Santa Fe

hankinnassa?

Morjensta vaan kaikille. Niin olen tässä hankkimassa tällaista paljon parjattua city-maasturia, ja vaaka tuntuu kallistuvan voimakkaasti Santa Fe:n suuntaan.

Oliskos kellään Santa Fe:n omistajalla mahdollisuutta kertoa kokemuksia omastaan.

Itse olen ajatellut diisseliä, mutta vaihteiston valinta on vielä auki.

33

23006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diesel alla

      minulla on sanfe diesel alla ja tein päätöksen kun myyjä, jonka kanssa olin keskustellut asiasta/vaihdosta soitti minulle että nyt saa automaatin manuaalin hinnalla. EN ENÄÄ MIETTINYT VAAN KÄVIN RUOKATUNNILLA TEKEE KAUPAN. Auto kulkee kuin juna kiskoilla mutta ei kolise. Tykkään ajoasennosta muutenkin mukavsata varustuksesta. Massiivinen ulkonäkö miellytti myös vaimoani. Ja tietysti viiden vuoden takuu ilman kilometri rajaa on kova sana. Vaihto ehtona oli honda crv, mutta nyt on alla SANTIKKA.mittarissa on nyt pari tonnia vähän yli. Suuri painoarvo oli ystävälläni jolla on samanlainen auto ja mittarissa melkein 60tkm. EI KUN HYUNDAI KAUPPAAN JA AUTO ALLE.

      • PPJ

        takana kohta vuosi Dieselillä ja kokemukset ainoastaan positiiviset.


      • jarim
        PPJ kirjoitti:

        takana kohta vuosi Dieselillä ja kokemukset ainoastaan positiiviset.

        Tervehdys

        Santa Fe:llä CRDI 2,2 vm. 06 ajettu n. 8300 km, ei mitään ongelmia. Kulutus nyt kesäajossa vaihtelee 6,5 - 7,3 l/100 välillä ja talvella n. 8,4 l/100. Tehoa on kivasti ja etenkin takakontin tilat ovat erinomaiset. Mm. kaukalomaton alla isot boksit. Talvella oli ihan lämmin ja esim. jarrujen jäätymistä ei esiintynyt, kuten oli kolmella edellisellä Mazda6:lla. Jos jotakin voisi toivoa kehitettävän olisi ideani seuraavat:
        - Soittopeli RDS, jossa USB- muistitikun käyttömahdollisuus
        - Kattokiskojen pituussäätöalue saisi olla laajempi auton etuosaan päin
        - Apukuskin istuimen ristiselän säätö puuttuu, kuskilta löytyy
        - Asiakaslehti omistajille ja tietoa lisävarusteita esim. suksipidikkeet

        Siis ei mitään suuria puutteita tullut esille. Tulevaisuus näyttää mikä on auton vaihtoarvo ja onko myös seuraava automerkki Hyundai. Myös miten tekniikka kestää ja miten korin maalipinta kestää. Olihan Santa Fe menestynyt hyvin huomattavasti kalliimman Audi Touregin rinnalla.


      • ollut
        jarim kirjoitti:

        Tervehdys

        Santa Fe:llä CRDI 2,2 vm. 06 ajettu n. 8300 km, ei mitään ongelmia. Kulutus nyt kesäajossa vaihtelee 6,5 - 7,3 l/100 välillä ja talvella n. 8,4 l/100. Tehoa on kivasti ja etenkin takakontin tilat ovat erinomaiset. Mm. kaukalomaton alla isot boksit. Talvella oli ihan lämmin ja esim. jarrujen jäätymistä ei esiintynyt, kuten oli kolmella edellisellä Mazda6:lla. Jos jotakin voisi toivoa kehitettävän olisi ideani seuraavat:
        - Soittopeli RDS, jossa USB- muistitikun käyttömahdollisuus
        - Kattokiskojen pituussäätöalue saisi olla laajempi auton etuosaan päin
        - Apukuskin istuimen ristiselän säätö puuttuu, kuskilta löytyy
        - Asiakaslehti omistajille ja tietoa lisävarusteita esim. suksipidikkeet

        Siis ei mitään suuria puutteita tullut esille. Tulevaisuus näyttää mikä on auton vaihtoarvo ja onko myös seuraava automerkki Hyundai. Myös miten tekniikka kestää ja miten korin maalipinta kestää. Olihan Santa Fe menestynyt hyvin huomattavasti kalliimman Audi Touregin rinnalla.

        Itsellä ollut Hyundai autoja jo vuodesta 96
        ja hyvin ovat kestäneet.


      • hankinnassa
        jarim kirjoitti:

        Tervehdys

        Santa Fe:llä CRDI 2,2 vm. 06 ajettu n. 8300 km, ei mitään ongelmia. Kulutus nyt kesäajossa vaihtelee 6,5 - 7,3 l/100 välillä ja talvella n. 8,4 l/100. Tehoa on kivasti ja etenkin takakontin tilat ovat erinomaiset. Mm. kaukalomaton alla isot boksit. Talvella oli ihan lämmin ja esim. jarrujen jäätymistä ei esiintynyt, kuten oli kolmella edellisellä Mazda6:lla. Jos jotakin voisi toivoa kehitettävän olisi ideani seuraavat:
        - Soittopeli RDS, jossa USB- muistitikun käyttömahdollisuus
        - Kattokiskojen pituussäätöalue saisi olla laajempi auton etuosaan päin
        - Apukuskin istuimen ristiselän säätö puuttuu, kuskilta löytyy
        - Asiakaslehti omistajille ja tietoa lisävarusteita esim. suksipidikkeet

        Siis ei mitään suuria puutteita tullut esille. Tulevaisuus näyttää mikä on auton vaihtoarvo ja onko myös seuraava automerkki Hyundai. Myös miten tekniikka kestää ja miten korin maalipinta kestää. Olihan Santa Fe menestynyt hyvin huomattavasti kalliimman Audi Touregin rinnalla.

        Eikö radiossa ole RDS:ää? Ja sitten mitkä talvirenkaat autossasi on?


      • Woods
        jarim kirjoitti:

        Tervehdys

        Santa Fe:llä CRDI 2,2 vm. 06 ajettu n. 8300 km, ei mitään ongelmia. Kulutus nyt kesäajossa vaihtelee 6,5 - 7,3 l/100 välillä ja talvella n. 8,4 l/100. Tehoa on kivasti ja etenkin takakontin tilat ovat erinomaiset. Mm. kaukalomaton alla isot boksit. Talvella oli ihan lämmin ja esim. jarrujen jäätymistä ei esiintynyt, kuten oli kolmella edellisellä Mazda6:lla. Jos jotakin voisi toivoa kehitettävän olisi ideani seuraavat:
        - Soittopeli RDS, jossa USB- muistitikun käyttömahdollisuus
        - Kattokiskojen pituussäätöalue saisi olla laajempi auton etuosaan päin
        - Apukuskin istuimen ristiselän säätö puuttuu, kuskilta löytyy
        - Asiakaslehti omistajille ja tietoa lisävarusteita esim. suksipidikkeet

        Siis ei mitään suuria puutteita tullut esille. Tulevaisuus näyttää mikä on auton vaihtoarvo ja onko myös seuraava automerkki Hyundai. Myös miten tekniikka kestää ja miten korin maalipinta kestää. Olihan Santa Fe menestynyt hyvin huomattavasti kalliimman Audi Touregin rinnalla.

        Paljonko maksat?


      • jarim
        hankinnassa kirjoitti:

        Eikö radiossa ole RDS:ää? Ja sitten mitkä talvirenkaat autossasi on?

        Heips

        Mulla on talvirenkaina Continentalin 4*4 icecontact TM:n maasturirengastestin -06 voittajat nastoilla. Hyvät renkaat näin yhden talven kokemuksella. Radiossa ei ole RDS:ää, tosin en sitä kyllä olisi tarvinnukkaan. Muuten ihan hyvä soitin. Blaukkarilla voisi jo nyt olla sopiva malli tarjolla Santa Fe:hen. Casablanca tyyppinimenä. Kannattaa kysellä.

        Tv. Jari


      • jarim
        Woods kirjoitti:

        Paljonko maksat?

        Heips

        Dieselvero on 724 € / vuosi. Johtuu siitä, että utolla on kokoa ja massaa. Tankatessa taas ei tunnu niin pahalta kun hintaero on n. 38 centtiä /litra. Ja onhan dieselissä selkeästi enemmän vääntöä, jolloin ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa pienempää pykälää.

        Tv. Jari


      • .jarmo.
        jarim kirjoitti:

        Heips

        Dieselvero on 724 € / vuosi. Johtuu siitä, että utolla on kokoa ja massaa. Tankatessa taas ei tunnu niin pahalta kun hintaero on n. 38 centtiä /litra. Ja onhan dieselissä selkeästi enemmän vääntöä, jolloin ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa pienempää pykälää.

        Tv. Jari

        ei kai toi vero ole pää asia jos on varaa ostaa auto joka maksaa ton verran


      • Sanfe

        Moro. Itsellä Diesel _automaatti nyt 100tkm kokemus Santa feestä,. Pelkillä huollolla päässyt. Todellakin laatu auto kaikilta ominaisuuksiltaan.. nyt ajettu jo 380tkm... Toimii hienosti Suosittelen kyllä


      • Jepuliskepulis

        Reilun vuoden verran on ollut ajossa disel-Santa.Ajettuna 25t ja ei mitään probleemaa ole ollut mistään.Suosittelen.Hinta-laatusuhde kohillaan.


      • pankinjohtelija
        Jepuliskepulis kirjoitti:

        Reilun vuoden verran on ollut ajossa disel-Santa.Ajettuna 25t ja ei mitään probleemaa ole ollut mistään.Suosittelen.Hinta-laatusuhde kohillaan.

        huvin menee..


    • Santa FE -06

      Muuttuvat täysiksi romuiksi 100tkm jälkeen jonka ei pitäisi autolle olla mikään määrä, iskarit loppu, pyöränlaakerit loppu joka ikinen nivel ja pusla väljä laatikko ongelmia öljyvuotoja kaikista mahdollisista paikoista ja on oikein merkkiliikkeen huollattama pari ekaa vuotta "uutena" meni oikein kivasti muttei tämä "halpuus" olekkaan pitemmällä juoksulla halpaa vaan helvetin kallista samalla hinnalla olis saanu vaikka jonkun vuoden vanhemman Mersun ML:än joka sitten kestää jo kilometrejäkin eikä tarvitse sadantonnin kohdalla autosta remontoida aivan kaikkea! Ajotuntuma oli surkea jo uudesta ja voin kertoa ettei ainakaan parane, jo 50tkm kohdalla tuntuu 300tkm ajetulta japsilta, hinta on törkeän kallis jos katsotaan mitä tuollaisen valmistus kustannukset! Kauppiaat vetävät törkeitä summia välistä jos tuo olisi edes järkevän hintainen ongelmiinsa ja kestämättömyyteensä nähden suosittelisin näillä hinnoilla tuosta saa itselleen todella kalliin kulkineen! Ja kuka kehui näiden tehoja? No huh huh dieselin veto muihin vastaaviin on lähinnä surkuhupaisa pienellä vaihteella tulee valheellinen tuntuma että nyt lähdetään menemään mutta se johtuu surkeista ajo ominaisuuksista ei kiihtyvyydestä, hymy hyytyy auton "onnellisena" omistajan kun ekan kerran "lähettää" ja katsookin nopeusmittaria samalla!!! Maantiellä kiikkerä jotenkin heittelevä ajaa, maastoon ei kannata edes mennä kun viime talvenakin jäi pihalla paikoilleen vaikka omistan laadukkaat ja uudet talvikumit on korealainen neliveto jotain ihan muuta kuin oikeat neliveto city maasturit. Jos tällainen maksaisi uutena 20 tonnia suosittelisin, näillä hinnoilla saa jo oikeankin auton ja oikean auton tunnistaa siitä ettei siitä tule törkeän kallista käyttää! Ja noi pitkät takuut! tutustukaapa hieman tarkemmin mitä se kattaa ja miten pitää huollattaa yms että mikään niistä pitää!!! Todellisuus takuusta on se kuuluisa kun takavalot häipyy näkyvistä...

      • vofjutk

        Työkaverilla on samanlainen, tarinat on kyllä erilaiset. Kun vertasi edellisiin autoihin jotka olleet niin tarinasi vaikuttaa höpöjutulta.


      • vofjutk.
        vofjutk kirjoitti:

        Työkaverilla on samanlainen, tarinat on kyllä erilaiset. Kun vertasi edellisiin autoihin jotka olleet niin tarinasi vaikuttaa höpöjutulta.

        Niin itselläkin on toinen Hynynen menossa juuri sen takia kun sama kaveri, kun oli 200000 km ajettuaan, kertoi vertauksesta edellisiin autoihin. Omat autot on toiminut mutta kolmannessa jos on sitten kaikki ne viat jotka edellisistä puuttuneet, vaihdan juuri kolmannen. Mistä noista teknisistä vempeleistä tietää. Mutta tyytyväinen olen autoihin ollut.


      • Antti

        Mielenkiintoista!
        Minulla 2.2 diesel Santa Fe 2007, jolla ajettu lähes 300 000km.
        Vain yksi asia on varma, mikäli vaihdan keväällä uuteen -vaihdan Santa Fehen.
        Normihuollot yksi pyöränlaakeri vaihdettu, toiminut kuin kello.

        Suosittelen kyllä muillekin. Ja tietysti automaattina.


      • kallistaoli

        2.2 diesel Santa Fe vm 2006. Toimi 200tkm sitten meni 4-veto, 3 turboa ja kruunuksi automaattiaski
        Sitten pienempiä juttuja. Kannattaa ajaa vai tehdastakuun ajan


      • Anonyymi
        kallistaoli kirjoitti:

        2.2 diesel Santa Fe vm 2006. Toimi 200tkm sitten meni 4-veto, 3 turboa ja kruunuksi automaattiaski
        Sitten pienempiä juttuja. Kannattaa ajaa vai tehdastakuun ajan

        Itsellä ollu hynyjä jo kolme. Uusin santikka 2016vm.aikaisesmmet 2007ja08 toimivat hyvin. Ainoastaan yksi turdo hajosi muutaman euron osien takia. Noissa polttpäoaineen suuttimet menee venttilikopan läpi ja suuttimen juuren tiivisteprikat alkaa vuotamaan ja sotkee näin oljyt. Vaihdpin tiivisteprikat molempiin ja vika poistuu. Uudemmissa ei tätä vikaa enää ole(rakenne erilainen) ja myös nelivedon" kytkin "kuulemma helppo hajottaa


      • Anonyymi

        Höpö höpö


    • autonero

      On varsinkin automaattina aivan hirveä katiska. Laatikko luistaa, kone huutaa ja lypsyjakkara perseen alla saa joka paikan puutumaan. Ei kiitos, jos haluan kidutusta, menen Venäjälle.

      • NEROAUTO

        Hyvä,mene vain,siellä saat arvoistasi kohtelua.


    • fh bgiru butgb n

      Ei juuri surkeampaa "maasturia" markkinoilta löydy. Allekirjoitan autoneron tekstin automaatin kamalasta luistosta. Sen lisäksi auto niin tajuton metelipesäke, ettei siellä voi olla ilman kuulosuojaimia ja pipoa. Täytyy olla ihan paviaani, jos tätä pitää hyvänä autona.

      • Autorix

        Olen ollut virolaisystäväni Santa Fe n kyydissä aika tavalla. Auto hiljainen ja kulkee loihakkaasti. Vaihdelaatikossa ei mitään ongelmaa. Ajettu 120.000 km jo, Mikä mer-kitys henkilöllä penkin ja ratin välissä?


    • Alpos1

      Voiko noissa vanhemmissa

    • jeans3000

      Takapenkissä on selkänojankallistuksen säätö. Säätö on 60:40 suhteessa, joten varsinaisesti takpenkkiä ei vo siirtää.
      Oikein kuva auto ajella tämä santa -04 crdi aut.

      Tehoa on riittävästi ja reaalikulutus on pieni verrattuna moneen muuhun tämän kokoiseen möhköön.
      Ymmärrän kyllä, että auton jyhkeä ulkomuoto ärsyttää osaa suomalaisesta corolla/ skoda kansasta ;)

    • Hundikka

      No huomenta, mulla Santa Fe 2,7 automaatti, 2006 malli ja ajettu vasta 105 000 km. Tosi hyvä pirssi ollut ja on vieläkin. Nyt semmoinen kysymys kun pitää talvikumit uusia, että onko jotain suosikkia? Itse olen ajatellut Hakkapeliittoja mutta mies liputtaa Michelinien nimeen.
      Mun auto ja mun päätös, sala-apua nyt kyselisin teiltä :D.

    • Yusuf

      Sääli että tosi hyvällä autolla on ainakin hkin seudulla tosi surkea huolto. Huollankin autoni tallinnassa lähes puoleen hintaan.

      • Anonyymi

        Miten kestää 07—11 mallit? Ei näy myynnissä juuri yli 350tkm ajettuja. Moottorin ja automaatin kesto 500tkm? Kokemuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kestää 07—11 mallit? Ei näy myynnissä juuri yli 350tkm ajettuja. Moottorin ja automaatin kesto 500tkm? Kokemuksia?

        2,2 d aut mallit Santa Fe kyseessä.


    • Anonyymi

      Kolme vuotta ollut Santa Fe v07 , Nyt mittarissa 265000km. Olen ollut hyvin tyytyväinen autoon. Seuraavaksi, kun vaihdan autoa, pysyn samassa merkissä.

    • Onko kenelläkään kokemusta nakutuksen estoanturin vaihdosta Santa Fe 2005.
      Vite

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe