tuolla alempana joku kyseli hiivasta ja sen hoidosta.
joku kirjoitti ettei gyno daktarinia pidä raskaana ollessaan käyttää että saattaa aiheuttaa sikiölle jotain?? pitääkö paikkaansa?
gyno daktarin
9
3144
Vastaukset
- janemania
käy tarkastuttamassa lääkärillä tilanne... itselläni todettiin papassa pieni tulehdus ja lääkäri kirjoitti reseptin... onneksi en hakenut kuuri apteekista... vaan tarkastin toiselta lääkäriltä lääkkeen vaikutuksen ja hän sanoi että elä ihmeessä aloita sitä... kaikki lääkkeet ovat sikiölle haitallisia...
- Paikallislääke
Ei paikallislääkkeen käytöstä raskauden aikana ole haittaa. Vaan hiiva on syytä hoitaa kuntoon! Itse käytin Gyno Daktariinia raskausaikana vuodelevossa ollessa osastolla.
- hiivaa hoitanut
Vuoden 2005 Pharmaca Fennicasta lainattua Gyno Daktarinin kohdalla:
"Vaikka imeytyminen vaginasta on vähäistä, G-D emätinpuikkoja voi käyttää ensimmäisten kolmen raskauskuukauden aikana vain, jos hoito lääkärin mielestä on mahdolliset haitat huomioon ottaen kuitenkin aiheellista. Ei ole tiedossa, erittyykön mikonatsolinitraatti äidinmaitoon... ...imetyksen aikana tulee noudattaa erityistä varovaisuutta."
Ja Canestenista sanotaan:
"Rasksaus: ei tunnettuja riskejä... ...Canestenia voidaan käytää raskauden aikana... ... paikallishoidon aikana klotrimatsolia imeytyy verenkiertoon erittäin vähän. K:n erittyminen äidinmaitoon on mitätöntä, joten Canestenia voidaan käyttää imetyksen aikana."
Paikallislääkkeistäkin voi imeytyä lääkeainetta verenkiertoon! Niin, ja jos lääkkeessä, kuten Canestenissa, on asetin, sitä ei saa raskaana ollessa käyttää. Höpö höpö itsellesi. Minä en ainakaan käyttäisi ilman lääkärin määräystä.
- jentskuli
hei minä olen käyttänyt tuota kyseistä emätin puikkoa hiivatulehdukseen raskauden aikana 5 kertaa koska ollut hirveesti hiivatulehduksia ja virtsatulehduksia ei minulle ainakaan ole mitäään tullut ja lääkäri on ihan reseptillä määrännyt koska suun kautta otettavia ei saa käyttää niin täytyy käyttää paikallishoitona eli puikkoina ja nyt menossa viikolla 30. iloista odotusta sinulle. =)
- janemania
mulle lääkäri määräsi papasta löytyneeseen tulehdukseen emätinpuikkoja... onneksi tarkastin asian oli sen verran tuhdit puikot että toinen lääkäri perui reseptin... sanoi että siitä voi olla haittaa sikiölle... en muista lääkkeen nimeä mutta 7 päivän kuuri ois ollu..
- jentskuli
janemania kirjoitti:
mulle lääkäri määräsi papasta löytyneeseen tulehdukseen emätinpuikkoja... onneksi tarkastin asian oli sen verran tuhdit puikot että toinen lääkäri perui reseptin... sanoi että siitä voi olla haittaa sikiölle... en muista lääkkeen nimeä mutta 7 päivän kuuri ois ollu..
mulla on ollut vaan kolmen päivän kuureja.
- hiivaa hoitanut
Minä olen se kirjoittaja. Tätä kyseistä lääkettä ei saisi ottaa ilman lääkärin määräystä, mutta jos lääkäri katsoo sen aiheelliseksi ja arvioi mahdolliset haitat pienemmiksi kuin hyödyn, niin voi ottaa. Sanoivat siis apteekista näin. Joten jos omineen haluaa hiivaa hoitaa, kannattaa valita lääke, joka ei varmasti aiheuta riskiä, eli Canesten.
Raskaana olevalta on periaatteessa kaikki muut lääkkeet kielletty paitsi paracetamoli. Mutta kun kysyt lääkäriltä, saako jotain lääkettä käyttää, niin voi sanoa että saa. Itse esim en eka raskaudessa uskaltanut käyttää flunssassa tukkoiseen nenään Otrivin-nenäsuihketta, kun ohjeessa lukee, ettei saa käyttää ja apteekissakin sanoivat ettei saa. Toka raskaudessa kysyin asiaa lääkäriltä, ja sanoi että saa huoletta käyttää ja niin käytin. Apteekissa ovat tosi varovaisia, eivätkä todellakaan suosittele raskaana olevalle lääkettä, jota Pharmaca Fennican ohjeen mukaan ei tulisi käyttää. Eivät voi ottaa vastuuta siitä, jos jotain kävisi. Loppujen lopuksi on melko vähän lääkkeitä, jotka todella aiheuttavat sikiövaurioita. Silti ei niitä saa mennä itsekeseen ottamaan. Myös raskauden vaihe vaikuttaa siihen, onko lääke turvallinen vai ei.
Olen menossa huomenna ultraan lääkärille, joten kysynpä häneltä tuosta asiasta. Kirjoitan sitten vastauksen tänne, jos vaan muistan kysyä.- hiivaa hoitanut
Lääkäri siis sanoi, että tässä vaiheessa raskautta voi huoletta käyttää Gyno-Daktarinia. Muistutan kuitenkin, että jokaisen tulisi lukea kaikkien lääkkeiden käyttöohjeet tarkasti ja jos lääkkeessä ei mainita selkeästi, että raskaana saa käyttää, niin aina kannattaa kysyä lääkäriltä. Omineen ei pidä mennä mitään ottamaan, jos ei parempaa tietoa asiasta.
- hiiva1
TÄSSÄ TIETOA LÄÄKÄRIN TIETOKANNASTA
Lääkkeiden käyttö raskauden aikana
Lähdeaineisto: Medbase Oy Tämä on hoitosuositustietoa.
MIKONATSOLI
mikonatsoli Paikallinen B
Suositus
Rajallisen kokemuksen mukaan raskauden aikana paikallisesti (iholle, intravaginaalisesti) annosteltu mikonatsoli ei lisää riskiä sikiöhaittoihin. Mikonatsolia voidaan käyttää raskauden aikana, kun hoitoindikaatio on selvä. Mikonatsoli oraaligeeliä ei sen sijaan tule käyttää raskauden aikana. Suun kautta annostellusta mikonatsolista noin 30% imeytyy verenkiertoon. Kokemusta raskauden aikana systeemisesti käytetystä mikonatsolista ei ole kertynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628