Seikkailemaan

Marijohanna 07

Nyt ois elämässä sellanen vaihe,et voisin toteuttaa pitkä aikasen haaveeni iloisesta erä-retkestä. Sillä missä seikkailee ei oo mulle kovinkaan paljoo merkitystä.Aikaa vois käyttää retkeen suunnilleen 5vrk ja kunto on sellanen ettei 20-30km päivä patikka vielä hengiltä näännytä...toisaalta ei sitä joka päivä jaksais sellst matkaa,et hyvinki mukavassa mestassa vois viipyy useemmanki päivän. Seuran olis tässä tapauksessa syytä olla varustettu hyvällä huumorin tajulla,rennolla asenteella ja positiivisella elämänkatsomuksella. Ja olishan se hienoo jos jaksaisit kävellä suunnilleen samanlaisii matkoja,etten joudu kantamaan.Päämäärä ei nyt ois niin tärkeetä ku matkalla olo. Oon pikkasen alle 40v,tulentekotaitonen,avarakatseinen ja hauska mimmi pk-seudulta.Ajankohta ihan auki...takaraja kulkee jossain elokuun puolvälissä.Ai niin,mä oon ekakertalainen,vois olla hyvä jos oisit ees yhtä kertaa kokeneempi! Nyt vaan ideoita kehiin,tehään tästä unelmasta tosi!!!!

18

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattui......

      Muuten sopisin kuvaukseesi täydellisesti, mutta:

      -omat retkeni ovat ollet enemmänkin luonnosta nauttimista, ei seikkailua...

      -kuljen mieluiten yksin...

      -ei taitaisi vaimo tykätä hyvää...

      • Marijohanna 07

        No,kannatti nähdä sunki vaivaa...vastatakses.


    • pirreliina

      Moi

      Miltäs kuulostais tällainen 33-vuotias naispuoleinen vaellusseura kera koiran. Olen viikon päästä lähdössä omalle "neitsytveallukselleni" :) Eli kaikki kamat on jo hommattuna ja tarkoitus olisi tehdä tänä vuoden aikana vielä toinenkin reissu.

      Asun pääkaupunkiseudulla.

      Vastaile mikäli kiinnostaa

      Titta

      • Marijohanna 07

        Onks sulla jo selvillä minne oisit menossa? Ja koiran meinaat ottaa messiin,millanen tapaus? Sit mul on toi teltta ongelma...mun teltta on 6hlön iso teltta.Sitä kai tarkotuksetonta roudata mukana.Pitäskö mun hankkii joku pikku teltta tarkotusta varten? Sulla kunnollinen auto millä menossa?? eli bensa kulut puolittamallako järjestyis matka? Mul on kyl kortti,mut auto vähä huonol hapella,en sil hirmu pitkälle arvaa lähtee.Mut tarkenna ihmees suunnitelmaas.


      • miuskuli
        Marijohanna 07 kirjoitti:

        Onks sulla jo selvillä minne oisit menossa? Ja koiran meinaat ottaa messiin,millanen tapaus? Sit mul on toi teltta ongelma...mun teltta on 6hlön iso teltta.Sitä kai tarkotuksetonta roudata mukana.Pitäskö mun hankkii joku pikku teltta tarkotusta varten? Sulla kunnollinen auto millä menossa?? eli bensa kulut puolittamallako järjestyis matka? Mul on kyl kortti,mut auto vähä huonol hapella,en sil hirmu pitkälle arvaa lähtee.Mut tarkenna ihmees suunnitelmaas.

        No auto ja teltta kyllä löytyis omasta takaa :) Paikkaa en oo vielä yhtään miettinyt, varmaan kyseessä olis jo 100 km vaellus


      • Marijohanna 07
        miuskuli kirjoitti:

        No auto ja teltta kyllä löytyis omasta takaa :) Paikkaa en oo vielä yhtään miettinyt, varmaan kyseessä olis jo 100 km vaellus

        Ootko käyny koskaan?? Onks kukaan retkeilly siellä? Riittääkö lääniä vai onks se kansallispuisto niin pieni? Joskus vuosia sitte kävelin sinne helvetinjärvelle lasten kanssa,ja näin siel porukoita patikointi releissä,eli kyl siel kai jotku retkeileeki.Maisemat oli kyl hienot matkalla parkki-alueelta helvetinjärvelle,mut alueen koosta en saanu mitään käsitystä. Jos jollain kokemuksii ko.alueesta,olisin kiinnostunu kuulemaan lisää.Ainaki siin järven rannas oli jonkunlainen rakennus,ehkä safkan valmistamist varten tai jotain sellasta,vai muistanko väärin...


    • Neljäs kerta!

      Minä oisin taas kerran kiinnostunut lähtemään kiertämään karhunkierroksen, kolmesti olen käynyt tarpomassa sen aikaisemmin. Olen 40-vuotias nainen, aika liikkuva tyyppi ja hauskaa osaan pitää jos tarve vaatii! Perinteisesti ollaan juhlittu urakan jälkeen, on se kuitenkin sen arvoista... Jos kiinnostaa laita viestiä tänne, niin vaihdetaan maili osoitteita.

    • Nimetön

      Kuulostaa mielenkiintoiselta koska reissut yleensä pilataan liian tarkoilla aikatauluilla, olen 42 vuotias mies ja jään kesälomalle maanantaina mutta viikon pystyn pitää lomaa elokuussa, noin puolivälissä ja olisin kiinnostunut vaelluksesta, olen kylläkin niin kuiva kaveri että siemennestekin tulee siitepölynä mutta vastaa viestiin niin katsotaan, kunto pitäis olla kohdallaan.

      • Marijohanna 07

        Kuulostipa tosiaan kuivalta...Oisko sul ollu jotain ideaa kohteesta?Meinaan vaan et matkoihin käytettävät rahat on aika niukat,ellei sit keksi jotain tosi edullist tapaa matkata(liftata??).Sit pikkasen mietityttää toi yöpymis proggis. Mul on kyl teltta mut se on tollast suurperhe mallii(6hlöä),sitä tuskin kannattaa raahata mukana.En oo koskaan nukkunu laavussa,mut kunnollisen hyttysverkon kera se ei kai oo mahdotonta,vai? Ideoi jotain ja valista alottelijaa systeemeistä!


      • Nimetön
        Marijohanna 07 kirjoitti:

        Kuulostipa tosiaan kuivalta...Oisko sul ollu jotain ideaa kohteesta?Meinaan vaan et matkoihin käytettävät rahat on aika niukat,ellei sit keksi jotain tosi edullist tapaa matkata(liftata??).Sit pikkasen mietityttää toi yöpymis proggis. Mul on kyl teltta mut se on tollast suurperhe mallii(6hlöä),sitä tuskin kannattaa raahata mukana.En oo koskaan nukkunu laavussa,mut kunnollisen hyttysverkon kera se ei kai oo mahdotonta,vai? Ideoi jotain ja valista alottelijaa systeemeistä!

        Vois aloittaa vaikka kuusamon alapuolisista kohteista jottei ajomatkaa tuu kohtuuttoman paljon. Kuusamoon on helsingistä 800 kilometriä ja noin kymmenen tunnin yhtämittainen ajo.
        En ole ikinä vaelluksella ollut mutta....
        Armeijan käyny ja joskus telttaillu sekä harrastan tälläkin hetkellä suunnistusta.
        urheilusta juontaa nimensäkin toi muurmanskinmestari.=)
        Voitaisiin jutella vaikka puhelimitsekin aluksi jos laitat viestiä osoitteeseen [email protected]

        Terveisin Aki


    • retkeilijämies

      No minä olisin varmaan hieman kokeneempi retkeilijä, mutten ole vuosiin käynyt Lapissa. Tietäisin kuitenkin mille retkelle kannattaisi kanssasi lähteä. Kartat minulla on valmiina. Kamerankin otan mukaan. Kaltaisesi retkikaveri vaan puuttuu. Olen kylläkin mies, mutta sinun ikäisesi.

      • Marijohanna 07

        Kuulostaapa hienolta!!! Ikinä en oo viel lapissa ollut(kun ei kuulemma posio ole lappia...),eli kiinnostais kyllä! Harrastelen itekki kuvaamista ja kameraa aion roudata mukana reissussa.Koska olit ajatellu lähteväs? Mul menee ainaki viikko,jotta saan järkättyyn asiat tääl kotona kuntoon.Tarviin jonku luotettavan talkkarin hoitaan kotieläimiä retken ajaks.Kuinkas kalliiks tulee matkat lappiin ja takas? Myönnän heti alkuun et raha tilanne on aika niukka,sen mukaan ois elettävä.Eikä mul oo sopivaa telttaakaan,se on toinen ongelma...mut jos vaan huolitaan,nii majotun kyl vaik sun teltas,...tai sit ostan/lainaan jostain tarkotukseen sopivan.Mut kaikista puutteista huolimatta into on korkeella ja meno jalka vipattaa jo...


      • retkeilijämies
        Marijohanna 07 kirjoitti:

        Kuulostaapa hienolta!!! Ikinä en oo viel lapissa ollut(kun ei kuulemma posio ole lappia...),eli kiinnostais kyllä! Harrastelen itekki kuvaamista ja kameraa aion roudata mukana reissussa.Koska olit ajatellu lähteväs? Mul menee ainaki viikko,jotta saan järkättyyn asiat tääl kotona kuntoon.Tarviin jonku luotettavan talkkarin hoitaan kotieläimiä retken ajaks.Kuinkas kalliiks tulee matkat lappiin ja takas? Myönnän heti alkuun et raha tilanne on aika niukka,sen mukaan ois elettävä.Eikä mul oo sopivaa telttaakaan,se on toinen ongelma...mut jos vaan huolitaan,nii majotun kyl vaik sun teltas,...tai sit ostan/lainaan jostain tarkotukseen sopivan.Mut kaikista puutteista huolimatta into on korkeella ja meno jalka vipattaa jo...

        Jos olet pk-seudulta, olisi varmaan hyvä ensin tavata vaikka siellä. Itse asun kauempana. Mutta me voisimme tehdä retken siellä jossain. Lappiin ei kannata heti lähteä. Tehdään retkiä jossain muualla ensin. ja jos sinua kiinnostaa asia kovasti, voin jättää tänne sähköpostiosoitteen.


      • Marijohanna 07
        retkeilijämies kirjoitti:

        Jos olet pk-seudulta, olisi varmaan hyvä ensin tavata vaikka siellä. Itse asun kauempana. Mutta me voisimme tehdä retken siellä jossain. Lappiin ei kannata heti lähteä. Tehdään retkiä jossain muualla ensin. ja jos sinua kiinnostaa asia kovasti, voin jättää tänne sähköpostiosoitteen.

        Olen täysin samaa mieltä,eikä toi lappi houkuta kesällä ihan hirveesti,ruska-aikaan varmaan parempi anti.Laita ihmeessä s-posti osottees ni kirjotellaan tarkemmin.Innokkaana odotellen...


      • retkeilijämies
        Marijohanna 07 kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä,eikä toi lappi houkuta kesällä ihan hirveesti,ruska-aikaan varmaan parempi anti.Laita ihmeessä s-posti osottees ni kirjotellaan tarkemmin.Innokkaana odotellen...

        Tässä sähköpostiosoitteeni:
        [email protected]

        Minulle voi kirjoittaa kuka tahansa retkeilystä kiinnostunut nainen.


      • retkeilijämies
        retkeilijämies kirjoitti:

        Tässä sähköpostiosoitteeni:
        [email protected]

        Minulle voi kirjoittaa kuka tahansa retkeilystä kiinnostunut nainen.

        No, missä on Marijohannan vastaus? Osoite on annettu.


      • kauhiamies
        retkeilijämies kirjoitti:

        No, missä on Marijohannan vastaus? Osoite on annettu.

        vain pillun vonkuri ja kaiken lisäksi vielä tyhmä.


      • tdrtdrtr
        kauhiamies kirjoitti:

        vain pillun vonkuri ja kaiken lisäksi vielä tyhmä.

        Olipa muuten harvainaisen loukkaava viesti. Tehdäänpä tuosta rikosilmoitus. Saatkin maksaa kovat sakot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe