kumpaa systeemiä käytätte? baguahan on siitä helppo kun ei tarvi kuin ruuduttaa asunnon pohja ulko-ovelta päin ja sitten tehdä tarvittavia muutoksia. mutta moniko käyttää ilmansuuntien mukaista systeemiä mikä on tietääkseni se perinteinen malli? sehän toimii niin että kun sulla on asunnon pohjakuva, keskeltä haet keskipisteen ja siitä vedät viivat ilmansuuntien mukaisesti. eli tietenkin tavitset kompassin. pohjoinen= mm ura, etelä=mm maine, länsi=mm lapset, itä= mm perhe, kaakko= mm raha, lounas= mm rakkaus, luode= mm matkat, ystävät ja koillinen= mm opiskelu...kannattaa kokeilla mutta mielellään yhtä juttua kerrallaan muuten tulee liikaa tavaraa elämään. hauska harrastus.
baguakartta vai
4
942
Vastaukset
- emma
Mä käytän sisutamisessa bagua-karttaa, on jotenkin luontevampi systeemi. Ilmansuuntia katson vain ulkopuolelta taloa.
Olen ymmärtänyt että kumpaakin systeemiä käytetään. Itse kävin feng shui-kurssilla, jossa käytettiin baguaa.- emi´lia
ja ilmansuuntien mukaan suuntaus taastuntuu luontevammalta minulle. Jotenkin se on maanläheisempää.. ja ns. maalaisjärki jo kertoo samat asiat.
- Peony
Itse käytän oven mukaan baguakarttaa, ilmansuunnat on jotenkin niin hankalia ajatella.
"kannattaa kokeilla mutta mielellään yhtä juttua kerrallaan muuten tulee liikaa tavaraa elämään. hauska harrastus."
Siitäkös se johtuukin, että mä tukehdun näihin uusiin juttuihin ja kaikkeen mahdolliseen mitä on tullut lisää elämään.. =*
Mitenköhän sen vaikutuksen voi reversoida tai rauhoittaa tilannetta jotenkin? Nyt kyllä on kaaosta ja tavaraa ja sotkua kerääntynyt vähän joka paikkaan, mutta jollain tavalla vierastaa sen siivoamista, koska pelkää että tulee sitten liian paljon ja ryöpsähtää uusia juttuja ja asioita elämään, eikä koe olevansa vielä valmis niin suuriin elämänmuutoksiin. Tuntuu ettei pysty vielä hallitsemaan niin suuria asioita, toisaalta taas... pitäiskö sitä järjestää nämä Feng shui -alueet hallittavampaan kuntoon niin elämäkin järjestyisi?
Sitä ehkä pitää tietoisesti tukoksia useilla osa-alueilla, koska ei ehkä alitajuisesti koe olevansa valmis tai halua vielä niitä asioita elämäänsä.
Feng shui -kirjoissa varoitellaankin, ettei pidä liian äkkinäisiä ja dramaattisia muutoksia tehdä, ja toisaalta siinä on myös se, että siltä varalta jos joku menee pieleen, on hyvä tehdä pieniä muutoksia ja sitten tarkastella niiden vaikutuksia.- joten
välttääksesi kaaosta sun pitäisi miettiä "mitä haluat" joltakin tietyltä alueelta, parantaa rakkauselämää, vai välejä sukuun, opiskelua vai työtä jne....toi siivouspuoli on tosi tärkee juttu käyttipä baguaa tai ilmansuuntien mukaista fs:ta....sun kannattaisi lukea kirja "paikat kuntoon feng shuin avulla" kirj karen kingston. älyttömän hyvä kirja missä selitetty miksi siivous kannattaa ennenkuin aloittaa jonkun alueen korostamisen...sitä saa varmastikin myös kirjastoista tai googlettamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873876
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m891811Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281512- 1651362
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231188Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2081106Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?931071- 361057
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1261026Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell189940