helppo kun ei tarvi kuin ruuduttaa asunnon pohja ulko-ovelta päin ja sitten tehdä tarvittavia muutoksia. mutta moniko käyttää ilmansuuntien mukaista systeemiä mikä on tietääkseni se perinteinen malli? sehän toimii niin että kun sulla on asunnon pohjakuva, keskeltä haet keskipisteen ja siitä vedät viivat ilmansuuntien mukaisesti. eli tietenkin tavitset kompassin. pohjoinen= mm ura, etelä=mm maine, länsi=mm lapset, itä= mm perhe, kaakko= mm raha, lounas= mm rakkaus, luode= mm matkat, ystävät ja koillinen= mm opiskelu...kannattaa kokeilla mutta mielellään yhtä juttua kerrallaan muuten tulee liikaa tavaraa elämään. hauska harrastus.

4

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emma

      Mä käytän sisutamisessa bagua-karttaa, on jotenkin luontevampi systeemi. Ilmansuuntia katson vain ulkopuolelta taloa.

      Olen ymmärtänyt että kumpaakin systeemiä käytetään. Itse kävin feng shui-kurssilla, jossa käytettiin baguaa.

      • emi´lia

        ja ilmansuuntien mukaan suuntaus taastuntuu luontevammalta minulle. Jotenkin se on maanläheisempää.. ja ns. maalaisjärki jo kertoo samat asiat.


    • Peony

      Itse käytän oven mukaan baguakarttaa, ilmansuunnat on jotenkin niin hankalia ajatella.

      "kannattaa kokeilla mutta mielellään yhtä juttua kerrallaan muuten tulee liikaa tavaraa elämään. hauska harrastus."

      Siitäkös se johtuukin, että mä tukehdun näihin uusiin juttuihin ja kaikkeen mahdolliseen mitä on tullut lisää elämään.. =*

      Mitenköhän sen vaikutuksen voi reversoida tai rauhoittaa tilannetta jotenkin? Nyt kyllä on kaaosta ja tavaraa ja sotkua kerääntynyt vähän joka paikkaan, mutta jollain tavalla vierastaa sen siivoamista, koska pelkää että tulee sitten liian paljon ja ryöpsähtää uusia juttuja ja asioita elämään, eikä koe olevansa vielä valmis niin suuriin elämänmuutoksiin. Tuntuu ettei pysty vielä hallitsemaan niin suuria asioita, toisaalta taas... pitäiskö sitä järjestää nämä Feng shui -alueet hallittavampaan kuntoon niin elämäkin järjestyisi?

      Sitä ehkä pitää tietoisesti tukoksia useilla osa-alueilla, koska ei ehkä alitajuisesti koe olevansa valmis tai halua vielä niitä asioita elämäänsä.

      Feng shui -kirjoissa varoitellaankin, ettei pidä liian äkkinäisiä ja dramaattisia muutoksia tehdä, ja toisaalta siinä on myös se, että siltä varalta jos joku menee pieleen, on hyvä tehdä pieniä muutoksia ja sitten tarkastella niiden vaikutuksia.

      • joten

        välttääksesi kaaosta sun pitäisi miettiä "mitä haluat" joltakin tietyltä alueelta, parantaa rakkauselämää, vai välejä sukuun, opiskelua vai työtä jne....toi siivouspuoli on tosi tärkee juttu käyttipä baguaa tai ilmansuuntien mukaista fs:ta....sun kannattaisi lukea kirja "paikat kuntoon feng shuin avulla" kirj karen kingston. älyttömän hyvä kirja missä selitetty miksi siivous kannattaa ennenkuin aloittaa jonkun alueen korostamisen...sitä saa varmastikin myös kirjastoista tai googlettamalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3383
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      210
      2799
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2018
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1626
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1556
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1276
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe